Zoektocht naar een Elise in de UK
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:23
Zoektocht naar een Elise in de UK
Op veler verzoek hierbij een verslag van mijn huidige zoektocht naar een geschikte Elise...
Na afwegen van verschillende uitvoeringen op papier leek mij de 111R in eerste instantie de meest interessante kandidaat, vooral vanwege de 6-bak en het hogere vermogen. Bij UK SportsCars in Groningen (prima kerel) heb ik een proefrit gemaakt met zo'n 111R. Wat me toen opviel is dat de Toyota motor in de 111R behoorlijk in de toeren moet klimmen om vooruit te komen. Na het doorspitten van honderden threads (oa op dit forum, bedankt voor het delen van jullie kennis!) heb ik een beter gevoel gekregen voor de plussen en minnen van de verschillende motoren in de Elise. Met al die kennis in het achterhoofd ben ik afgelopen weekend naar de UK vertrokken.
Waarom de UK? Ten eerste omdat het aanbod Elises daar een stuk groter is zodat je precies de goede uitvoering, km-stand en prijs kan uitpikken en ten tweede zodat we meteen de Prescott Hillclimb konden meepakken, waar we de opa van de Stig nog zagen floreren:
Eenmaal in de UK zijn we eerst bij Maidstone Sports Cars langs gegaan. Een erg geschikte en gemoedelijke garage die Honda conversies aanbiedt voor Elises en Exiges. De huidige kit hiervoor is het resultaat van jarenlange verbeteringen, met name voor de motorsteunen en voor de in- en uitlaatspruitstukken. De totale ombouw is vrij prijzig, maar de eigenaar wilde eventueel ook wel de onderdelen los verkopen, als ik zou beloven om niet elke dag aan de telefoon te hangen met domme vragen. Naast Elises hadden ze ook nog andere mooie spulletjes staan:
Voorlopig houd ik de optie om een Honda blok in te bouwen nog even in mijn achterhoofd; liever ga ik eerst een tijdje met een standaard blok rijden om aan de auto te wennen en daarna kunnen we vanzelf de volgende stap maken.Na verschillende mensen gesproken te hebben, heb ik het gevoel dat een 111S erg geschikt zou kunnen zijn.
De eerste 111S die ik ben gaan kijken, is deze:
http://www.pistonheads.com/sales/3811493.htm
Erg mooi om te zien, motortje draait lekker, alleen ik vond de versnellingsbak bediening nogal gevoelloos, lastig om de 3 en de 5 te vinden. Verder doet de airco het niet en zat er vreemde stoffen bekleding op het paneel rond de luidsprekers. Ik houd deze optie voorlopig wel open.
Vandaag ben ik bij een andere candy store wezen kijken, bij deze prachtige tent waar ook prachtige youngtimer BMW's stonden:
http://www.eclecticcars.co.uk/
Daar staat een mooie blauwe 111s te koop:
http://www.pistonheads.com/sales/3851053.htm
Wederom erg fraai om te zien. Alles wees erop dat deze Elise rustig behandeld is, interieur, rubbers en lakwerk allemaal netjes.
Morgen ga ik nog een andere 111S kijken in Londen. Hopelijk lukt het me ook nog om deze Elise te gaan bekijken, aangezien ik geel toch wel een erg geschikte kleur vind voor een Elise:
http://www.pistonheads.com/sales/3790612.htm
Mijn plan is om aan het einde van de week de balans op te maken en te beslissen of ik tot onderhandeling overga of niet. Misschien dat ik terug naar Nederland ga om vanuit daar af te wachten, of misschien lukt het deze week al om de beslissing te maken. Jullie feedback is in ieder geval -zoals altijd- meer dan welkom!
Na afwegen van verschillende uitvoeringen op papier leek mij de 111R in eerste instantie de meest interessante kandidaat, vooral vanwege de 6-bak en het hogere vermogen. Bij UK SportsCars in Groningen (prima kerel) heb ik een proefrit gemaakt met zo'n 111R. Wat me toen opviel is dat de Toyota motor in de 111R behoorlijk in de toeren moet klimmen om vooruit te komen. Na het doorspitten van honderden threads (oa op dit forum, bedankt voor het delen van jullie kennis!) heb ik een beter gevoel gekregen voor de plussen en minnen van de verschillende motoren in de Elise. Met al die kennis in het achterhoofd ben ik afgelopen weekend naar de UK vertrokken.
