18 jaar en tbs
-
Re: 18 jaar en tbs
Ik stoor me vooral ook aan al die figuren die zeggen dat ze hem zelf de kogel wel geven;
Geen haar beter.... Begrijp het wel, maar als het puntje bij het paaltje komt.....
Overigens ben ik het verder met iedereen eens. te weinig straf voor zo'n figuur. Ik zou hem zelf de kogel niet geven, wat heeft je kind eraan als hij/zij dan ook z'n vader nog moet missen?
Geen haar beter.... Begrijp het wel, maar als het puntje bij het paaltje komt.....
Overigens ben ik het verder met iedereen eens. te weinig straf voor zo'n figuur. Ik zou hem zelf de kogel niet geven, wat heeft je kind eraan als hij/zij dan ook z'n vader nog moet missen?
- Dennis Cavallino
Macboy schreef:Het heeft de mensheid een paar duizend jaar gekost om een beschaving op te bouwen.
Het kost DF een middag om deze weer uit te roeien.
Het doet de beschaving geen kwaad als Robert M duizend jaar straf krijgt opgelegd.
- Roy RS
natuurlijk is de beschaving waardevol en zijn de telegraaf reacties waar ik me ook van bedien niet realistisch...maar soms is het gewoon menselijk en goed om je gal te spuwen, is ook goed dat wij "het normale volk" dat zo doen en dat "de beschaving" hem gewoon netjes berecht volgens het Nederlands recht wat natuurlijk als je er serieus over nadenkt best OK is.
Als alle roeptoeters de daad bij het woord zouden voegen, dan zouden er bijna geen pedo's meer in leven zijn, waaruit op te maken valt dat de beschaving nog prima in stand is. Ouders en ooms doen dus niet aan moorden als het hun neefje betreft...maar het voelt wel goed als je boos bent om "onrecht" om wat akelige dingen te schreeuwen, ik denk dat je dat óók als advocaat zijnde moet begrijpen.
Verder zal het altijd zo zijn dat een groep de gehanteerde straffen te laag vind en de ander te hoog...
Uiteindelijk heeft ie voor ons recht een passende straf gekregen, hij heeft geen recht op vervroegd vrijlaten en er is TBS, waar ze volgens mij pas mee beginnen na de 18 jaar, dus hij komt zomaar niet meer vrij. in deze gevallen is de straf eigenlijk altijd te laag, wij hebben nu eenmaal geen doodstraf, ook daar blijven voor en tegenstanders voor. Ik hoor bij de laatste.
Als alle roeptoeters de daad bij het woord zouden voegen, dan zouden er bijna geen pedo's meer in leven zijn, waaruit op te maken valt dat de beschaving nog prima in stand is. Ouders en ooms doen dus niet aan moorden als het hun neefje betreft...maar het voelt wel goed als je boos bent om "onrecht" om wat akelige dingen te schreeuwen, ik denk dat je dat óók als advocaat zijnde moet begrijpen.
Verder zal het altijd zo zijn dat een groep de gehanteerde straffen te laag vind en de ander te hoog...
Uiteindelijk heeft ie voor ons recht een passende straf gekregen, hij heeft geen recht op vervroegd vrijlaten en er is TBS, waar ze volgens mij pas mee beginnen na de 18 jaar, dus hij komt zomaar niet meer vrij. in deze gevallen is de straf eigenlijk altijd te laag, wij hebben nu eenmaal geen doodstraf, ook daar blijven voor en tegenstanders voor. Ik hoor bij de laatste.
- Macboy
Zie je dat je het wel kan ? Dat vind ik nou een beschaafd antwoord met ruimte voor discussie.
-
OnlineHarryC
Nou dan zal ik maar niet meer reageren 

- wjn
Hoeveel kans maak ik, als ik een proces aanspan en eis dat ik maar één keer een snelheidsovertreding moet betalen ipv. bv. 10 (of meer) keren???
Het zal juridisch wel weer niet hetzelfde zijn, maar gevoelsmatig wel....
- Roy RS
wjn schreef:Hoeveel kans maak ik, als ik een proces aanspan en eis dat ik maar één keer een snelheidsovertreding moet betalen ipv. bv. 10 (of meer) keren???
nou ik schat een dikke 1% ofzo...je bent vast niet de eerste die dat bedenkt. Ik blijf het wel krom vinden, ik ben van mening dat ergens een straf op staat en als je het vaker doet, de straf niet minder hoeft te worden, voelt nu als een soort kwantum korting (of quantum?)wjn schreef:Hoeveel kans maak ik, als ik een proces aanspan en eis dat ik maar één keer een snelheidsovertreding moet betalen ipv. bv. 10 (of meer) keren???
NU IN DE AANBIEDING, misbruik van elk 5de kind gratis! Vanaf het tiende kind betaald u slechts 1,5 maand per stuk! 1 voor 5 jaar, 10 voor 8, 83 voor 18, komt dat zien mensen, ze zijn bijna gratis!
Maar er zullen mensen heel lang over na gedacht hebben en hele goede redenen hebben waarom het zo is.
- RVV
De ellende is... ooit komt ie een keer vrij... en dan is ie in NL wel uitgekakt... dit soort predators zoeken dan gewoon weer nieuwe slachtoffers op, elders in de wereld... zullen zich altijd opwerpen als de kindervriend.
Persoonlijk zeg ik.. de rest van zijn leven uit de maatschappij houden, gevangenis, TBS gesticht etc maakt niet zoveel uit.. zo'n figuur mag nooit meer de kans krijgen om bij kinderen in de buurt te komen.
Doodstraf is altijd te makkelijk.. eigen rechter spelen gewoon dom.
Persoonlijk zeg ik.. de rest van zijn leven uit de maatschappij houden, gevangenis, TBS gesticht etc maakt niet zoveel uit.. zo'n figuur mag nooit meer de kans krijgen om bij kinderen in de buurt te komen.
Doodstraf is altijd te makkelijk.. eigen rechter spelen gewoon dom.
- wjn
Eigen rechter spelen is zooo 20e eeuws.....
- michaelvg
Zonde dat hij zo kort krijgt maar zoals gezegd zal hij er niet zo snel vanaf komen en anders is er toch wel een of andere gek die hem wat aandoet gok ik.
Wat ik ook niet snap (heb nog niet gelezen of het helemaal waar is) dat de staat het slachtoffer geld gaat voorschieten zonder dat ze weten dat ze er iets van gaan terug zien..
Maar van de andere kant van een kale kip valt niet te plukken toch?
Wat ik ook niet snap (heb nog niet gelezen of het helemaal waar is) dat de staat het slachtoffer geld gaat voorschieten zonder dat ze weten dat ze er iets van gaan terug zien..
Maar van de andere kant van een kale kip valt niet te plukken toch?
Laatst gewijzigd door michaelvg op 23 mei 2012, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Waarom castreren ze zo'n klootzak niet? Het is bewezen dat het ongeneeslijk is, die pedofiele neigingen... dan wordt het tijd om het medisch op te lossen.
Gaan er wel ethische discussies op om zwakzinnigen geen kinderen meer te laten krijgen maar hier hoor je dan weer niets over....
Wel onverdoofd met een bot roestig mes castreren uiteraard, maar dat moge duidelijk zijn.
Gaan er wel ethische discussies op om zwakzinnigen geen kinderen meer te laten krijgen maar hier hoor je dan weer niets over....
Wel onverdoofd met een bot roestig mes castreren uiteraard, maar dat moge duidelijk zijn.

