Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Luco » 12 jun 2012, 23:17

Maus335i schreef:
Luco schreef: Nu sta je natuurlijk zelf op de "werkvloer" of gebeurd het ook als je er niet bent?
Je ziet namelijk ook wel eens dat die dingen wel gebeuren als je er zelf bent, maar niet gebeuren zodra je weg bent.

Het is denk ik ook wel een verschil of je voor jezelf werkt of in loondienst.
Ik heb heel veel vve vergaderingen gedaan, altijd savonds, het vaste personeel had daar vaak geen zin in omdat ze uren voor uren kregen, dan kan ik me er wat bij voorstellen, ik daarintegen kreeg gewoon mijn uren vol doorbetaald, inclusief de tijd tussen werktijd en de vergadering.
Dat is dan toch een beleidsdingetje? Gemotiveerd personeel is de verantwoordelijkheid van de ondernemer/werkgever en eigenlijk niemand anders. Dat kan enerzijds door een goede werkomgeving en goede afspraken, anderzijds op tijd afscheid nemen van personeel dat niet bij je bedrijf(svoering) past.
Natuurlijk is dat beleid, het probleem is alleen dat mensen daar akkoord mee gan en dan beseffen dat ze al 350 uur hebben staan en niet zonodig hoeven, of dat het beleid verandert.
Het is natuurlijk als werkgever ook lastig om iedereen gemotiveerd te houden, zeker als je het over een groot personeels bestand hebt.
Als je bv maar 2 of 3 man personeel hebt is dat al veel makkelijker.
Het blijft een kwestie van geven en nemen van beide kanten.

RVV

Bericht door RVV » 12 jun 2012, 23:29

Maurice ik ben het 100 procent met je post eens hoor. Van dat litertje is ook gewoon een uitglijer eerste klas. Maar wat ik bedoel te zeggen, onvrede moet ook op de juiste manier bij de juiste persoon terecht komen.

Weet je wat ik zou doen? Ik ging morgen naar de beier toe, haalde het litertje olie op bij desbetreffende persoon en zou haar directe chef er bij halen en uitleg doen van het verhaal. Dat heeft effect. Dit verhaal hier op DF neerpennen lucht je namelijk ook niet op. Moet zeggen ik ben blij dat ik geen personeel heb. (wel gehad kan ik ook een boek over volschrijven. Pphdffff)

Rebel

Bericht door Rebel » 13 jun 2012, 00:00

Ben ik niet met je eens Rico. Je zelf voor jan-joker zetten en bij de grote baas gaan klagen en mekkeren voor een litertje olie? Ik zou als ik Maurice was hier boven staan. Gewoon geen tijd en energie meer in stoppen en de volgende keer eens elders gaan shoppen, zeker omdat hij al eens eerder een negatieve ervaring heeft meegemaakt.

RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2012, 06:11

Je kunt natuurlijk even fijntjes laten weten dat BMW dealer huppelepup wel tijd om na 6 uur een auto te verkopen :devil:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 08:26

dvh schreef:Wellicht niet bij de Beier, maar die houding is toch wel erg algemeen onder een hoop werknemers.
5 uur is 5 uur.. Beetje oude bouw-mentaliteit. Krijg tot 5 uur betaald en daarna barsten ze maar.
Dit dus. Daar hoef je het bedrijf niet op af te rekenen.

Ik snap Maurice. Ik snap die medewerker op zijn manier ook wel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 08:29

lol@verhaal Maurice. Dat komt ook voor bij de visboer hier in 't dorp waar ik werk. Die sluit om 18.00 uur, maar no way dat 'ie na kwart voor 6 nog een visje voor je bakt, dan is 'ie al aan het opruimen. Ik denk dan bij mijzelf: ga dan een uur later open 's ochtends, want dan eet niemand vis en werk door tot 19.00 uur ofzo... maar de gemeente dwarsboomt 't, omdat horeca gelegenheden anders last hebben van concurrentie. Erg kortzichtig, want in 't dorp waar ik woon hebben ze dat onderzocht: en de grap is, hoe meer gelijkwaardige bedrijven er (open) zijn, hoe groter ieders omzet. Maar mijn irritatie naar die visboer was dus onterecht, omdat ik de ware reden niet wist.

