Xk8 mk1
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Xk8 mk1
Ik heb heel wat keren moeite gehad om niet bij de plaatselijke Jaguar-dealer binnen te stappen voor een knalrode XKR die daar achter de showroomruit stond te blinken. Maar dan las ik vervolgens weer dat eigenaren zulke waslijsten aan mankementen hadden dat de moed me weer in de schoenen zakte.
Ik weet ook niet precies wat je er van moet verwachten. Kwa looks en interieur vind ik het schitterende dingen. Dat bepaalde details 100% Ford zijn, ja ach.
XKR
Ik weet ook niet precies wat je er van moet verwachten. Kwa looks en interieur vind ik het schitterende dingen. Dat bepaalde details 100% Ford zijn, ja ach.
XKR
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Xk8 mk1
Prachtige auto !
Je leest er eigenlijk ook weinig van.
Echt sportief zal het niet rijden..
Maar voor de rest, 4.0 8 cyl met een dikke 300pk is toch niet verkeerd.. !
Je leest er eigenlijk ook weinig van.
Echt sportief zal het niet rijden..
Maar voor de rest, 4.0 8 cyl met een dikke 300pk is toch niet verkeerd.. !
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Xk8 mk1
Mooie auto idd. Heb er ook wel eens met een scheef oog naar gekeken wat ze nog deden qua prijs. Mij weerhoudt de automaat me met name. Liever zelf schakelen bij zo'n dikke GT
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Xk8 mk1
Prachtige wagen. Ik ken er geen verhalen over en ik weet niet of dat positief of negatief is. Misschien op Piston Heads.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Xk8 mk1
ik vind ze sjiek, kan me zo geen slechte verhalen herinneren, het zal niet duitse kwaliteit zijn, doch wel beter dan het Engelse van vroegah
voor de huidige prijzen niks mis mee lijkt me, wat stuk gaat hoeft niet duur te zijn en kan daarna weer lang mee, de grootste afschrijving vanaf nieuw is al wel gedaan lijkt me.
voor de huidige prijzen niks mis mee lijkt me, wat stuk gaat hoeft niet duur te zijn en kan daarna weer lang mee, de grootste afschrijving vanaf nieuw is al wel gedaan lijkt me.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Xk8 mk1
Lekker belangrijk inderdaad. In een Ferrari zul je ook wel iets van een Fiat vinden en een Lambo leent ook echt wel wat van Volkswagen of Audi. Maar ik snap dat gezeur nooit zo goed; alsof rijplezier in de lichtschakelaar of het knopje van de achterruitverwarming zit...Joy schreef:Kwa looks en interieur vind ik het schitterende dingen. Dat bepaalde details 100% Ford zijn, ja ach.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Xk8 mk1
Idem hierzo. Zo'n XKR ziet er erg goed uit. Zijn voor een leuke prijs te verkrijgen...nog nooit iets negatiefs gehoord over onderhoud of pechgevallen. Maar ik zou niet weten wat zo'n ding qua onderhoud kost.
Heb ook al eens een paar keer gekeken naar zo'n ding.
Heb ook al eens een paar keer gekeken naar zo'n ding.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Xk8 mk1
Altijd een zwak voor gehad.
Maar als er 1 Jag is die ik echt graag zou willen...
Voor mij geen mooier model dant deze versie. Alleen het spoilertje achter mag wel zwieberen...
Maar als er 1 Jag is die ik echt graag zou willen...
Voor mij geen mooier model dant deze versie. Alleen het spoilertje achter mag wel zwieberen...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Xk8 mk1
Heb een paar sedans uit die tijd in beheer, die zijn technisch hetzelfde. Distributie van de vroege auto's zit een probleempje in, is een modificatie voor. Evenals compressor aandrijving. Onderstel is redelijk straightforward als er geen adaptieve dempers in zitten. Als je zo'n ding bij aanschaf meteen goed op punt zet heb je er jaren geen gezeur van. Een goede specialist is Roland van Real Car Restoration in Ochten, die kan ze dromen en heeft veel liggen.
Heb zelf een paar maanden een X308 XJR mogen gebruiken toen m'n rug in duigen lag. Die auto was na aanschaf in Ochten fris gemaakt. Ding loopt nu een jaar of 3 zonder ook maar 1 tik verkeerd of brandend lampje. Echt prima. Ik vind het een fijnere auto dan e39 M5. Zou voor zo'n coupe absoluut niet bang zijn, alleen ff kettinggeleiders doen.
