BMW europlus garantie
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
BMW europlus garantie
Mensen,
Is de BMW europlus garantie ook gewoon geldig in Nederland (zoals de naam doet vermoeden)??
Of krijg je met een ingevoerde BMW problemen als ik aankom bij een Nederlandse dealer als het om garantie gaat?
Is de BMW europlus garantie ook gewoon geldig in Nederland (zoals de naam doet vermoeden)??
Of krijg je met een ingevoerde BMW problemen als ik aankom bij een Nederlandse dealer als het om garantie gaat?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW europlus garantie
Vraag Tom ff die heeft er ervaring mee. 

- Fabian
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW europlus garantie
Ja, is geldig. Als je de richtlijnen maar volgt
Bij mij gingen ze pas moelijk doen na tig reparaties en toen de uiteindelijke reparatiekosten ergens boven de 6,5K Euro's uitkwamen...Toen heb ik een deel van de nodig reparatie zelf moeten betalen, de rest betaalde Europlus. Bij mij hebben ze bijelkaar bijna 8K aan reparaties vergoed voor de Z3QP....

Bij mij gingen ze pas moelijk doen na tig reparaties en toen de uiteindelijke reparatiekosten ergens boven de 6,5K Euro's uitkwamen...Toen heb ik een deel van de nodig reparatie zelf moeten betalen, de rest betaalde Europlus. Bij mij hebben ze bijelkaar bijna 8K aan reparaties vergoed voor de Z3QP....
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW europlus garantie
Hmmm richtlijnen??
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW europlus garantie
Ik had Europlus maar mijn dealer (waar ik de origineel NLse 330i ook in onderhoud had) was niet bepaald behulpzaam. Wisten amper tot niet wat voor garantie het was. Of deden alsof omdat ze je liever zag gaan dan komen, zo'n indruk lieten ze achter.
Ik bracht m'n Z4 daar voor onderhoud, tegelijk probleempje met radio/cd aangekaart. Aparte afspraak voor gemaakt en bij het afgeven van de sleutel aangegeven dat er garantie op zat. Papieren van Europlus e.d. had ik bij, nadrukkelijk aangegeven dat het Duitse Europlus garantie van BMW was. Kwam in orde. Werd 's middags gebeld dat het niet te fixen was en ze er een nieuwe in moesten zetten. Prima. Dag erna (ding moest besteld worden) eind van de middag de auto ophalen.. of ik even 650 euro af wilde rekenen want ik moest zelf die claim indienen bij Europlus. Wist ik niet al zal het ongetwijfeld ergens beschreven staan. Dus pinpas getrokken en nog even gevraagd of zij, als het nodig was, konden bevestigen aan BMW DE wat ze geconstateerd/uitgevoerd hadden.
Dealer in Duitsland waar de auto gekocht is kon mij niet helpen want ik had de reparatie vooraf moeten aanmelden, einde verhaal. BMW zelf gaf ook geen thuis (Ilija had zelfs nog een brief gestuurd). Die Nederlandse dealer toen nog gevraagd om erachter aan te gaan maar volgens mij hebben ze helemaal niks gedaan (paar keer zelf achteraan moeten bellen). De wil om mij te helpen was er niet. Hun centen waren binnen en daarmee klaar.
In de regel zat ik fout (het zal vast in de voorwaarden staan die ik had moeten lezen) maar ik vind het vrij waardeloos dat een "servicebalie", mijn aanspreekpunt bij BMW, mij daar niet op attendeert. Verder kan een foutje voorkomen maar doe dan een poging om dat op te lossen (zij hebben de connecties binnen de organisatie.. en het valt allemaal best uit te leggen)... doe wat moeite voor de klant of kom em op een bepaalde manier tegemoet (desnoods 50/50) of weet ik veel.
Sindsdien is mijn BMW dus in onderhoud bij een BMW specialist
Ik bracht m'n Z4 daar voor onderhoud, tegelijk probleempje met radio/cd aangekaart. Aparte afspraak voor gemaakt en bij het afgeven van de sleutel aangegeven dat er garantie op zat. Papieren van Europlus e.d. had ik bij, nadrukkelijk aangegeven dat het Duitse Europlus garantie van BMW was. Kwam in orde. Werd 's middags gebeld dat het niet te fixen was en ze er een nieuwe in moesten zetten. Prima. Dag erna (ding moest besteld worden) eind van de middag de auto ophalen.. of ik even 650 euro af wilde rekenen want ik moest zelf die claim indienen bij Europlus. Wist ik niet al zal het ongetwijfeld ergens beschreven staan. Dus pinpas getrokken en nog even gevraagd of zij, als het nodig was, konden bevestigen aan BMW DE wat ze geconstateerd/uitgevoerd hadden.
Dealer in Duitsland waar de auto gekocht is kon mij niet helpen want ik had de reparatie vooraf moeten aanmelden, einde verhaal. BMW zelf gaf ook geen thuis (Ilija had zelfs nog een brief gestuurd). Die Nederlandse dealer toen nog gevraagd om erachter aan te gaan maar volgens mij hebben ze helemaal niks gedaan (paar keer zelf achteraan moeten bellen). De wil om mij te helpen was er niet. Hun centen waren binnen en daarmee klaar.
In de regel zat ik fout (het zal vast in de voorwaarden staan die ik had moeten lezen) maar ik vind het vrij waardeloos dat een "servicebalie", mijn aanspreekpunt bij BMW, mij daar niet op attendeert. Verder kan een foutje voorkomen maar doe dan een poging om dat op te lossen (zij hebben de connecties binnen de organisatie.. en het valt allemaal best uit te leggen)... doe wat moeite voor de klant of kom em op een bepaalde manier tegemoet (desnoods 50/50) of weet ik veel.
Sindsdien is mijn BMW dus in onderhoud bij een BMW specialist

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW europlus garantie
Oke,goeie info!
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW europlus garantie
RTFM dus
, of RTFC in dit geval....

