GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Update!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Bericht door Robin » 17 jan 2012, 11:44

Heb 'm dus net ff tussendoor opgestart om te kijken.

Vond bij de online dealer 'n witte 1973 BMW 2002 Turbo. 53k. Sigarettengeld. Leuk. :df:

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2012, 12:06

Het neemt heel wat uren in beslag dit soort gedoe
Daarom doe ik het ook (niet) meer.. aan het eind van de rit vraag je je weer af.. phff wat heeft het mij veel tijd gekost.. en dan kijk je in je eigen garage en zie je nog steeds alleen die Z4 staan :bag: :D

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2012, 12:50

LOL, nou ja we zien wel, voor nu leuk vermaak.

Update 2.03 nu aan 't downloaden.

En ook 'n streetversion RS200 aangeschaft(kost 132k dacht ik? Pff wat 'n geld )

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2012, 13:19

Pff nog meer vragen. Ik zie bij Lambo die Aventador dus.

Kan ik niet kopen want eerst DLC downloaden. Via XMB?) Welke knop. Moet eerst GT5 afgeloten , en ga ik naar PS Store. En kan 'm daar niet vinden. Waar staat ie dan? :hmmm:

Elco

Bericht door Elco » 17 jan 2012, 13:53

Misschien is ie in NL nog niet te krijgen? Misschien vanmiddag of vanavond.. Kan nu niet kijken ivm werk maar als die dlc uit is dan moet het in de ps store staan. Als je zo'n carpack koopt heb je ze ook daadwerkelijk in bezit en kost het je geen credits in het spel. (wel voor een 2e natuurlijk om te tunen oid)

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2012, 14:24

Ok, bedankt voor de info , Elco. Ik dacht al, misschien ben ik te vroeg, maar de Aventador staat al wel bij Lambo.

Ik heb zo wel 'n tientje , nee 15 euro over dat ik 'n stuk of 20 auto's kan kopen, als in kopen die ik wil. Dat zegt genoeg over mij vs GT5 denk ik. :dood: :D

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 17 jan 2012, 18:59

Auto's en circuit komen morgen online?

*edit, gevonden op gran-turismo.com...morgen dusss..

WJ

Bericht door WJ » 17 jan 2012, 22:21

Argh, de Mclaren F1 is te duur, die mag ik niet versturen (auto's boven de 1m geloof ik...) Heb nu maar een F40 je kant op gestuurd Robin.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 07:50

WJ schreef:Argh, de Mclaren F1 is te duur, die mag ik niet versturen (auto's boven de 1m geloof ik...) Heb nu maar een F40 je kant op gestuurd Robin.
Top, ik heb 'm , hartelijk dank man! :thumbup: :beer: :df:

Cheers
Robin

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 jan 2012, 09:52

Robin, je kunt ook auto's lenen die anderen 'online' hebben gezet. Zo heb ik gisteren een 2002 Turbo beschikbaar gesteld. Echt een auto voor jou. Try it. ;)

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 11:09

indobesar schreef:Robin, je kunt ook auto's lenen die anderen 'online' hebben gezet. Zo heb ik gisteren een 2002 Turbo beschikbaar gesteld. Echt een auto voor jou. Try it. ;)
Dank je, maar te laat. Heb 'n witte met 364pk en zo listig, ik vind er eigenlijk geen kloten aan. :D
Goede banden willen helpen.

F40 is standaard prima. Maar wat listig ook, maar met zachte racebanden kom je er wel. Nogmaals thanx WJ.
Dus ik die motor tunen tot de max. Je hoort nu alleen de versnellingsbak en amper de motor, hij moet nog lichter gemaakt, maar het geld is ff voor de Macca F1. Kortom nu ik de F40 met 687(?) pk heb, kan ik niet zerggen dat ie zo mooi ligt als standaard. Zo zie je maar. Net als wat er kan gebeuren irl.
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jan 2012, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar

Bericht door indobesar » 18 jan 2012, 11:12

Robin schreef:
indobesar schreef:Robin, je kunt ook auto's lenen die anderen 'online' hebben gezet. Zo heb ik gisteren een 2002 Turbo beschikbaar gesteld. Echt een auto voor jou. Try it. ;)
Dank je, maar te laat. Heb 'n witte met 364pk en zo listig, ik vind er eigenlijk geen kloten aan. :D
Goede banden willen helpen.

