Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nou ja goedkoop, deze stond in september 2010 bij de Beier te koop voor € 19.900 met 104dkm....
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Sta altijd versteld van jou kennis B46.. helaas geen facelift, vol leer, volle knoppenbalk of 18" wieltjes..B46 schreef:Nou ja goedkoop, deze stond in september 2010 bij de Beier te koop voor € 19.900 met 104dkm....
Kilometers, kleur en onderhoudshistorie zijn zeker een plus.!!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
18" wieltjes heeft ie juist wel! Maar de meeste mensen willen 19", wat 'm ook zeker beter staat. Overigens heeft de E46 M3 bij mijn weten nooit een facelift ondergaan, maar misschien kan iemand hier meer over vertellen?Pim schreef:Sta altijd versteld van jou kennis B46.. helaas geen facelift, vol leer, volle knoppenbalk of 18" wieltjes..B46 schreef:Nou ja goedkoop, deze stond in september 2010 bij de Beier te koop voor € 19.900 met 104dkm....
Kilometers, kleur en onderhoudshistorie zijn zeker een plus.!!
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Haha, als hij hem dan voor dit bedrag verkocht krijgt heeft hij heel goedkoop gereden.B46 schreef:Nou ja goedkoop, deze stond in september 2010 bij de Beier te koop voor € 19.900 met 104dkm....
Ding is wel naar mijn smaak. Geen navi, half leer en ingetogen kleur. Perfect.
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voornamelijk aan de achterkant, LED achterlichten en bredere kofferklep greep.WinstonWolff schreef:verigens heeft de E46 M3 bij mijn weten nooit een facelift ondergaan, maar misschien kan iemand hier meer over vertellen?
Daarnaast ook motor modificaties (geen terugroepactie meer vereist)
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Munsterhuis Ferrari heeft nu ook een mooie E46 M3 Cabriolet te koop staan voor een zacht prijsje *ahum*
2004 BMW M3 Cabriolet SMG
Grey with Cognac
EUR 37,500
58,200 km
Semi-Automatic
Convertible
Zie: http://www.munsterhuissportscars.nl. Kan helaas niet linken naar de advertentie.
2004 BMW M3 Cabriolet SMG
Grey with Cognac
EUR 37,500
58,200 km
Semi-Automatic
Convertible
Zie: http://www.munsterhuissportscars.nl. Kan helaas niet linken naar de advertentie.
-
Online
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Vanaf de Maserati site lukt het wel.
Deze dus.
Deze dus.
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ah kijk, juist! Die bedoel ik. Mooi ding, mooie km-stand, maar de prijs lijkt me toch wat hoog.Eric Z schreef:Vanaf de Maserati site lukt het wel.
Deze dus.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Beetje aan de prijs is hij wel. Maargoed, hij heeft wel naast Ferrari's gestaan.
In Dld zijn de prijzen ook aan het zakken lijkt het wel.
Dit is niet verkeerd:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Staan er nog veel meer voor aantrekkelijke prijzen.
In Dld zijn de prijzen ook aan het zakken lijkt het wel.
Dit is niet verkeerd:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Staan er nog veel meer voor aantrekkelijke prijzen.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zou liever geen SMG nemen.
Als je storingen krijgt of revisies etc dan kan je diep in de buidel. Handbak is de meest verstandige keuze als je zonder garantie koopt.
Als je storingen krijgt of revisies etc dan kan je diep in de buidel. Handbak is de meest verstandige keuze als je zonder garantie koopt.
- Oof
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Km stand mij wat aan de hoge kant maar die prijs. Bpm rond de 2,5k en voor 15 a 16k heb je een E46 M3 voor de deur staan.
Zou er graag nog een keer een willen hebben.
Edit.
Mobile even aangeslingerd en met een voor mij wenselijke km stand van max 125dkm kom je al snel €5000,00 hoger uit. Dan neem ik de km stand wel voor lief.
Zou er graag nog een keer een willen hebben.
