De Defender is dood leve de Wrangler

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2012, 22:32

De Defender is dood leve de Wrangler zegt dit artikel:
http://www.expeditionportal.com/vehicul ... ender.html

De Defender wordt al 15 jaar niet in de VS geleverd omdat er geen markt zou zijn...

Als Defender-liefhebber zag ik in de vorig jaar vernieuwde Wrangler Unlimited Rubicon die nu eindelijk een Diesel heeft al snel een waardig alternatief. Kennelijk blijkt het te kloppen, want het is een absoluut verkoopsucces in de VS. Hier zie je ze nog weinig, ondanks dat ze relatief goedkoop zijn (vind ik). onbekend maakt onbemind, want de specs en veelzijdigheid van de 5 deurs Wrangler (met hardtop die afneembaar is) en de off road capaciteiten van de arubicon uitvoering zijn super. Daarnaast is een moderne Wrangler fraaier afgewerkt dan ooit, maar nog steeds net zo basic en simpel als een LaRo.

Land Rover heeft dus kennelijk een kans gemist.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Rupie » 19 apr 2012, 22:46

Dat komt wel goed toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2012, 22:52

Dat is een speelgoedauto, geen stoere off roader, vind ik en die wordt zeer waarschijnlijk 1,5 tot 2 keer zo duur als de duurste Wrangler, denk ik. En hij is nu niet te koop, de Wrangler wel. :)

Gebruikersavatar
JWD
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
Locatie: Rotterdam

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door JWD » 19 apr 2012, 22:58

Hier zie je ze nog weinig, ondanks dat ze relatief goedkoop zijn (vind ik). onbekend maakt onbemind, want de specs en veelzijdigheid van de 5 deurs Wrangler (met hardtop die afneembaar is) en de off road capaciteiten van de arubicon uitvoering zijn super. Daarnaast is een moderne Wrangler fraaier afgewerkt dan ooit, maar nog steeds net zo basic en simpel als een LaRo.
Had ik al gezegd hoe blij ik met mijn Wrangler ben? Nee? Bij deze! :crazy:

Maar goedkoop?
Een vanafprijs van meer dan 60 mille voor een Unlimited Rubicon vind ik vrij pittig, in NL heb je daar ook laten we zeggen een Volvo SUV voor.
De veelzijdigheid is leuk maar hoeveel plaatsen hebben we hier in de omgeving om te genieten van deze veelzijdigheid?
Het probleem ligt er niet in dat deze auto's niet gebruikt worden zoals het zou moeten maar in het feit dat je ze niet KAN gebruiken zoals het zou moeten.
Stukje bij beetje verdwijnen alle leuke stukjes waar je kon rijden zoals bijvoorbeeld de Maasvlakte.

Defender > Wrangler is voor mij een no-brainer maar ik ben verziekt ;).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2012, 23:16

Beter zoeken! Er zijn genoeg plekken om te off roaden. Zowel op legale als gedoogterreinen en op de vele onverharde wegen die we nog hebben.

Daarnaast zijn er in Europa prachtige off road routes te rijden. Dwars door de Pyreneeen of binnendoor naar Barcelona en verder naar het zuiden. Om over de ontelbare andere mogelijkheden maar niet te praten.

Daarnaast: check die Rubicon specs. Daar zit echt alles op wat ik nodig heb.
Je hebt een cabrio, station, 4x4 en suv in 1. Off road specs zijn super met locks, lage gearing (ding kan extreem langzaam), automatisch te lossen stabi's etc.

Een vergelijkbare auto (5-deurs 4x4 die cool oogt) is veel duurder. En zoveel is er niet meer te koop. De meeste off roaders zoals Patrol en Pajero zijn er niet meer (in NL in ieder geval niet) of bepaalde modellen zijn teveel SUV geworden of als dusdanig ontwikkeld en kosten ook al snel 55 mille, maar zijn niet heavy duty off road (Citroen c crosser).
Landcruiser begint boven een ton. Geen mooie auto. De VN-cruisers zijn alleen nog via Japan zelf te koop.
De Defender 110 is veel duurder dan Wrangler en veel minder compleet/luxe/comfy (zit ruk)

Enige goedkope 4x4 die ik leuk vind is de Dacia Duster for crying out loud, maar dat is echt appels met peren vergelijken.