- RVV
Zou zoiets helpen?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Met een roestig mes? Denk het wel, loopt 'ie tenminste nog wat extra infecties op ook.RVV schreef:Zou zoiets helpen?

- wjn
Chemisch casteren noemen ze dat, en dat gebeurt wel degelijk, maar pas na de gevangenis cq tijdens en eventueel na tbs (al is dat laatste niet te hopen, lees dat ie ooit vrij komt)Wouter81 schreef:Waarom castreren ze zo'n klootzak niet? Het is bewezen dat het ongeneeslijk is, die pedofiele neigingen... dan wordt het tijd om het medisch op te lossen.
-
Jouw reacties zijn vanaf het begin al duidelijk. Wat mij betreft voel ik de nuance in jouw posts. Bij de rest niet. GROOT verschil.Roy RS schreef:natuurlijk is de beschaving waardevol en zijn de telegraaf reacties waar ik me ook van bedien niet realistisch...maar soms is het gewoon menselijk en goed om je gal te spuwen, is ook goed dat wij "het normale volk" dat zo doen en dat "de beschaving" hem gewoon netjes berecht volgens het Nederlands recht wat natuurlijk als je er serieus over nadenkt best OK is.
-
ik weet dat je eigenlijk appels en peren niet kan vergelijken... maar je ontkomt er niet aan dat je beide zaken op de straf gaat vergelijken...
http://www.nu.nl/binnenland/2827229/18- ... boele.html
balans is zoek lijkt wel... Die Sander V had er het beste nog een paar kinderen bij kunnen pakken
balans is zoek lijkt wel... Die Sander V had er het beste nog een paar kinderen bij kunnen pakken
- Roy RS
dat was meteen wat ik ook dacht, maar dan lijk je voorbij te gaan aan het feit dat de kleine Milly er helemaal niet meer is. Dus dat is een beetje de maat, 70 kinderen iets aan doen staat ongeveer gelijk aan 1tje vermoorden en begraven in de achtertuin. Zo kan men een beetje prijs/kwaliteitverhouding zoeken waar je het meeste plezier uit haalt voor je 18 jaar + TBS...Metchu schreef:ik weet dat je eigenlijk appels en peren niet kan vergelijken... maar je ontkomt er niet aan dat je beide zaken op de straf gaat vergelijken...

-
Tja,
ik denk dat een aantal slachtoffers van Robert M wellicht zal voelen dat ze het liefst nooit hadden geleefd.
ben bang dat de geestelijke schade vreselijk is.
En inderdaad het eerste wat je doet is vergelijken.
Wat me niet verrast is dat de politie flink heeft geblunderd. "De buurman staat voor de deur". Wat is er dan in hemelsnaam nog onduidelijk?
ik denk dat een aantal slachtoffers van Robert M wellicht zal voelen dat ze het liefst nooit hadden geleefd.
ben bang dat de geestelijke schade vreselijk is.
En inderdaad het eerste wat je doet is vergelijken.
Wat me niet verrast is dat de politie flink heeft geblunderd. "De buurman staat voor de deur". Wat is er dan in hemelsnaam nog onduidelijk?
- Macboy
Hopelijk wordt jij geen rechter Nandor als dat al genoeg bewijs zou zijn 

-
Leg eens uit
Meisje zegt dat de buurman, ik meen met de kat, voor de deur staat en nog is de politie niet in staat om de dader te pakken. Lijkt me een misser van jewelste.
VWB geestelijke schade, zie het helaas dagelijks.
Meisje zegt dat de buurman, ik meen met de kat, voor de deur staat en nog is de politie niet in staat om de dader te pakken. Lijkt me een misser van jewelste.
VWB geestelijke schade, zie het helaas dagelijks.
- Eric-328
DF, trias politica op z'n best...