Waarom de UK? Ten eerste omdat het aanbod Elises daar een stuk groter is zodat je precies de goede uitvoering, km-stand en prijs kan uitpikken en ten tweede zodat we meteen de Prescott Hillclimb konden meepakken, waar we de opa van de Stig nog zagen floreren:
Eenmaal in de UK zijn we eerst bij Maidstone Sports Cars langs gegaan. Een erg geschikte en gemoedelijke garage die Honda conversies aanbiedt voor Elises en Exiges. De huidige kit hiervoor is het resultaat van jarenlange verbeteringen, met name voor de motorsteunen en voor de in- en uitlaatspruitstukken. De totale ombouw is vrij prijzig, maar de eigenaar wilde eventueel ook wel de onderdelen los verkopen, als ik zou beloven om niet elke dag aan de telefoon te hangen met domme vragen. Naast Elises hadden ze ook nog andere mooie spulletjes staan:
Voorlopig houd ik de optie om een Honda blok in te bouwen nog even in mijn achterhoofd; liever ga ik eerst een tijdje met een standaard blok rijden om aan de auto te wennen en daarna kunnen we vanzelf de volgende stap maken.Na verschillende mensen gesproken te hebben, heb ik het gevoel dat een 111S erg geschikt zou kunnen zijn.
De eerste 111S die ik ben gaan kijken, is deze:
http://www.pistonheads.com/sales/3811493.htm
Erg mooi om te zien, motortje draait lekker, alleen ik vond de versnellingsbak bediening nogal gevoelloos, lastig om de 3 en de 5 te vinden. Verder doet de airco het niet en zat er vreemde stoffen bekleding op het paneel rond de luidsprekers. Ik houd deze optie voorlopig wel open.
Vandaag ben ik bij een andere candy store wezen kijken, bij deze prachtige tent waar ook prachtige youngtimer BMW's stonden:
http://www.eclecticcars.co.uk/
Daar staat een mooie blauwe 111s te koop:
http://www.pistonheads.com/sales/3851053.htm
Wederom erg fraai om te zien. Alles wees erop dat deze Elise rustig behandeld is, interieur, rubbers en lakwerk allemaal netjes.
Morgen ga ik nog een andere 111S kijken in Londen. Hopelijk lukt het me ook nog om deze Elise te gaan bekijken, aangezien ik geel toch wel een erg geschikte kleur vind voor een Elise:
http://www.pistonheads.com/sales/3790612.htm
Mijn plan is om aan het einde van de week de balans op te maken en te beslissen of ik tot onderhandeling overga of niet. Misschien dat ik terug naar Nederland ga om vanuit daar af te wachten, of misschien lukt het deze week al om de beslissing te maken. Jullie feedback is in ieder geval -zoals altijd- meer dan welkom!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Gaaf topic!
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
erg cool! Bij electic hebben ze zo'n MG X power SV staan, die vind ik wel erg dik...
Elise blijft ook altijd leuk natuurlijk.
Elise blijft ook altijd leuk natuurlijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
leuk
en pfff moeilijk...ik zou zelf geen S kopen maar das een ander verhaal....
die blauwe doet me niks...
die eerste zwarte ziet er stoer uit, doch wat kleine dingen die misschien wel geld gaan kosten....
men gevoel zegt laten staan of voor 11K oid...
die gele lijkt me de meest goede standaard, geeft ene goed gevoel, doch zelf geen geel fan en standaard can be boring, doch eerlijk is eerlijk van die drie lijkt me die wel de "beste"
trouwens bij die ene garage...die BMW 2002Ti wow...wat jammer dat die RHD is.
http://www.eclecticcars.co.uk/2011/12/bmw-2002-2/
Alpina kleppendeksel/motor? en bijna 170pk
wat een mooi ding
owja, ik zal ook ff snel PH Elise's kijken
en pfff moeilijk...ik zou zelf geen S kopen maar das een ander verhaal....
die blauwe doet me niks...