Edit.
Mobile even aangeslingerd en met een voor mij wenselijke km stand van max 125dkm kom je al snel €5000,00 hoger uit. Dan neem ik de km stand wel voor lief.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ken jij SMG auto's die grote problemen met SMG gehad hebben? Ik deel je angst maar moet zeggen dat ik tot nu toe geen enkel probleem met SMG heb gehad. Wel vermoeide diffs en koppelingen maar die onderdelen zijn identiek aan een handbak.Andre schreef:Ik zou liever geen SMG nemen.
Als je storingen krijgt of revisies etc dan kan je diep in de buidel. Handbak is de meest verstandige keuze als je zonder garantie koopt.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Op de CSL had ik een smg die niet 100 procent schakelde zoals het hoort. Ook bij de dealer wel SMG s gezien met storingen.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Eens met Andre.
En daarmee haalt het m.i. ook een stuk van de rijbeleving weg. Wordt meer Playstation achtig.
Niet mijn ding SMG2 op een M3...
Mark.
En daarmee haalt het m.i. ook een stuk van de rijbeleving weg. Wordt meer Playstation achtig.
Niet mijn ding SMG2 op een M3...
Mark.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Heb je er mee gereden Mark? Vind SMG juist een systeem wat wel rauw/ruig/puur is. Playstation-achtig of een vergelijking met een dsg is hier imho niet op z'n plaats.markk schreef:Eens met Andre.
En daarmee haalt het m.i. ook een stuk van de rijbeleving weg. Wordt meer Playstation achtig.
Niet mijn ding SMG2 op een M3...
Mark.
Ik zou persoonlijk ook eerder voor een handbak gaan, omdat in mijn ogen bij onkundig gebruik (wat bij handbak vanzelfsprekend ook kan), de aandrijving/diff/bak serieus veel te verduren krijgt. Maar zou er een bovenstaand exemplaar bijvoorbeeld niet om laten staan....
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja, in de m3 csl van Andre op Papenburg...is vast nog wel een draadje over...Kasteel schreef:Heb je er mee gereden Mark? Vind SMG juist een systeem wat wel rauw/ruig/puur is. Playstation-achtig of een vergelijking met een dsg is hier imho niet op z'n plaats.markk schreef:Eens met Andre.
En daarmee haalt het m.i. ook een stuk van de rijbeleving weg. Wordt meer Playstation achtig.
Niet mijn ding SMG2 op een M3...
Mark.
Ik zou persoonlijk ook eerder voor een handbak gaan, omdat in mijn ogen bij onkundig gebruik (wat bij handbak vanzelfsprekend ook kan), de aandrijving/diff/bak serieus veel te verduren krijgt. Maar zou er een bovenstaand exemplaar bijvoorbeeld niet om laten staan....
Ruigheid vind ik erg meevallen overigens. Tuurlijk een Mercedes E-klasse automaat is soepeler, maar smg2 ruig, hard? Nee niks van gemerkt...
Mark.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Heb met beide gereden, voor beide is iets te zeggen, hoewel Andre een sterk punt heeft als om het om een exemplaar gaat waar de voorgeschiedenis niet danwel onvoldoende bekend is in combinatie met een hoge KM stand.
Het mooie van de handbak vond ik dat het echt een precisie bak was, een degelijke, zware koppeling, met een duidelijk aangrijpingspunt wat vooral niet te laat lag. (de huidige generatie bakken, mn E9X M3 vind ik ronduit slecht qua koppelingsgevoel, veel te licht ( de eerste keer trapte ik hem zowat door het schutboard) met een vaag en veel te laat aangrijpingspunt, de 1M is beter, maar verre van hoe ik het persoonlijk prefereer, ik hou van een direct en duidelijk aangrijpende koppeling))
Ook liggen de verzetten mooi bij elkaar, dus niet overdreven veel slag voor achterwaarts als ook zijwaarts ( de E9X M3 liggen de verzetten qua slag veel verder uit elkaar, vind ik minder sportief)
Soms een nukkige 2e verzet, en te weinig gas bij altijd de bekende klunk......maar bij goed schakelen, timing en niet te veel liften is die klunk makkelijk te voorkomen, ............gewoon een heerlijk apparaat........
