Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT DOOR

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT DOOR

Bericht door Snipe » 07 feb 2012, 16:16

De Duitse overheid heeft de contracten met Nürburgring Automotive GmbH opgezegd. Kwam al in een ander topic voorbij, maar het verdient natuurlijk gewoon een eigen topic.

DF-artikel hier: http://www.driving-fun.com/2827/home/ne ... r-weg.aspx

Verder lezen kan hier:
- http://www.faz.net/aktuell/nuerburgring ... 41013.html
- http://www.spiegel.de/wirtschaft/sozial ... ml#ref=rss
- http://www.spiegel.de/wirtschaft/sozial ... ml#ref=rss

Mail die Richter en Lindner naar hun werknemers hebben gestuurd zegt dat ze een geldig contract tot 2040 hebben. De mail staat hier: http://www.rhein-zeitung.de/startseite_ ... 77068.html

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2012, 16:27

Afbeelding

Ik zeg: Schavotje met tomatensaus, paar bakjes eieren en dan vriendelijk uitzwaaien als ze beloven nooit meer terug te komen.

Daarna lekker knallen voor nop.

Lijkt mij een leuk dagje uit.






Dit soort lui hebben 1 exit-strategie en dat is de weg van: zo'n enorme puinhoop creëren dat men je het liefst nog heel veel betaalt als je nooit meer terugkomt.

Hopelijk slagen ze ook daar niet in.

Wouter81
Berichten: 9056
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Wouter81 » 07 feb 2012, 16:35

Inside info! Vers van de pers, top secret info. Hier een foto van de nieuwe uitbater. Ziet er anders ook zeer betrouwbaar en solide (ahum) uit. :kikker:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2012, 16:37

Nieuwe naam en logo van de Nurburgring gmbh:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door GTRene » 07 feb 2012, 16:50

whahah :clown:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Luco » 07 feb 2012, 16:57

Dennis Cavallino schreef:Afbeelding

Ik zeg: Schavotje met tomatensaus, paar bakjes eieren en dan vriendelijk uitzwaaien als ze beloven nooit meer terug te komen.

Daarna lekker knallen voor nop.

Lijkt mij een leuk dagje uit.






Dit soort lui hebben 1 exit-strategie en dat is de weg van: zo'n enorme puinhoop creëren dat men je het liefst nog heel veel betaalt als je nooit meer terugkomt.

Hopelijk slagen ze ook daar niet in.
En jij denkt dat het met die enorme schuldenlast goedkoper gaat worden als deze lui eruit geflikkerd worden?
Ik denk dat de consument daarvoor gaat opdraaien.

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Gijs. » 07 feb 2012, 17:30

Luco schreef:
Dennis Cavallino schreef: Ik zeg: Schavotje met tomatensaus, paar bakjes eieren en dan vriendelijk uitzwaaien als ze beloven nooit meer terug te komen.

Daarna lekker knallen voor nop.

Lijkt mij een leuk dagje uit.


Dit soort lui hebben 1 exit-strategie en dat is de weg van: zo'n enorme puinhoop creëren dat men je het liefst nog heel veel betaalt als je nooit meer terugkomt.

Hopelijk slagen ze ook daar niet in.
En jij denkt dat het met die enorme schuldenlast goedkoper gaat worden als deze lui eruit geflikkerd worden?
Ik denk dat de consument daarvoor gaat opdraaien.
De schuldenlast zal er misschien niet minder op worden, maar het moge duidelijk zijn dat Lindner en Richter een bord voor hun kop hebben en zo snel mogelijk uit hun functie ontheven moeten worden voor ze er een nog groter zooitje van maken waardoor de schuldenlast nog verder oploopt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Luco » 07 feb 2012, 18:56

Dat zooitje is er al :(

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Gijs. » 07 feb 2012, 19:47

Luco schreef:Dat zooitje is er al :(
Helaas wel, maar daarom moeten ze dus weg voordat het een nog groter zooitje wordt. Hopen dat dit snel opgelost wordt en niet, zoals gesuggereerd wordt, jaren doorspeelt.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Knot » 07 feb 2012, 20:47

Gaat volgens mij alleen maar meer geld kosten, afkoop, oprotpremie enz enz....

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Gijs. » 07 feb 2012, 20:56

Knot schreef:Gaat volgens mij alleen maar meer geld kosten, afkoop, oprotpremie enz enz....
Dus... Ze maar verder aan laten klooien daar? Nog een achtbaan erbij, zodat er 'nog meer mensen' op af komen?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Luco » 07 feb 2012, 22:15

Knot schreef:Gaat volgens mij alleen maar meer geld kosten, afkoop, oprotpremie enz enz....
Daar nog bovenop een hoop procedure kosten, en dan maar afwachten of een ander het beter doet, ik neem aan dat er een plan achter dat contract tot 2040 zit?
Daar zal het pretpark deel van hebben uitgemaakt, de overheid kan nu wel gaan zeuren enzo, maar het lijkt me dat ze dan zelf ook een beetje hebben zitten slapen en nu een paar zondebokken zoeken.