Heb zelf een paar maanden een X308 XJR mogen gebruiken toen m'n rug in duigen lag. Die auto was na aanschaf in Ochten fris gemaakt. Ding loopt nu een jaar of 3 zonder ook maar 1 tik verkeerd of brandend lampje. Echt prima. Ik vind het een fijnere auto dan e39 M5. Zou voor zo'n coupe absoluut niet bang zijn, alleen ff kettinggeleiders doen.
Laatst gewijzigd door steve smith op 08 mar 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Xk8 mk1
Heel soms komen die posts van jou me niet zo goed uit. Alhoewel...
Joy, wordt het niet eens tijd om je M3 in te ruilen?
Joy, wordt het niet eens tijd om je M3 in te ruilen?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Xk8 mk1
LOL!allen schreef:Heel soms komen die posts van jou me niet zo goed uit. Alhoewel...
Joy, wordt het niet eens tijd om je M3 in te ruilen?
Ff voor de zekerheid: ik heb het dus over xj8 en xk8, niet over die xjs die je post. Da's gewoon seventies-rommel...
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Xk8 mk1
Betrap mezelf er telkens op dat ik wacht tot Steve reageert in dit soort topics, alvorens ik serieus ga lezen.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Xk8 mk1
Jij bent iemand van zelf pijniging...... De hoogtijdagen van Britisch Leyland, je moet maar durven....allen schreef:Altijd een zwak voor gehad.
Maar als er 1 Jag is die ik echt graag zou willen...
Voor mij geen mooier model dant deze versie. Alleen het spoilertje achter mag wel zwieberen...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Xk8 mk1
LOL, die xjs zou ik zelf alleen kopen als ik geld had om dat hok per direct compleet uit elkaar te trekken en opnieuw op te laten bouwen. Naar alle waarschijnlijkheid zal dat daarom nooit gebeuren.
Het is wel zo dat met name de oudere Britse wagens iets met mijn emoties doen.
Het is wel zo dat met name de oudere Britse wagens iets met mijn emoties doen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Xk8 mk1
De huidige eigenaar van mijn M5 denkt daar toch anders over, die heeft z'n X308 XJR op dit moment te koop staan.steve smith schreef:Heb een paar sedans uit die tijd in beheer, die zijn technisch hetzelfde. Distributie van de vroege auto's zit een probleempje in, is een modificatie voor. Evenals compressor aandrijving. Onderstel is redelijk straightforward als er geen adaptieve dempers in zitten. Als je zo'n ding bij aanschaf meteen goed op punt zet heb je er jaren geen gezeur van. Een goede specialist is Roland van Real Car Restoration in Ochten, die kan ze dromen en heeft veel liggen.
Heb zelf een paar maanden een X308 XJR mogen gebruiken toen m'n rug in duigen lag. Die auto was na aanschaf in Ochten fris gemaakt. Ding loopt nu een jaar of 3 zonder ook maar 1 tik verkeerd of brandend lampje. Echt prima. Ik vind het een fijnere auto dan e39 M5. Zou voor zo'n coupe absoluut niet bang zijn, alleen ff kettinggeleiders doen.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je in een auto zoekt, maar hij wil volgens mij voor geen goud meer terug.
XJR van een generatie verder (alu-body) vind ik overigens schitterende auto's.
XK8 nooit zoveel mee gehad, wielen staan teveel naar binnen, vind ik niet mooi.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Xk8 mk1
Een XJR zie je nog wel eens voorbij komen op gas/g3.
Dat lijkt mij voor deze XK8 dan ook geen probleem ?
Dat lijkt mij voor deze XK8 dan ook geen probleem ?
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Xk8 mk1
Ik volg dit draadje met interesse, heb het altijd schitterende auto's gevonden, zowel coupe als convertible.
In mijn dealertijd nog eens een XKR coupe ingeruild, verslavende sound zat daarin. Zijdelingse steun in de stoelen was wel ver te zoeken, maar verder kan ik me er qua rijden niet meer zoveel van herinneren.
Had zicht onlangs niet een XJR-eigenaar aangemeld? die onverhoopt nog 12k had versleuteld?
In mijn dealertijd nog eens een XKR coupe ingeruild, verslavende sound zat daarin. Zijdelingse steun in de stoelen was wel ver te zoeken, maar verder kan ik me er qua rijden niet meer zoveel van herinneren.
Had zicht onlangs niet een XJR-eigenaar aangemeld? die onverhoopt nog 12k had versleuteld?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Xk8 mk1
Tja. Voordat iemand een "echte" auto van juiste baasje koopt gaat er meestal een foute van een fout baasje aan vooraf. En die les ik vaak duur. De meneer in kwestie zal niet voor niks de jouwe voor de hoofdprijs overgenomen hebben. Of het nou een XJR, 500E, M5 of Quattroporte is, het verhaal blijft hetzelfde. Preventief onderhoud kost veel geld. Achterstallig onderhoud nog veel, veel en veel meer. En dan nog een beetje.M@rcel schreef:De huidige eigenaar van mijn M5 denkt daar toch anders over, die heeft z'n X308 XJR op dit moment te koop staan.steve smith schreef:Heb een paar sedans uit die tijd in beheer, die zijn technisch hetzelfde. Distributie van de vroege auto's zit een probleempje in, is een modificatie voor. Evenals compressor aandrijving. Onderstel is redelijk straightforward als er geen adaptieve dempers in zitten. Als je zo'n ding bij aanschaf meteen goed op punt zet heb je er jaren geen gezeur van. Een goede specialist is Roland van Real Car Restoration in Ochten, die kan ze dromen en heeft veel liggen.
Heb zelf een paar maanden een X308 XJR mogen gebruiken toen m'n rug in duigen lag. Die auto was na aanschaf in Ochten fris gemaakt. Ding loopt nu een jaar of 3 zonder ook maar 1 tik verkeerd of brandend lampje. Echt prima. Ik vind het een fijnere auto dan e39 M5. Zou voor zo'n coupe absoluut niet bang zijn, alleen ff kettinggeleiders doen.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je in een auto zoekt, maar hij wil volgens mij voor geen goud meer terug.
XJR van een generatie verder (alu-body) vind ik overigens schitterende auto's.
XK8 nooit zoveel mee gehad, wielen staan teveel naar binnen, vind ik niet mooi.
Het opfriskuurtje van de door mij eerder genoemde XJR was ook prijzig. Maar het resultaat is een auto (met een niet smetloze reputatie) die jarenlang probleemloos rijdt. En als ik heel eerlijk ben zal je dat altijd moeten doen als je begint met een ding met 100k+ erop van 10 jaar oud. Ik reken met aanschafwaarde + 50% daarvan gelijk aan preventief schroeven. Nu gaat er ongetwijfeld 20 roepen dat zoiets onzin is, maar iedereen die vol met oudere auto's wil gaan en ze perfect wil hebben komt hier minimaal op uit. Wat heeft b.v. Knot in die e36 zitten inmiddels?
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Xk8 mk1
Mee eens als je wilt dat het 100% is en blijft (en em niet van een Knot of Marcel hebt gekocht). Momenteel rijd ik wel mondjesmaat met de Z3-M maar het plan is om em met een jaar of twee uit elkaar te trekken en opnieuw op te bouwen. Dan is ie 13 jaar met 120.000km. Deels is dat om de puntjes op de i te zetten maar ook om over acht jaar niet met een echt restauratie project te zitten.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Xk8 mk1
De hoofdprijs betaal je bij JetCars voor een pre-facelift M5 met facelift goodies, 7 eigenaren, 2 ton gelopen en led angeleyes of bij AutoHan voor een pre-facelift met 50k op de teller.
Die van mij zat qua prijs mooi in het midden, daaronder de Knot-exemplaren zeg maar, daarboven de smekkers bij autobedrijven, en daarboven de AutoHan editions.
Maar voor de rest meer dan eens met je verhaal Steve, de meeste hebben geen idee waaraan ze beginnen.
Hebben 17k in de knip, halen voor 14k een onbekend exemplaar. Gooien er voor 3000 euro andere wielen en een x-pipe onder, kopen van wat overgebleven wisselgeld een service interval resetter en hangen vervolgens ieder weekend bij de McDrive voor erkenning.
Die van mij zat qua prijs mooi in het midden, daaronder de Knot-exemplaren zeg maar, daarboven de smekkers bij autobedrijven, en daarboven de AutoHan editions.
Maar voor de rest meer dan eens met je verhaal Steve, de meeste hebben geen idee waaraan ze beginnen.
Hebben 17k in de knip, halen voor 14k een onbekend exemplaar. Gooien er voor 3000 euro andere wielen en een x-pipe onder, kopen van wat overgebleven wisselgeld een service interval resetter en hangen vervolgens ieder weekend bij de McDrive voor erkenning.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Xk8 mk1
Ik dacht het forum er goed aan te doen een draadje te openen wat niks van doen heeft met het populairste onderwerp van DF.
Maar toch krijgen ze het voor elkaar
Maar toch krijgen ze het voor elkaar
-
OnlineHansD
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Xk8 mk1
Zullen we anders even over het klassenverschil tussen een Jaguar XJ/XK8/XJR van 10 jaar oud of een willekeurige turken BMW M van 10 jaar oud gaan discussiëren?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten