Het grote 996 (occasion) draadje
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Het grote 996 (occasion) draadje
Deze ook maar even aangemaakt.
Normaal heb ik iets tegen de lampen van de 996, zijn niet DE looks in mijn ogen, maar dat kwam mede omdat ik alleen naar RWD kijk.
Heb mn zoektoch even verbreed naar de 4S en die ziet er toch wel een stuk dikker uit, dan vallen die koplampen bijna in het niets en ziet het eigenlijk best wel stoer uit.
Deze auto viel me als positief op kwa looks, opties en prijs.
http://link.marktplaats.nl/588963615
Het gaat om smaak, die 997S wielen moet je van houden maar ik vind het de auto goed staan. Schuifdakje, Navi, Sportuitlaat (lijkt me een must op een 911).
Enige vreemde is dat er staat dat alle beurten bij dealer gebeurd zijn en afgestempeld zijn. Klopt wel die zin, de beurten DIE gedaan zijn misschien maar ik mis de 75k beurt tussen de beurten in en de laatste stempel is van 99k terwijl de auto nu op 160k staat......
Alleen is het wel een heb factor voor een 996 tot 30k euro... bekijk m elke dag die advertentie.
Normaal heb ik iets tegen de lampen van de 996, zijn niet DE looks in mijn ogen, maar dat kwam mede omdat ik alleen naar RWD kijk.
Heb mn zoektoch even verbreed naar de 4S en die ziet er toch wel een stuk dikker uit, dan vallen die koplampen bijna in het niets en ziet het eigenlijk best wel stoer uit.
Deze auto viel me als positief op kwa looks, opties en prijs.
http://link.marktplaats.nl/588963615
Het gaat om smaak, die 997S wielen moet je van houden maar ik vind het de auto goed staan. Schuifdakje, Navi, Sportuitlaat (lijkt me een must op een 911).
Enige vreemde is dat er staat dat alle beurten bij dealer gebeurd zijn en afgestempeld zijn. Klopt wel die zin, de beurten DIE gedaan zijn misschien maar ik mis de 75k beurt tussen de beurten in en de laatste stempel is van 99k terwijl de auto nu op 160k staat......
Alleen is het wel een heb factor voor een 996 tot 30k euro... bekijk m elke dag die advertentie.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mooi ding, hoor.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Heull mooi hoor! hoeveel vermogen heeft zoiets nou?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 16:27
- Locatie: Genemuiden
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Je moet is kijken naar een seal grau 4s (donkergrijs) ziet er net wat dikker uit :strong:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die heb ik ook zien staan, alleen wat duurder en in mijn ogen minder in de opties.
Zijn allemaal 320pk/6800rpm de Carrera, de 4 en de 4S. De GT3 zit op 381pk.
Nu heb ik natuurlijk al de M5 gehad met 400pk/500nm maar een 996 weegt wel een stuk minder natuurlijk en de beleving is er veel meer omdat het een compacte auto is.
Moet toch eerst maar eens met een 4(S) gaan rijden om te kijken of ik er wat mee kan. Porsche bezit en rijden is leuk maar na verloop van tijd wil ik toch wat driftjes maken en dan weet ik niet of ik met een 4 uit de voeten kan.... maar hij ziet er zoveel dikker uit dat een standaard RDW Carrera eigenlijk in het niets valt vind ik, heupen en voorbumper doen het voor de looks van de 4!
Zijn allemaal 320pk/6800rpm de Carrera, de 4 en de 4S. De GT3 zit op 381pk.
Nu heb ik natuurlijk al de M5 gehad met 400pk/500nm maar een 996 weegt wel een stuk minder natuurlijk en de beleving is er veel meer omdat het een compacte auto is.
Moet toch eerst maar eens met een 4(S) gaan rijden om te kijken of ik er wat mee kan. Porsche bezit en rijden is leuk maar na verloop van tijd wil ik toch wat driftjes maken en dan weet ik niet of ik met een 4 uit de voeten kan.... maar hij ziet er zoveel dikker uit dat een standaard RDW Carrera eigenlijk in het niets valt vind ik, heupen en voorbumper doen het voor de looks van de 4!
