Anyway, heerlijk ouderwets Nederlands reageren hier zo...........zonde geld............heb jij daar nou aan............ja, allemaal weer heerlijk positief.....................
BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mooi spul dat is het....................en minder duur dan een full Akra systeem en/ofof een paar Performance stoelen...................
Anyway, heerlijk ouderwets Nederlands reageren hier zo...........zonde geld............heb jij daar nou aan............ja, allemaal weer heerlijk positief.....................

Anyway, heerlijk ouderwets Nederlands reageren hier zo...........zonde geld............heb jij daar nou aan............ja, allemaal weer heerlijk positief.....................
- MartijnGizmo
- Berichten: 13055
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Je had beter een gechipte 135i kunnen kopen! 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Voor de meesten is het weer een lullige centenkwestie idd
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Bart, alleen de slip-on demper met carbon tips en het wireless valve systeem , voorste stuk en downpipes zouden me nog eens 2000 euro, + ecu aanpassing lichter maken . Voor de slipon moest ik al genoeg bukken .
Tsja ieder z'n ding , van andre kan ik het begrijpen dat die het onderstel aan gaat passen , hij doet met de witte bijna alleen trackdays en haalt het maximale uit de auto , ik gebruik hem alleen zakelijk / dagelijks . Voor trackdays staan er zat andere dingen in de schuur . Zou het mijn enigste auto zijn waarmee ik ook trackdays deed zou het een andere zaak zijn .
Stoelen daarentegen zijn de beste aanpassing imo die de 1m kan gebruiken , wat een heerlijke stoelen zijn die performance zetels .
Tsja ieder z'n ding , van andre kan ik het begrijpen dat die het onderstel aan gaat passen , hij doet met de witte bijna alleen trackdays en haalt het maximale uit de auto , ik gebruik hem alleen zakelijk / dagelijks . Voor trackdays staan er zat andere dingen in de schuur . Zou het mijn enigste auto zijn waarmee ik ook trackdays deed zou het een andere zaak zijn .
Stoelen daarentegen zijn de beste aanpassing imo die de 1m kan gebruiken , wat een heerlijke stoelen zijn die performance zetels .
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Leven en laten leven........................genieten...............
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ook voor een straatrijder kan een onderstel wisselen een groot verschil betekenen. Lijkt me ook nuttiger dan een uitlaat. BMW M heeft vaak een stuiterig karakter af-fabriek. Eigenlijk niet nodig. Schnitzer is daar een goed voorbeeld van, hoe die auto's nog een beter weggedrag geven terwijl ze meer comfort geven.
Romo, die JRZ RS1 werkt die rondom met losse veer-demper combinaties? Want ik zie alleen maar afbeeldingen van schroefsets.
Ik lees dat je deze dempers in combinatie pakt met Eibach veren. Ik zit nu met Eibach veren en M-tech dempers en begin toch te neigen naar een andere oplossing gezien het feit dat de dempers moeite hebben om met de kortere veerweg te werken.
Maar Bilstein B8 dempers wil ik niet, die zijn te hard voor wat ik wil en andere merken heb ik geen idee van.
Hoe staat dit merk aangeschreven en wat kost zoiets?
Romo, die JRZ RS1 werkt die rondom met losse veer-demper combinaties? Want ik zie alleen maar afbeeldingen van schroefsets.
Ik lees dat je deze dempers in combinatie pakt met Eibach veren. Ik zit nu met Eibach veren en M-tech dempers en begin toch te neigen naar een andere oplossing gezien het feit dat de dempers moeite hebben om met de kortere veerweg te werken.
Maar Bilstein B8 dempers wil ik niet, die zijn te hard voor wat ik wil en andere merken heb ik geen idee van.
Hoe staat dit merk aangeschreven en wat kost zoiets?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Romo gewoon doen wat je zelf wilt!