Gisteren gratis koelvloeistof laten bijvullen bij mijn garagist. Na sluitingstijd. Service heet dat. Dat de één dat wel levert en de ander niet vind ik begrijpelijk. Wij gaan soms ook precies op sluitingstijd naar huis, iedereen heeft soms thuis wat belangrijkers te doen dan op de zaak. De toon moet dan wel klantvriendelijk blijven als ze net bellen als je je jas al aanhebt... soms ben je er wel gewoon braaf na sluitingstijd en dan belt er niemand. :lol:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 13 jun 2012, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 08:33

Rebel schreef:Ben ik niet met je eens Rico. Je zelf voor jan-joker zetten en bij de grote baas gaan klagen en mekkeren voor een litertje olie? Ik zou als ik Maurice was hier boven staan. Gewoon geen tijd en energie meer in stoppen en de volgende keer eens elders gaan shoppen, zeker omdat hij al eens eerder een negatieve ervaring heeft meegemaakt.
Met Rebel eens. Niet met Rico. Als je doet wat Rico zegt, is nog meer olie(..) op 't vuur onderling/tov chef.

Ik weet hoe mijnn personeel denkt. Die zijn goed, maar niet veel anders dan 5 uur is 5 uur. 5 over 5 ok, maar dat is het ook. Ik weet dat ik die mentaliteit nooit had, maar ik maak 'm altijd en overal mee, ook bij onze leveranciers(Randstad) . Zijn gewoon tussen 12.30/13.30 'gesloten' wegens lunch. Kun je niks inspreken op hun telefoon etc etc.

Ben er al wat aan gewend. Kijk bij supermarkten/hema's etc. 18.00/21.00 is het Schluss.

Nogmaals snap ik Maurice. Maar ik snap de medewerker ook. Werkplaats is werkplaats, verkoop is verkoop. Als je 'klein' bent als bedrijf hoeft dit niet op die manier. Maar bij wat grotere bedrijven gaat 't zo.

Misschien weet de medewerker ook bij Maurice wat voor vlees ie in de kuip heeft?(no offence naar Maurice)

Ce'st le ton qui fait la musique. Ik heb 't ook bij klanten. Wat 'n vriendelijke vraag/netheid bij mij als verkoper doet tov een bullebak/zeikerd bij wijze van.

Niet zeggende dat 't an Maurice ligt hoor.(Die misschien ook gewoon uurtje-factuurtje schrijft en daarbij kan gaan denken waarom 5 uur dan 5 uur is bij 'n normale medewerker?)

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 08:37

Banken overwegen om geen krediet meer te verlenen aan woningcorporaties.

Nou, als dat gaat gebeuren gaat de bouw en de toelevering een nog zwaardere tijd tegemoet.
Maar ik roep het al zon 10 jaar, woningcorporaties moeten terug naar de basis, betaalbare en technisch goede huurwoningen verhuren, meer niet.
Stoppen met sociale projecten, geldverslindende prestige projecten en experimentele projecten, die kosten veel te veel en zie het resultaat.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jun 2012, 08:37

Maus335i schreef:Nee smiley, maar daar ging het ook niet zozeer om :)

@Rico, ik vermoed dat dat ook de reden is waarom jullie betere ervaringen met De Beier hebben. Als je de eigenaar kent die ongetwijfeld op een goede manier met zijn klanten om gaat, heb je minder last van dit soort "aftersales". Maar des te belangrijker is het ook om dagelijks op de werkvloer te blijven rondwandelen om dit soort problemen te spotten. Of als je dat niet doet, laat je directeur dat dan doen. Google af en toe eens op je eigen naam en als je klachten tegen komt, tik je directeur eens flink op zn vingers.

Ik struin wekelijks over het internet, Googlend naar ons eigen bedrijf. Je zult vrijwel nergens een negatieve recensie over ons kunnen vinden. Honderden (of tegen de duizend) positieve ervaringen wel. Waarom? Niemand van ons is te beroerd om 's avonds of in het weekend email met vragen te beantwoorden. Ik sluit me wat dat aangaat geheel aan bij DVH.

Als ik iets heb geleerd van deze crisisjaren (en die begonnen al vanaf 2008) dan is het dat je met een goede klantenservice vrijwel ongevoelig hoeft te zijn voor een echte recessie. Kaf wordt van het koren gescheiden...

Niet om onszelf op de borst te kloppen, maar we bellen mensen ook na 5 uur gewoon terug (ook al sluit onze helpdesk om 5 uur). Laat ik het maar niet over storingen hebben. Onze jongens (waaronder ikzelf) zitten meer dan eens 's nachts te buffelen in het datacentrum om problemen op te lossen, zodat iedereen 24/7 zijn auto's kan bekijken via bijvoorbeeld debeier.nl of tegenwoordig driving-fun.com :). Onderhoud voeren wij ook uitsluitend na 0:00 uur uit, op dat soort tijdstippen zitten we in een droge/gekoelde zaal vol met kasten en servers (geen fijne werkplek!). Die mevrouw van de werkplaats die ik aan de lijn heb gehad wil tenslotte 's avonds ook gewoon kunnen surfen over het web en schoenen kunnen bestellen, maar een litertje olie klaarleggen kon er niet van af.

Wat ik bedoel te zeggen is dat "service" tegenwoordig niet meer normaal is, maar een uitzondering. Kan ik zelf met de kop niet bij, maar ik kom het steeds vaker tegen. Wat mij betreft geen probleem, voor elke leverancier zijn er 10 anderen. Ik koop mijn nieuwe auto's ook bij De Maasche in Venlo en laat ze daar onderhouden of in geval van Audi bij vd Akker. 250km voor een onderhoudsbeurtje gekkenwerk? Sure, maar ik weet dat ik geen gedonder achteraf krijg. Vd Akker snapt het spelletje al helemaal trouwens. Bij een onderhoudsbeurt komen ze jouw auto ophalen en leveren direct vervangend vervoer af. Ook niet het minste: een Audi A6 Avant 3.0 tdi fulloption. Als ik een schade post op Facebook of aangeef dat ik ben gestrand in Frankfurt, word ik de volgende dag meteen gebeld of ze kunnen helpen. Niet eens een officiële dealer met weet ik hoeveel miljoenen, maar wel een ondernemer die begrijpt wat "klaar staan" nou precies betekent.

Ik ben zelfs nu nog bezig met emailtjes van klanten, even helpen met een vergeten wachtwoord of een klant die zijn server niet meer kan bereiken. Kost me nog geen 10 minuten werk en zo'n klant kan verder. Levert me het verder iets op? Nee, behalve een goede naam verdienen we niks extra's. Maar een stukje trots als je dan een reactie terugkrijgt: "bedankt voor de supersnelle service! En dat op zo'n tijdstip!" Dan denk je dat dat voor mij als ondernemer makkelijk praten is, maar de heren bij ons op kantoor voelen zich er net zo goed bij.

Als ik nou met een kapotte auto stond had ik ze helemaal gelijk gegeven. Morgen zijn de monteurs er weer, dan kunnen we je perfect helpen. Alle begrip mijnerzijds! Maar na het uitlaten incident ("prijzen staan in het boekje, ga thuis maar even kijken"), ben ik er wel wat klaar mee. Met het advies aan Sybren (als ik me niet vergis?) gericht om toch eens voor dit soort dingetjes beleid op te stellen of eens een goed gesprek aan te gaan met het personeel.

edit: beetje typo's er uit gehaald..

Maurice daarmee maken jullie het verschil tov van anderen....service is ver te zoeken bij zowel kleine als grote bedrijven! Ik heb bij jullie ook een keer netjes mail gehad na sluitingstijd en kreeg nog een mailtje of ik geholpen was of ik voldoende info had...kijk dat geeft mij een goed gevoel!