Het fijne weet ik er natuurlijk niet van, maar zo komt het op mij wel over.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door daNpy » 07 feb 2012, 22:32

De vraag is inderdaad, wat gebeurt er nu?
Ik denk namelijk echt niet dat er prijsverlaging of wat dan ook gaan plaatsvinden. Het pasjes systeem is de beste manier van geld verdienen, daar stappen ze ook niet vanaf. Ze krijgen het budget gewoon niet rond, dus zullen er maatregelen genomen moeten worden.

De staat wil wel dat de Ring het visite kaartje van de provincie blijft, maar heeft natuurlijk ook geen zin om daar eindeloos geld in te blijven storten. Ze moeten het uiteindelijk wel kunnen verantwoorden naar ál het volk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door JP » 07 feb 2012, 22:36

De investeringen zijn gedaan, nu is het de taak aan de nieuwe baas om te zorgen dat er meer toeristen komen, (veel meer toeristen) en dat lijkt me moeilijk. Simpelweg prijzen verlagen zal daar niet direct aan helpen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door GTRene » 07 feb 2012, 22:45

op PH staat een nieuw verhaal....die bestuurders gaan eruit, komen andere zoiets...tot die tijd dat ze die gevonden hebben komen er tijdelijke besturuders oid.? en er waren schijnbaar heel wat gegadigden die de boel wel wilden overnemen? heb niet alles gelezen hoor :D dus kan het verkeerd gezien hebben.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door daNpy » 08 feb 2012, 09:27

JP schreef:De investeringen zijn gedaan, nu is het de taak aan de nieuwe baas om te zorgen dat er meer toeristen komen, (veel meer toeristen) en dat lijkt me moeilijk. Simpelweg prijzen verlagen zal daar niet direct aan helpen.
Ja inderdaad, de investeringen zijn gedaan op basis van bezoekersaantallen die significant hoger liggen dan er daadwerkelijk komen.
Veel succes aan de nieuwe uitbater om dat recht te trekken.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Rupie » 08 feb 2012, 09:47

Ben wel benieuwd naar de businessmodellen van de mensen die halleluja roepen, met bovenstaande in acht genomen.

Wat is er afgelopen jaar veranderd aan de bezoeken aan de Nordschleife? Niks toch? Prijs beetje duurder, kaarten met eettegoed (persoonlijk geen problemen mee gehad). Iedereen bleef komen. Drukker dan ooit volgens mij.

Ik denk dat het belangrijkste voor de NS bezoeker waarschijnlijk de rechtmatigheid van de verzekering gaat worden.

Verder rock on en laat het ze lekker uitzoeken met de rest. Of kom met een idee, kort en krachtig. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Snipe » 08 feb 2012, 09:54

Ruben schreef:Ben wel benieuwd naar de businessmodellen van de mensen die halleluja roepen, met bovenstaande in acht genomen.

Wat is er afgelopen jaar veranderd aan de bezoeken aan de Nordschleife? Niks toch? Prijs beetje duurder, kaarten met eettegoed (persoonlijk geen problemen mee gehad). Iedereen bleef komen. Drukker dan ooit volgens mij.
Het is drukker dan ooit maar toch is er in de afgelopen jaren een schuld opgebouwd van 330 miljoen. De prijs voor een rondje Ring is ook behoorlijk omhoog gegaan, maar dat zou je nog inflatie of vraag-en-aanbod kunnen noemen.
Maar als de autofabrikanten, de ADAC en Scuderia Hanseat om het hardst schreeuwen hoe slecht het daar allemaal gaat, moet er toch wel wat mis zijn.

Ben jij wel eens in die achtbaan geweest? Ken je iemand die wel eens in die achtbaan is geweest? Feitelijk is dat natuurlijk het probleem: als je denkt dat het mooiste circuit van de wereld pas aantrekkelijk wordt als je er een pretpark naast bouwt, snap je niet waarom mensen daar naar toe komen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Rupie » 08 feb 2012, 10:03

Nee, maar die kosten zijn gemaakt. Dus er valt alleen maar het beste van te maken. Dus slopen of de boel rendabel maken op basis van de operationele kosten.

Ik zou dat los koppelen van de toegang tot de NS, maar als daar geld aan valt te verdienen en mensen blijven komen dan zijn zij als commerciële partij daar volledig vrij in om dat maximaal uit te buiten/baten.

Gezien dat alle evenementen afgelopen jaar toch door zijn gegaan (toch?), was er overeenstemming over prijs en de opbrengst die daarmee gepaard gaat voor alle partijen.