die eerste zwarte ziet er stoer uit, doch wat kleine dingen die misschien wel geld gaan kosten....
men gevoel zegt laten staan of voor 11K oid...
die gele lijkt me de meest goede standaard, geeft ene goed gevoel, doch zelf geen geel fan en standaard can be boring, doch eerlijk is eerlijk van die drie lijkt me die wel de "beste"
trouwens bij die ene garage...die BMW 2002Ti wow...wat jammer dat die RHD is.
http://www.eclecticcars.co.uk/2011/12/bmw-2002-2/
Alpina kleppendeksel/motor? en bijna 170pk
wat een mooi ding
owja, ik zal ook ff snel PH Elise's kijken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
stond nog een leuke met Honda te koop....maar die is verkocht
http://www.pistonheads.com/sales/3823746.htm
doch der staat ook 1 met 2.3 Duratec te koop, iets van 205pk en wat het karakter van een Rover dacht ik?
sept 2010 conversie en aardig wat leuke goodies, kleur is wellicht wat saai?
http://www.pistonheads.com/sales/3861368.htm
als je toch van geel houd is deze 2006 111R (dus met de updates) wellicht ook wel wat...dat karakter van de motor kun je aanpassen zodat je onderin meer power krijgt en of eerder en niet zo hoog in de rpm hoeft te klimmen...
met zo'n yota motor heb je ook geen Honda meer nodig, schroef gewoon een goede SC kit erop en klaar
http://www.pistonheads.com/sales/3852634.htm
zit een leuke hardtop bij
http://www.pistonheads.com/sales/3823746.htm
doch der staat ook 1 met 2.3 Duratec te koop, iets van 205pk en wat het karakter van een Rover dacht ik?
sept 2010 conversie en aardig wat leuke goodies, kleur is wellicht wat saai?
http://www.pistonheads.com/sales/3861368.htm
als je toch van geel houd is deze 2006 111R (dus met de updates) wellicht ook wel wat...dat karakter van de motor kun je aanpassen zodat je onderin meer power krijgt en of eerder en niet zo hoog in de rpm hoeft te klimmen...
met zo'n yota motor heb je ook geen Honda meer nodig, schroef gewoon een goede SC kit erop en klaar
http://www.pistonheads.com/sales/3852634.htm
zit een leuke hardtop bij
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
De advertentie van de gele is ingetrokken, verkocht dus aan jou?
Goede keuze de 111S. Voor mij was het die of de SC. Bij mij de SC geworden, maar de 111S is niet te versmaden imo! Have fun!
Goede keuze de 111S. Voor mij was het die of de SC. Bij mij de SC geworden, maar de 111S is niet te versmaden imo! Have fun!
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:23
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Pffff, probeer ik al de hele week die verkoper te bellen over die gele Elise, trekt ie m in. Jammer!
Vanmiddag ga ik deze bekijken:
http://www.pistonheads.com/sales/3317143.htm
Zo te zien een net exemplaar en bij die Will Blackham heb ik op zich wel een goed gevoel. Voorlopig heb ik er ook geen haast mee, maar de verleiding is groot
Vanmiddag ga ik deze bekijken:
http://www.pistonheads.com/sales/3317143.htm
Zo te zien een net exemplaar en bij die Will Blackham heb ik op zich wel een goed gevoel. Voorlopig heb ik er ook geen haast mee, maar de verleiding is groot
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
lijkt me een mooie, ook kleur e.d. doch dit>>
is wel jammer...dat zou toch bij de prijs in moeten zitten.Optional hard-top roof available at extra cost if required.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
zat trouwens ook ff op mobile te kijken wat een LHD zou kosten, immers bij ombouw zit je ook zo aan 4 a 5K erbij en dan heb je een omgebouwde...
bovendien is het UK pond best hoog en omgerekend al met al soms niet eens goedkoper.
afijn, hier 2 leuke en redelijk geprijsde (denk ik) LHD via mobile.
