Nou dat heb ik geweten. Het probleem van de EVO is normaal altijd dat ie teveel grip heeft. Om er mee te spelen moet je hard gaan en hoeken en dat gaat gewoon niet altijd. Nou dat geldt dus ook op sneeuw met winterbanden. Geef gas, hoor de turbo opspinnen en je knalt vooruit. Het enige wat je in je achterraam ziet is een spray van sneeuw tot zo'n 1,5 meter hoog en 3 meter lang. En door de zijramen zie je niets omdat de voorwielen net zo'n spray naast en op de auto produceren.
Net een "monstertruck" in een bak met mul zand.
Natuurlijk glijdt het uiteindelijk, natuurlijk drift het uiteindelijk. Stuur te snel in en je gaat met angstaanjagend onderstuur rechtdoor. Totdat ie weer pakt op de voorwielen en dan SNAP de achterkant komt oversturend om. Doe vervolgens het gas erop en je danst prachtig, en controleerbaar, over de sneeuw. Of liever gezegd, je graaft DOOR de sneeuw heen...
Ik heb voor m'n gevoel uren 8-jes lopen driften op een leeg parkeerterrein met wat lantaarnpalen in het midden, ik heb lopen spelen op het industrieterrein zoals je dat met een rally auto doet. Links driftend full-lock een bocht door met de voorwieltjes net langs de "apex", en direct, zonder recht te zetten rechts driftend voor de volgende bocht...
Code oranje? Blijf vooral binnen! Ga niet de weg op! Blijf binnen. Het sneeuwt.
Voor mij was het meer code rood kijkend naar de kleur van de schroeiplekken op de binnenkant van m'n handen

Mark.