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik ben nog een poosje met deze auto bezig geweest, maar we kwamen er niet echt uit qua prijs en toen had ik ineens een 130i gekocht .
Inmiddels wel gereserveerd zie ik: http://link.marktplaats.nl/585510870
Inmiddels wel gereserveerd zie ik: http://link.marktplaats.nl/585510870
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Is niet mijn auto die uitvoering/kleur maar wel scherp 17.500 als je die lijst aan vervangingen en upgrades ziet.... wat had jij dan in gedachte, 15k?
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Wasmasjien voor Knot!! De km-stand helpt niet mee, kleur ook niet, rest wel.Knot schreef:Is niet mijn auto die uitvoering/kleur maar wel scherp 17.500 als je die lijst aan vervangingen en upgrades ziet.... wat had jij dan in gedachte, 15k?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Voor mij ook nog onbekend gebied wat er allemaal fout kan gaan en naar welke specialist ik ermee moet maar als die 4S die ik post die beurten niet gehad heeft na 99k mag er van die 29k toch ook nog zeker 4k af. Heb je voor 25k een dikke auto maar wie weet wat er allemaal nog aan zit te komen.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Knot, de auto ziet er best netjes uit voor die prijs en die koplampen zijn in elk geval een heel stuk beter dan de spiegeleieren van de 996MKI.
Wat ik je wel zou adviseren is een aankoopkeuring bij een Porsche specialist (hoeft niet perse een porsche centrum te zijn), want een porsche voor een leuk bedrag kopen is 1, maar weet dat je de portemonnee mag trekken als er grote dingen vervangen moeten worden......
Die motor achterin is heel vervelend als er opeens iets achter vervangen moet worden, mag dat hele ding uitgebouwd worden....
Hou me op de hoogte en ik hoor anders wel als je nog vragen hebt.
Overigens is normaal onderhoud bij een 911 heel goed te doen.
Oh ja, wat ik deed toen ik serieus interesse had in een 911: registreren bij www.porscheforum.nl
daar zitten mensen die soms nog meer verstand van elfjes hebben dan de monteurs zelf.....je kan daar veel adviezen en tips inwinnen betreft een toekomstige aankoop.
Wat ik je wel zou adviseren is een aankoopkeuring bij een Porsche specialist (hoeft niet perse een porsche centrum te zijn), want een porsche voor een leuk bedrag kopen is 1, maar weet dat je de portemonnee mag trekken als er grote dingen vervangen moeten worden......
Die motor achterin is heel vervelend als er opeens iets achter vervangen moet worden, mag dat hele ding uitgebouwd worden....
Hou me op de hoogte en ik hoor anders wel als je nog vragen hebt.
Overigens is normaal onderhoud bij een 911 heel goed te doen.
Oh ja, wat ik deed toen ik serieus interesse had in een 911: registreren bij www.porscheforum.nl
daar zitten mensen die soms nog meer verstand van elfjes hebben dan de monteurs zelf.....je kan daar veel adviezen en tips inwinnen betreft een toekomstige aankoop.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 16:27
- Locatie: Genemuiden
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Er is nog een porscheforum waar ook veep mensen met veel kennis zitten: http://porschevrienden.nl/
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
is zo'n turbo niks voor jou? als je toch naar 996 kijkt...die zijn vaak niet duur.
deze bv heeft wel een wrap (mat zwart) maar is metallic zwart eronder.
lijkt me niet duur ff door wat zaken heen kijkende.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
of zoiets, was een basis? maar heeft een 997 4S motor en dikke carros
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
en deze is meer een echte, wel iets duurder voor 34K
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
maar wel een strakke zo te zien
interieur ook best mooi
staat veels te veel daar
nog 1tje 550pk Gemballa
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
deze bv heeft wel een wrap (mat zwart) maar is metallic zwart eronder.
lijkt me niet duur ff door wat zaken heen kijkende.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
of zoiets, was een basis? maar heeft een 997 4S motor en dikke carros
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
en deze is meer een echte, wel iets duurder voor 34K
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
maar wel een strakke zo te zien
interieur ook best mooi
staat veels te veel daar
nog 1tje 550pk Gemballa
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
De turbo is sneller maar draait minder toeren, dat vind ik afdoen aan de beleving, liever 7000rpm draaien met een 4S dan (maar dat blijft persoonlijk).
