BMW e36 325i |

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
hanske

Re: BMW e36 325i ||Winterbeater Budget build ?

Bericht door hanske » 25 aug 2012, 20:38

Luc B schreef: De print zal ik binnenkort pas bekend maken als het erin zit :)

Laat me raden :hmmm: ...........................Nel (tijger)Veerkamp printje?

Luc B

Bericht door Luc B » 29 aug 2012, 22:38

Vandaag ook setje powerflexen besteld. Aangezien de rubbers van de diff ophanging er beetje treurig bij beginnen te hangen, en het hele subframe toch eronderuit moet meteen vervangen voor de Powerflex varianten. Meteen subframe van een nieuw likje verf voorzien.

Ook (zo goed als) een sperdiff en ander onderstelletje aangeschaft. Dus deze gaan er in de loop van volgende week hopelijk ook onder. Samen met de bak, met shortshifter :)

Rest alleen nog een grote beurt, keertje goed wassen, en GENIETEN !

Nog een vraagje: Ik lees vanalles over een soort smoorklep in de leiding van de koppeling, een cdv meen ik. Weet iemand hier meer over ? Deze schijnt met er tussenuit halen een totaal ander gevoel qua koppeling te geven.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 aug 2012, 08:25

Ja daar stond ook iets over in 't 325ti draadje van Petrolhead Tom, met linkjes en foto's. Conclusie: ding eruit halen.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 aug 2012, 15:12

E36 heeft geen CDV

Knot

Bericht door Knot » 30 aug 2012, 15:15

De koppeling zelf is de CDV bij de E36..... sinterkoppeling erin daarmee los je het op :)

Luc B

Re: BMW e36 325i || update

Bericht door Luc B » 03 sep 2012, 23:21

@ CDV reactie's: Bedankt, zit er inderdaad niet tussen.

Laatste tijd niet helemaal stil gezeten. Tussendoor nog wat tijd kunnen maken voor wat kleine dingetjes:

- Achter subframe + armen schoongemaakt en even opnieuw gespoten. Na 20 jaar (20 jaar alweer!) trouwe dienst begon er toch wat vliegroest te tonen. Even allemaal weggeschuurd en opnieuw in de verf gezet.

- Powerflex rubbers voor de ophanging van het subframe achter.

- Verstevigingsplaatjes verder afgelast en ingespoten tegen de roest.

-Grote beurt gedaan. Aangezien er geen onderhoudsboekjes bij zaten voor de zekerheid maar gedaan. Achteraf niet echt nodig , maar goed. Beter te vaak als te weinig.

-De versnellingsbak bij Hanske opgehaald (waarvoor nogmaals dank !) Deze heb ik ook even schoongemaakt, alleen nog even de behuizing omzetten ivm een scheurtje, maar is zo gedaan.

Nog te doen:

-Bak wisselen
- //M Sperdiff, schokbrekers en veren ophalen
- //M stabilisatorstangen ophalen en monteren
- nieuwe olien in zowel bak als sperdiff doen.
- shortshifter monteren
- Uitlaat pijpjes verlassen
- nog wel meer

''budget'' gedeelte kunnen we bijna op de buik schrijven, maargoed, soms mag dat :)

Knot

Re: BMW e36 325i || Onderstel update

Bericht door Knot » 04 sep 2012, 10:49

Laat mij aub even weten welke shortshifter je hebt gemonteerd straks, wil het ook gaan doen bij de E36 en wil kijken wat er verder nog voor mogelijkheden zijn buiten de versie van de Z3M.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 sep 2012, 13:58

Knot schreef:Laat mij aub even weten welke shortshifter je hebt gemonteerd straks, wil het ook gaan doen bij de E36 en wil kijken wat er verder nog voor mogelijkheden zijn buiten de versie van de Z3M.
In de Compact zit een exemplaar van een Z8 volgens mij...Dus dat zou ook een optie kunnen zijn.....

hanske

Bericht door hanske » 04 sep 2012, 14:42

Onder andere Turner Motorsport leverd verschillende varianten.

http://www.turnermotorsport.com/BMW-E36 ... -kits.aspx

Luc B

Bericht door Luc B » 05 sep 2012, 10:18

Ben toch van plan om een z3m shortshifter te gebruiken. voor dat geld is het het proberen waard.

Gisteren de m3 bak schoongemaakt en wat delen overzetten van de oude bak. Echter bleek de uitgaande flens anders. Maar aangezien er ook het sperdiff ook van een m3 komt, is het makkelijker een m3 cardan er tussen te plaatsen. Hoeven we niet te kloten met koppelstukken maken enzo.

Luc B

Bericht door Luc B » 29 sep 2012, 21:49

Druk druk druk , maar hij is ''af'' althans, ik kan weer rond hobbelen.

Afbeelding

Niet geheel stil gezeten. Zit nu een ander onderstelletje onder (iets geels, lijkt op koni, komt onder een m3 vandaan) Beetje stugger en beter als die lekke schokbreker die eronder zat. Auto ligt ietsjes lager, niet echt zichtbaar, maar staat net wat voller.

Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat is ook weer met 2 rechte pijpjes ipv die debiele ''DTM-look shizzle-ma-dizzle''

Afbeelding

Afbeelding

In het subframe ook Powerflex rubbers gedrukt en een grote beurt gedaan. Ook de snorkel uit de luchtfilterbak geplukt voor mee aanzuiggeluid.

Afbeelding

Geluid van het apparaat blijft machtig mooi. Hier en daar al een beetje met het ding kunnen jagen, en wat een heerlijk ding.

Afbeelding

Mijn daily s80 deze week even winterklaar laten maken wat betreft poetsen (cleanen enzo). Ding is werkelijk als nieuw terug gekomen . Volgende week is de 3'er aan de beurt.

Afbeelding

Nog te doen:
Interieur wat liefde geven
Sperdiff nog ophalen :)

Knot

Re: BMW e36 325i || Hobbelen maar

Bericht door Knot » 29 sep 2012, 22:03

Ziet er weer netjes uit hoor, verlaging lijkt mij prima zo.

Wel ff sper ophalen natuurlijk, de winter komt eraan!

Stievn Poal

Bericht door Stievn Poal » 10 okt 2012, 21:25

nette auto voor weinig geld!

tiemba

Bericht door tiemba » 11 okt 2012, 21:56

hele mooie e36 voor dat geld
dat 6 cilindergeluid maakt een slechte dag weer goed :cool:
ook hele dikke foto's , wat gebruik je er voor ?
veel plezier er mee

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2012, 23:03

ik moest ff denken doch de Z3M geeft idd de korste schakelwegen vanwege het langste onder de kogel, doch al met al zal de Z4 3.0 ook aardig in de buurt komen, iets korter onder de kogel doch ook korter boven de kogel en dus denk zelfde afstand qua schakelen ongeveer...
doch de Z3M kit zal het beste voelen qua combo.

Afbeelding

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 11 okt 2012, 23:50

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 okt 2012, 10:08

Die E36's zijn maar weinig gewild volgens mij. ;) Iedereen stapt massaal van de Bmw af. ;)

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 12 okt 2012, 10:43

Als je in de OP ziet voor welk bedrag de auto is aangeschaft snap ik dat hij voor dat geld in de advertentie weg kan!

Mark N

Bericht door Mark N » 12 okt 2012, 10:51

Ach, er is niks mis met wat geld verdienen in mijn ogen, daarnaast zijn er ook wel wat kosten aan geweest geloof ik.

hanske

Bericht door hanske » 12 okt 2012, 10:52

Hitz schreef:Als je in de OP ziet voor welk bedrag de auto is aangeschaft snap ik dat hij voor dat geld in de advertentie weg kan!
Als je dan ook goed leest zie je ook dat er geinvesteerd is, zowel in tijd als geld.
Prijs kwaliteit lijkt me niet slecht voor hetgeen aangeboden word.

Hitz

Bericht door Hitz » 12 okt 2012, 10:57

Mark N schreef:Ach, er is niks mis met wat geld verdienen in mijn ogen, daarnaast zijn er ook wel wat kosten aan geweest geloof ik.
Dat heb ik ook niet gezegd, zou zelf waarschijnlijk hetzelfde doen!

Hitz

Bericht door Hitz » 12 okt 2012, 11:00

hanske schreef:Prijs kwaliteit lijkt me niet slecht voor hetgeen aangeboden word.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ziet eruit als een fraaie auto, wat best gezegd mag worden, en een E36 wordt steeds minder aangeboden dus is ook geen gekke prijs! Vind alleen de achterbumper niet helemaal mijn ding maar dat is mierenneuken vanuit mijn kant.

