Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 26 jan 2012, 15:44

Trax schreef:Gelukkig schept die bureaucratie ook weer banen.
Dat zal best maar ik vraag me wel eens af of we er uiteindelijk wat mee opschieten..
Robin schreef:Ik lachend: OK, maar eigenlijk zijn JULLIE daarvoor de aangewezen personen he.
Hij: Klopt, maar centen/ manschappen te weinig /Den Haag etc.

Welkom in Nederland.
Daar hebben ze bij Zembla nog een uitzending over gedaan (Uitzendinggemist). Lekker :ongeveer als: Devided states maar dan in NL. Een beveiliger is inderdaad absoluut onvergelijkbaar met een agent..

PD power

Bericht door PD power » 26 jan 2012, 22:10

Schijnbaar wil men wel een baan, maar werken dan weer niet.

Die leraren moeten zich dood schamen, het ergste is, dat wij onze volgende generatie toe vertrouwen aan deze luie mensen....................... de goede leraren uitgesloten, maar die waren gewoon aan het "werk" vandaag.

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2012, 22:20

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 09:21

Terwijl ik zit te grinnikken achter 'n bak koffie is 't toch triest met die antwoorden en argumentaasie van die leraren. Niet te geloven dat dit staat voor het onderwijs in dit land.

We hebben 't altijd over kansloze allochtonen die NL 'veroveren', zal best, maar ik heb 't idee dat we hier met minsten 15 miljoen(give or take a few thousand) kanslozen zitten als ik dit zo zie.

Hun gelukkie(de leraren hierboven dus) is dat ze in NL geboren zijn, zegmaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 09:36

zo dan...had de video nog niet gezien...2 waren er wel clever en wisten ook het aardig te brengen maar een stel waren al gewoon ziek...nu al overspannen leek wel aan hun houding en trilling e.d.
ook een paar gewoon omdat ze die vrije dagen niet af wilden staan en sommige gooien alles erbij neer (zo zeggen ze) dat ze zelfs de kids naar de kloten helpen door geen les meer te geven...voor dat soort lui denk ik dat ze het beroep om de verkeerde dingen hebben gekozen.

ik vind wel dat ze meer geld mogen krijgen, ja die van de gewone scholen zeg kids tot 18? ofzo want das allemaal best heavy.
maar kijk eens vroeger, ik kan me zelfs een klas met 52 leerlingen herinneren waar ik in zat en maar 1 leraar :wink: doch tegenwoordig door alle prikkels e.d. zijn vele kids wel wat strijdlustiger haha ADHD gevallen al snel genoemd en of hebben hun bekkie wel klaar....
tijd voor een schooltenue dat geeft vaak al iets respect en éenheid terug en iets minder zooi onderling.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 09:46

GTRene schreef:ik vind wel dat ze meer geld mogen krijgen, ja die van de gewone scholen zeg kids tot 18? ofzo want das allemaal best heavy.
maar kijk eens vroeger, ik kan me zelfs een klas met 52 leerlingen herinneren waar ik in zat en maar 1 leraar :wink: doch tegenwoordig door alle prikkels e.d. zijn vele kids wel wat strijdlustiger haha ADHD gevallen al snel genoemd en of hebben hun bekkie wel klaar....
tijd voor een schooltenue dat geeft vaak al iets respect en éenheid terug en iets minder zooi onderling.
Waarom? Omdat ze staan te niksen vanwege een week minder vakantie?

We roepen 't hier al tijden, iedereen moet de broekriem aanhalen, dat geldt dan ook voor hun.

Schooltenue:Zit wat in, in andere landen tot 'n bepaalde leeftijd gewoon de norm, want
Ieder kind is daardoor 'gelijk' qua looks(arm/rijk maakt niet uit) en meer eenheid.

Maar dat terugdraaiverhaal kan niet in Nederland natuurlijk, behalve als de koningin bepaalde dingen doet. :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 09:51

dat is wellicht ook zo...en nu je het zegt daar klagen ze nu ook niet meer over, zijn hun lonen al verbetert de laatste jaren ofzo?
als je sommige zag die aan woord kwamen dan denk je ook van...OMG die voor de klas? nu is het daar ook een vreemde situatie voor hen, maar sommige leken niet "slim", meer te veel emoties maar niet naar de kids.

Luco

Bericht door Luco » 27 jan 2012, 09:55

Vergeet niet dat het tv is he, niet handig als je er een slimme leraar uitkiest die dingen weet te verwoorden.
Verder meen ik dat er 30% onbevoegd voor de klas staat omdat er niet genoeg bevoegde leraren zijn?

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2012, 09:58

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 10:08

ah, owja valt idd nog mee incl de extraatjes , der zijn beroepen die minder krijgen lijkt me.

@Luco, ja klopt ook wel vaker gehoord van die eigenlijk onbevoegden voor de klas, in bepaalde gevallen hoeft dat geen nadeel te zijn, tis alleen op papier niet compleet,
vroeger zeiden ze al, we hebben liever een ervaren iemand zonder papier of die met z'n handen kan werken, dan een in theorie op papier goed rapport zeg maar :D
ben het eens met het feit dat je met kleinere klassen meer aandacht kan geven aan de individu e.d. wellicht dat ze daar eens een maximum aan kunnen geven? of is dat al.

350 Z

Bericht door 350 Z » 27 jan 2012, 10:40

Geen verkeerd salaris in het basisonderwijs plus ook nog eens een 13e maand en wat extra's.
En echt veel vrije dagen, als ik zie hoe vaak de buurvrouw die onderwijzeres is vrij is echt niet normaal meer.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 11:02

Is ze nog vrij? Dan is ze misschien wat voor René. :D

Iemand was Rene voor, er is al 'n liedje voor haar geschreven, hoe romantisch.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 11:23

een leuke en mooie lerares zeg ik geen nee tegen...en wordt ook wel tijd na al meer dan 2 jaar alleen :bag:

ik moet er weer eens meer op uit :wheelchair:

Joy

Bericht door Joy » 27 jan 2012, 11:25

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 27 jan 2012, 11:26

Ff langs de bank toch Rene :thumbup:
:bloemetje: mee en een sessie private banking abn :boogie:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 11:32

:mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2012, 11:35

Joy schreef:Afbeelding
:clap:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 11:48

whahaha :lol:

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2012, 11:53

gvd stelletje lamzakken in dat geenstijl filmpje.. proef ik nou ook dat het allemaal "linksdenkenden" zijn?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 27 jan 2012, 12:03

Staken is een linkse hobby, Rico :)

Wat een lamballen inderdaad.. Waar staken ze nu precies voor?

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 12:17

ben benieuwd wat hun omgeving zegt als ze de beelden hebben gezien van bepaalde lieden uit dat filmpje maar ook wat je dan van jezelf dacht bij het terug zie van...
sommige van de bv dames zouden nu spontaan het liefst in volle Burka outfit over straat gaan lopen :ninja:

Joy

Bericht door Joy » 27 jan 2012, 12:26

Weet je wat het ook is, het zijn de vakbonden die dit veroorzaken. Een gedeelte van de leraren heeft recht van spreken maar een ander gedeelte heeft het gewoon goed. Maar nu komt zo een vakbondsman naar elke school (ook bij mijn zus geweest begin deze week) en verzoekt iedereen mee te doen aan de staking om een zo groot mogelijk signaal af te geven.
Nu zijn er maar een paar mensen op die school die behoefte hebben om te staken. Maar ja gaan zij staken dan is de rest van de school ook dicht, oftewel je gaat automatisch mee.
En dan sta je daar in de Jaarbeurshallen zonder echt te weten waarom en vervolgens komt er een gehaaide reporter die net jou voor de camera haalt. Tja dan sta je idd met een bek vol tanden.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2012, 12:34

Joy schreef:En dan sta je daar in de Jaarbeurshallen zonder echt te weten waarom en vervolgens komt er een gehaaide reporter die net jou voor de camera haalt. Tja dan sta je idd met een bek vol tanden.
Ik verwacht van iemand die staakt, dat die persoon exact weet waarvoor hij/zij staakt....dat is toch echt wel het minste, mag je de (gehaaide) reporter niet kwalijk nemen.
En tja...vakbond? Voor 99% van de gevallen zijn het oproerkraaiers.....

Joy

Bericht door Joy » 27 jan 2012, 12:38

Precies, je moet daar niet staan voor de gezelligheid maar voor een zaak. Als je nauwelijks weet waar het over gaat dan moet je gewoon thuis blijven want dan heb je er eigenlijk ook geen behoefte aan.

dvh

Bericht door dvh » 27 jan 2012, 12:43

Afbeelding

Plaats reactie