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW europlus garantie
Erik, vind ik wat kort door de bocht. Het minste wat je van een organisatie mag verwachten is toch dat ze weten hoe hun eigen garantie in elkaar steekt en dat ze klanten daarop attenderen?
Onze klanten moeten verzoeken waarbij we kosten berekenen ook op papier of per mail (zodat het na te zoeken is) doorgeven. Als ze mij telefonisch iets doorgeven attendeer ik ze daar ook op.. want dat is onze werkwijze.. of moet ik het verhaal aanhoren, vervolgens niets doen en als de klant twee weken later belt om te vragen af het al klaar is zeggen "oh ja je had het per e-mail moeten indienen, staat ook in de kleine lettertjes van onze algemene voorwaarden!".
Noem dat bord boven de balie dan geen "servicebalie"...
Onze klanten moeten verzoeken waarbij we kosten berekenen ook op papier of per mail (zodat het na te zoeken is) doorgeven. Als ze mij telefonisch iets doorgeven attendeer ik ze daar ook op.. want dat is onze werkwijze.. of moet ik het verhaal aanhoren, vervolgens niets doen en als de klant twee weken later belt om te vragen af het al klaar is zeggen "oh ja je had het per e-mail moeten indienen, staat ook in de kleine lettertjes van onze algemene voorwaarden!".
Noem dat bord boven de balie dan geen "servicebalie"...
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: BMW europlus garantie
Vaag zeg!
Komt bij mij eerder over dat de dealer waar je hem gebracht hebt geen zin had om van te voren contact op te nemen met duitsland
Komt bij mij eerder over dat de dealer waar je hem gebracht hebt geen zin had om van te voren contact op te nemen met duitsland
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW europlus garantie
Hier ervaring met een e90 325xi en Europlus. Loopwerk DVD navi moest vernieuwd worden en later het onderblok ivm overmatig olieverbruik. Korte variant: je moet de Duitse dealer waar je de auto koopt vragen of het in NL gerepareerd mag worden. Dat mocht bij het loopwerk wel, maar het onderblok was een ander verhaal. Eerst meerdere keren heen & weer naar Wuppertal om hen vast te laten stellen dat het apparaat ook echt olie zoop. Geen peilstok, dus wordt er bijgevuld en dan 1000 km later afgetapt en gewogen. Enorm gedoe. Uiteindelijk na veel 5'en en 6'en de club zover gekregen dat het onderblok gereviseerd werd.
Dus Europlus is een goed dekkende garantie, maar woon je in Den Helder en koop je in München, dan kan claimen nog een heel gereis worden.
Dus Europlus is een goed dekkende garantie, maar woon je in Den Helder en koop je in München, dan kan claimen nog een heel gereis worden.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: BMW europlus garantie
Tja, is niet alleen BMW.
Bij Ford heb je een mooi tuningsproduct Mountune. Wordt in alle landen om ons heen keurig via de Ford geleverd, gemonteert en van Europese Ford garantie voorzien. Behalve in Nederland. De Nederlandse importeur "erkent" het product niet en daarmee vervalt zelfs de garantie als dit gemonteert zit.
Ik vraag me ook wel een beetje af hoe het uberhaupt met zo'n Europese garantie zit. De dealer stuurt de rekening naar de importeur en die vergoed deze? Kan de importeur het weer ergens anders verhalen of heeft die dan pech? Misschien dat dat de reden is waarom het zo vaag is. Ze hebben tenslotte niets aan je verdient dus misschien willen ze dan ook niks aan je uitgeven?
Bij Ford heb je een mooi tuningsproduct Mountune. Wordt in alle landen om ons heen keurig via de Ford geleverd, gemonteert en van Europese Ford garantie voorzien. Behalve in Nederland. De Nederlandse importeur "erkent" het product niet en daarmee vervalt zelfs de garantie als dit gemonteert zit.
Ik vraag me ook wel een beetje af hoe het uberhaupt met zo'n Europese garantie zit. De dealer stuurt de rekening naar de importeur en die vergoed deze? Kan de importeur het weer ergens anders verhalen of heeft die dan pech? Misschien dat dat de reden is waarom het zo vaag is. Ze hebben tenslotte niets aan je verdient dus misschien willen ze dan ook niks aan je uitgeven?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW europlus garantie
Europlus is in dat opzicht helemaal niet vaag. Het is gewoon een verzekering waar je voor betaalt en waar je op kunt claimen. Claimen gaat volgens de polisvoorwaarden. Sluit je hem in Duitsland af, dan gelden de Duitse polisvoorwaarden.