Beter goed gejat: Chevrolet 130R
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Beter goed gejat: Chevrolet 130R
Chevrolet komt met een 130i kopie....
eerlijk gezegd niet lelijk, en géén hangbuikzwijntje.
Welke motor zal daar in komen te liggen?
Wat vinden we ervan?
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... upe__.html
http://www.autoblog.com/2012/01/09/chev ... roit-2012/
eerlijk gezegd niet lelijk, en géén hangbuikzwijntje.
Welke motor zal daar in komen te liggen?
Wat vinden we ervan?
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... upe__.html
http://www.autoblog.com/2012/01/09/chev ... roit-2012/
- MartijnGizmo
Re: Beter goed gejat: Chevrolet 130R
De liefdesbaby van een Camaro en een hangbuikzwijntje... maar dan wel met Redneck-genen! 

- Dennis Cavallino
Supercool ding vind ik.
- ErikMartijn
Ondanks dat het ook een compacte coupe is zou ik hem niet als 1-serie kopie beschouwen, zo veel gelijkenis is er nou ook weer niet. Vind hem gaaf!
-
Nou..... Daklijn, lijn/vouw over de zijkant, achterwielaandrijving, introductiekleur, vormen achterbumper, typenummer, kofferklep spoilertje. Moet ik toch van zeggen dat dat aardig lijkt op de 1 coupe.ErikMartijn schreef:Ondanks dat het ook een compacte coupe is zou ik hem niet als 1-serie kopie beschouwen, zo veel gelijkenis is er nou ook weer niet. Vind hem gaaf!
van de voorkant vind ik het een beetje lightning mcqueen koplampen. Al met al zeker geen lelijke auto. Ondanks dat ik het wel een directe copy vind van de 1 coupe, zou ik zeker geen nee zeggen tegen dit auto'tje als vervanger voor mijn scirocco in de lease. Achterwielaandrijving, ... dat is het enige excuus dat ik nodig heb, laat maar komen chevy. Coole corvette badge er op laten graag.
Er is ook al een filmpje:
http://www.autojunk.nl/2012/01/chevrolet-code-130r
- GTRene
zo lijkt ie er wel iets op

best dik
best dik
-
wat stickers hier en daar, en kachow!
- Dennis Cavallino
Haha geweldig. Lijkt er echt op inderdaad.
Ik vind deze Code130R veel krachtiger ogen dan de 1 Coupé en misschien zelfs wel iets krachtiger dan de 1 M.
Dat er overeenkomsten zijn met de 1-serie, het zal wel, maar ik zie toch twee totaal verschillende auto's. De koplampen en achterlichten zijn vele malen mooier dan op de 1 serie. Die oogt opeens 10 jaar ouder(wetser). Op deze 130R zit geen lijntje teveel. Het is een vrij puur ontwerp, met zeer moderne styling-elementen die volgens mij over 130 jaar nog steeds leuk zijn om naar te kijken. Chevrolet heeft knap werk geleverd met dit ontwerp, want volgens mij is het een echte wannahave voor velen (jong&oud). Ik zeg: verkoophitje en imagobooster voor Chevy.
Overigens is dat vlaggetje niet identiek aan die van de Corvette. En Chevy heeft wel meer van die vlaggetjes op sportieve modellen geplakt in 't verleden. Lekker boeiend verder, de rijkwaliteiten moeten uiteindelijk overtuigen...
Ik vind deze Code130R veel krachtiger ogen dan de 1 Coupé en misschien zelfs wel iets krachtiger dan de 1 M.
Dat er overeenkomsten zijn met de 1-serie, het zal wel, maar ik zie toch twee totaal verschillende auto's. De koplampen en achterlichten zijn vele malen mooier dan op de 1 serie. Die oogt opeens 10 jaar ouder(wetser). Op deze 130R zit geen lijntje teveel. Het is een vrij puur ontwerp, met zeer moderne styling-elementen die volgens mij over 130 jaar nog steeds leuk zijn om naar te kijken. Chevrolet heeft knap werk geleverd met dit ontwerp, want volgens mij is het een echte wannahave voor velen (jong&oud). Ik zeg: verkoophitje en imagobooster voor Chevy.
Overigens is dat vlaggetje niet identiek aan die van de Corvette. En Chevy heeft wel meer van die vlaggetjes op sportieve modellen geplakt in 't verleden. Lekker boeiend verder, de rijkwaliteiten moeten uiteindelijk overtuigen...
-
Ja zeker, als ze hem een beetje licht kunnen houden en ze gebruiken de techniek van de camaro alleen dan met een wat korter stuurhuis kan er niet veel mis gaan! Alleen mag er natuurlijk wel een v8 in ipv een 1.4 oid
- Mari Oh Oh!
Het eerste en enige waar ik meteen aan dacht was ook een 1-serie coupé. En de naam helpt natuurlijk ook niet. Niet eens alleen de algehele lijn, zelfs verschillende lijnenspellen op de zijkant vertonen grote overeenkomsten(zoals de redelijk aanwezige 'vouw' van voor tot achter). Maakt helemaal niet uit want het is verder een heel erg leuke auto. V8 hoeft nou ook weer niet meteen maar een (geblazen) I5 of V6 zou toch wel leuk zijn.
- GTRene
een 4 pitter zou ik hem onwaardig vinden IEG
- MartijnGizmo
Ik zou er eerst een tijdje mee rijden tot het blok ploft, en dan een V8 erin.GTRene schreef:een 4 pitter zou ik hem onwaardig vinden IEG
- GTRene
zit veels te lange garantie op in de US haha dan ben je al oud line stealertMartijnGizmo schreef:Ik zou er eerst een tijdje mee rijden tot het blok ploft, en dan een V8 erin.GTRene schreef:een 4 pitter zou ik hem onwaardig vinden IEG

- Dennis Cavallino
Met 1,80 euro of meer aan de pomp hoeft een V8 van mij niet zo nodig.
- GTRene
ja niet normaal die bedragen...maar daar kun je wat tegen doen...
gewoon niet meer tanken dan 25,-euro bv, dan betaal je nooit meer aan de pomp whahaha
gewoon niet meer tanken dan 25,-euro bv, dan betaal je nooit meer aan de pomp whahaha

-
Mooie turbomotor erin, met de bijbehorende emissie-eisen!
Huppa, ruim onder de €30K in NL..
DOEN! :strong:
Huppa, ruim onder de €30K in NL..
DOEN! :strong:

- RVV
liluk ding.
- Petrolhead Tom
RVV schreef:liluk ding.
- Dennis Cavallino
25 gulden is nog beter!GTRene schreef:ja niet normaal die bedragen...maar daar kun je wat tegen doen...