Nee een Wrangler Unlimited Rubicon is een auto die ik echt zou kiezen omdat ik hem wil hebbe hebbe hebbe. Hij voldoet aan alle eisen als je ooit van plan bent om lekker met daktent een continentje of wat te verkennen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door allen » 20 apr 2012, 10:12

Dennis Cavallino schreef:Dat is een speelgoedauto, geen stoere off roader, vind ik en die wordt zeer waarschijnlijk 1,5 tot 2 keer zo duur als de duurste Wrangler, denk ik. En hij is nu niet te koop, de Wrangler wel. :)
Niet eens, als zou dat best eens kunnen komen omdat ik een zwak heb voor Britse meuk. Maar goed...
Ik geloof niet dat de door Ruben getoonde Defender 1 op 1 op de markt komt. Verder vind ik hem niet meer speelgoed ogen dan de huidige Wrangler. Conceptcars zijn altijd onnodig opgeleukt. Ik denk bij het zilveren exemplaar andere wielen eronder en dan is het plaatje voor mij ongeveer af. Eigenlijk hoop ik dat ze zo slim zijn om een 'kale' Defender uit te brengen. Het enige dat ik dan weer wel graag modern zou willen hebben is het motorblok. Standaard 2 liter diesel en lekker schoon. Ja, een dikke V8 is leuk, maar in NL telt de financiële kant ook. Als de Defender maar 'schoon' genoeg wordt, hoeft de auto in Nederland uiteindelijk niet veel duurder te worden dan nu.
Als nieuwe BMW's ineens goedkoper kunnen worden dan hun voorloper ivm de belastingen, dan zou dat bij de Defender ook makkelijk moeten kunnen. Want zoals de techniek en de vervuiling in dat beestje nu in elkaar steekt... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 21:37

AEV Wrangler Unlimited Hemi V8

Wieltjes (35 inch) optillen,
Een beetje sideways (mijn Cherk doet dat beter)
Maar wel fucking snel en toch erg off road waardig

AEV Jeep + Racetrack + Race Car Driver + Moab = Awesome
http://www.expeditionportal.com/vehicul ... esome.html

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_ur ... mBVY&gl=NL

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Sjoerd MP BMW » 02 mei 2012, 21:35

Ik heb net mijn MINI verkocht, deze werd toch wel te klein, aanhangwagen trekken was niet mogelijk en veel plaatsen waren onbereikbaar (bouwplaatsen en parkeerplaatsen).

Een Defender is gaaf, maar ongeciviliseerd; na een ritje van 100km kom je er gebroken uit en zuipt als een tierelier. Persoonlijk vind ik Land Rover een gaver merk dan Jeep en met japans heb ik al helemaal niks.

Dus zijn we nu bezig een Freelander 2 aan te schaffen!
Niet een volwaardige terreinwagen met tussenbak en sperren, maar staat toch redelijk z'n mannetje. Zeker voor datgene waarvoor ik 'm ga gebruiken, want gebruiken zal ik 'm zeker!

Van de week heb een bedrijf gebeld dat expeditie evenementen organiseert. Persoon was net terug uit Marokko en had voor het eerst een FL2 mee in de groep. Het was hem niet tegen gevallen.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Nutkees » 02 mei 2012, 23:25

Wrangler Unlimited Black Ops of Artic vind ik echt ZOOOOOO dik. zit stiekem wel eens te kijken of dat niet een opvolger van de 330d touring kan worden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mei 2012, 07:36

Doen!

Daar ga je geen spijt van krijgen. Beide leuke uitvoeringen. Waarom geen Rubicon uitvoering?

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 mei 2012, 23:00

Ik kijk met smart uit naar de volgende generatie Freelander en Defender!

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Kgroot.nl » 07 mei 2012, 12:25

Zoiets als dit Dennis??
Afbeelding
Is onze demo op de zaak.
35 inch modderbanden
4 inch liftkit
warn voor en achterbumper
warn lier
op basis van een 3.8 Rubicon unlimited

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2012, 09:09

Toevallig. Ik was gistermorgen bij jullie om de auto van mijn moeder weg te brengen en zag hem achter staan.

Gaaf ding hoor! Die wil ik wel ja. Jullie hebben helemaal begrepen wat de potentie is van de vernieuwde Wrangler Unlimited Rubicon. Goed bezig. Het oogt echt supercool met die dikke banden (ook achterop).

Zelf zou ik de 2.8 CRD erin willen. Mijn moeder heeft ook de 3.8 V6 voorin liggen in d'r nieuwe auto, maar dat zuipt mij teveel. Maar goed, zij rijdt niet veel km's per jaar.

Misschien kom ik eerdaags nog wel even een bakkie doen bij jullie. Ik weet niet of ik d'r auto ook weer op moet halen (ze past op mijn dochter vandaag, dus grote kans van wel).

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Kgroot.nl » 09 mei 2012, 12:14

Je meent het :o
Kom volgende keer ff een bakkie doen in de showroom dan :P
Waar rijd je moeder mee??
Overigens gaat de rode YJ die in de werkplaats staan omgebouwd worden naar 5.9 V8 :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Defender is dood leve de Wrangler

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2012, 12:26

Vandaag weer ophalen waarschijnlijk. Lancia Voyager. :lol:

Die YJ's zagen er ook imposant uit. Moest daarom die 5.9 liter Grand Cherokee naar binnen worden gereden? :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten