Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Maus335i » 11 jul 2012, 14:12

Sjoerd schreef:Ik ga met GF en een bevriend koppel in augustus naar de States.

We beginnen met 4 dagen Malibu of Santa Barbara (hotels vallen vies tegen daar in termen van bang for bucks), 3 dagen San Francisco, 1 dag Yosemite, 3 dagen Las Vegas (waarvan 1 dag excursie Grand Canyon) en 4 dagen New York.

We hebben een Tahoe gehuurd vanaf LAX tot LAS. in NYC alles met OV/taxi.
Grappig. Als je Malibu/Santa Barbara weghaalt heb je ongeveer onze planning te pakken :) Mooie gebieden in ieder geval!

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 17 jul 2012, 20:02

Zit er aan te denken om in januari weekje Florida te pakken. Even overwinteren ;). Qua prijzen prima te doen dan. Iemand ervaring met boeken via Expedia.nl trouwens?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 jul 2012, 20:04

sitechris schreef:Zit er aan te denken om in januari weekje Florida te pakken. Even overwinteren ;). Qua prijzen prima te doen dan. Iemand ervaring met boeken via Expedia.nl trouwens?
Tot nu toe twee keer geboekt; werkte zeer prima en prijzen waren ook lekker laag vond ik. :)

Rebel

Bericht door Rebel » 17 jul 2012, 20:49

Wij boeken al 6 jaar bijna alle trips met ebookers. Overzichtelijk en perfecte structuur om vliegreizen met hotels te combineren.

Rebel

Bericht door Rebel » 17 jul 2012, 20:58

sitechris schreef:Zit er aan te denken om in januari weekje Florida te pakken. Even overwinteren ;). Qua prijzen prima te doen dan. Iemand ervaring met boeken via Expedia.nl trouwens?

November tot Maart is normaliter een stuk duurder dan juni-juli-augustus-september (zomermaanden) ivm hurricane-season. Tevens is het klimaat dan aangenamer.
Kan op een gemiddeld 4 sterren hotel al gauw 1000 tot 1500 euro schelen op 10 dagen.

sitechris

Bericht door sitechris » 17 jul 2012, 21:40

Is niet mijn ervaring. Zeker niet als je bij een Nederlands reisbureau boekt. Dan is ons hoogseizoen toch al snel dubbel zo duur. Ik ben overigens 2 keer eerder in Florida geweest. In November 2008 en afgelopen juli in zelfde resort. In November was resort redelijk uitgestorven, in juli echt stamp- en stampvol. Overigens zijn de maanden december (feestdagen!) en februari/maart (spring break) wel druk. Maar de maand januari schijnt heerlijk rustig te zijn.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 jul 2012, 22:03

Zo druk vond ik het rond de feestdagen in December in Miami anders niet. Ja, bij de warenhuizen en op Ocean's Drive met Oud & Nieuw, maar voor de rest hotelkamers genoeg. Ook op Collins Ave bijv..

Rebel

Bericht door Rebel » 17 jul 2012, 22:03

Chris, ik heb geen ervaring met Nederlandse reisbureau's op dat gebied, maar mocht je op een dergerlijk reisbureau gaan boeken dan betaal je bij voorbaat teveel, Doe gewoon even op ebookers de datum aanpassen bij het hotel dat je hebt uitgekozen en je ziet het zelf. Heeft alles met het Hurricane-season te maken. Daarnaast kan het er in deze tijd flink warm zijn met een een hoge vochtigheidsgraad, soms dagen regen.

Waar ga je precies heen? Plaats, Hotel?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 jul 2012, 22:06

Rebel schreef:Chris, ik heb geen ervaring met Nederlandse reisbureau's op dat gebied, maar mocht je op een dergerlijk reisbureau gaan boeken dan betaal je bij voorbaat teveel, Doe gewoon even op ebookers de datum aanpassen bij het hotel dat je hebt uitgekozen en je ziet het zelf. Heeft alles met het Hurricane-season te maken. Daarnaast kan het er in deze tijd flink warm zijn met een een hoge vochtigheidsgraad, soms dagen regen.

Pfff, zeg dat wel. Nooit meer ga ik daarheen in de zomermaanden.

Rebel

Bericht door Rebel » 17 jul 2012, 22:08

I rest my case :bag:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 18 jul 2012, 06:44

Ben nu ruim een week onderweg, begonnen in LA en via Grand Canyon, Vegas, Yosemite, etc., net gearriveeerd in San Francisco.
Echt heel vet allemaal! Mooi dat je elke keer ook een andere omgeving hebt, alsof je elke keer in een ander land aankomt. Hoogtepunt tot nu toe was de helikoptervlucht boven de Grand Canyon, maar dat was zeker niet het enige dat mooi was.

Afbeelding

Voor de geïnteresseerden staan op m'n FB pagina wat fotoupdates van de afgelopen dagen: http://facebook.com/joostschoutennl

vanblokland

Bericht door vanblokland » 18 jul 2012, 09:30

JoostSchouten schreef:Ben nu ruim een week onderweg, begonnen in LA en via Grand Canyon, Vegas, Yosemite, etc., net gearriveeerd in San Francisco.
Echt heel vet allemaal! Mooi dat je elke keer ook een andere omgeving hebt, alsof je elke keer in een ander land aankomt. Hoogtepunt tot nu toe was de helikoptervlucht boven de Grand Canyon, maar dat was zeker niet het enige dat mooi was.

Afbeelding

Voor de geïnteresseerden staan op m'n FB pagina wat fotoupdates van de afgelopen dagen: http://facebook.com/joostschoutennl
Blijft mooi om te zien, ik ben er de afgelopen jaren zelf al 3 keer geweest. Maar elke keer als je het ziet is en blijft het imposant. Have fun there :beer:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 jul 2012, 20:13

Zekers mooi! "Best of the West" Joost of zelf een route uitgestippeld?

sitechris

Bericht door sitechris » 18 jul 2012, 21:14

Rebel schreef:Chris, ik heb geen ervaring met Nederlandse reisbureau's op dat gebied, maar mocht je op een dergerlijk reisbureau gaan boeken dan betaal je bij voorbaat teveel, Doe gewoon even op ebookers de datum aanpassen bij het hotel dat je hebt uitgekozen en je ziet het zelf. Heeft alles met het Hurricane-season te maken. Daarnaast kan het er in deze tijd flink warm zijn met een een hoge vochtigheidsgraad, soms dagen regen.

Orlando. Ik zit te denken aan Omni Resort Hotel of het Hyatt Regency Grand Cypress. E-bookers is vergelijkbaar met Expedia, op zich hele goede aanbiedingen zo op eerste gezicht. Ik ga nog wel eens bij reisbureau buurten, maar ik ga niet extra betalen. We blijven een week in hetzelfde hotel, dus dat hoeft een reisbureau niet voor mij uit te zoeken.

Voor een doorreis vorig jaar waar we de Oostkust doorkruisten heb ik wel via reisbureau geboekt (Jan Doets). Prettige ervaring, want er zaten een paar pareltjes van hotels bij die ik zelf waarschijnlijk nooit gevonden/uitgekozen zou hebben. Sowieso was ik erg tevreden over Jan Doets. Goede documentatie, goede advisering, goede hotelkeuzes. Echt wel prima. En redelijk betaalbaar, huurauto tarieven waren ook voordelig daar.

Rebel

Bericht door Rebel » 18 jul 2012, 22:00

Chris, ik heb het even opgezocht op Ebookers.. Tussen januari en juni volgend jaar zit nog geen 10 euro verschil. 1028 euro voor een week (met non stop vlucht KLM) en in het Hyatt Regency. Spotgoedkoop inderdaad. Orlando is inderdaad goedkoper dan Miami. Voor een soortgelijk hotel betaal je daar bijna de dubbele reissom.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 19 jul 2012, 03:22

Bedankt vanblokland!
Niels schreef:Zekers mooi! "Best of the West" Joost of zelf een route uitgestippeld?
Best of The West inderdaad, via reisexperts.nl, echt ideaal! Eén telefoontje en alles wordt geregeld, overzichtelijk boek met alle reis-/achtergrondinformatie die je moet hebben en de hotels zijn ook dik in orde.

stefan740

Bericht door stefan740 » 19 jul 2012, 04:26

Omni Orlando heb ik twee dagen gezeten een jaar of 6 terug via Jan Doets. Was prima voor elkaar, je het de plaatjes vast gezien, grootst opgezet daar :)

sitechris

Bericht door sitechris » 19 jul 2012, 08:34

Klopt, ziet er gerieflijk uit inderdaad. Op het oog één van de mooiere resorts. Ik zou ook best graag een keer in zo'n Disney resort willen zitten, maar die zijn best heel erg prijzig. Voor de locatie betaal je het dubbele.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 sep 2012, 21:54

Ik heb vandaag de Schiphol en KLM app geïnstalleerd voor eind deze maand maar die schijnen matige reviews te hebben, heeft iemand hier er ervaring mee en is het wat om live updates over je vlucht mee te ontvangen? Gaat het dan alleen om tijden of wordt er bij vertraging bijvoorbeeld ook een oorzaak gegeven?

sitechris

Bericht door sitechris » 02 sep 2012, 22:31

Vandaag overwinterweekje geboekt in Hyatt grand cypress in Orlando. Zin in!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 sep 2012, 19:41

Niemand die iets met apps doet voor hun vliegreizen :P

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 sep 2012, 18:45

InjectTheVenom schreef:Niemand die iets met apps doet voor hun vliegreizen :P
Neh, alle informatie die je wilt hebben is op de luchthaven te vinden in principe. Waar kan je de app o.a. voor gebruiken?

Enige ervaring die ik heb met vliegen is vaak net op tijd/te laat komen, ook al denk je voldoende tijd te hebben ;s Vandaag weer 5 minuten voor checkin closure mn bagage kunnen droppen. Het gebeurd me niet vaak dat ik relaxed naar een airport rij...

1 voordeel: koffers (behalve business) gaan vaak last in, first out, dus je hoeft niet lang op je bagage te wachten :D

VMworld was ontzettend tof! Daarna door Yosemite park naar Las Vegas gereden. Via Vegas naar NYC gevlogen en vanuit daar weer naar AMS. Nu nog even een paar uurtjes volhouden tot ik eindelijk mag slapen ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 sep 2012, 20:33

Die paar uurtjes volhouden is altijd het vreselijkste helemaal als je 's ochtends weer op Amsterdam aan komt :kotsen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 sep 2012, 15:01

InjectTheVenom schreef:Die paar uurtjes volhouden is altijd het vreselijkste helemaal als je 's ochtends weer op Amsterdam aan komt :kotsen:
Haha klopt, we kwamen om half 7 's ochtends aan. Zonet een winterslaap van 16 uur gehad, vanavond weer verder ronken ;) Je komt zo alleen wel weer sneller in het ritme, of in ieder geval ik. Kan me voorstellen dat elk lichaam weer anders reageert haha.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 sep 2012, 17:21

Klinkt als een toffe roadtrip "even", Maurice! :thumbup:

Plaats reactie