F40 is standaard prima. Maar wat listig ook, maar met zachte racebanden kom je er wel. Nogmaald thanx WJ.
Dus ik die motor tunen tot de max. Je hoort nu alleen de versnellingsbak en amper de motor, hij moet nog lichter gemaakt, maar het geld is ff voor de Macca F1. Kortom nu ik de F40 met 687(?) pk heb, kan ik niet zerggen dat ie zo mooi ligt als standaard. Zo zie je maar. Net als wat er kan gebeuren irl.
Mijn 2002 Turbo heeft 375pk en is briljant. Met Sport Soft banden is het heerlijk vegen. Aandacht erbij.
Met Race Soft banden een strakke kar voor mooie lijnen met een klein beetje overstuur. :df:

Sommige auto's rijden standaard al briljant. De F40 is er een van.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 11:17

Ja ik moet naar race soft met die 2002 Turbo indo. Maar how come dat jij 11pk meer hebt? :tooth:

Heb je bij GT Auto die motorrevisie laten doen? Staat mij bij dat ik alles motorisch heb aangepast.

Waar ik ook uit ben is de werking van het sperdiff.

En wat ook belangrijk, maar 'n dure grap is, is zo'n adjustable versnellingsbak, voor eigenlijk elk autootje, dure grap, maar voor elk circuit aanpasbaar.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 jan 2012, 11:23

Nadeel van zo'n dure versnellingsbak is dat het geluid van die bak alles overstemt. Daarom doe ik hem er lang niet altijd in.

Heb bijv. een fully tuned (zonder turbo) Ferrari F430 Scuderia en 458. Alles er op, incl bumpers en spoilers. Maar dus zonder turbo's en zonder dure versnellingsbak.

Heerlijk geluid en met een beetje afstellen rijdt dat echt super

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 11:33

Klopt Richard.

Vraagje , is er 'n autootje waarvan jullie zeggen, dat ding rijdt zo fijn, is misschien goed tuneable en is 'n winner. Een pareltje wat je hier wel eens hoort? Een of andere EVO/S2000/ MR2 of een exoot ofzo?

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 12:56

De leukst sturende in de basis van de karren die ik heb is de originele 458 zonder tuning. De F1 met alleen andere banden is prachtig, maar listig en de sound is redelijk tot minder. ga er op den duur nog één kopen die ik ga tunen, deze origineel houden ofzo. :kikker:

Nu nog 'n Ruf CTR, Delta S4, Audi S1, Enzo, Aventador, 512BBi, dus we kunnen nog even vooruit met spelen, want 't geld is weer bijna op. :D

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 18 jan 2012, 13:26

Een kleine greep van wat ik leuke standaard auto's vind zijn de Scuderia, McLaren F1 (op race soft), TVR Tamora (drift machine), M coupe, Toyota GT86, Audi A3 3.2 en Lexus ISF (erg apart met 8 bak)

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 14:22

:thumbup: @ Chris, dáár heb ik weer wat aan. Bedankt.

Anyway. Twee vragen betr dit filmpje.
a) Die achterspoiler, waar vind ik die? Ik weet dat er 'n sumier spoilerskirt pakketje leverbaar is in GT Auto, maar daar zit dat wasrek volgens mij niet bij(?)
b) Dit is de TopGear Track. (doh) Kan ik die gewoon proefrijden in GT modus bij originele tracks zoeken?
Heb dat circuit nog niet gevonden, of speel je die vrij bij 'n bepaald niveau?(ik heb 18)

indobesar

Bericht door indobesar » 18 jan 2012, 14:32

Robin schreef:De leukst sturende in de basis van de karren die ik heb is de originele 458 zonder tuning. De F1 met alleen andere banden is prachtig, maar listig en de sound is redelijk tot minder. ga er op den duur nog één kopen die ik ga tunen, deze origineel houden ofzo. :kikker:

Nu nog 'n Ruf CTR, Delta S4, Audi S1, Enzo, Aventador, 512BBi, dus we kunnen nog even vooruit met spelen, want 't geld is weer bijna op. :D
Z4M Coupe. Een LSD maakt die auto af. :)
NSX Type R is ook briljant.
Wat FWD betreft, Civic Type R (EK).

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 16:11

Als je 'n raceuitlaat onder 'n std Macca F1 gooit, verbetert 't geluid van mechanisch gereutel en getik in wat op 'n mooi lopende V12 lijkt....maar als je 'n raceuitlaat onder 'n al prachtig klinkende 458 gooit, klinkt ie eerder weer klininsch mechanisch en niet tetterend romig. :D

Dus weer money through the drain met die uitlaat voor die 458. :bag:

Je probeert wat he. :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jan 2012, 16:50

Ga je nu elk draadje volspammen met je vragen Robin ?

Olie verversen helpt vaak voor die laatste pk. En RUF CTR is gewoon geweldig om hard mee te gaan. Zal niet snel de race met Andre op Rome vergeten en paar andere DF-ers (die ik uiteraard glansrijk en terecht won).

Filmpje

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 17:00

Jij had die gele toch?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 mar 2012, 11:34

<stating the obvious>

Lijkt me niet verstandig om dit te downloaden.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 mar 2012, 19:59

Mods ?

Robin

Bericht door Robin » 21 apr 2012, 14:05

Toch speel ik GT5 wel 'n paar keer per week.
Blijft toch geinig. Die seizoensraces etc.

Ik heb nu 60 auto's denk ik. Gaat nergens over.

Niet zozeer tips, maar m'n favoriete auto out of the box is de 458. Gewoon kopen, olie verversen. Sport zacht ipv sport hard en eerlijk gezegd de kopelingsplatenshit kopen zodat ie sneller schakelt. ABS op 1 en alles uit(behalve de boxershort)

Ook de standaard McLaren F1 heb ik op die manier. Wat 'n belevenis om zo'n ding strak te rijden. ABS op NUL. Want zo is ie irl ook.

RUF CTR is 'n drama maar mooi. Heb 'm op 469pk exact en 1150kg zachte sportbanden zoals ie naar mijn idee is en was.

Aventador is snel en easy mede dor het 4wd, maar wel onderstuur. Ook hetzelfde recept. Niks aan veranderen.

Dan nog 'n auto die gewoon super is, de Vette ZR1. Niks aan doen zoals hierboven.

Dit clubje auto's rij ik dan op 'oefenen ' op Deep Forrest. Mijn favoriete track van de fantasy tracks in GT5.

Kijken welke 't snelst is met strak rijden. Eigenlijk de Macca en gedeeld tweede de ZR1 en 458, maar de Aventador moet ik nog maar eens proberen.

Ook de SLS AMG is een zeer goeie kar standaard. En ook de C63 AMG. Heerlijk dingetje.

Deze week kocht ik 'n Shelby Cobra 427. Totaal getuned met supercharger en al. 950kg geloof ik en 750(?) pk? Ik daar zacht racebanden onder gooien. Zat ik 8 seconden onder de Macca en de rest lol. En wielspin valt wel mee(als in de atoombom op Hiroshima viel ook wel maar niet mee). Maar toch in de hand te houden.Prachtig.

Dit heb ik nog niet meegemaakt:

Van alle bovenstaande auto's heb ik ook nog 'n andere getunede versie.
De getunede ZR1 op racebanden is ook super.
Maar blijf gek op de 458. Zo puur en heerlijk houdbaar in de drift eventueel. De McLaren is veel onvoorspelbaarder en linker op en over de grens.

Heb ook 'n Nissan GTR racer 4wd met 800+ pk ideaal om geld te verdienen in die Seizoensraces al pak ik vaak ook de '99 LMR V12 BMW . Mooie aparte kar.

Sinds kort heb ik ook 'n Ford GT LM test car. Prachtig, maar qua rijden valt ie wat tegen vind ik.

Ook zijn de '08 Ford WRC en Subaru Solberg WRC heerlijke karren die wat kosten, maar zeer competitief zijn.

F40, ik heb er 3. De standaardkar is mooi, maar met dat turbogat 'n handvol gevloek en getier LOL.
De raceversie is beter, maar niet m'n favoriet qua rijden.
Ook de Macca MP 4 12 C is geinig en zeer snel, maar ik prefeer de 458 en F1.

Verder iemand nog tips wat 'n pareltje is?

Zal vanavond 'n LFA kopen, al heb ik 't idee dat dat net veel is?
Heb ook nog geen Enzo. Hoor ik niet veel spectaculairs over. De Pagani LM moet er ook nog eens komen.

En dan vergat ik nog de '92 190-25.16 DTM kar. Heerlijk. Die kocht ik ipv de E46 M3 GTR racer. Heb ook 'n GTR straatversie van indo of WJ of ? gekregen paar weken terug THANX!

Verder 'n originele Stratos, oude Lambo Countach LP400(rijdt erg geinig) en een 512BB die ook wel lachen is.

Verder wil ik nog de Mazda 787B, ik heb al de Jag XJR LM, Macca F1 GTR en BMW LMR V12, en moet ik de Sauber Mercedes Silberpfeil nog ergens tegenkomen/winnen....

Plaats reactie