Andre schreef:Tuurlijk heeft de safety car het veld bijelkaar gebracht.
In JOUW voordeel! Zonder de safetycar had jij nooit en te nimmer de koploper voor de pitstop ingehaald.
Andre schreef: ik reed na aantal ronden al bijna dezelfde tijden op slicks als jullie op regen banden. Het loopt onzettend snel op. Je pakt zo 5 a 6 sec per ronde en dan verdampt de voorsprong als sneeuw voor de zon. Dat had mij zeker een aantal ronden gelukt voor de reguliere pitstop. De safety car gooide roet in het eten dat was jammer.
Nee, nogmaals, VOOR de pitstop, gooide de safetycar geen roet in het eten!! Jij hebt geen enkele ronde sneller gereden dan de koploper. Je lag minimaal 25 seconden achter de koploper na 6 ronden. Als je vanaf dat moment 6 seconden per ronde sneller was gaan rijden ( wat je niet zou halen overigens, want doordat het droger werd gaan ook de intermediates ook beter worden ) moest je nog minimaal 4 ronden doorkachelen, Dat was al ruim in pitwindow open....
Andre schreef: keus van slicks was voor mij de juiste daar twijfel ik geen moment aan.
Zou je dat eens willen voorrekenen dan? Net als ik heb gedaan.
Andre schreef: Andere voordeel. Bij de pitstop hoef ik geen banden te wisselen. Vandaar dat wij ook als eerste de pits weer uit kwamen. En lagen na safety car op de eerste plaats. Maar de safety car bleef te lang buiten en alle voordelen waren weg.
De Monsters hadden strafseconden, Hoevenaars en van Eijk ook, dus bandenwissel kon binnen de tijd....het voordeel dat jullie hebben gehad voor de pitstop, is behoorlijk gecompenseerd na de pitstop voor de anderen. Na de pitstop kon Peter laten zien dat ie kon winnen en dat jullie auto zoveel progressie heeft gemaakt. Dat was niet het geval. Eerlijk, is eerlijk, dat kan alleen jij!! Peter reed geen snelle tijden in vergelijking met van Eijk. Verloor al snel 2 seconde elke ronde.
Andre schreef: de spin van Peter nog. Toen waren we onze 1e plaats ook nog kwijt dan kom je echt niet meer voren zeker in zo n korte race.
In je vorige relaas zei je dat die spin en de gele vlag straf nog wel te overkomen was!!!!!!! Zijn we het nu dus eens dat de grote aderlating de spin PLUS de rondetijden van Peter waren. Peter reed ietsje sneller dan onze auto en dat had dus achteraf zeker een top 5 klassering geweest zonder die spin! Ook met straf.
Andre schreef: gele vlag situaties. Ook daar is iets mis gegaan heb al met Bobbe gebeld ik snap er werkelijk niks van.
Dat is het enige moment waarvan ik kan zeggen dat ik fout was. Maar dat zouden 10 sec zijn. Die andere 2 x is nergens boven water te halen. Die wou ik graag zien. Bobbe vertelde me dat het mega hectisch was ook in de toren dus tja misschien waren wij extra de dupe zeg het maar.
Ja, dat is ook ruk, als dit op de beelden niet te achterhalen is. Enige troost is dat hier niet het grootste verlies is geleden. Je was namelijk 9e geworden zonder straf.
Andre schreef: ik sta niet te lachen in de pitstraat absoluut niet en de monteurs ook niet. Alleen de concurrentie waarschijnlijk.
Nee, snap ik, en dan ook nog Bobbe bellen omdat je baalt van die gele straf. Het zat je kennelijk erg dwars. Maar toch er een goed gevoel aan over hebben gehouden aan het weekend?? Ik zou me zwaar kloten voelen. Nog meer als je tijdens de kwali hebt bewezen er helemaal bij te zitten.Maar goed, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken. Maar het komt erg ongeloofwaardig over. Het zijn namelijk niet de woorden die passen bij een coureur die ALTIJD wil winnen.
Andre schreef: de regie. Starten geen probleem ik heb al zoveel starts gemaakt. Alleen kijk ik wat het verstandigste is. Ik heb daar een visie over en daar zit ik goed mee heeft zich al meerdere races bewezen. Ook binnen de Aprisco. Ik liet altijd wouter starten had a met gewicht te maken en ook met spanning wouter had moeite als rijders in de 2e stint voor de finish op hem toe rijden. Je past je regie aan aan de rijders en soms ook aan de ervaring die je hebt met de wedstrijdleiding. Je moet het samen doen dus je past je daar op aan.
Buiten de auto heb je geen regie Andre. Ik denk dat we van mening verschillen wat het begrip regie inhoudt. Als de safetycar er inkomt, valt wellicht je strategie in duigen, maar is niet de regie verdwenen. Je hebt regie als je het stuur in handen hebt. Als je Wouter laat starten in de Aprisco heeft dat met strategie te maken, niet met regie. Want wat wil jij doen dan als je langs de kant staat? Aanmoedigen misschien....als je dat regie noemt...
Andre schreef:Nogmaals ik rij de pole we hadden een grote investering aan de auto gedaan wat mijn keuze was en dat viel op ze plaats mag ik dan heel tevreden zijn!!! De druk ligt op mijn schouders en voor mij was dat een bevestiging dat we goed zitten. De pole is dan de room op het toetje voor dit weekend.
Even een misverstand uit de wereld helpen. Ik gun iedereen zijn geluk en ga jouw goede gevoel niet tegenspreken. Na de vrijdagsessie was je ook erg tevreden. Snap ik volkomen. Maar twee ruk resultaten op zaterdag ( aangetikt door Ferry ) en zondag ( spin Peter ) en onterecht gestraft ( 1x geel was genoeg geweest ) worden, dan is 99% van Nederlandse coureurs toch behoorlijk chagrijnig en niet tevreden en was de pole het lichtpuntje in de duisternis.
Andre schreef:We zitten in de races op het vinkentouw. Ik ben continu bezig met Peter en het Team om te zorgen dat we op het podium kunnen komen. We hebben er al een paar keer gestaan. Hier lag de mogelijkheid om eerste te worden we hebben het helaas niet geïncasseerd door alle tegenslagen waaronder een Beuk van de Monster broeders wat ook totaal niet nodig was.
Ja, dit klinkt heel logisch en geeft een goede samenvatting van je kansen die je niet hebt kunnen aangrijpen. Je klinkt aangedaan.....maar goed, jij zegt dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden...
Andre schreef:Race resultaten waren er niet door alle tegenslagen. Maar we hebben wel veel progressie gemaakt en ondanks alles was de sfeer binnen het team echt super. En dan mag jij vinden wat je wil als het nou mijn hart is die spreekt en niet de ratio dat is jou kijk. Ik zie anders tegen zaken aan. Ik haal ook de positieve zaken eruit en die waren er zeker afgelopen weekend.
Hier beschrijf je toch meer dat je er toch echt wel een beetje de pest in hebt. De sfeer in ons team ook prima hoor, maar ik was niet te pruimen toen mijn aandrijfas in ronde 1 van de race brak. Maar goed, dat is interpretatie. Nogmaals ik kan jouw gevoel natuurlijk niet uitspreken. Nogmaals, het verbaast me oprecht dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan dit weekend! Maar ik geloof je op je woord in deze!
Jij spreekt echt met je hart, Je hebt namelijk niets weerlegt met feiten. Helemaal niets. Nul komma nul ratio dus. Geen verwijt hoor, maar daardoor is er geen objectieve onderbouwing voor je relaas.
Ik besteed er verder geen energie meer aan. Daar is het verder te onbelangrijk voor...