111S 160pk in DLD
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... LSO_EXPORT
of in Italy deze speciale type 25 incl hardtop dus 21.800,-euro en LHD
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... LSO_EXPORT
als je bv rekent dat een auto in de UK 15.000,-gbp kost dan is dat ongeveer 18.340,-euro
dan nog ombouwen naar LHD is zeg 4.500,-euro en veel gedoe en het blijft een ombouw is samen 22.840,-euro wellicht hardtop erbij kopen en spuiten zeg + 1.000,-euro, maakt die in Italy bijna een koopje voor een LHD
bovendien is het UK pond best hoog en omgerekend al met al soms niet eens goedkoper.
afijn, hier 2 leuke en redelijk geprijsde (denk ik) LHD via mobile.
111S 160pk in DLD
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... LSO_EXPORT
of in Italy deze speciale type 25 incl hardtop dus 21.800,-euro en LHD
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... LSO_EXPORT
als je bv rekent dat een auto in de UK 15.000,-gbp kost dan is dat ongeveer 18.340,-euro
dan nog ombouwen naar LHD is zeg 4.500,-euro en veel gedoe en het blijft een ombouw is samen 22.840,-euro wellicht hardtop erbij kopen en spuiten zeg + 1.000,-euro, maakt die in Italy bijna een koopje voor een LHD
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:23
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Net terug van Will Blackham, gaat goed met zijn zaakjes. Elke week verkoopt hij minstens 1 Lotus, ging zo snel dat de nieuwe voorraad niet meer aan te slepen was.
De Elise 111s die ik bekeken heb was erg netjes, de voorkant was opnieuw gespoten en verder was ie helemaal origineel, zelfs de uitlaat. Dat laatste vond ik wel tegenvallen; met de standaard uitlaat klinkt het niet heel boeiend allemaal. Verder een hele uitgebreide onderhoudshistorie, alleen de kachelweerstanden waren nog niet vervangen. Over de prijs viel niet veel te pingelen. 15.5k incl hardtop was zijn voorstel, zelfs met kale achterbandjes. Vrij duur dus, maar de verkoper was er zeker van dat ie deze week wel verkocht zou worden.
Hier nog een fotootje:
De Elise 111s die ik bekeken heb was erg netjes, de voorkant was opnieuw gespoten en verder was ie helemaal origineel, zelfs de uitlaat. Dat laatste vond ik wel tegenvallen; met de standaard uitlaat klinkt het niet heel boeiend allemaal. Verder een hele uitgebreide onderhoudshistorie, alleen de kachelweerstanden waren nog niet vervangen. Over de prijs viel niet veel te pingelen. 15.5k incl hardtop was zijn voorstel, zelfs met kale achterbandjes. Vrij duur dus, maar de verkoper was er zeker van dat ie deze week wel verkocht zou worden.
Hier nog een fotootje:
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Will is soms duur, soms goedkoop. Is niks van te zeggen, en meer als 250 GBP krijg je er niet echt af meestal. Meer kwestie van vraag/aanbod en wat gunnenze je.
Vervelend is dat de Fransmannen alles kopen wat los en vast zit, en veel kopen bij Will, dus hij kan de auto zo verkocht hebben.
Voor die prijs legde ik wat bij, en kocht ik de S2 135R met 2.3 liter Duratec motor. Stuk makkelijker om een turbo op te bouwen en er ligt een bijna nieuw blok in. Staat ook op pistonheads te koop en historie is op seloc.org te lezen.
Maar voor die prijs kom je al in 2004 Exige prijzen..
Vervelend is dat de Fransmannen alles kopen wat los en vast zit, en veel kopen bij Will, dus hij kan de auto zo verkocht hebben.
Voor die prijs legde ik wat bij, en kocht ik de S2 135R met 2.3 liter Duratec motor. Stuk makkelijker om een turbo op te bouwen en er ligt een bijna nieuw blok in. Staat ook op pistonheads te koop en historie is op seloc.org te lezen.
Maar voor die prijs kom je al in 2004 Exige prijzen..