Je moet gewoon een klare en geconcentreerde kop hebben als je goed met een E46 M3 handbak wil rijden, ben je moe, niet geconcentreerd, dan word je altijd afgestraft.................KLUNK
Het mooie van de handbak vond ik dat het echt een precisie bak was, een degelijke, zware koppeling, met een duidelijk aangrijpingspunt wat vooral niet te laat lag. (de huidige generatie bakken, mn E9X M3 vind ik ronduit slecht qua koppelingsgevoel, veel te licht ( de eerste keer trapte ik hem zowat door het schutboard) met een vaag en veel te laat aangrijpingspunt, de 1M is beter, maar verre van hoe ik het persoonlijk prefereer, ik hou van een direct en duidelijk aangrijpende koppeling))
Ook liggen de verzetten mooi bij elkaar, dus niet overdreven veel slag voor achterwaarts als ook zijwaarts ( de E9X M3 liggen de verzetten qua slag veel verder uit elkaar, vind ik minder sportief)
Soms een nukkige 2e verzet, en te weinig gas bij altijd de bekende klunk......maar bij goed schakelen, timing en niet te veel liften is die klunk makkelijk te voorkomen, ............gewoon een heerlijk apparaat........
Je moet gewoon een klare en geconcentreerde kop hebben als je goed met een E46 M3 handbak wil rijden, ben je moe, niet geconcentreerd, dan word je altijd afgestraft.................KLUNK
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Met een e46 M3 moet je niet (meer) naar de dealer gaan. Garantie zit er (meestal) toch niet (meer) op. Er zijn genoeg specialisten die scherpere SMG diagnoses stellen dan de dealer, mocht SMG toch een keer roet in het eten gooien. Waar de dealer roept "Stuk, alles vervangen, kost 10 mille" zoekt een specialist het foutje op en fixt alleen datgene wat er stuk is. Vlasblom, Performance Shop Geel, to name but a few.
Verder qua rijbeleving eens met Kasteel. Twee identieke auto's naast elkaar voor hetzelfde geld? Dan liever een handbak. Maar soepel, strak en schokvrij hard rijden met een SMG vraagt echt nog input van de bestuurder. Heel & toe doet de computer maar wat: daar kun je hem goed een handje mee helpen. En als je niet lift bij het schakelen, zijn de klappen fors. Kortom, de playstation factor is bij lange na niet zo groot als bij een twin clutch geval. Daarbij vond ik het gaaf om bij het aanremmen twee handjes aan het stuur te kunnen houden. Voelt erg racy.
Verder qua rijbeleving eens met Kasteel. Twee identieke auto's naast elkaar voor hetzelfde geld? Dan liever een handbak. Maar soepel, strak en schokvrij hard rijden met een SMG vraagt echt nog input van de bestuurder. Heel & toe doet de computer maar wat: daar kun je hem goed een handje mee helpen. En als je niet lift bij het schakelen, zijn de klappen fors. Kortom, de playstation factor is bij lange na niet zo groot als bij een twin clutch geval. Daarbij vond ik het gaaf om bij het aanremmen twee handjes aan het stuur te kunnen houden. Voelt erg racy.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zelf wel eens aan een SMG systeem gesleuteld. Op zich is dat geen hogere wetenschap alleen hebben veel automonteurs eigenlijk weer net iets te weinig verstand van hydraulische systemen en dan kan het geld gaan kosten.
Tegenwoordig heb je tools diagnosetools met live data functie voor minder als 200 euro, je kan bijvoorbeeld aan het drukverloop al een hoop zien en als je een beetje weet hoe het systeem in elkaar zit dan is het wel goed te doen.
Blijft alleen overeind dat als je pomp echt stuk raakt het wel geld kost omdat die units gewoon duur zijn. Maar de failure rate word IMHO nogal overdreven, zat andere zaken op zo'n auto die ook stuk kunnen en nog meer geld kosten.
Tegenwoordig heb je tools diagnosetools met live data functie voor minder als 200 euro, je kan bijvoorbeeld aan het drukverloop al een hoop zien en als je een beetje weet hoe het systeem in elkaar zit dan is het wel goed te doen.
Blijft alleen overeind dat als je pomp echt stuk raakt het wel geld kost omdat die units gewoon duur zijn. Maar de failure rate word IMHO nogal overdreven, zat andere zaken op zo'n auto die ook stuk kunnen en nog meer geld kosten.
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Bert, heb jij wel eens wat gehad aan het SMG I systeem in de E36?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Bij mijn eigen auto accumulator versleten. Dan verlies je veel druk tussen het schakelen door en je hebt ineens last van een laag oliepijl (stikstofdruk in de accumulatorunit is weg, dus alle vloeistof gaat dan ineens daar in zitten)
Kost 150 euro oid zo'n ding, valt wel mee dus. Is een reparatie van 10 minuten alleen moet je een tool hebben om foutcodes te resetten. Je krijgt namelijk lucht in het systeem en de eerste keer wil die dus niet schakelen (perst de lucht samen ipv dat de cylinder van positie veranderd, en dan krijg je dus timeout/failure) Dan reset je die fout en na een paar keer schakelen is het weg. Wel even je reservoir ontluchten.
Kost 150 euro oid zo'n ding, valt wel mee dus. Is een reparatie van 10 minuten alleen moet je een tool hebben om foutcodes te resetten. Je krijgt namelijk lucht in het systeem en de eerste keer wil die dus niet schakelen (perst de lucht samen ipv dat de cylinder van positie veranderd, en dan krijg je dus timeout/failure) Dan reset je die fout en na een paar keer schakelen is het weg. Wel even je reservoir ontluchten.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Vond het heerlijk rijden met SMG-2. Ben liefhebber van beide. Zowel handbak als SMG (maar dan wel op een M).. als ik moest kiezen M3 handbak, of SMG en de auto heeft niet meer dan 50K gedraaid dan de SMG.
Bij hoge kilometerstanden boven de ton zou in een handbak prefereren.
Bij hoge kilometerstanden boven de ton zou in een handbak prefereren.
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
E46 M3's met minder dan 50dkm zijn inmiddels wel erg zeldzaam geworden hoor, en als je ze al vind zul je er meestal nog flink voor moeten betalen ook.
Zelfs onder de 100dkm wordt al best zoeken tegenwoordig.....
Zelfs onder de 100dkm wordt al best zoeken tegenwoordig.....
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ook bij Wiggers Mastercars in Enschede hebben ze voor de geïnteresseerden een zo op het oog nette M3 cabrio.
BMW M3 Cabrio
€ 21.950,00
KM stand: 53.922 Km
Bouwjaar: 07-2001
http://wiggersmastercars.nl/
BMW M3 Cabrio
€ 21.950,00
KM stand: 53.922 Km
Bouwjaar: 07-2001
http://wiggersmastercars.nl/
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
B46 schreef:E46 M3's met minder dan 50dkm zijn inmiddels wel erg zeldzaam geworden hoor, en als je ze al vind zul je er meestal nog flink voor moeten betalen ook.
Zelfs onder de 100dkm wordt al best zoeken tegenwoordig.....
Klopt dat is ook het lastige in het verhaal, wel of geen SMG.
De mijne had toen 48000 km gereden toen ik hem verkocht... 2000 km later belde mij de koper met het verhaal dat de SMG pomp naar de kloten was en vervangen moest worden. (niet om te verhalen ofzo, maar hij wilde nog informatie daarover). En dan had ik nog nooit launch control gebruikt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 441 gasten