Must see places Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Must see places Europa

Bericht door Thijs-v-d-H » 08 dec 2011, 11:36

En als je dan toch in Kroatië bent gelijk even langs Dubrovnik. Het Uiterste puntje van Kroatië, prachtige gelegen stad met veel voorzieningen. De weg er naar toe, de 8 langs een groot gedeelte van de Kroatische kust is ook een feestje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fransbmw7
Berichten: 178
Lid geworden op: 13 dec 2009, 15:50
Locatie: Burgum

Re: Must see places Europa

Bericht door Fransbmw7 » 08 dec 2011, 12:12

Na alles hier gezien te hebben word het volgend jaar geen zon, zee en strand vakantie, maar een hele lange roadtrip! :df:

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Rivanov » 08 dec 2011, 16:11

Thijs-v-d-H schreef:En als je dan toch in Kroatië bent gelijk even langs Dubrovnik. Het Uiterste puntje van Kroatië, prachtige gelegen stad met veel voorzieningen. De weg er naar toe, de 8 langs een groot gedeelte van de Kroatische kust is ook een feestje.
Wij zaten toen in het uiterste puntje van Istrië (Medulin). Ook een mooie streek!

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Must see places Europa

Bericht door InjectTheVenom » 09 dec 2011, 21:40

+1 voor Haarzuilen, ben er vorig jaar naartoe geweest met de kerstmarkt en hoewel de kou tot op het bot ging erg mooi.
Valkenburg moet je trouwens ook absoluut naartoe! Ontzettend mooi plaatsje vooral de hoofdstraat bergop met leuke en gezellige restaurants is prachtig.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Robin Hartog » 12 dec 2011, 22:32

Heeft iemand hier tips voor het oosten van Europa?

Dus zeg maar:

Kroatië, Roemenië, Tsjechië, Polen?

Ik wil aankomende zomer een roadtrip doen daarheen, maar geen idee hoe te rijden, wat te bekijken etc..

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Must see places Europa

Bericht door ErikS » 13 dec 2011, 08:20

InjectTheVenom schreef:+1 voor Haarzuilen, ben er vorig jaar naartoe geweest met de kerstmarkt en hoewel de kou tot op het bot ging erg mooi.
Valkenburg moet je trouwens ook absoluut naartoe! Ontzettend mooi plaatsje vooral de hoofdstraat bergop met leuke en gezellige restaurants is prachtig.
Als je voor een horeca avondje gaat, prima, verder maastricht voor mij... Wat een K plaatsje, dat Valkenburg....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Must see places Europa

Bericht door JP » 14 dec 2011, 01:21

ErikS schreef:
InjectTheVenom schreef:+1 voor Haarzuilen, ben er vorig jaar naartoe geweest met de kerstmarkt en hoewel de kou tot op het bot ging erg mooi.
Valkenburg moet je trouwens ook absoluut naartoe! Ontzettend mooi plaatsje vooral de hoofdstraat bergop met leuke en gezellige restaurants is prachtig.
Als je voor een horeca avondje gaat, prima, verder maastricht voor mij... Wat een K plaatsje, dat Valkenburg....
:tooth: so true..... Je wordt hier nu doodgedrukt tussen al die Engelse kerstmarktshoppers... :crazy:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 14 dec 2011, 12:09

Robin Hartog schreef:Heeft iemand hier tips voor het oosten van Europa?

Dus zeg maar:

Kroatië, Roemenië, Tsjechië, Polen?

Ik wil aankomende zomer een roadtrip doen daarheen, maar geen idee hoe te rijden, wat te bekijken etc..
Het is maar net wat je wilt..
Ik heb afgelopen voorjaar deze trip gemaakt;
http://bit.ly/Europtrip11" onclick="window.open(this.href);return false;
Europtrip11.JPG
Europtrip11.JPG (214.88 KiB) 2351 keer bekeken
Het plan was eigenlijk om vanaf de Plitvice Meren (Kroatie) door Bosnië-Herzegovina naar Belgrado (Servië) te rijden (om daarna via Roemenië naar Boedapest te gaan), maar net die week werd Ratko Mladić opgepakt en naar Den Haag gehaald waardoor Servië helaas werd afgereden door de Ambassade aldaar. Toen zijn we na alsnog een klein stukje Bosnië naar Zagreb gereden.