Zo'n seal grey 4S met zwart leder, schuifdak en sportuitlaat zoiets moet m zijn dan, liefst op 997 S wielen.
Zo'n seal grey 4S met zwart leder, schuifdak en sportuitlaat zoiets moet m zijn dan, liefst op 997 S wielen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
kan ik me ook voorstellen...
deze GT3 is ook nog onder de 40K
heeft zelfs het clubsport pakket en ziet er nog leuk uit ook...
lijkt je dat niet beter voor af en toe driften?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
deze GT3 is ook nog onder de 40K
heeft zelfs het clubsport pakket en ziet er nog leuk uit ook...
lijkt je dat niet beter voor af en toe driften?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Als je afentoe een driftje wil leggen, schrap een C4S dan maar van je lijstje. Dat gaat gewoon amper. De Turbo is ook de enige met 4wd waar een sper op de achteras leverbaar was. Het mooist (over)stuurt een gewone Carrera 2 met een sperretje. Daarbij zijn de velgen onder de C4S in jouw linkje (vermoedelijk) zware replica's: dat rijdt ruk. Voor wat betreft snelheid en beleving: een gewone 996 3.4 zet met wat aandringen zomaar 300 op de klok. 300 pk lijkt niet veel, maar ze hebben in Züffenhausen gewoon grote paarden
Dan de technische kant: dit is een doorsnede op een model dat extreem goed verkocht is; niet alle 996'en hebben van alle kwaaltjes last. Onderstaand lijstje geldt voor de m96 motoren; de Turbo en de GT3 hebben een Mezger motor, die van een heel andere orde is.
- Het koelsysteem is onder bemeten; om dat een beetje te compenseren moet er een iets koudere thermostaat in. Porsche claimt daarnaast dat de koelvloeistof een leven lang mee gaat. Da's onzin. Het systeem wordt onder druk gevuld. Gewoon een litertje bijvullen en ontluchten kan dus niet. Lucht in het systeem is killing: op de plek waar de lucht blijft zitten wordt de motor extreem heet, met alle gevolgen van dien. Sowieso dus bedacht zijn op mayo in de tor / onder de olievuldop: koppakkinkje(s) exit of kop(pen) gescheurd.
- Tussenaslagers kunnen spontaan desintegreren. Het kondigt zich meestal wel aan: je vindt dan heel fijn gruis aan de carterplug. Als het lager boem doet, doet de motor dat ook. Enige echt goede oplossing is een IMS upgrade van Amerikaanse makelij, te betrekken bij de firma LN Engineering.
- Krukaspakkingen willen nog wel eens overlijden. Zelden echt een groot probleem: kwestie van verversen / upgraden bij een nieuwe koppeling.
- De m96 was de eerste serie productie tor van Porsche met een bobine per cilinder: ze overlijden / slijten. Het zijn er dus 6, en 6x nieuw is niet cheap.
- Onderin de voorbumper zitten radiatoren voor de airco en de waterhuishouding. Die zuigen bladeren en andere troep op de weg probleemloos op: die zooi nestelt zich tegen de radiatoren. Waardoor die dingen gaan rotten. Vervangen is duur (en een risico vanwege het vul verhaal); kwestie van extreem goed bijhouden dus.
- Draagarmrubbers op de vooras verslijten graag en maken uit hoe een 996 stuurt. Natte doos of scheermes.
- Een 911 is een transaxle met de bak tussen de wielen en de tor daarachter: een koppelingetje is daardoor iets duurder om te wisselen dan op een HTK BMW.