Maargoed ander punt de kritiek die je hebt over de wegligging had ik indertijd ook na mijn proefrit. Grappig dat half DF mij voor gek verklaarde, maar nu blijkt dat die 1M toch niet zo vlekkeloos is als we allemaal maar moesten slikken. Eigenlijk toch zot dat er zulke dure systemen (schroefsets/uitlaatsets/stoelen)
onder moeten om er tevreden over te zijn. Ding kost gvd meer dan 80k 
Maargoed ander punt de kritiek die je hebt over de wegligging had ik indertijd ook na mijn proefrit. Grappig dat half DF mij voor gek verklaarde, maar nu blijkt dat die 1M toch niet zo vlekkeloos is als we allemaal maar moesten slikken. Eigenlijk toch zot dat er zulke dure systemen (schroefsets/uitlaatsets/stoelen)
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Volgens mij kan je die RS1 dempers ook als losse poot krijgen.
En JRZ is ongeveer zelfde klasse Moton/Ohlins. De motorsport line tenminste.
En JRZ is ongeveer zelfde klasse Moton/Ohlins. De motorsport line tenminste.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tja, er moeten mensen zijn die het doen zodat er over een paar jaar een aantrekkelijke occasion te vinden is.RVV schreef:Romo gewoon doen wat je zelf wilt!
Maargoed ander punt de kritiek die je hebt over de wegligging had ik indertijd ook na mijn proefrit. Grappig dat half DF mij voor gek verklaarde, maar nu blijkt dat die 1M toch niet zo vlekkeloos is als we allemaal maar moesten slikken. Eigenlijk toch zot dat er zulke dure systemen (schroefsets/uitlaatsets/stoelen)onder moeten om er tevreden over te zijn. Ding kost gvd meer dan 80k
Het is ook gewoon leuk om een auto wat te tweaken naar je zin.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nou zo'n getweaked hok zou ik juist weer links laten liggen.
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat is nou juist de charme van auto's. Waar de fabriek wegens kosten overwegingen stopt kun je aftermarket verder. OEM is leuk maar zeker niet het beste.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nou, een mooie E90 met M-pakket, performance stoelen, en aangepakt onderstel.
Je moet het maar net willen, maar voor mij zou het juist meerwaarde hebben.
Tweaken als in , een remus uitlaat, interieur met zelfgespoten rode accenten, aftermarket ledlampjes , zou ik ook laten staan.
Je moet het maar net willen, maar voor mij zou het juist meerwaarde hebben.
Tweaken als in , een remus uitlaat, interieur met zelfgespoten rode accenten, aftermarket ledlampjes , zou ik ook laten staan.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13055
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Originalfapper!RVV schreef:Nou zo'n getweaked hok zou ik juist weer links laten liggen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik vind zo'n akropornix hetzelfde als een remus uitlaat.
Maargoed hier het laatste nieuws, 1M rijder doet alles om zijn 1M beter voor de dag te laten komen...
Dief steelt krat met houten penissen
BERLIJN - Een dief in Duitsland zal vermoedelijk lelijk op zijn neus kijken als hij zijn buit aan een nader onderzoek onderwerpt.
Volgens de politie in Göttingen heeft de dief vrijdag een plastic krat uit de achterbak van een auto ontvreemd. De inhoud van het krat: zeven houten penissen, honderd condooms en instructiemateriaal voor lessen seksuele voorlichting.
In een verklaring zei de politie dat het materiaal ongeveer tweehonderd euro waard is. De politie heeft een beroep gedaan op de dief om het krat ergens neer zetten, zodat de autoriteiten het terug kunnen geven aan de eigenaar.
De sterke arm raadt het gebruik van de condooms af. Ze zijn gemaakt voor 'instructiedoeleinden'. "Doe het voorzichtig!", aldus de politie.
© Novum
Maargoed hier het laatste nieuws, 1M rijder doet alles om zijn 1M beter voor de dag te laten komen...
Dief steelt krat met houten penissen
BERLIJN - Een dief in Duitsland zal vermoedelijk lelijk op zijn neus kijken als hij zijn buit aan een nader onderzoek onderwerpt.
Volgens de politie in Göttingen heeft de dief vrijdag een plastic krat uit de achterbak van een auto ontvreemd. De inhoud van het krat: zeven houten penissen, honderd condooms en instructiemateriaal voor lessen seksuele voorlichting.
In een verklaring zei de politie dat het materiaal ongeveer tweehonderd euro waard is. De politie heeft een beroep gedaan op de dief om het krat ergens neer zetten, zodat de autoriteiten het terug kunnen geven aan de eigenaar.
