al 5 jaar ben ik bezig met oude auto's.
Voordat ik er mee begon wou ik eerst wat kennis opbouwen hoe zon ding nou precies in elkaar zat, want het is heel ander speelgoed dan een brommertje.
Natuurlijk wilde ik een mooie oldtimer en het liefste nog een amerikaanse auto.
Het leek me makkelijker om te beginnen met een redelijk simpele auto, maarja welke moet je nou kiezen? want er rijd zoveel rond...
uiteindelijk zon 10 jaar geleden in de macdrive bij duiven stonden we achter een oude auto met een redelijk in de buurt komend v8 geroffel, een opel commodore uit 1968 wel te verstaan.
Na lang zoeken toch een leuke commodore gevonden, weliswaar een iets nieuwer type uit 1972.
Ik was toen 17 jaar en moest die auto koste wat het kot hebben. Uiteindelijk in belgie een gevonden en opgehaald.
vervolgens opgeknapt en heeftie in de tuin staan wachten tot ik weer genoeg geld had halverwege mn 18e om mn rijbewijs te behalen
Het was allemaal leuk zon 6 cilinder in lijn maar de drang naar iets groters en wat meer geroffel onder de kap bleef knagen....
inmiddels een hoop aan de auto gedaan, 3 liter 6 cilinder inplaats van een 2800tje. 5 bak er in, gas ingebouwd . en eigenlijk alles uitelkaar gehad wat er aan zit haha
omdat het model me erg aansprak heb ik op mn 18 ook nog een D rekord gekocht op lpg, het was eigenlijk het zelfde model als de commodore maar dan een heel stuk zuiniger
erg veel schik mee gehad aangezien gas in die tijd nog 39 cent per liter was en ik werkelijk heel nederland met t ding heb gezien. ook nog mee verhuisd!
tot het noodlot toesloeg in de winter, er knalde een andere auto tegen de zijkant aan. en toen lag de gehele linkerkant in de kreukels. ik had niet erg veel zin meer om de auto op te knappen dus werd het tijd om van het verzekeringsgeld en wat ik voor de auto kreeg mn andere favorite opel te kopen, een opel commodore a of opel rekord C coupe! uiteindelijk is het een rekord C geworden (wederom met een gunstig lpg verbruik)
natuurlijk zonder B stijl
hoop dingen aan gedaan, andere achteras, andere motor, andere bak, andere noem t maar op haha
maargoed daarna nog een opel senator CD gehad met werkelijk alles, airco, cruisecontrol,stoelverwarming etc
maargoed toen moest het maar eens groter worden
Ik heb ooit eens bij mn opa in het foto album wat fotos gezien toen hij nog in suriname woonde en daar de trotse bezitter was van een chevrolet uit 1968. hij meende dat het een bel air was
maargoed waar vind je nou zon ding tegenwoordig?
Na even op google gezeten te hebben wat meer afbeeldingen kunnen vinden van dit type.
En op een zekere dag liet ik mn oog vallen op een Chevrolet caprice uit 1968 die op marktplaats stond.
n paar dagen daarna toch maar eens opgebeld en een afspraak gemaakt om te kijken en m inprincype mee te nemen.
Eenmaal daar bleek de chevy toch in een hele andere toestand dan op de foto.
hij starte zelfs niet, maar had gelukkig een goeie accu meegenomen(voorgevoel?)hij klonk verder echt geweldig en het model was perfect. maar met pijn en moeite toch maar de wagen laten staan omdat er ineens veel meer aan mankeerde dan dat de verkoper in de advertentie had staan. Gelukkig issie wel bij een echte liefhebber terecht gekomen!
had mn zinnen iig al wel gezed op het model Caprice uit 1968.
Daarna kon ik bij de chevrolet impala van tim op het forum kijken.
maar moest en zou n caprice hebben, dus de zoektocht ging door.
Na bijna alles afgestruind te hebben leek het me handiger om over de grens eens een kijkje te nemen. en kwam uit in Texas. en wel te verstaan hier
Uiteindelijk een caprice gevonden die al ruim een paar maanden tekoop stond. bijna alles was er aan vernieuwd alleen hij is nooit afgebouwd...
oa:
- nieuw lederen dakje
- opnieuw gespoten
- automaat gereviseert
- motor gereviseerd
- body off restauratie dus chassis ed was ook gerestaureerd
(datum op de fotos klopt niet)
hedendaags
en ofals dat niet genoeg was wou ik er nog een, dus op mn 21e kocht ik een 1975er chevrolet impala op gas
maargoed na de hele zomer gereden te hebben met de impala wou ik toch wat fijners. dus heb ik mezelf een w124 gekocht (ook op gas)
en ik moet eerlijk zeggen, dit had ik veel eerder moeten kopen. misschien naarmate je ouder wordt dat je comfort ook wel op prijs gaat stellen.
de achteras zit wel een sper in dus dat maakt het wel weer leuk
verder nog wat fotos met volvoturbo in de tijd dat we op de iva in driebergen zaten