Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door RVV » 15 mei 2012, 14:49

Nee ik heb het echt over namaak, niet over look i likes. Ben ik ook al geen fan van. Ander vooorbeeld, mijn truien, vesten, polo's blousen etc zijn van Paul & Shark. Koop ik in de reguliere modezaken.

Even snel surfend kom ik deze website tegen.

http://www.paulsharksale.com/

Goh.. ff kijken.. alles maar dan ook alles op die site is gewoon nep kleding.

dvh

Bericht door dvh » 15 mei 2012, 14:51

Nee snap je punt. Met kleding zou ik dat nooit doen.
Maar een dikke remklauw van brembo, maar dan niet echt, nep dus, zou ok ook niet doen.

Zou het niet vertrouwen ook overigens

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 15 mei 2012, 15:08

nep = nep dat klopt.
Ik zou zelf ook niet met een fake horloge lopen, maar zoals Kees aangeeft dat iemand een dergelijk horloge puur om het design heeft snap ik het wel, dat het horloge eerder kapot gaat als eentje die 3K meer kost oke.

namaak remmen of schokbrekers speel je met iemands leven, dat van je zelf of andere weg gebruikers imho iets heel anders.

Andere merken onderdelen kopen als oem omdat deze veel goedkoper zijn is een hele andere discussie dan imitatie brembo`s te kopen....

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2012, 15:18

Ik vind wel dat prijs-kwaliteit in verhouding moet zijn. Iets puur en alleen voor een merkje of het uiterlijk betalen houd ik niet van. Goed, wel iets omdat ik ook wel enigszins gevoelig ben voor marketing (Porsche of Kia met exact dezelfde specs/kwaliteit dan betaal ik uiteraard iets, zeg max 25%, meer voor de Porsche puur vanwege stukje merkbeleving/historie/bedenkers van concept/design) maar ik haak af als het verschil te groot is. Moet wel te verklaren zijn als je naar het product zelf kijkt. Zie bijv. kledingmerken.. ok.., kwaliteit is wel iets beter maar is grotendeels gebakken lucht. Ik voel er weinig voor om dat soort "merken" te sponsoren, 80% van de inkomsten steken ze in marketing en het product zelf komt evengoed uit china. Nu heb ik wel merkkleding (m'n kledingkast is een beetje 50/50 tussen standaard H&M spul en merkjes) maar is vaak vorig modeljaar ofzo, prima voor mij, ben toch niet op de hoogte op modegebied.

Bij nep horloges is de kwaliteit vaak bagger (merk je aan alles) tenzij je een hele goede (1000+ euro) replica hebt waarin alleen het uurwerk anders is (nooit IRL gezien maar geloof Robin daarin..). Bij een echte weet je dat je voor kwaliteit, uurwerk, design etc. betaald. Die chinezen kunnen dat complete package niet bieden tegen die goedkopere prijzen. Vind de prijs-kwaliteit van een duur horloge dus niet slecht. Behalve bij sommige dure merken die er alsnog ETA instoppen en de hoofdprijs vragen. Een Porsche van een ton met VW 1.4 TSI motor is z'n geld ook niet waard... dan mag er wel een Porsche badge op zitten, ik haak af.

Overigens heb ik wel een stoel met een bekend design gekocht. Daar ben ik wel voor de 'nepper' gegaan... keus was 400 euro of 6000 euro. Ik vond dat verschil te groot en zag het prijsverschil ook niet (in die mate als je naar prijsverschil kijkt) in het product terug.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2012, 15:45

KoenM schreef:Ik heb ook een nep Portuguese..
Heb hem om wanneer de kans groot is dat mijn horloge beschadigt, en ik het zonde vind om een van mijn goede horloges om te doen..

Was maar €15,-, en dan vind ik zo'n net IWC toch mooier dan een 'echt' horloge van €15,-..

Uiteraard ontken ik niet dat hij nep is ;)
Zelf snap ik wel dat replica horloges er zijn en dat mensen deze kopen. Op mijn werk zit ook iemand met een fake portugese van IWC.