Luc B

Bericht door Luc B » 13 okt 2012, 19:08

tiemba schreef:hele mooie e36 voor dat geld
dat 6 cilindergeluid maakt een slechte dag weer goed :cool:
ook hele dikke foto's , wat gebruik je er voor ?
veel plezier er mee
Zo'n 6 cilinder tovert ook iedere keer weer een lach op je gezicht. iedere keer weer. Voor de foto's heb ik een Canon Eos 450d (dacht ik).

Ja, auto staat weer te koop. Prijs leek mij een nette prijs in verhouding tot de meeste houtje-touwtje e36's die voor ongeveer dezelfde prijs erop staan. Qua investering in onderdelen kom ik net ietsjes lager als dit bedrag uit. Echter zou ik uren rekenen zit je er alweer ver boven. Wat niet in de advertentie staat is dat bij het losnemen van de achterophanging incl. subframe dit alles ook behandeld is tegen roest en opnieuw gecoat. Tijdrovend klusje maar maakt het net af.

De reden van verkoop is niet voor het geld, maar laat ik even in het midden. Er zijn laatste tijd wat ''issues'' geweest wat mij heeft gedwongen tot verkoop. Mede dankzij andere projecten. Mocht de tijd zich weer voor doen, koop ik er graag nog zo een terug.

@Hitz:
Achterbumper stond nog op de planning voor te wijzigen. Is ook niet mijn ding.

Luc B

Bericht door Luc B » 16 okt 2012, 20:43

Zondagmiddag even een ''knutselmiddag'' met ons mam gehad. Deurpanelen even aangepakt. Stof hier in hing compleet los, bij losmaken bleek ook dat er maar een minimaal gedeelte met lijm is ingesmeert geweest en de foam hierop compleet heeft losgelaten.

Panelen uit deurpanelen eruit genomen :
Afbeelding

Met bison Tix volgekwat en originele stukken weer terug er in geplakt. Randjes moesten nog worden omgevouwen.
Afbeelding

Voorpaneel klaar:
Afbeelding

Niet helemaal perfect, bleek stuk lastiger als verwacht. Maar 100x beter als die loshangende stukken.

Verder nog nieuwe schakelpook zak erin gezet. Bij loshalen van de schakelpook bijna mezelf de tanden uit m'n gezicht geslagen :tooth: . Hier bleken nog 2 kabels onder te zitten , voor de grap eens aangesloten en tadaa! een verlichte pook.

Afbeelding

Verder nog even laten uitlijnen, niets schokkends ondekt verder. Wel nog even het stuur perfect recht gezet, iets wat me altijd direct stoort.

Ook nog een afspraak voor volgende week bij Bas Roos om even het sperdiff op te halen.

Verder voor mezelf even een rekensom gemaakt. De daily (volvo s80 2.5 TD) ook maar te koop gezet. Beide komen ze me om het even uit qua maandelijkse kosten als ik de BMW ook als daily ga rijden. BMW iets hoger, maar daarvoor komt bij de volvo niet genoeg ''driving fun''. Van de andere kant rijd de Volvo ook wel weer beestachtig lekker, niet voor niets dat het koningshuis deze gebruikt. 2 rijdende auto's is op dit moment geen optie meer. Mijn opleiding zal toch voor moeten gaan en voor 1 te schorsen is geen plaats. Dus we zien wel welke er als eerste vertrekt. De volvo heb ik misschien toch wel met opzet voor een extra scherpe prijs te koop gezet. Maar we zullen zien.

Reactie's op de advertentie zijn ook echt om te janken. Allemaal van die Tupperware rommel die geruild wil worden. Of maar 1800,- voor bieden omdat er misschien toch mee over het circuit is gegaan. achja..

Jeroen K.

Re: BMW e36 325i || knutselmiddag met ons mam/interieur werk

Bericht door Jeroen K. » 16 okt 2012, 21:55

moet je er ook nix over in de advertentie zetten wat met circuit te maken hebt :) als je het er niet af kan zien hoef je het ook niet te zeggen :) werkt alleen maar nadelig in de verkoop (tenzij je er wel mee op circuit ben geweest natuurlijk)

Plaats reactie