Huisdieren
- duifjes.com
Re: Huisdieren
En nog een Turkse Kangal

-
we hebben er weer een bij...

normaal zonder muts
Ex fokteef, moet nog wel het een en ander medisch onder gaan want ze is niet echt in denderende conditie. (zeg maar zeer slecht) Nu houden we wel op want 4 is wel genoeg
normaal zonder muts

Ex fokteef, moet nog wel het een en ander medisch onder gaan want ze is niet echt in denderende conditie. (zeg maar zeer slecht) Nu houden we wel op want 4 is wel genoeg

- Richard430
Dat vind ik echt een hond die ik ff stevig zou willen knuffelen
Voelt zijn vacht ook zo zacht aan? 

- Peric
Wat een verschrikkelijk mooi beest!!

- 350 Z
Zijn vacht voelt inderdaad zacht aan.
Hij is echt een reuze Teddybeer.
Hij is echt een reuze Teddybeer.
- 350 Z
Teefje Indy welke best vaak voor een Kangal word aangezien, komt waarschijnlijk door haar kleur en grootte.
'stiekum' samen op de bank.
Blijft leuk die foto's.
-
OnlineLuco
Erg mooie honden.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Wat een pracht van een hond !!
@Arnold Faber, Hulde
@Arnold Faber, Hulde

- Peric
@350Z, is het een amerikaanse Akita?
- 350 Z
Het zijn inderdaad American Akita's.
- Sjoerd MP BMW
Hier foto's van onze hond, een Rhodesian Ridgeback van inmiddels drie jaar. We hebben haar als pup gekocht terwijl ik mijn scriptie schreef; goed moment om op te voeden. De Ridgeback is een Afrikaans jachthond voor groot wild zoals gazelle's, zebra's en leeuwen. Ik woon hier tegen bosrand aan en ze bezorgt menig konijntje of reetje hardkloppingen in de keel, maar na een keer fluiten komt ze weer terug. Van het voorjaar willen we een tweede RR pup erbij kopen.

- Joy
Mooi beest. Een klant van ons had er ook een. Erg waaks en loyaal aan de familie. Moest helaas weg wegens allergie bij een van de kinderen.
- Michel P
Gaaf Sjoerd!!
Michel
Michel
-
OnlineLuco
RR is ook mooi, waar wij cursus doen met de honden fokt ze.
- duifjes.com
Erg mooie honden die RR!
Vd week was Basje met een RR aan het spelen...
ik dacht alleen Basje.....doe maar wat minder dominant :strong:
Vd week was Basje met een RR aan het spelen...

- dvh
Onze labrador, Stanley.

Donderdag wordt ie geopereerd. Zit een hoop steen in zijn blaas.
Balen..
Verders een gezonde sterke hond. Erg gespierd ook. Zeker voor een ( meestal dikke ) labrador.

Donderdag wordt ie geopereerd. Zit een hoop steen in zijn blaas.
Balen..
Verders een gezonde sterke hond. Erg gespierd ook. Zeker voor een ( meestal dikke ) labrador.
- 350 Z
Hij is inderdaad flink gespierd want de meeste Labradors zijn van die vette honden.
-
Labrador zoals ie hoort ! Mooi ! meeste zijn idd vet.. net zoals menig basset overigens..
Die RR ziet er ook goed uit ! In mijn speur groep zit een vrouwtje die heeft er ook 2 doen het erg goed
Die RR ziet er ook goed uit ! In mijn speur groep zit een vrouwtje die heeft er ook 2 doen het erg goed

-
OnlineLuco
Labrador wordt vet omdat de meeste mensen hem niet gebruiken zoals zou moeten.
- michaelvg
Wat een mooie beestjes allemaal weer zeg!! Vooral die akita daar heb ik altijd al interesse voor gehad om later zelf te hebben.(als het mogelijk is)
De baas in het huis waar ik woon haha
Sorry voor de slechte foto maar het lijkt er op dat ze niet van foto's houd, altijd schiet ze snel weg wanneer ze denkt op de foto gezet te worden.