Al met al was het wel een geweldige roadtrip! We zijn maar 9 dagen weggeweest en hebben 12 landen gezien.. Maar wij hebben wel de 'veilige manier' gedaan door van tevoren alle overnachtingen alvast te reserveren en exact uit te plannen wanneer we waarheen zouden gaan.

Maar er is meer dan genoeg te zien, waar je ook heengaat.

Zo kun je bijvoorbeeld in Kroatie naar het eilandje Pag gaan, waar ze zomers 24-uurs zomerfeesten houden, of je kunt naar die briljante eilandengroep gaan die hierboven ergens wordt genoemd. Of bekijk die kustweg (op de Google Maps link hierboven) eens die ik heb gereden.

Tsjechië heeft natuurlijk Praag, maar vergeet ook zeker Brno (HDR filmpje) niet. Maar zo ben ik vorig jaar bijvoorbeeld in het 'Boheems paradijs' geweest: Český ráj. Het was helemaal uitgestorven daar.. Maar wat een prachtige natuur!

En in Polen zou ik persoonlijk meteen naar Auschwitz-Birkenau gaan, omdat ik denk dat iedereen dat een keer gezien moet hebben.

Over Roemenië weet ik nog niets, maar wellicht dat jij me na jouw vakantie wat tips kunt geven!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Robin Hartog » 14 dec 2011, 21:06

Thanks Barend!

Dit is de route zoals we het nu hebben:

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=2003 ... dfce&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Auschwitz is zeker een van de punten die ik wil bezoeken.

Ik denk dat ik Dachau nog ga veranderen in Munchen; Automusea bezoeken! ;) Hier willen we dan ongeveer twee weken voor uittrekken. Denk(en) je (jullie) dat dit wel mogelijk is?

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 15 dec 2011, 09:35

Robin Hartog schreef:Thanks Barend!

Dit is de route zoals we het nu hebben:

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=2003 ... dfce&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Auschwitz is zeker een van de punten die ik wil bezoeken.

Ik denk dat ik Dachau nog ga veranderen in Munchen; Automusea bezoeken! ;) Hier willen we dan ongeveer twee weken voor uittrekken. Denk(en) je (jullie) dat dit wel mogelijk is?
Dat is goed te doen, nog geen 4000 kilometer in 14 dagen, dat is gemiddeld 286 km per dag, dan zou je bijna 2 dagen per locatie kunnen blijven. ;) Overigens raad ik aan om even koffie te gaan drinken in Zagreb, daar liepen duidelijk de mooiste vrouwen van centraal Europa. (waar ik geweest ben.)

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Rivanov » 15 dec 2011, 10:33

Komende zomer naar Istrië. Hotel is al geboekt.
Kunnen we mooi op de heen of terugweg de Plitvice Meren aandoen. :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Robin Hartog » 15 dec 2011, 19:21

Zagreb mijd ik om persoonlijke redenen, Barend. ;) haha.

Die Plitvice meren gaan zeker op de lijst!

Gebruikersavatar
dale vito
Berichten: 862
Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door dale vito » 16 dec 2011, 00:06

gaaf topic!

Al sinds ik het me kan heugen kom ik in de Algarve. Minimaal een keer per jaar. Altijd west tov vliegveld Faro, zodat je Albufeira, de waterparken en golfbanen lekker kan vermijden - voor de kenners, ik ben te vinden in/om Moncarapacho. Er is geen reet te doen maar een koffie kost 70 cent en een bokaal wijn is duurder dan een flesje water - m.a.w. dikke prima dus.

Een van mijn favoriete plekken, waar ik elk jaar even langs ga, is Alcoutim. Dit stadje is architectonisch prut. Er is ook geen museum. Er is geen galerie. Er is geen goed restaurant. Als je echter je auto laat staan aan de rand van het -uitermate bescheiden- centrumpje kan je lopen naar het water - de rivier Guardiana. Aan de overkant ligt Spanje. En het toeval wil, dat aan dat water een geniaal terras ligt. Rust, stilte, verborgen - tot dit verhaal was het echt mijn privégenoegen.