Voor onderhoud kun je bij de geeikte adressen terecht zoals Vlasblom in Uden, of Robbert Visser in Hilversum. Echte waterkoelwer specialist met veel ervaring op het gebied van temp huishouding tramalant is Auto Resto in Nijmegen.
Dan de technische kant: dit is een doorsnede op een model dat extreem goed verkocht is; niet alle 996'en hebben van alle kwaaltjes last. Onderstaand lijstje geldt voor de m96 motoren; de Turbo en de GT3 hebben een Mezger motor, die van een heel andere orde is.
- Het koelsysteem is onder bemeten; om dat een beetje te compenseren moet er een iets koudere thermostaat in. Porsche claimt daarnaast dat de koelvloeistof een leven lang mee gaat. Da's onzin. Het systeem wordt onder druk gevuld. Gewoon een litertje bijvullen en ontluchten kan dus niet. Lucht in het systeem is killing: op de plek waar de lucht blijft zitten wordt de motor extreem heet, met alle gevolgen van dien. Sowieso dus bedacht zijn op mayo in de tor / onder de olievuldop: koppakkinkje(s) exit of kop(pen) gescheurd.
- Tussenaslagers kunnen spontaan desintegreren. Het kondigt zich meestal wel aan: je vindt dan heel fijn gruis aan de carterplug. Als het lager boem doet, doet de motor dat ook. Enige echt goede oplossing is een IMS upgrade van Amerikaanse makelij, te betrekken bij de firma LN Engineering.
- Krukaspakkingen willen nog wel eens overlijden. Zelden echt een groot probleem: kwestie van verversen / upgraden bij een nieuwe koppeling.
- De m96 was de eerste serie productie tor van Porsche met een bobine per cilinder: ze overlijden / slijten. Het zijn er dus 6, en 6x nieuw is niet cheap.
- Onderin de voorbumper zitten radiatoren voor de airco en de waterhuishouding. Die zuigen bladeren en andere troep op de weg probleemloos op: die zooi nestelt zich tegen de radiatoren. Waardoor die dingen gaan rotten. Vervangen is duur (en een risico vanwege het vul verhaal); kwestie van extreem goed bijhouden dus.
- Draagarmrubbers op de vooras verslijten graag en maken uit hoe een 996 stuurt. Natte doos of scheermes.
- Een 911 is een transaxle met de bak tussen de wielen en de tor daarachter: een koppelingetje is daardoor iets duurder om te wisselen dan op een HTK BMW.
Voor onderhoud kun je bij de geeikte adressen terecht zoals Vlasblom in Uden, of Robbert Visser in Hilversum. Echte waterkoelwer specialist met veel ervaring op het gebied van temp huishouding tramalant is Auto Resto in Nijmegen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Bedankt, zeer bruikbare info!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
FaF, de 996 Carrera's zijn toch nog standaard met sper geleverd? Was dit dan een optie op de aanvinklijst of zijn de sperretjes aftermarket??FreudeamFahren schreef:Als je afentoe een driftje wil leggen, schrap een C4S dan maar van je lijstje. Dat gaat gewoon amper. De Turbo is ook de enige met 4wd waar een sper op de achteras leverbaar was. Het mooist (over)stuurt een gewone Carrera 2 met een sperretje. Daarbij zijn de velgen onder de C4S in jouw linkje (vermoedelijk) zware replica's: dat rijdt ruk. Voor wat betreft snelheid en beleving: een gewone 996 3.4 zet met wat aandringen zomaar 300 op de klok. 300 pk lijkt niet veel, maar ze hebben in Züffenhausen gewoon grote paarden
Dan de technische kant: dit is een doorsnede op een model dat extreem goed verkocht is; niet alle 996'en hebben van alle kwaaltjes last. Onderstaand lijstje geldt voor de m96 motoren; de Turbo en de GT3 hebben een Mezger motor, die van een heel andere orde is.
- Het koelsysteem is onder bemeten; om dat een beetje te compenseren moet er een iets koudere thermostaat in. Porsche claimt daarnaast dat de koelvloeistof een leven lang mee gaat. Da's onzin. Het systeem wordt onder druk gevuld. Gewoon een litertje bijvullen en ontluchten kan dus niet. Lucht in het systeem is killing: op de plek waar de lucht blijft zitten wordt de motor extreem heet, met alle gevolgen van dien. Sowieso dus bedacht zijn op mayo in de tor / onder de olievuldop: koppakkinkje(s) exit of kop(pen) gescheurd.
- Tussenaslagers kunnen spontaan desintegreren. Het kondigt zich meestal wel aan: je vindt dan heel fijn gruis aan de carterplug. Als het lager boem doet, doet de motor dat ook. Enige echt goede oplossing is een IMS upgrade van Amerikaanse makelij, te betrekken bij de firma LN Engineering.
- Krukaspakkingen willen nog wel eens overlijden. Zelden echt een groot probleem: kwestie van verversen / upgraden bij een nieuwe koppeling.
- De m96 was de eerste serie productie tor van Porsche met een bobine per cilinder: ze overlijden / slijten. Het zijn er dus 6, en 6x nieuw is niet cheap.
- Onderin de voorbumper zitten radiatoren voor de airco en de waterhuishouding. Die zuigen bladeren en andere troep op de weg probleemloos op: die zooi nestelt zich tegen de radiatoren. Waardoor die dingen gaan rotten. Vervangen is duur (en een risico vanwege het vul verhaal); kwestie van extreem goed bijhouden dus.
- Draagarmrubbers op de vooras verslijten graag en maken uit hoe een 996 stuurt. Natte doos of scheermes.
- Een 911 is een transaxle met de bak tussen de wielen en de tor daarachter: een koppelingetje is daardoor iets duurder om te wisselen dan op een HTK BMW.
Voor onderhoud kun je bij de geeikte adressen terecht zoals Vlasblom in Uden, of Robbert Visser in Hilversum. Echte waterkoelwer specialist met veel ervaring op het gebied van temp huishouding tramalant is Auto Resto in Nijmegen.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Een sperdifferentieel is een optie, optiecode M220. Dus nooit "standaard" geleverd (behalve dan op de RS'en en GT3s van deze wereld, en op de 991S).
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mijn schoonvaders 911 Turbo staat in consignatieverkoop bij Witmer & Odijk. Wilde hem eigenlijk nog plaatsen, maar vond het niet zo nodig om het neer te zetten. Nu dit topic er is kan ik het natuurlijk niet laten om te vermelden. Valt weliswaar een buiten je prijsklasse, maar toch.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
996 turbo= snel hoor maar YAWN!
Zag gister een originele rode 996 met de standaardvelgen. Ergens klopt ook zo'n ding gewoon.
Zag gister een originele rode 996 met de standaardvelgen. Ergens klopt ook zo'n ding gewoon.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Eens! Een heerlijk rauwe 911.Shakes schreef:996 turbo= snel hoor maar YAWN!
Zag gister een originele rode 996 met de standaardvelgen. Ergens klopt ook zo'n ding gewoon.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zelfs in de meest saaie uitvoering vond ik het een koppendraaier. Helemaal origineel zoveel mooier dan met allerlei rotzooi erop.
Tijdje terug n.a.v. een zekere GT3 op de site ook eens gekeken naar 996en. De eerste generatie zijn erg goed te betalen qua aanschaf. De tweede zijn een flink stuk duurder maar ook wel een flink stuk fraaier.
Tijdje terug n.a.v. een zekere GT3 op de site ook eens gekeken naar 996en. De eerste generatie zijn erg goed te betalen qua aanschaf. De tweede zijn een flink stuk duurder maar ook wel een flink stuk fraaier.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Waarom ga je niet voor de mini 911 Cabrio, de Boxster? Lijkt mij een veel leukere keus voor het geld.....Kapje eraf, ook meer dan snel genoeg.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Hij reed er ook zo mee...Shakes schreef:996 turbo= snel hoor maar YAWN!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 441 gasten