DF-Motor Meet

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 14 aug 2012, 10:24

-Menrik- schreef:26 augustus maar een dagje touren in de Eifel, iemand?
Als het weer in orde is houd ik me voorzichtig aanbevolen (kan nog wat tussen komen). :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 14 aug 2012, 16:33

Vorig jaar nog DB meting gedaan met en zonder DB killer maar die gaat zelfs met DB killer over de 105 heen hoor ;) laat staan dat ie eruit is. Met standaard bochten was dat 124,5DB, met racebochten gaat ie nog vrolijk verder :love:

Gelukkig is het geen irritant geluid als ik mn mede motorvrindjes mag geloven :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 14 aug 2012, 19:35

Knot schreef:Naja, als ik even naar 280 doorhaal (dat gaat simpel, stuk naar de 300 duurt wat langer) en dan gas los en bij 260 mn kop alweer omhoog steek krijg je wel even een workout voor de armspieren hoor ;)


Ik vind het toch wel wat "eng" bij gebrek aan een beter woord, het gaat zo makelijk hard, maar het geweld is ook voelbaar aan je lijf, het gewapper, het getril.................nou, hou dan nog eens je kop erbij..................ik bedoel; er is weinig tot geen tijd meer bij dat soort snelheden om nog te reageren, een bocht niet goed inschatten, iemand die hem der voorgooit en jij komt met 280+ aanzetten..........man dan gaat het je toch dun door de broek?

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 14 aug 2012, 20:51

En dat zijn dus de dingen die straatrijden niet leuk meer maken ;)

Onachtzaamheid van medeweggebruikers als ik me misdraag...

Nou vraag ik me sowieso af of je wel helemaal lekker bent als je met 280 in t uur andere weggebruikers in gaat halen. Zulke snelheden tik je toch niet aan als er anderen op de weg zijn lijkt me?

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 15 aug 2012, 08:15

mwah, met 280 heb ik nog nooit een bocht genomen, doe dat eerder op de snelweg waarbij er een strook met X links is als uitweg mocht iemand 2 banen naar links durven komen.

Wat ik linker vind is doorhalen naar 200 (da's dus einde 2) op een weggetje waar wat oneffenheden in zitten. Ondanks de stuurdemper (staat niet vol maar ergens in t midden van de settings) maakt je stuur dan onder volle acceleratie toch best gekke zwiepertjes.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 15 aug 2012, 08:45

Knot schreef:mwah, met 280 heb ik nog nooit een bocht genomen, doe dat eerder op de snelweg waarbij er een strook met X links is als uitweg mocht iemand 2 banen naar links durven komen.

Wat ik linker vind is doorhalen naar 200 (da's dus einde 2) op een weggetje waar wat oneffenheden in zitten. Ondanks de stuurdemper (staat niet vol maar ergens in t midden van de settings) maakt je stuur dan onder volle acceleratie toch best gekke zwiepertjes.
Daar heb ik dé oplossing voor... ;) Ik heb geen stuurdemper, dus moet ik creatief zijn.... :mrgreen:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 15 aug 2012, 18:06

Knot schreef:mwah, met 280 heb ik nog nooit een bocht genomen, doe dat eerder op de snelweg waarbij er een strook met X links is als uitweg mocht iemand 2 banen naar links durven komen.

Wat ik linker vind is doorhalen naar 200 (da's dus einde 2) op een weggetje waar wat oneffenheden in zitten. Ondanks de stuurdemper (staat niet vol maar ergens in t midden van de settings) maakt je stuur dan onder volle acceleratie toch best gekke zwiepertjes.
En dat is dan je eigen schuld! En dat zie je aankomen dus zorg je dat je wiel verder van het asfalt komt ;)

Gekkigheid natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje en met veel vermogen op het achterwiel en daarna op het asfalt zijn die kleine hoekjes veel talrijker.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 15 aug 2012, 20:26

Knap hoe jullie dat allemaal doen, ik waag me der maar niet aan............

Laatste weken wel veel motor kilometers kunnen maken, haal de schade een beetje in, want ik had nog niet veel gereden, en dat merk je dan ook direct, het gaat allemaal wat gesmeerder, je verlegt de grenzen een beetje zonder op max risico te gaan ( ik ben nogal conservatief op dat vlak)

Vanmiddag 28 graden, met rijden geen centje warmte/pijn, maar als je stilstaat is het wel aan de maat, maar rijden is heerlijk, motortemp valt me niet tegen, 102 graden en dan slaat de ventilator aan, beetje doorijden en de temp weer naar de 80 graden, frame ook wel wat warm, maar niet op een onaangename manier, koel zadel (Panigale fans zullen wel willen ruilen :D )

Intussen 4200km op de klok en het verveelt me geen moment...........