Zal vanavond even kijken.
De baas in het huis waar ik woon haha

Zal vanavond even kijken.
- Martin van der Zwaard
Berner Sennen.....vind ik zulke gave honden.
Helaas zelf geen ruimte en tijd voor anders had ik er al wel een gehad.
- michaelvg
Vind ik nu ook, ben er mee opgegroeid toen ik geboren was stond er al een groot kalf naast me wieg mij te bewaken. (zelfs zo erg dat alleen mijn moeder, vader of zijn moeder mij mocht oppakken) maar wel in de goede zin erg.
De eerste die we hadden was een reu, daar is mijn vader gelijk mee op cursussen gegaan omdat hij op het begin maar niet te houden was. De toenmalige honden trainer dacht er toen heel gemakkelijk over en zei kom maar die heb ik in een half uur klein, dat klopt alleen was niet de hond klein maar de instructeur want die werd over het hele veld heen gesleurd. Dat kwam natuurlijk allemaal goed en is mijn vader door gegaan alleen toen de training aan bod kwam om pak training te doen durfde de man het toch niet aan om met onze hond dat ook te doen haha. Hij zei dan ook altijd de gene die bij jullie thuis ongewenst binnenkomt zal toch veel moeite moeten doen om er zonder kleerscheuren uit te komen.
Hij was dan ook is super conditie en groot uitgemeten voor een normale berner sennen hond, (sint bernard grootte) helaas kreeg de reu last van heupdysplasie (ouderdom HD) toch werd deze zonder pijn nog 12 jaar, alleen toen het moment aanbrak dat de heupdysplasie op een dag doorzette dat de hond pijn ging krijgen nam mijn vader gelijk het besluit om deze helaas in te laten slapen.
De 2e die wij hadden gekozen was een teefje, het was een heel lief zacht beestje wat nooit moeilijk was alleen het probleem was dat eigenlijk mijn zus en ik haar helemaal verwend hadden. Dat is natuurlijk een fout van het gezin haha want iedereen denkt toch zijn mening te kunnen geven en dat werkt alleen maar verkeerd. Helaas hebben we haar niet lang bij ons gehad want toen we verhuisde naar een ander huis was het eigenlijk binnen een maand dat ze overleed. Het begon met moeilijk eten en niet haar behoefte willen doen maar ook de dierenarts snapte er niets van omdat er niets te zien was. Dus werd er gedacht dat het kwam dat ze nog moest wennen aan de nieuwe omgeving. Achteraf bleek echter dat ze een kanker gezwel in haar maag had zitten ten grootte van een tennisbal.
Het beestje wat op de foto te zin is is ook onze 3e, deze hebben wij in belgië bij een fokker gehaald met alle papieren. Het is echt te merken dat ze uit belgië komt want zoals sommige opmerkingen soms kunnen zijn het is echt een domme belg. Zo over enthousiast en zo vrolijk dat je er soms een beetje gek van word.
In de ochtend is ze zo blij om je te zien dat je gelijk wel wakker bent en als je haar dan buiten laat ze soms van gekheid tegen de deur loopt omdat ze dan denkt dat die al open is. Helaas heeft ze wel een flinke angst er in zitten dat komt omdat er ooit een grappenmaker binnen is gekomen in een motorpak en haar zo heeft laten schrikken( in haar slaap) dat ze nu altijd heel bang is als iemand binnen komt door de voordeur. Gelukkig duurt het nooit langer dan 5min en als iemand gaat zitten ze dan toch voorzichtig naar die gene toe komt.
Een beetje een kleine geschiedenis wat betreft honden bij mij thuis. De rede waarom het een berner sennen hond is geworden is eigenlijk wel grappig, mijn vader wilde een sint bernard en mijn moeder een new foundlander beide vonden ze de combinatie haha. :piraatje:
De eerste die we hadden was een reu, daar is mijn vader gelijk mee op cursussen gegaan omdat hij op het begin maar niet te houden was. De toenmalige honden trainer dacht er toen heel gemakkelijk over en zei kom maar die heb ik in een half uur klein, dat klopt alleen was niet de hond klein maar de instructeur want die werd over het hele veld heen gesleurd. Dat kwam natuurlijk allemaal goed en is mijn vader door gegaan alleen toen de training aan bod kwam om pak training te doen durfde de man het toch niet aan om met onze hond dat ook te doen haha. Hij zei dan ook altijd de gene die bij jullie thuis ongewenst binnenkomt zal toch veel moeite moeten doen om er zonder kleerscheuren uit te komen.
Hij was dan ook is super conditie en groot uitgemeten voor een normale berner sennen hond, (sint bernard grootte) helaas kreeg de reu last van heupdysplasie (ouderdom HD) toch werd deze zonder pijn nog 12 jaar, alleen toen het moment aanbrak dat de heupdysplasie op een dag doorzette dat de hond pijn ging krijgen nam mijn vader gelijk het besluit om deze helaas in te laten slapen.
De 2e die wij hadden gekozen was een teefje, het was een heel lief zacht beestje wat nooit moeilijk was alleen het probleem was dat eigenlijk mijn zus en ik haar helemaal verwend hadden. Dat is natuurlijk een fout van het gezin haha want iedereen denkt toch zijn mening te kunnen geven en dat werkt alleen maar verkeerd. Helaas hebben we haar niet lang bij ons gehad want toen we verhuisde naar een ander huis was het eigenlijk binnen een maand dat ze overleed. Het begon met moeilijk eten en niet haar behoefte willen doen maar ook de dierenarts snapte er niets van omdat er niets te zien was. Dus werd er gedacht dat het kwam dat ze nog moest wennen aan de nieuwe omgeving. Achteraf bleek echter dat ze een kanker gezwel in haar maag had zitten ten grootte van een tennisbal.
Het beestje wat op de foto te zin is is ook onze 3e, deze hebben wij in belgië bij een fokker gehaald met alle papieren. Het is echt te merken dat ze uit belgië komt want zoals sommige opmerkingen soms kunnen zijn het is echt een domme belg. Zo over enthousiast en zo vrolijk dat je er soms een beetje gek van word.

