Wild Wadi Waterpark. hier ontvang je een armband met een magnetische key. Hiermee kun je je locker afsluiten, drinken, eten, en andere diensten bestellen. S'avonds als je het park verlaat scannen ze de armband en betaal je alles in een keer.
Jumeirah Sceirah - Speed Slide
Het contrast tussen de mensen in badkleding en de Emiraten.
De jongere meisjes die wel in het water gaan dragen een soort van badpak dat bijna het gehele lichaam bedekt, inclusief benen, armen en een geïntegreerde capuchon/badmuts
11 lange spectaculaire waterglijbanen
Tantrum Alley, pure adrenaline
Hoogbouw nabij Internet-city, een handelscenter waar specifiek de IT-bedrijven zich hebben gevestigd. Meer dan 800 bedrijven van over de hele wereld profiteren van de goede voorzieningen en belastingvrije-zone
Dagelijks zie je mensen vloeren polijsten in openbare gebouwen en faciliteiten. Het blijft allemaal smetteloos schoon.
Shoes
De Airbus A380, volgens geruchten gaat Dubai Emirates in 2012 nog eens 30 toestellen bestellen waardoor het aantal op 120 komt.
Dit jaar gaan ze ook vanaf Schiphol vliegen met de Airbus A 380
Men mag in Dubai geen vrouwen fotograferen. Ook het fotograferen van mensen op straat wordt afgeraden.Een spiegelrefelex is dan ook niet altijd handig en had daarom ook nog een kleinere Canon G12 bij me.
Politie rijden er grotendeels in en BMW 5 serie. Maar ik heb ook genoeg andere merken gezien. Ik zag regelmatig bij de brandweer 2 Corvette's staan in de huiskleuren. Waren zeker voor het "snellere bluswerk"?
Deel 5 komt volgende week