Ziet er werkelijk mooi uit en dat is voor hem dan ook de reden geweest om te kopen. Hij had net zo goed een horloge van Boss, Seiko oid kunnen kopen, maar vond deze gewoonweg mooier.

Hij is niet iemand die het doet voor het merk en het "erbij" horen. Het is gewoon een feit dat de dure merken ook vaak de mooiste designs hebben.

Mij maakt het niet uit als iemand fake draagt, zolang ze maar niet doen alsof ze een echte dragen.

Ik snap daar niets van, liever GEEN horloge dan een nep horloge, liever een Seiko dan een NEP horloge.......kortom, never nooit een nep horloge, ook al kom je er eerlijk voor uit, gewoon het idee al vind ik afstotelijk, hoe dan ook ook, hoe mooi ook, heeft het iets pathetic IMO.....

Kies een product wat en mooi is en wat je kan betalen, maar wel echt is, als je het dan ook nog durft te zeggen dat andere mooie en wenselijke producten te duur zijn dan heb ik daar DIEP respect voor, je staat er voor klaar !!

Authenticiteit prevails ...............nep is er al meer dan genoeg, daar zouden we een punt achter moeten (durven) zetten. Hence het briefje van Robin in zijn zaak, hulde daarvoor.

Voor horloge kan je overigens alles invullen wat van toepassing is.............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mei 2012, 10:57

Sorry, kan het niet laten :love:

Afbeelding

Vanochtend door het alarmbelletje gewekt. Is toch geinig fwiw.

En dan heb je de bandenkeuze.... hierboven m't 'n donkerbruine band, mooi.
Op de foto van bovenaf. Rubber. Voor 'n duiker handig en functioneel, maar beetje saai(net als de OEM die er dus nu om zit, en er gaat vaak niks boven Das Original)
In het midden 'n kalfslederen band, ook leuk contrast, maar niet echt watervast.
En daaronder de çarbonlook band met rubbber onderkant. HEEL mooi, en dat motiefje lijkt op het motiefje in de OEM band, maar IK vind het eigenlijk TE modern tov de vintage look van de klok:
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2012, 14:14

In de nieuwe Armbanduhren een artikel over Weltzeituhren waaronder de nieuwe Zenith Pilot Doublematic. Gebaseerd op de El Primero (ref 4046 bij deze) chronograaf heeft deze wereldtijden, een dubbelvensterpanoramadatum, een chronograaf natuurlijk EN 'n mechanisch alarm/wekker!
Alles in 'n maar 45mm kast. Prijs 9900,- euro. Voor zo'n gecompliceerde klok valt me dat erg mee.

439 onderdelen, m'n JLC heeft er al 268.

Prachtding:
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2012, 14:23

Te druk IMHO..............

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2012, 16:36

Vers van de pers vanwege 40 jarig jubileum van de Royal Oak(de klok, niet de boot)
http://www.freshnessmag.com/2012/05/19/ ... ial-video/

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 mei 2012, 20:03

romo schreef:Te druk IMHO..............
Ik vind hem ook wel te druk maar omdat het wel een technisch wondertje is met al die onderdelen vind ik hem toch wel weer speciaal.
De klok in de post erboven vind ik nog steeds erg gaaf......... :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 26 mei 2012, 12:34

Downforce Hans schreef:
romo schreef:Te druk IMHO..............
Ik vind hem ook wel te druk maar omdat het wel een technisch wondertje is met al die onderdelen vind ik hem toch wel weer speciaal.
De klok in de post erboven vind ik nog steeds erg gaaf......... :thumbup:
Ik ook. :tooth: Heb nu die carbon band erom met wit stiksel. Die originele flabberband wil ik netjes houden.Dure grap zo'n nieuw bandje origineel....
Deze band is watervast. Het plexiglas is weer fris, dus hij is weer 99% nieuw zegmaar(is uit 2008)

Topklok met 'n prachthistorie, superuurwerk, en uit productie, da's ook interessant.
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 mei 2012, 23:42

Wat vinden we van de Zenith Pilot Big Date Special (2012)? Vind het toch wel erg gaaf!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door indobesar op 30 mei 2012, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

HarryC

Bericht door HarryC » 30 mei 2012, 01:23

Net een mailtje gehad van zshock.com dat m'n order shipped is :cool:
Hopelijk duurt het niet meer lang dan....