De sterke arm raadt het gebruik van de condooms af. Ze zijn gemaakt voor 'instructiedoeleinden'. "Doe het voorzichtig!", aldus de politie.
© Novum
- JP
- Berichten: 35071
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
RVV schreef:Ik vind zo'n akropornix hetzelfde als een remus uitlaat.
*aldus WC-eend
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Idd rico , maar het is zoals ik al vroeger zei , je hebt het er voor over en wilt het ervoor betalen of niet . Das een keuze die je voor je zelf moet maken en niet voor een ander forummember.
En ja het is natuurlijk van de zotte al die bedragen , maar het kan gelukkig nog en ik rij elke dag weer met een smile in dat hok(je).
En Romo , ik trek dat onderstel niet in twijfel begrijp me niet verkeerd ,misschien als ik er mee gereden heb moet het er ook onder (zou dan natuurlijk wel officieel voor niet vol aangemerkt worden met een 1. Serie van een ton
)
Affijn idd leven en laten leven is idd het motto .
En het draadje leeft weer , op naar de 8000 post's
En ja het is natuurlijk van de zotte al die bedragen , maar het kan gelukkig nog en ik rij elke dag weer met een smile in dat hok(je).
En Romo , ik trek dat onderstel niet in twijfel begrijp me niet verkeerd ,misschien als ik er mee gereden heb moet het er ook onder (zou dan natuurlijk wel officieel voor niet vol aangemerkt worden met een 1. Serie van een ton
Affijn idd leven en laten leven is idd het motto .
En het draadje leeft weer , op naar de 8000 post's
-
ErikS
- Berichten: 18982
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW 1 Serie M Coupé
gewoon lekker geld blijven uitgeven! :strong:romo schreef:Mooi spul dat is het....................en minder duur dan een full Akra systeem en/ofof een paar Performance stoelen...................![]()
Anyway, heerlijk ouderwets Nederlands reageren hier zo...........zonde geld............heb jij daar nou aan............ja, allemaal weer heerlijk positief.....................![]()
![]()
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
als je het geld hebt gewoon doen...
iemand die in een seizoen wedstrijd rijden op circuits zeg een 100.000,-euro kwijt is heef na dat jaar dus die volle 100.000,-euro niet meer.
als je 10 of 20 of 30K aan onderdelen in een auto stopt, ben je het geld ook wel kwijt maar je hebt die spullen nog om plezier van te hebben.
en of het nou 100 of 10.000,-euro kost, als jij dat geld hebt no problem....dan ist maar geld wat je kan ruilen voor de dingen waar je wat mee kan doen en of van kan genieten.
als je het hebt kan je het gebruiken, geen excuses gebruiken op het forum, its your money and I wish I had it to spens too
so enjoy it your way.
iemand die in een seizoen wedstrijd rijden op circuits zeg een 100.000,-euro kwijt is heef na dat jaar dus die volle 100.000,-euro niet meer.
als je 10 of 20 of 30K aan onderdelen in een auto stopt, ben je het geld ook wel kwijt maar je hebt die spullen nog om plezier van te hebben.
en of het nou 100 of 10.000,-euro kost, als jij dat geld hebt no problem....dan ist maar geld wat je kan ruilen voor de dingen waar je wat mee kan doen en of van kan genieten.
als je het hebt kan je het gebruiken, geen excuses gebruiken op het forum, its your money and I wish I had it to spens too
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Romo is alleen maar een liefhebber en dat moeten we allemaal waarderen. Het onderstel is nietnvoor trackdays bedoeld maar maakt de auto lager, beter aanvoelend en juist comfortabeler. Das toch een heerlijke mix dan voor iemand als Romo ?
Dat een auto getweaked wordt Rico betekent niet dat de basis niet deugt hè. Voor velen zal het rijden in een 1M gelijk staan aan het neuken van 3 vrouwen tegelijk.
Dat een auto getweaked wordt Rico betekent niet dat de basis niet deugt hè. Voor velen zal het rijden in een 1M gelijk staan aan het neuken van 3 vrouwen tegelijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
hoe doe je dat tegelijk...heb jij iets wat wij niet weten?Macboy schreef: Voor velen zal het rijden in een 1M gelijk staan aan het neuken van 3 vrouwen tegelijk.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het onderstel van JRZ is van top qualiteit. Het gebruikt de zuigerstang van een full race set.