Voor de echte DF-er is de weg erheen trouwens om te genieten... Als je vanaf Faro de oude snelweg richting Spanje volgt (de N125) dan kan je ter hoogte van Altura rechts af het binnenland in.. je komt over de mooiste weggetjes waar geen hond rijdt! Afhankelijk van je route is het merendeels tweebaans en de weg naar Alcoutim wijst zich vanzelf. Er rijdt amper iemand dus écht genieten! Neem een leuke auto mee.... Ik had daar een oude AX staan maar omwille van het gedoe van keuren en verzekeren is die naar een vriendin gegaan.. en een 0.6 huur 206 SW (oid) is ook niet alles in de bergen ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Must see places Europa

Bericht door Martijn_bmw » 16 dec 2011, 11:33

Barend schreef:
Robin Hartog schreef:Thanks Barend!

Dit is de route zoals we het nu hebben:

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=2003 ... dfce&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Auschwitz is zeker een van de punten die ik wil bezoeken.

Ik denk dat ik Dachau nog ga veranderen in Munchen; Automusea bezoeken! ;) Hier willen we dan ongeveer twee weken voor uittrekken. Denk(en) je (jullie) dat dit wel mogelijk is?
Dat is goed te doen, nog geen 4000 kilometer in 14 dagen, dat is gemiddeld 286 km per dag, dan zou je bijna 2 dagen per locatie kunnen blijven. ;) Overigens raad ik aan om even koffie te gaan drinken in Zagreb, daar liepen duidelijk de mooiste vrouwen van centraal Europa. (waar ik geweest ben.)
+1 waarbij je ook nog veel snelweg hebt gaat makkelijk ;)

ik heb toen naar de noordkaap 7500km in 13 dagen gedaan waarbij de snelweg in denemarken ophoudt en dan alleen maar 2 baans en steeds smaller hoe noordelijker je komt ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Must see places Europa

Bericht door GTRene » 14 aug 2015, 23:57

kon zo dat draadje niet terug vinden met mooie stuurmanswegen, dus maar ff hier neer geplempt
Lysefjorden
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door sitechris » 15 aug 2015, 09:10

Asfalt vermicelli :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Must see places Europa

Bericht door JP » 16 apr 2019, 08:08

dvh schreef: 08 dec 2011, 00:13 (...)
Bezienswaardigheden in Frankrijk denk ik gelijk aan Parijs..

Notre-Dame
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk kun je gewoon niet om Parijs heen. Prachtige stad, ontzettend veel te zien...
Je moet er wel van houden.. Persoonlijk vind ik het prachtig..
(...)
Sinds gisterenmiddag dus in een iets mindere staat. Zou een werknemer van de verbouwing een friteuse op het vuur hebben laten staan ? :coffee:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Must see places Europa

Bericht door Robin » 16 apr 2019, 08:20

Paar keer naar binnen gegegaan ook 10j terug ofzo met vrouw en kids. Massatoerisme. Mdv die nogal spiritueel is maar niet kerkgaand zei dat ze geen spiritueel gevoel had daar. Gisteravond was ze bijna van: OK, nou dan fikt 't toch? Boeie....

We waren ook in St Pauls Londen paar jaar terug, had ze hetzelfde gevoel.

Maar in de Keulener Dom had ze dat spirituele wel, fwiw.

En in de Dom in Florence/Sienna idem, wel dus.

St Pieter ben ik één keer naar binnen gegaan. Had geen beleving ook massaal/toerisme. Mdv wel op plein geweest wilde niet naar binnen...

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door RJL86 » 16 apr 2019, 10:10

De notre dame is erg overrated(sowieso heel Parijs als je het mij vraagt) zijn veel mooiere kathedralen in Europa te vinden. Wel zonde dat het nu bijna helemaal afgefikt is. Dat wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bartje325i, beske, BMWDennis, Hans44, Joost H., Kadett, MarcF, MParallel, sitechris, TLRS, Will F., wjt en 172 gasten