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 15 aug 2012, 21:25

Haha, op mijn 1198 moest ik af en toe gewoon van het zadel af omdat het gewoonweg te heet werd onder me. (Stilstand uiteraard)

En dan had ik nog een setje volledig open dempers, kun je nagaan als je met standaard dempers MET katalysator rond zou rijden!

En over dat knap hoe wij dat allemaal doen, eigenlijk is het gewoon verstand-op-nul-modus en gewoon gaan! Af en toe een foutje maken waar je van leert en hopen dat deze foutjes niet te hard afgestraft worden.

De BMW is daar vrij vriendelijk in moet ik zeggen :+ al maakt het traction control-lampje vaak wel overuren in race-mode ;)

Maar nogmaals, knap is het eigenlijk niet echt, onbehouwen vaak wel!

Op een circuit bochten nemen met hoge bochtsnelheid en dan weer vroeg en hard op het gas, dat is knap!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 15 aug 2012, 22:29

Toch vind ik het knap, heeft alles met mijn eigen "rijkunsten c.q. beperkingen te maken...................ken uw zwakheden...............nou, die ken ik maar al te goed............. :D

Onbehouwen kan je wel zijn, maar daarvoor heb je ook ook weer skills nodig, anders is 1 keer onbehouwen gelijk voltooid verleden tijd, omdat jullie repeterend onbehouwen kunnen zijn, zegt dat direct iets over de rij-vaardigheden................dus is het knap, want ik kan het niet............

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 16 aug 2012, 09:21

Ik heb ook zat circuit kilometers gemaakt, daar ga je idd echt op techniek en op straat is het vaak gekheid wat je uithaalt omdat elke bocht en elke verkeerssituatie weer anders is.

Ben in sep 2006 toen wel met 160 onderuit gegaan op Zandvoort en daarna ben ik wel voorzichtiger gaan rijden, niet meer elke bocht knietje aan, minder wheelies en stoppies enz want je weet dan dat het wekenlang echt pijn doet.

Met 28C ga ik trouwens niet rijden hoor, mij te heet, liever za/zo ochtend vroeg als het zonnetje de boel net droog heeft gemaakt en het rond de 20C is. Bij hoge temp is stilstaan idd niet lekker, vaak ga ik dan ook gewoon een andere kant op als het licht maar ergens heen op groen staat. Fireblade wordt snel warm, op snelheid hang ie rond de 88 maar stilstaan gaat ie zo over de 100 heen en koelt dan ook pas af als je boven de 50 km/u blijft.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 16 aug 2012, 13:19

Aankomend weekend weer touren maar dan s'avonds al is overdag het asfalt erg goed en plakt extreem. Verneem je opklaverbladen, bandjes rullen dan zo weg haha.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 16 aug 2012, 13:41

Ruud schreef:
Knot schreef:mwah, met 280 heb ik nog nooit een bocht genomen, doe dat eerder op de snelweg waarbij er een strook met X links is als uitweg mocht iemand 2 banen naar links durven komen.

Wat ik linker vind is doorhalen naar 200 (da's dus einde 2) op een weggetje waar wat oneffenheden in zitten. Ondanks de stuurdemper (staat niet vol maar ergens in t midden van de settings) maakt je stuur dan onder volle acceleratie toch best gekke zwiepertjes.
En dat is dan je eigen schuld! En dat zie je aankomen dus zorg je dat je wiel verder van het asfalt komt ;)

Gekkigheid natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje en met veel vermogen op het achterwiel en daarna op het asfalt zijn die kleine hoekjes veel talrijker.
Dat is dus precies mijn creatieve oplossing. :lollerdelol:

Alleen bij de landing nog even opletten voor een tankslapper... Ben vorige week naar huis gereden met een collega van me (die rijdt Hypermotard). Ik kreeg de opmerking dat ik de motor van onderen eens moet poetsen..... :tooth:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 16 aug 2012, 14:04

Ben ik dan toch blij dat bij mij daar kuipwerk zit. Wassen af en toe voldoende :tong:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 16 aug 2012, 14:52

Wheelie op de motor is als driften in de auto... en toch heb ik met het eerste moeite omdat je niet achterstevoren gaat maar direct lichamelijke en financieele pijn hebt als het fout gaat.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 16 aug 2012, 15:21

So true ^^

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 16 aug 2012, 15:28

Trek m soms in 1 en 2 wel los maar ben niet van het koppeling flippen in 2 bij 50/60 en dan in de wheelie nog zonder te koppelen doorschakelen naar 3, 4 enz....

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 16 aug 2012, 19:26

Juist dat doorschakelen is zo leuk, maar de S1000 heeft dan ook een QS ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 20 aug 2012, 08:58

Knot schreef:Trek m soms in 1 en 2 wel los maar ben niet van het koppeling flippen in 2 bij 50/60 en dan in de wheelie nog zonder te koppelen doorschakelen naar 3, 4 enz....
Vroeger... Even oefenen later ging het gewoon tot in de 5 met heel minimale acceleratie. Zo wel eens een kilometertje ofzo op één wiel afgelegd. :df:

http://www.youtube.com/watch?v=CWAVOeDC ... ture=g-upl

Bij de Buell gebruik ik overigens geen koppeling, gewoon het gas er op in 2 of 3 en laten komen. Op tijd het gas dicht, anders ga je achterover... Maar met de Buell rij ik niet op het balanspunt, dat is me te link... Daarbij is de voorvork ook niet geschikt voor harde landingen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 20 aug 2012, 08:59

Ruud schreef:Juist dat doorschakelen is zo leuk, maar de S1000 heeft dan ook een QS ;)
QS is voor mensen die hun rechter hand niet onder controle hebben.... ;) :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Luco » 20 aug 2012, 09:06

Knot schreef:
Met 28C ga ik trouwens niet rijden hoor, mij te heet, liever za/zo ochtend vroeg als het zonnetje de boel net droog heeft gemaakt en het rond de 20C is. Bij hoge temp is stilstaan idd niet lekker, vaak ga ik dan ook gewoon een andere kant op als het licht maar ergens heen op groen staat. Fireblade wordt snel warm, op snelheid hang ie rond de 88 maar stilstaan gaat ie zo over de 100 heen en koelt dan ook pas af als je boven de 50 km/u blijft.
Met de kawa hoef ik ook niet met dat weer te gaan rijden, je zit met je benen voor een redelijk gedeelte achter het blok, met koel weer heerlijk, maar met hoge temperaturen verbrand je letterlijk je benen als je bv in de file staat.

Wheelie gaat niet lukken met zijspan, maar het gezicht van je bakkenist als je de bak omhoog trekt, priceless :lol:
Laatst gewijzigd door Luco op 20 aug 2012, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 20 aug 2012, 09:16

Youp schreef:
Ruud schreef:Juist dat doorschakelen is zo leuk, maar de S1000 heeft dan ook een QS ;)
QS is voor mensen die hun rechter hand niet onder controle hebben.... ;) :tooth:
Ik ben niet van wheelies op het balanspunt, dat doet me dus helemaal niets. Gewoon bocht uit acceleren en dan een voorwiel de lucht in omdat je te snel op het gas gaat is leuker ;) Hoeft dus ook geen 1,5m hoog te zijn, maar gewoon een stukje ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 20 aug 2012, 09:32

Ruud schreef:
Youp schreef:
Ruud schreef:Juist dat doorschakelen is zo leuk, maar de S1000 heeft dan ook een QS ;)
QS is voor mensen die hun rechter hand niet onder controle hebben.... ;) :tooth:
Ik ben niet van wheelies op het balanspunt, dat doet me dus helemaal niets. Gewoon bocht uit acceleren en dan een voorwiel de lucht in omdat je te snel op het gas gaat is leuker ;) Hoeft dus ook geen 1,5m hoog te zijn, maar gewoon een stukje ;)
Mwah, met een supermotardje is het wel een gave ervaring om echt een heel eind door te kunnen pruttelen met relatief lage snelheid (80-100).
Met m'n huidige brommer hoeft het van mij ook niet meer zo, brute kracht wheelies zijn dan idd leuker en het mooiste is als je dan van 2 naar 3 gaat en het voorwiel toch net de grond niet raakt en dat zo blijft... Tot 180km/h ofzo...
Maar mocht er weer eens een offroad of sm bij komen, dan begint het feest echt wel weer... ;)

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Mnrk » 21 aug 2012, 17:40

Youp schreef:
-Menrik- schreef:26 augustus maar een dagje touren in de Eifel, iemand?
Als het weer in orde is houd ik me voorzichtig aanbevolen (kan nog wat tussen komen). :)
Ik ga het niet redden, vorige week gevallen op m'n schouder en een botje gebroken + spieren die nog onwijs zeer doen. De Z1000 was er helemaal klaar voor geweest!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 21 aug 2012, 21:14

Sleutelbeen breuk??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten