verschillen 997 GT3/cup/GT3RS
-
verschillen 997 GT3/cup/GT3RS
Zat zomaar wat te zoeken/surfen naar een zwart/oranje 997 GT3(RS). Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de div uitvoeringen? en wat zijn de verkrijgbare (begeerlijke) optie's? Ik zou iig schaalstoelen willen maar zie ook keramische remmen, hele en halve rolkooien,brandblussers en nog veel meer optie's........
Kortom kunnen we hier wat duidelijkheid brengen in de (voor mij) onduidelijke brei van optie's en uitvoeringen?
Kortom kunnen we hier wat duidelijkheid brengen in de (voor mij) onduidelijke brei van optie's en uitvoeringen?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: verschillen 997 GT3/cup/GT3RS
Leonard,
Ik kan ze je allemaal geven, maar het is een uitgebreide lijst eigenlijk. Je kunt alles in de basis echter terugbrengen op 3 uitvoeringen, die echter natuurlijk ook weer uit te breiden zijn.
- 997 GT3
- 997 GT3 met Clubsport paket
- 997 GT3 RS
Het Clubsport-pakket houdt in:
- Halve rolkooi
- 6-puntsgordels
- brandblusser
Dit is dus een optie op de gewone GT3, maar is standaard op de RS. Bij die laatste krijg je ook altijd de delen erbij (bij nieuwkoop) om er een hele kooi van te maken. De delen naar voren mogen echter niet direct bij aflevering ingebouwd zijn voor straatgebruik. Achteraf mag wel. De voorbereiding zit er in ieder geval altijd.
Wat betreft keramische remmen (PCCB), die zijn altijd een optie, ook bij een RS. Verder heb je op beide modellen nog wat andere opties gehad zoals bi-xenon lampen, bandendruk controle systeem en lederen bekleding. Andere verschillen tussen en gewone GT3 en een RS zijn, dat de RS standaard de lichtgewicht schaalstoelen heeft. Een GT3 heeft echter als optie de mogelijkheden voor dimmende spiegels, elektrische stoelen en eventueel een schuifdak, allen niet mogelijk op een RS. Een RS heeft standaard trouwens ook geen airco, maar dat was een zogenaamde 0-optie.
Ik heb hier eventueel ook nog wel ergens een brochure. Wellicht kan ik de pagina's die van belang zijn voor je scannen of fotograferen, of je kan altijd even bellen natuurlijk.
Ik kan ze je allemaal geven, maar het is een uitgebreide lijst eigenlijk. Je kunt alles in de basis echter terugbrengen op 3 uitvoeringen, die echter natuurlijk ook weer uit te breiden zijn.
- 997 GT3
- 997 GT3 met Clubsport paket
- 997 GT3 RS
Het Clubsport-pakket houdt in:
- Halve rolkooi
- 6-puntsgordels
- brandblusser
Dit is dus een optie op de gewone GT3, maar is standaard op de RS. Bij die laatste krijg je ook altijd de delen erbij (bij nieuwkoop) om er een hele kooi van te maken. De delen naar voren mogen echter niet direct bij aflevering ingebouwd zijn voor straatgebruik. Achteraf mag wel. De voorbereiding zit er in ieder geval altijd.
Wat betreft keramische remmen (PCCB), die zijn altijd een optie, ook bij een RS. Verder heb je op beide modellen nog wat andere opties gehad zoals bi-xenon lampen, bandendruk controle systeem en lederen bekleding. Andere verschillen tussen en gewone GT3 en een RS zijn, dat de RS standaard de lichtgewicht schaalstoelen heeft. Een GT3 heeft echter als optie de mogelijkheden voor dimmende spiegels, elektrische stoelen en eventueel een schuifdak, allen niet mogelijk op een RS. Een RS heeft standaard trouwens ook geen airco, maar dat was een zogenaamde 0-optie.
Ik heb hier eventueel ook nog wel ergens een brochure. Wellicht kan ik de pagina's die van belang zijn voor je scannen of fotograferen, of je kan altijd even bellen natuurlijk.
-
Kijk. dat is gelijk duidelijk.......
RS is toch ook breder dan een 'normale' GT3? Verder zit er m.i dus minder verschil tussen de GT3 en de RS dan ik had gedacht....
RS is toch ook breder dan een 'normale' GT3? Verder zit er m.i dus minder verschil tussen de GT3 en de RS dan ik had gedacht....
- Peric

- Joost
De RS versie is ongeveer 20kg lichter dan een gewone GT3. Dit door de carbon achterspoiler, de achterklep die van plastic is, en de achterruit die van plexiglas is.
RS versie heeft een single mass vliegwiel, waardoor hij 0,1 seconde sneller op de 100km/h zit dan een normale GT3.
De RS deelt de body met de 4 wiel aangedreven modellen en is 44mm breder aan de achterkant dan de normale GT3.
Een GT3 met een clubsportpakket heeft altijd de kuipstoelen, zonder de optie kuipstoelen kon het clubsportpakket niet besteld worden. Kuipstoelen zijn er in zwarte brandwerende stof (icm clubsport pakket) of in alcantara.
Clubsportpakket was overigens zonder meerprijs, als je de kuipstoelen als optie had (ongeveer 4000 euro).
In het clubsport pakket zat trouwens alleen een 6-punts gordel voor de bestuurder. Die voor de passagier kon je er los bij bestellen.
RS versie heeft een single mass vliegwiel, waardoor hij 0,1 seconde sneller op de 100km/h zit dan een normale GT3.
De RS deelt de body met de 4 wiel aangedreven modellen en is 44mm breder aan de achterkant dan de normale GT3.
Een GT3 met een clubsportpakket heeft altijd de kuipstoelen, zonder de optie kuipstoelen kon het clubsportpakket niet besteld worden. Kuipstoelen zijn er in zwarte brandwerende stof (icm clubsport pakket) of in alcantara.
Clubsportpakket was overigens zonder meerprijs, als je de kuipstoelen als optie had (ongeveer 4000 euro).
In het clubsport pakket zat trouwens alleen een 6-punts gordel voor de bestuurder. Die voor de passagier kon je er los bij bestellen.
- Mark Nauta
Samen komen we er wel Joost
.
Nog een aanvulling op het gewichtsvoordeel van de RS. Als je een gewone GT3 had, met Clubsportpakket, dan was ie weer lichter dan de RS. Maar de bredere kont moet je dan idd missen.

Nog een aanvulling op het gewichtsvoordeel van de RS. Als je een gewone GT3 had, met Clubsportpakket, dan was ie weer lichter dan de RS. Maar de bredere kont moet je dan idd missen.
- Sjoerd
Keramische remmen zou ik laten zitten, lekker op staal. Na een trackday seizoen kan je in beide gevallen de set vervangen en dan is staal wel zo prettig.
Op circuit is er qua remprestatie nauwlijks verschil.
Wat ik op een 997 altijd zou doen is een akropovic uitlaat. Laat je mooi koppelen aan de sportknop. Mocht het uitkunnen altijd voor de mk2 gaan; die schijnen betrouwbaarder te zijn.
Op circuit is er qua remprestatie nauwlijks verschil.
Wat ik op een 997 altijd zou doen is een akropovic uitlaat. Laat je mooi koppelen aan de sportknop. Mocht het uitkunnen altijd voor de mk2 gaan; die schijnen betrouwbaarder te zijn.
-
Wat een kennis weer hier....
Tnx heren!
@Sjoerd
Waarom een mk2? ik wil graag een zwart/oranje, die is alleen in mk1.... Zijn er zaken bekend waardoor een mk1 niet als betrouwbaar aangemerkt kan worden??

@Sjoerd
Waarom een mk2? ik wil graag een zwart/oranje, die is alleen in mk1.... Zijn er zaken bekend waardoor een mk1 niet als betrouwbaar aangemerkt kan worden??
- Mark Nauta
Een goede kennis van mij rijdt hier mee rond Leonard, ik zal hem eens naar zijn ervaringen tot heden vragen. De auto was eerder van een maat van hem, dus ook de ervaringen vanaf nieuw zal ik eens naar vragen.

-
die is gaaf zeg.......
- Joost
Wat een apparaat
.

-
Maat van mij rijd in deze MK2, zal hem ook eens voor je naar zijn ervaringen vragen

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Trekt het chassis niet krom in die woestijnhitte?Jeroen K. schreef:Maat van mij rijd in deze MK2, zal hem ook eens voor je naar zijn ervaringen vragen
[/img]

- Sjoerd
Leonard,leonard schreef:Wat een kennis weer hier....Tnx heren!
@Sjoerd
dat zijn de ervaringen van mijn garage (Twente). Ik heb een zilver/oranje 996 GT3 MK2; achteraf is een hoop de wrappen/spuiten!
Ik ken jouw skills achter het stuur niet, ik had het er een tijd geleden met André over. Voor 98 van de 100 'coureurs' is een GT3 Clubsport voldoende. Je moet wel heel erg goed zijn om de extra potentie van een RS of RS 4.0 eruit te halen. Zo'n goede coureur ben ik in ieder geval niet. Mocht ik mijn GT3 een schop geven dat is de kans groot dat ik een 997 GT3 MK2 Clubsport ga zoeken.
-
het is geen amerikaanse auto... mijn M3 en/of maserati heeft daar ook totaal geen last van...BamiesGTA schreef:Trekt het chassis niet krom in die woestijnhitte?Jeroen K. schreef:Maat van mij rijd in deze MK2, zal hem ook eens voor je naar zijn ervaringen vragen
[/img]
-
Jeroen K. schreef:het is geen amerikaanse auto... mijn M3 en/of maserati heeft daar ook totaal geen last van...BamiesGTA schreef:Trekt het chassis niet krom in die woestijnhitte?Jeroen K. schreef:Maat van mij rijd in deze MK2, zal hem ook eens voor je naar zijn ervaringen vragen
[/img]
- Tim N
Man ik wil ook graag een Maseratie hebbon.... Welke heb jij?