In de ochtend is ze zo blij om je te zien dat je gelijk wel wakker bent en als je haar dan buiten laat ze soms van gekheid tegen de deur loopt omdat ze dan denkt dat die al open is. Helaas heeft ze wel een flinke angst er in zitten dat komt omdat er ooit een grappenmaker binnen is gekomen in een motorpak en haar zo heeft laten schrikken( in haar slaap) dat ze nu altijd heel bang is als iemand binnen komt door de voordeur. Gelukkig duurt het nooit langer dan 5min en als iemand gaat zitten ze dan toch voorzichtig naar die gene toe komt.
Een beetje een kleine geschiedenis wat betreft honden bij mij thuis. De rede waarom het een berner sennen hond is geworden is eigenlijk wel grappig, mijn vader wilde een sint bernard en mijn moeder een new foundlander beide vonden ze de combinatie haha. :piraatje:
-
OnlineLuco
Ruimte is een beetje een zwak argument, of je moet 6 hoog achter wonen, want een grotere hond is in huis vaak veel rustiger dan bv een fox.Martin van der Zwaard schreef:Berner Sennen.....vind ik zulke gave honden.
- Richard430
Ik ben intens verdrietig. Castor vermagerde ineens ontzettend, de dierenarts vermoedde leukemie.Richard430 schreef:Mijn Cane Corso.
Ga zonet even naar hem toe... is die helaas overleden op de leeftijd van 4 jaar jong...
Ik zal je missen vriend