Het kan doormiddel van 1 knop van comfort naar circuit setting worden gezet, zodat je niet met de spiegels aan de grond gaat in de bochten.
Ben er zeer content mee. Standaard is de 1M prima. Maar met dit onderstel ga je gewoon even iets verder. Dempers zijn bij autofabrikanten een goedkope post. Standaard dempers van een mercedes bmw audi komen niet boven de 50 euro uit qua kostprijs. Dan kan je wel nagaan dat het onvergelijkbaar is met een goeie demper set.
Voor mij gaat het rijplezier er op vooruit met een goed setje dempers. Ik heb ook gereden met bilstein pss10 maar daar zie ik niks in. In vergelijk tot de JRZ voelen de bilsteins aan als 4 stokjes tussen je ophanging.
Ik vindt het belangrijk dat de auto door aftermarket dempers wel stabieler aanvoelt maar hij moet ook veel comfort geven en de bumps zoals op de ring goed absorberen.
Hier 2 filmpjes van de 1M met JRZ
Op Assen
http://www.youtube.com/watch?v=paf_kuYCAlU
Op Zandvoort
http://www.youtube.com/watch?v=05YtLxMeEXU
Het kan doormiddel van 1 knop van comfort naar circuit setting worden gezet, zodat je niet met de spiegels aan de grond gaat in de bochten.
Ben er zeer content mee. Standaard is de 1M prima. Maar met dit onderstel ga je gewoon even iets verder. Dempers zijn bij autofabrikanten een goedkope post. Standaard dempers van een mercedes bmw audi komen niet boven de 50 euro uit qua kostprijs. Dan kan je wel nagaan dat het onvergelijkbaar is met een goeie demper set.
Voor mij gaat het rijplezier er op vooruit met een goed setje dempers. Ik heb ook gereden met bilstein pss10 maar daar zie ik niks in. In vergelijk tot de JRZ voelen de bilsteins aan als 4 stokjes tussen je ophanging.
Ik vindt het belangrijk dat de auto door aftermarket dempers wel stabieler aanvoelt maar hij moet ook veel comfort geven en de bumps zoals op de ring goed absorberen.
Hier 2 filmpjes van de 1M met JRZ
Op Assen
http://www.youtube.com/watch?v=paf_kuYCAlU
Op Zandvoort
http://www.youtube.com/watch?v=05YtLxMeEXU
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
gaaf hoor...eerste rondje? assen dacht ik...ietwat vreemde lijnen en straatbanden zeg maar...maar rondje daarna veelmeer grip en aardig scherp zo leek...zelfs 1x onder de 2min op Assen dacht ik? en aan het einde filmpje R888 en die dempers en jij achter het stuur ist ook niet zo moeilijk
de dempers werken dus goed en mar via 1 klik tot straat of circuit te zetten? dat klinkt wel mooi...
en ho is de revisie dan...kun je er heel lang mee of moet je ze regelmatig reviseren (gedoe)
mooi gereden
de dempers werken dus goed en mar via 1 klik tot straat of circuit te zetten? dat klinkt wel mooi...
en ho is de revisie dan...kun je er heel lang mee of moet je ze regelmatig reviseren (gedoe)
mooi gereden
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Andre, comfort is precies wat ik nu juist belangrijk vind. Met het AST kreeg je zulke klappen te verwerken dat het me op den duur tegen ging staan. Nu met de originele (nieuwe) M3 dempers en Eibach veren is de comfortfactor weer terug. Alleen hebben de dempers moeite met de verlaging.
Dus waar moet ik deze JRZ dempers plaatsen kwa rijcomfort? Ergens tussen AST en standaard in of zijn ze toch wel hard?
Dus waar moet ik deze JRZ dempers plaatsen kwa rijcomfort? Ergens tussen AST en standaard in of zijn ze toch wel hard?
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Oh, en heeft JRZ een Europese leverancier? Hoe doe je dat met reviseren en dergelijke?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
klinkt wel goed
vooral als mensen met wat ervaring er ook zo over denken...dus mensen buiten JRZ om.Result
- Improved handling
- Reduced tyre wear
- More traction
- Better comfort level
- Better stability of the vehicle body
- Increased lifetime of damper
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], dave van marion en 4 gasten