Bedrijven/medewerkers vergeten dat als ze avond's naar huis gaan in de auto die de klanten betalen, lekker gaan eten die die klanten betalen voor de flatscreen hangen die de klanten betalen gaan slapen op het bed dat de klant betaald....doe je net iets extra's *(wat in mijn ogen normaal is) krijg je dat 2x terug...

RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2012, 08:48

Robin en Rebel. Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn en Maurice hoeft het ook niet te doen, daarom schrijf ik ook wat IK zou doen. De post van Maurice zit deels vol met ergenis en frustratie. Misschien dat hij die na deze post kwijt is? Maar ik denk het niet. Feit dat die er al zoveel tijd aan spendeert geeft al aan dat het hem hoog zit. Zaken kun je met medewerkers/chefs ook op een normale manier bespreekbaar maken. Zie mijn voorbeeld met die middenconsole. Sterker nog dat heb ik via email afgehandeld met fotootje erbij. Had ook een discussie kunnen worden in de trand van, dat deukje zat er al. Net wat Robin zegt de toon bepaald ook een deel van de muziek. Maak het ook elke dag mee hoe klanten afspraken en voordeeltjes die er niet zijn naar hun kant toebuigen. En als ondernemer mag/moet jij altijd maar weer door het stof. Mooi voorbeeld vorige week een klant die met mij echt ruzie begon te maken omdat wij de boxspring die op internet staat voor 1350 euro niet in de winkel hadden staan. Laat ik hem onze website zien staat niet een elektrische boxspringset voor 1350 euro op, begint bij 2295 euro. Ik was een oplichter want HIJ had het thuis zelf gezien. gvd zitten ze op duizend verschillende sites te surfen en dan is het mijn schuld dat ze winkels door elkaar heenhalen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jun 2012, 08:58

RVV schreef:Robin en Rebel. Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn en Maurice hoeft het ook niet te doen, daarom schrijf ik ook wat IK zou doen. De post van Maurice zit deels vol met ergenis en frustratie. Misschien dat hij die na deze post kwijt is? Maar ik denk het niet. Feit dat die er al zoveel tijd aan spendeert geeft al aan dat het hem hoog zit. Zaken kun je met medewerkers/chefs ook op een normale manier bespreekbaar maken. Zie mijn voorbeeld met die middenconsole. Sterker nog dat heb ik via email afgehandeld met fotootje erbij. Had ook een discussie kunnen worden in de trand van, dat deukje zat er al. Net wat Robin zegt de toon bepaald ook een deel van de muziek. Maak het ook elke dag mee hoe klanten afspraken en voordeeltjes die er niet zijn naar hun kant toebuigen. En als ondernemer mag/moet jij altijd maar weer door het stof. Mooi voorbeeld vorige week een klant die met mij echt ruzie begon te maken omdat wij de boxspring die op internet staat voor 1350 euro niet in de winkel hadden staan. Laat ik hem onze website zien staat niet een elektrische boxspringset voor 1350 euro op, begint bij 2295 euro. Ik was een oplichter want HIJ had het thuis zelf gezien. gvd zitten ze op duizend verschillende sites te surfen en dan is het mijn schuld dat ze winkels door elkaar heenhalen.
Rico....Maurice geeft alleen maar aan hoe het hoort! simpel...het is gewoon heel simpel een instelling/mindset...zouden meer bedrijven moeten doen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 09:03

Over overwerken heb ik ook wel een leuke opvatting.

Vroeger dacht ik dat je helemaal 't mannetje was als je 80 uur in de week werkte. Dat heb ik de afgelopen jaren wel afgeleerd. Ik neem meer tijd voor mijzelf, mijn rust en zet mijn vrije tijd bovenaan mijn lijstje als 'doel'. Het komt 't werk ten goede.

Toen ik bij dit bedrijf kwam werken werkte iedereen op kantoor over. Al snel ontdekte ik dat 't niets toevoegde. Nu gaat iedereen om 17.00 uur naar huis (de meesten beginnen sowieso al tussen 7 en 8 uur, dus de uurtjes maken ze wel).

Beter plannen en delegeren maakt 't onnodig om 's avonds door te werken. Het overwerken was er gewoon ingeslopen, maar sloeg nergens op en niemand durfde 't te doorbreken. Nu moet ik ze alleen nog afleren om achter de pc te lunchen en nooit pauzes te nemen...

dvh

Bericht door dvh » 13 jun 2012, 09:15

30 uur per week is genoeg voor mij :kikker:

Peric

Bericht door Peric » 13 jun 2012, 09:25

Robin schreef:Ik weet hoe mijn personeel denkt. Die zijn goed, maar niet veel anders dan 5 uur is 5 uur. 5 over 5 ok, maar dat is het ook. Ik weet dat ik die mentaliteit nooit had, maar ik maak 'm altijd en overal mee, ook bij onze leveranciers(Randstad) . Zijn gewoon tussen 12.30/13.30 'gesloten' wegens lunch. Kun je niks inspreken op hun telefoon etc etc.

Ben er al wat aan gewend. Kijk bij supermarkten/hema's etc. 18.00/21.00 is het Schluss.
Waar slaat dat nou weer op Robin? Of er in het noorden van het land niet dit soort dingen gebeuren. Beetje jammer hoor, dacht toch écht dat jij wat ruimdenkender was.

Over dat litertje olie, zie dat er best veel mensen zijn die niet snappen wat nou het probleem is, 'dan haal je dat litertje olie toch ergens anders..' Het probleem is niet dat litertje olie. Het probleem is de starre houding.

Service is tegenwoordig heel erg belangrijk in deze tijd met het internet.

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 09:38

Peric schreef:
Robin schreef:Ik weet hoe mijn personeel denkt. Die zijn goed, maar niet veel anders dan 5 uur is 5 uur. 5 over 5 ok, maar dat is het ook. Ik weet dat ik die mentaliteit nooit had, maar ik maak 'm altijd en overal mee, ook bij onze leveranciers(Randstad) . Zijn gewoon tussen 12.30/13.30 'gesloten' wegens lunch. Kun je niks inspreken op hun telefoon etc etc.

Waar slaat dat nou weer op Robin? Of er in het noorden van het land niet dit soort dingen gebeuren. Beetje jammer hoor, dacht toch écht dat jij wat ruimdenkender was.

Over dat litertje olie, zie dat er best veel mensen zijn die niet snappen wat nou het probleem is, 'dan haal je dat litertje olie toch ergens anders..' Het probleem is niet dat litertje olie. Het probleem is de starre houding.

Service is tegenwoordig heel erg belangrijk in deze tijd met het internet.
Je begrijpt 't totaal verkeerd Peric.....

Ik dacht dat de RANDSTAD juist 24/7 open was tov dit boerengebied waar we 9 to 5 werken/denken. :D

Snap je?
Dat valt me 'tegen'van dat soort bedrijven.Overal.

Over service belangrijk, met internet. Inderdaad. Men koopt de klok op 't net en wij 'mogen'm voor 'n bedragje op maat maken. En dan vaak de arrogante 'houding' van die internetklant waar je al niks aan verdiende in de first place of voor die garantiegevallen op hoge poten bij mij komen. ROFL. Think about it....De wal keert 't schip.

Dit was even zeer zwart-wit, maar even voor de beeldvorming. Je bent zoals Rico al zegt al gauw 'n oplichter in de ogen van bepaalde klanten die nog niks bij je hebben besteld/gekocht....

Rico, goed verhaal. Maar hoe belangrijk is die 1 liter olie om daar van 'n mug 'n olifant te maken. Sommige dingen zijn gewoon belangrijker dan andere voor iemand.

Klant is zeker koning. (Ik ben republikein zou 'n flauw geintje zijn) Maar men moet zich daar ook naar gedragen en ook relativeren. Harmonie is ook bij de klant (jong oud) vaak ver te zoeken de laatste 10/15 jaar. Meer hufterigheid en onbeschoftheid en criminaliteit....

Ik zit, even ook weer voor de beeldvorming, in 't gevaarlijkse dienstverlenende beroep van Nederland. Dus of ik misschien 't verkeerd zie aldus sommigen. En ik moet me niet zo druk maken blaat.

De beste stuurlui etc. :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2012, 09:58

RVV schreef:Robin en Rebel. Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn en Maurice hoeft het ook niet te doen, daarom schrijf ik ook wat IK zou doen. De post van Maurice zit deels vol met ergenis en frustratie. Misschien dat hij die na deze post kwijt is? Maar ik denk het niet. Feit dat die er al zoveel tijd aan spendeert geeft al aan dat het hem hoog zit. Zaken kun je met medewerkers/chefs ook op een normale manier bespreekbaar maken. Zie mijn voorbeeld met die middenconsole. Sterker nog dat heb ik via email afgehandeld met fotootje erbij. Had ook een discussie kunnen worden in de trand van, dat deukje zat er al. Net wat Robin zegt de toon bepaald ook een deel van de muziek. Maak het ook elke dag mee hoe klanten afspraken en voordeeltjes die er niet zijn naar hun kant toebuigen. En als ondernemer mag/moet jij altijd maar weer door het stof. Mooi voorbeeld vorige week een klant die met mij echt ruzie begon te maken omdat wij de boxspring die op internet staat voor 1350 euro niet in de winkel hadden staan. Laat ik hem onze website zien staat niet een elektrische boxspringset voor 1350 euro op, begint bij 2295 euro. Ik was een oplichter want HIJ had het thuis zelf gezien. gvd zitten ze op duizend verschillende sites te surfen en dan is het mijn schuld dat ze winkels door elkaar heenhalen.
Mwah ik ben mn frustratie inderdaad niet kwijt, maar door het bouwen van zo'n post ga ik zelf ook nadenken over wat klantenservice nu precies is, wat houdt het in? Hoe ver kan je voor een klant gaan? Of wil je gaan? Waarom doen bepaalde bedrijven het op de ene manier, en waarom op de andere en wat is het meest winstgevende businessmodel? (dat laatste is uiteindelijk toch het belangrijkste, een failliete zaak kan je niks mee).

De Beier is kwa personeel 2 man groter dan ons, dus daar zal het niet zo snel aan liggen vermoed ik. Wij selecteren wel uitsluitend personeel dat internet uitademt, waar het in het bloed zit. Dat moet je ook wel, want de ICT wereld is een 100% 24/7 job. Ik vergelijk het vaak met horeca: een way of life. Staat het je niet aan, geen probleem uiteraard. Om jezelf (en mij) een plezier te doen kan je beter op zoek naar een baan in een ander segment. Niet iedereen kan de stress en druk managen als er een storing optreed, websites verliezen omzet/bezoekers, dus ook onze klanten zitten in onze nek. Overdag wil het kantoorvolk gebruik kunnen maken van hun servers en applicaties, 's avonds wil de consument over het web kunnen surfen.

Tevens de reden waarom onze vacatures niet snel vervuld worden. Ik heb er zelfs al eentje een half jaar open staan... we nemen ook niet de eerste beste mensen aan die we tegen komen en we zoeken specialistische kennis. Mensen die de ICT een warm hart toedragen en de verantwoordelijkheid aan kunnen voor het stabiel houden van onze netwerk- en serverinfrastructuur.

En daar begint het allemaal volgens mij. Een manager/directeur/eigenaar neemt personeel aan en straalt zijn eigen beleid uit naar beneden. Je geeft het goede voorbeeld (of niet) en creeert een (werk)sfeer waar iedereen zich prettig bij voelt. Dat stralen ze vervolgens uit naar klanten en daar wordt iedereen blijer van. Ik als werkgever, personeel die tevreden klanten ziet en complimenten krijgt, klant blij want die wordt netjes geholpen.