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:23
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Ja dat zit ik zelf nu ook te overwegen. Ik heb nu het gevoel dat de k-series vvc-motor het best bij de Elise past, maar in een Exige zit juist weer zo'n Toyota 190pk blok...Maar voor die prijs kom je al in 2004 Exige prijzen..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Exige S1
Wordt nog meer waard ook, staat in duitsland nog een gele te koop, LHD
Wordt nog meer waard ook, staat in duitsland nog een gele te koop, LHD
- MaddogHJ
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 sep 2010, 16:04
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Hoi Rob, ik ben niet zo van de berichtjes plaatsen, ik lees hier vooral veel . Leuke zoektocht. Gezien je naam en beroep moet je natuurlijk wel een geblazen Lotus nemen
December 2010 heb ik Lotus Elise met een Honda blok met supercharger aangeschaft. Een door Maidstone uitgevoerde conversie. Resultaat: 325 pk (op een dyno-uitdraai) Ook de essentials als Nitrons, lichtere wielen, geometrie etc zijn aangepakt én de Lotus is linksgestuurd. In woon in Breda. Mocht je er niet uitkomen in de UK en je wil ervaren of de karakteristiek van een geblazen K20 bij je past, laat het me weten en wellicht kunnen we een keer afspreken.
December 2010 heb ik Lotus Elise met een Honda blok met supercharger aangeschaft. Een door Maidstone uitgevoerde conversie. Resultaat: 325 pk (op een dyno-uitdraai) Ook de essentials als Nitrons, lichtere wielen, geometrie etc zijn aangepakt én de Lotus is linksgestuurd. In woon in Breda. Mocht je er niet uitkomen in de UK en je wil ervaren of de karakteristiek van een geblazen K20 bij je past, laat het me weten en wellicht kunnen we een keer afspreken.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Leuke aanbieding en tevens het gevoel uiten waar DF om draait!
Top!
Top!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
damn...dan heb je een leuke LHD Elise
ben ook erg benieuwd hoe dat rijd, vooral de naar de acceleratie ook boven de 160 omdat daar vele karren vaak inkakken, neem aan dat deze dan nog goed door sjouwt
en gemiddeld verbruik van zoiets (in deze barre prijzen wereld) bij sportief rijden, dus niet 120 op snelweg gemiddeld maar combo stad en b weg e.d.
ben ook erg benieuwd hoe dat rijd, vooral de naar de acceleratie ook boven de 160 omdat daar vele karren vaak inkakken, neem aan dat deze dan nog goed door sjouwt
en gemiddeld verbruik van zoiets (in deze barre prijzen wereld) bij sportief rijden, dus niet 120 op snelweg gemiddeld maar combo stad en b weg e.d.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Leuk aanbod inderdaad. Klinkt als de ideale Elise voor velen. Foto's?
Bij mij in 't dorp zie ik ook weleens een Elise wegspurten die sneller oogt dan standaard. Volgens mij ook met compressor, want hij pakt vanaf stationair al op. Volgende keer gooi ik mijn DF-naamkaartje naar binnen zodat 'ie zich hier aan kan melden, want ik ben wel benieuwd naar de specs.
Bij mij in 't dorp zie ik ook weleens een Elise wegspurten die sneller oogt dan standaard. Volgens mij ook met compressor, want hij pakt vanaf stationair al op. Volgende keer gooi ik mijn DF-naamkaartje naar binnen zodat 'ie zich hier aan kan melden, want ik ben wel benieuwd naar de specs.
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
K-serie is allemaal leuk, maar als je een Toyota blok kan vinden of een auto met Honda/Duratec/Audi blok zou ik het niet na laten.TurboRob schreef:Ja dat zit ik zelf nu ook te overwegen. Ik heb nu het gevoel dat de k-series vvc-motor het best bij de Elise past, maar in een Exige zit juist weer zo'n Toyota 190pk blok...Maar voor die prijs kom je al in 2004 Exige prijzen..
Honda zou ik persoonlijk enkel in een S2 willen ivm betere wiellagers ivm opel hubs
Duratec/Audi S1 en S2.
Toyota is enkel de versnellingsbak iets wat "zwakjes" is als je met flink vermogen gaat spelen.
- MaddogHJ
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 sep 2010, 16:04
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
TurboRob: al een update/keuze kunnen maken??