Dus vraag blijft, is er een groot licht die de boel wel rendabel kan exploiteren of moet de boel gesloopt worden en terug naar de core business van NS en F1.

Ben nog steeds benieuwd naar de ideeën.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Snipe » 08 feb 2012, 10:35

Ruben schreef:Gezien dat alle evenementen afgelopen jaar toch door zijn gegaan (toch?), was er overeenstemming over prijs en de opbrengst die daarmee gepaard gaat voor alle partijen.
De fabrikanten zijn blijven testen op de Ring, maar Scuderia Hanseat heeft minder trainingen gegeven en het verhaal met de ADAC ging over de periode na 2012.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Luco » 08 feb 2012, 11:33

Snipe schreef:
Ruben schreef:Ben wel benieuwd naar de businessmodellen van de mensen die halleluja roepen, met bovenstaande in acht genomen.

Wat is er afgelopen jaar veranderd aan de bezoeken aan de Nordschleife? Niks toch? Prijs beetje duurder, kaarten met eettegoed (persoonlijk geen problemen mee gehad). Iedereen bleef komen. Drukker dan ooit volgens mij.
Het is drukker dan ooit maar toch is er in de afgelopen jaren een schuld opgebouwd van 330 miljoen. De prijs voor een rondje Ring is ook behoorlijk omhoog gegaan, maar dat zou je nog inflatie of vraag-en-aanbod kunnen noemen.
Maar als de autofabrikanten, de ADAC en Scuderia Hanseat om het hardst schreeuwen hoe slecht het daar allemaal gaat, moet er toch wel wat mis zijn.

Ben jij wel eens in die achtbaan geweest? Ken je iemand die wel eens in die achtbaan is geweest? Feitelijk is dat natuurlijk het probleem: als je denkt dat het mooiste circuit van de wereld pas aantrekkelijk wordt als je er een pretpark naast bouwt, snap je niet waarom mensen daar naar toe komen.
Volgens mij heeft de deelstaat toch toestemming gegeven voor dat pretpark en de bijkomende kosten en exploitatie schattingen, dus die hebben net zulke steken laten vallen als het management, andere mensen erop zetten zal het probleem echt niet minder maken, misschien nog wel groter.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door JP » 08 feb 2012, 11:53

Snipe schreef: Het is drukker dan ooit maar toch is er in de afgelopen jaren een schuld opgebouwd van 330 miljoen. De prijs voor een rondje Ring is ook behoorlijk omhoog gegaan, maar dat zou je nog inflatie of vraag-en-aanbod kunnen noemen.
Maar als de autofabrikanten, de ADAC en Scuderia Hanseat om het hardst schreeuwen hoe slecht het daar allemaal gaat, moet er toch wel wat mis zijn.
Die 330miljoen is schuld door de bouw van het betondorp, waar dus niemand komt. Dat het Touristenfahren druk is, dat klopt, maar dat zal niet de hoofdader zijn waar het hele sprookje op kan draaien.
Als het op de NS een drukke dag is, is die meteen ook meer dan de helft van de tijd dicht.

Ze probeerden arrangementen te verplichten bij evenementen om in ieder geval wat klandizie bij de grote hotels te krijgen.
Ben jij wel eens in die achtbaan geweest? Ken je iemand die wel eens in die achtbaan is geweest? Feitelijk is dat natuurlijk het probleem: als je denkt dat het mooiste circuit van de wereld pas aantrekkelijk wordt als je er een pretpark naast bouwt, snap je niet waarom mensen daar naar toe komen.
Het hele RingWerk is toch voor petrolheads? Alles wat je ziet heeft met auto's en snelheid te maken, en als je dan een achtbaan maakt, die de snelste van de wereld had moeten worden, dan zie ik wel overeenkomsten. Alsof het falen van de achtbaan honderduizenden mensen heeft weggehouden...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door Snipe » 08 feb 2012, 12:12

Ringwerk was inderdaad bedoeld voor petrolheads, maar die hebben er overduidelijk geen interesse in.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 12:25

idd, je gaat qua hoofdzaak om maar 1 ding naar de ring, en dat is zelf rijden en of kijken hoe anderen het doen.

dat hele gedoe erom heen en verplichting bijna kun je missen als kiespijn...het enigste wat wel kan is dat weer ombouwen en een gewoon entertainment park van maken ala pretparken dus voor gezinnen en niet voor petrolheads alleen, doch ook das best moeilijk denk ik.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door KW » 08 feb 2012, 12:29

Ik ben er wel van overtuigd dat er bijna niemand interesse in dat RingWerk heeft (ben er zelf ook nog nooit geweest) direct te relateren is aan het nog steeds niet werken van die achtbaan. Alleen al die achtbaan zou voor een aanzienlijk aantal mensen reden kunnen zijn daar es heen te gaan. Die reden is er nu niet. Maak eerst die achtbaan werkend (how hard can it be??) en kijk dan es verder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten