Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- EmielS60
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Vandaag 3 rondes gereden. Met nieuw onderstel is dat nog wel even wennen. Ging niet onaardig.
Dikke baansluiting vanmiddag door een ongeval in Brünnchen.
Heb genoeg currywurst op om het ongeveer een week uit te houden, ga volgende week weer eens met de mtb de route langs de ring doen
Dikke baansluiting vanmiddag door een ongeval in Brünnchen.
Heb genoeg currywurst op om het ongeveer een week uit te houden, ga volgende week weer eens met de mtb de route langs de ring doen
- Renate
29-7-2012
We zijn weer terug en alles is heel gebleven.
Mooi weer gehad alleen deze koukleum vond de wind een beetje frisjes.
Nog een paar fotos gemaakt.
Fotooooos
LOLLL

We zijn weer terug en alles is heel gebleven.
Mooi weer gehad alleen deze koukleum vond de wind een beetje frisjes.
Nog een paar fotos gemaakt.
Fotooooos
LOLLL

-
voetbalboer87
Afgelopen weekend ook weer prima vermaakt bij de ring. Zaterdagavond even gekeken en zondag 3 rondes in de daily gedaan.

Hier een paar fototjes die ik geschoten heb.

Hier een paar fototjes die ik geschoten heb.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Die laatste is mooi.
Stomme vraag, maar hoe kom je nu precies bij Breidscheid uit?
Moet je dan ergens direct onder die brug naar boven lopen of zit de ingang daar naartoe ergens anders?
Die laatste is mooi.
Moet je dan ergens direct onder die brug naar boven lopen of zit de ingang daar naartoe ergens anders?
- Paskal
- Auto: meerdere
Ooit gehoord van de website ring-world.nl ? Op die site staat onder het kopje Ring-informatie een pagina genaamd kijkplaatsen met routebeschrijvingen naar vele kijkplaatsen. De routebeschrijvingen zjin gegeven vanaf start-finish.
ring-world.nl schreef:Breidscheid:
Op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Aan de andere zijde van de weg kun je ook net voorbij de slagboom mooie foto's maken van auto's die helemaal in de veren gedrukt worden.
- KW
Ja klopt, naast het viaduct zit een trap omhoog, kan niet missen.MParallel schreef:^^
Die laatste is mooi.
En vanaf daar kun je ook helemaal tegen de rijrichting in omoog lopen richting Wehrseifen, ook erg mooi.
- MParallel
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Paskal schreef:Ooit gehoord van de website ring-world.nl ? Op die site staat onder het kopje Ring-informatie een pagina genaamd kijkplaatsen met routebeschrijvingen naar vele kijkplaatsen. De routebeschrijvingen zjin gegeven vanaf start-finish.
ring-world.nl schreef:Breidscheid:
Op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Aan de andere zijde van de weg kun je ook net voorbij de slagboom mooie foto's maken van auto's die helemaal in de veren gedrukt worden.
Site gelijk bij de favorieten geplaatst, super
- Paskal
Dank voor de complimenten
Heb er in de loop der jaren aardig wat uurtjes ingestoken 
- Evert Thomas
Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52. Bij deze de onboard movie, veel plezier bij het kijken!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]
Wat nadere informatie:
Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]
Wat nadere informatie:
Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
- stefan740
BtG bedoel je denk ik, de TF timingmethode. Lekker snel, iets minder spectaculiar 
- Evert Thomas
Ja klopt dat bedoel ik uiteraard. Minder spectaculair als wat bedoel je?
- stefan740
Meer in het algemeen. De snelle rondes zijn meestal clean en zonder 'momentjes'
Blijft rap hoor, zeker met niet al te veel ring ervaring (toch?).
Blijft rap hoor, zeker met niet al te veel ring ervaring (toch?).
- Evert Thomas
Ok, op die manier. Ja dat is waar momentjes probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen haha. Wat is weinig ervaring, ik kom er al een paar jaar en schat zo'n 120 rondjes gereden te hebben in totaal.
- KW
7:52 op BTB afstand is spectaculairder dan 7:52 op BTG afstand, omdat de BTB afstand zo'n 1,7 km langer is maar dezelfde tijd genoemd wordt = veel hogere gemiddelde snelheid dan dezelfde tijd bij BTG afstand.Evert Thomas schreef:Ja klopt dat bedoel ik uiteraard. Minder spectaculair als wat bedoel je?
- Paskal
Gisteren en eergisteren weer op de Ring geweest. Ditmaal heerlijk gereden met de good old 205 aangezien de BMW wat motorische problemen heeft. Het was heerlijk weer en heb het hele weekend de lange broek niet nodig gehad. Ook op de camping was het goed toeven zoals je hieronder kunt zien 
Mijn verslag inclusief wat foto's vind je hier

Mijn verslag inclusief wat foto's vind je hier
- daNpy
Hahaha lekker in de Ahr gezeten

-
Rupie
Wat een geweldige foto! 
- Paskal
Toen kon het nog.... Een dag later niet meer want 's nachts heeft het als een dolle geregend waardoor het waterpeil in de Ahr met zo'n 30 cm steeg en de stroming ook enorm werd........ Wat een beetje regen al niet kan doen met zo'n watertje 
- EmielS60
Gisteravond Johann en zijn RS500 het stof uit de uilaten laten rijden. Hij was er bijna 2 jaar niet meer geweest, en dat kan niet als je een RS op de plas hebt staan. 2 rondes gereden en daarna ging de baan dicht. Oliespoor vanaf Karusell. Oliespoor was ook terug te vinden op de parking. Dat laatste half uur dus helaas niet meer kunnen rijden.

Blijft een bijzondere auto.
Blijft een bijzondere auto.
- MX5T
Gefeliciteerd..............mooie tijd.Evert Thomas schreef:Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52.
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vraagje, die hier denk ik wel op z'n plek is.
Ik heb het plan om volgende week zaterdag even naar de kwalificatie van de DTM te gaan op de Nurburgring. Ik kan overal kaartjes kopen online, maar vind het wel net zo makkelijk om deze gewoon ter plekke aan de kassa te kopen. Is dat gewoon mogelijk?
Ik heb het plan om volgende week zaterdag even naar de kwalificatie van de DTM te gaan op de Nurburgring. Ik kan overal kaartjes kopen online, maar vind het wel net zo makkelijk om deze gewoon ter plekke aan de kassa te kopen. Is dat gewoon mogelijk?
- Evert Thomas
Thanks, we zijn er ook blij meer. Door pech konden we de vorige keer het record niet pakken. Ook nu ging het bijna al weer mis, na mijn 4e rondje (tevens de recordtijd) werd de baan geslaten i.v.m. crash en een auto die is afgebrand. Daarna was er niet veel tijd meer om te rijden en vanwege een klein technisch probleem moest ikzelf ook de strijd staken.Ringmazda schreef:Gefeliciteerd..............mooie tijd.Evert Thomas schreef:Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52.
- MParallel
Je kan gewoon bij het Info*Center kaarten halen.Richardt. schreef:Vraagje, die hier denk ik wel op z'n plek is.
- TurboClouseau
Weer een mooi verslag Pascal!
Welke camping zitten jullie meestal? Victoria Station?
Welke camping zitten jullie meestal? Victoria Station?