De ICT wereld is anders dan bijvoorbeeld de bakker om de hoek of een BMW dealer in Heerenveen. Het verschil zal misschien ook wel zitten in "dienstverlener" of "productleverancier". Bij ons staat het contact met de klant centraal en sturen we geen pakketjes met onderdelen.

Ik ken Sybren niet, dus ik moet uitkijken met wat ik zeg. Maar ik vind wel dat hij als algemeen directeur verantwoordelijk is voor de acties die zijn personeel uithaalt. Dat ben ik namelijk ook. Je bent in chain of command en je bent ook de enige die zaken binnen de muren kan veranderen. Je moet het wel zien en je moet er ook moeite voor doen om het een beetje in de gaten te houden.

Het moet geen bashonderwerp over De Beier worden trouwens. Het ging me meer om service in het algemeen. Bestelde ik gister bij de snackbar om de hoek (via thuisbezorgd) kipnuggets en wat patat, kreeg ik 5 nuggets ipv 6. Kan gebeuren.... maar ik kreeg wel netjes een sms met excuses en dat ik de volgende keer extra nuggets zal krijgen. Dus ik sms een bedankje terug, krijg vervolgens nóg een sms met "en die beker mayo heb ik er ook maar even bij gedaan". Fuck! Bestel ik normaal ook, deze keer vergeten. Waar hebben we het over, eurowerk.... maar ik word toch wel echt enthousiast van ondernemers die zó ver gaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jun 2012, 10:02

:D
Waarom(?!) leest heel ondernemend en werkend NL niet mee hier?
:D

dvh

Bericht door dvh » 13 jun 2012, 10:06

Die zijn druk aan het werk... :whistle:

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 10:07

Maus335i schreef: Ik ken Sybren niet, dus ik moet uitkijken met wat ik zeg. Maar ik vind wel dat hij als algemeen directeur verantwoordelijk is voor de acties die zijn personeel uithaalt. Dat ben ik namelijk ook. Je bent in chain of command en je bent ook de enige die zaken binnen de muren kan veranderen. Je moet het wel zien en je moet er ook moeite voor doen om het een beetje in de gaten te houden.
.
Niet mee eens. Die medewerker is gewoon volwassen en verantwoordelijk voor z'n daden. 5 uur is 5 uur en logistiek zag hij dat niet zitten Maurice. Je moet 't niet te groot maken. Wat doen ze daar wél goed dan. Nul komma nul heb ik 't idee.

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 10:16

Robin schreef:
Maus335i schreef: Ik ken Sybren niet, dus ik moet uitkijken met wat ik zeg. Maar ik vind wel dat hij als algemeen directeur verantwoordelijk is voor de acties die zijn personeel uithaalt. Dat ben ik namelijk ook. Je bent in chain of command en je bent ook de enige die zaken binnen de muren kan veranderen. Je moet het wel zien en je moet er ook moeite voor doen om het een beetje in de gaten te houden.
.
Niet mee eens. Die medewerker is gewoon volwassen en verantwoordelijk voor z'n daden. 5 uur is 5 uur en logistiek zag hij dat niet zitten Maurice. Je moet 't niet te groot maken. Wat doen ze daar wél goed dan. Nul komma nul heb ik 't idee.
+1
Je kan het ook zo bekijken, de man heeft heel de dag gewerkt, elke klant weet de openingstijden.
Dan moet die omdat jij klant bent langer blijven voor 1 litertje olie, kom op zeg, je had ook eerder kunnen bellen of op kunnen halen, ik bedoel maar, elk verhaal heeft twee kanten.
Waar ligt voor die man dan de grens?
Volgende keer bellen er 10 klanten die nog even wat klaargelegd willen hebben in de showroom.
9 van de 10 bekijken deze zaak ook vanuit het oogpunt dat ze eigen baas/ondernemer zijn.
Verplaats je ook eens in de werknemer.

PS Olie kopen bij een dealer is zowiezo geld weggooien :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2012, 10:17

Overigens ken ik Sybren ook niet goed ofzo. De indruk bij jou zou kunnen zijn dat ik elke middag een kop thee met hem drink, maar alles behalve dat hoor. Als ik langs kom is het soms een groet, soms een klein praatje en voor zaken, of het een auto kopen is of een liter olie klop ik helemaal niet bij hem aan. Waarom ook? Die man heeft daar zijn capabele personeel voor. Tenminste ik vind die mensen voldoende capabel. Mijn auto's koop ik overal, of het in Gouda is of bij de Beier in Heerenveen. Het is maar net waar staat de auto te koop die ik wil hebben. Mijn laatste auto heb ik in 2009 bij de Beier gekocht, en daarna 3 auto's elders in het land. Kan best zijn dat de volgende wel bij de Beier word gekocht, mits daar een auto staat die ik dan tzt wil hebben. Voor het onderhoud ga ik wel altijd naar de Beier. Vind het een duur adres, krijg soms de indruk dat rekeningen met een vork worden geschreven, maar ook die zijn weer gelijk aan de rekeningen en prijzen bij andere BMW dealers, dat ligt niet zozeer aan de Beier. Alternatief is naar een specialist, zijn er ook zat, net zo goed, misschien beter wie weet. Wat ik wel weet is dat het onderhoud en reparatie altijd goed voor elkaar is. Daar heb ik geen kopzorgen van. Ik heb 2 linkerhanden, verder dan een wiel wisselen kom en wil ik ook niet. Maar als ik ontevreden ben over de service en dat is afgelopen 10 jaar echt wel een paar keer gebeurd, dan maak ik dit gewoon bespreekbaar. Uit mijn ongenoegen bij desbetreffende persoon en tot nu toe hebben ze daar altijd goed op gereageerd. En ik heb eerlijk gezegd nooit de indruk gehad dat dit komt omdat ik wel eens een babbeltje met de eigenaar heb gemaakt.

Ik ben het er mee eens hoor dat je er ook weer zelf van leert als ondernemer. Doe ik ook ik stem altijd mijn manier vann werken en verkopen af op het wegnemen en voorkoming van onvrede bij een klant. Elke klant is weer een deel van mijn boterham. Maar Maurice je leert er ook van als je ziet hoe jouw ergenis WEL naar tevredenheid kan worden opgelost als je de gang van zaken betreffende het litertje olie aankaart. Het lijkt wat mierenneuken maar we zijn er ook maar weer mee bezig. Ook weer om van te leren natuurlijk.

Peric

Bericht door Peric » 13 jun 2012, 10:45

@Robin, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Snorry! :beer:

En je gechargeerde voorbeeld: ik zou het hart niet in m'n donder hebben om via het net iets te kopen en als het dan kapot haat bij jou een grote bek opzetten als het nog geld kost ook.

Mijn oom had pas een grietje die een nieuwe auto wilde hebben. Meisje stond in dubio, een nieuwe via m'n oom, of gelijk bij de dealer vandaan. Tóch besloten 'm bij de dealer te kopen, is prima.
Maar op een gegeven moment was er iets aan de hand en er moest ook een liter olie bij(nee Maurice, geen BMW..:P). Dus zij naar m'n oom en gevraagd voor een liter olie. De olie werd er ingegekieperd en madam wilde weer weg. 'Maar moet je olie niet afrekenen' vroeg m'n tante. 'Dat is toch garantie' was het verontwaardigde antwoord. Het wicht snapte niet helemaal dat m'n oom niets, maar dan ook niets aan hun transactie met de dealer heeft gehad. Ja, het heeft tijd gekost met uitzoeken en beslissen of de auto via hun of de dealer gekocht ging worden.
En zo zijn er volgens mij heel veel mensen die zo redeneren.. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 10:48

Ze had zich vergist Peric

Haar eigen inwendige smering zal ze altijd gratis krijgen :lol:

Peric

Bericht door Peric » 13 jun 2012, 11:05

:) Het is inderdaad best een mooie meid, maar bovenin zit het nog niet helemaal goed.. :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 11:09

Het zou humor zijn geweest als ze tegen je tante had gezegd:

O, van uw man krijg ik 't wel altijd gratis!

Plaats reactie