Robin

Bericht door Robin » 31 mei 2012, 14:24

@Indo: Zeer zeker ook mijn stijl. Mooi hoor.
HarryC schreef:Net een mailtje gehad van zshock.com dat m'n order shipped is :cool:
Hopelijk duurt het niet meer lang dan....
Wat heb je besteld?

HarryC

Bericht door HarryC » 31 mei 2012, 16:31

Diamond Gshock...bling bling

Robin

Bericht door Robin » 31 mei 2012, 17:14

Ik ben G Shock dealer. Voor de centen 't beste en meest robuuste wat er is en nog leuke looks ook. Die Diamond dingen verkoop ik dan weer niet. :D

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2012, 17:19

Die Zenith vind ik prachtig. Wat kosten die simpele van erboven ?

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2012, 18:58

indobesar schreef:Wat vinden we van de Zenith Pilot Big Date Special (2012)? Vind het toch wel erg gaaf!

Afbeelding
Gaaf!
Zonder chrono misschien nog mooier.

HarryC

Bericht door HarryC » 31 mei 2012, 19:55

Robin schreef:Ik ben G Shock dealer. Voor de centen 't beste en meest robuuste wat er is en nog leuke looks ook. Die Diamond dingen verkoop ik dan weer niet. :D
Hè grappig! Vond ze altijd al wel grappig nooit een gehad maar panerai gaat de 386 nooit meer uitleveren denk ik.....en ik wilde mezelf toch wel eens verwennen.
Ben wel echt benieuwd hoe die in t echt is :ken ik jou:

Robin

Bericht door Robin » 31 mei 2012, 19:59

HarryC schreef:
Robin schreef:Ik ben G Shock dealer. Voor de centen 't beste en meest robuuste wat er is en nog leuke looks ook. Die Diamond dingen verkoop ik dan weer niet. :D
Hè grappig! Vond ze altijd al wel grappig nooit een gehad maar panerai gaat de 386 nooit meer uitleveren denk ik.....en ik wilde mezelf toch wel eens verwennen.
Ben wel echt benieuwd hoe die in t echt is :ken ik jou:
Ha, stond jij niet al maanden op 'n lijst?

Prachtding.
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2012, 20:06

Schijnt toch behoorlijke kwaliteitsproblemen te hebben (kastmateriaal wat van composiet is gemaakt). Zou zomaar kunnen dat ze uit productie zijn gehaald. Staat ook niet meer op de website van Panerai.

http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... goria=8994

HarryC

Bericht door HarryC » 31 mei 2012, 20:11

Heb er al veel over gelezen, schijnen echt grote problemen te hebben idd.
Maar die prijslijst had volgens mij iets met continenten te maken. Ergens gelezen dat dit niet de europese prijslijst is ofzo. Was in ieder geval ergens ontkracht...

romo

Bericht door romo » 31 mei 2012, 20:35

Ik was in love met de PAM 386..............althans op papier..............tot dat ik hem IRL bekeek in Düsseldorf...........wist niet dat liefde zo snel over kon zijn..........

Kortom; een looker op de foto, maar IRL zwaar tegenvallend............

tomgtr

Bericht door tomgtr » 31 mei 2012, 21:23

Robin schreef:Sorry, kan het niet laten :love:

Afbeelding
Verschrikkelijk mooi horloge dat. Ik weet wat m'n volgende horloge wordt! :love:

En wat betreft de discussie over nep / echt. Ik snap best dat mensen nep horloges/kleding kopen.

Maar als je allemaal mooie merkspulletjes thuis hebt en 1 nepding koopt degradeer je eigenlijk meteen je volledige garderobe/horloges/zonnebrillen etc etc. Waarom heb je daar dan zoveel geld aan uitgegeven? Nee nooit iets neps voor mij.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 31 mei 2012, 23:23

Macboy schreef:Die Zenith vind ik prachtig. Wat kosten die simpele van erboven ?
Op het net lees je bedragen van circa $6K. misschien dat Robin meer weet?

Ik ben serieus in Love en aan het twijfelen...

Plaats reactie