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
mooi ding, mooie low profile kleur
eneuh, zo te lezen loopt het goed, die 325pk op de uitdraai das toch niet aan de wielen neem ik aan
heb je er ook een hardtop bij?
leuk speelgoed in elk geval
eneuh, zo te lezen loopt het goed, die 325pk op de uitdraai das toch niet aan de wielen neem ik aan
heb je er ook een hardtop bij?
leuk speelgoed in elk geval
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:23
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Zo, ik ben weer terug in Nederland! Gedurende de terugreis heb ik nog eens goed kunnen overwegen wat ik wil; en ben tot de conclusie gekomen dat geen enkele van de door mij geteste Elises echt precies is wat ik wil. Allemaal wel mooie auto's, maar ik heb nog niet het gevoel dat ik 'the one' gevonden heb. Daarom wil ik nog even afwachten, lekker elke avond pistonheads kijken en meteen in de telefoon klimmen als ik iets tegenkom.
Klein beetje jammer dat het deze week dus niet gelukt is, maar met 2500km aan bochtige plattelandsweggetjes -snelweg vermijden - en een bezoekje aan de Prescott Hillclimb heb ik toch een hele fijne week gehad en heb ik vooral heel veel mensen gesproken en weet ik veel beter wat ik wil nu.
MaddogHJ, erg tof dat je dit aanbiedt! Ik ben nog bij Maidstone geweest deze week maar de mapping van de nieuwe demo-wagen was nog steeds niet geschikt om mee te rijden, dus als ik een keertje in jouw auto kan ervaren hoe het is om een k20 in een Elise te bouwen: heel graag!! Ik stuur je later vandaag een PM!
Er stond trouwens ook nog een fraaie zwarte S1 met Nederlandse platen bij Maidstone, klaar voor een k20 conversie. Misschien iemand van DF?
Dus, voorlopig nog even niks gekocht, de zoektocht gaat door!
Klein beetje jammer dat het deze week dus niet gelukt is, maar met 2500km aan bochtige plattelandsweggetjes -snelweg vermijden - en een bezoekje aan de Prescott Hillclimb heb ik toch een hele fijne week gehad en heb ik vooral heel veel mensen gesproken en weet ik veel beter wat ik wil nu.
MaddogHJ, erg tof dat je dit aanbiedt! Ik ben nog bij Maidstone geweest deze week maar de mapping van de nieuwe demo-wagen was nog steeds niet geschikt om mee te rijden, dus als ik een keertje in jouw auto kan ervaren hoe het is om een k20 in een Elise te bouwen: heel graag!! Ik stuur je later vandaag een PM!
Er stond trouwens ook nog een fraaie zwarte S1 met Nederlandse platen bij Maidstone, klaar voor een k20 conversie. Misschien iemand van DF?
Dus, voorlopig nog even niks gekocht, de zoektocht gaat door!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
270 met een Elise, dan heb je de Nitrons hard nodig denk ikMaddogHJ schreef:Op verzoek een plaatje. De snelheid went nog steeds niet en blijft inderdaad behoorlijk lang doortrekken. Al eens 135 km per half uur op de gps voorbij zijn komen en dat was zonder aandringen. Maar wat nog veel belangrijker is: de wegligging en de bochten. Nitrons met een goede setup zijn echt een enorm verschil. Over het verbruik: daar let ik eigenlijk niet op. Zeker niet schrikbarend, maar ontzettend afhankelijk van de rijstijl natuurlijk.
TurboRob: al een update/keuze kunnen maken??
Ziet er heerlijk uit.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Geweldige foto: een lightweight voor het Dieetcenter!MaddogHJ schreef:
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Waarschijnlijk om de nodige kilo's uit de Elise te strippen.
Gaat wel kriebelen om weer een paar dagen in UK door te brengen. Heerlijk land met prachtige wegen!
Gaat wel kriebelen om weer een paar dagen in UK door te brengen. Heerlijk land met prachtige wegen!
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Zoektocht naar een Elise in de UK
Turboman : Verstandig. Rustig aan even aan kijken wat je nou echt wil Heb ik ook gedaan en hoewel ik er soms hoofdpijn van krijg blijft het dikke pret.
Maddog : Mooi hoor! Lekker subtiel maar wel een dik kanon.
Allen : Met de fiets ?
Maddog : Mooi hoor! Lekker subtiel maar wel een dik kanon.
Allen : Met de fiets ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten