http://www.noellemotors.de/335i_Bi-Turb ... e00.0.html
En voor wie zijn 335i er wat indrukwekkender uit wil laten zien:
[img
[img
[img:800:529]http://www.technikpower.com/temp/techni ... aser02.jpg[/img]
Dat zijn geen onaangename platen.
Check even je PB want ik heb een bericht gestuurd met een uitnodiging voor de CBR07. Ik wil die 21 inch ook wel eens zien, foto?Mat Firens schreef:Goed... ik heb er 21 inch onder liggen dus dat zal volgens voorgenoemde theorie geen winner zijn. Dan ga ik gewoon mee naar de CBR07. Weten we daarna allemaal hoe het zit.
Ik zit wel te wachten op een NL tuner die de 335i aandurft. Die Vishnu gasten hebben al een ´kit´ maar om zoiets uit de states te halen is me ook weer zowat.
Mat
Ja wel joh, dat ding staat al weken op E90post,( Volgens Scott, insider bij BMW, is de foto shop, zie mijn avatar, zeer dicht bij the real thing), wacht nou maar, volgende week dinsdag, om 16.45 live internet presentatie van de BMW persconferentie met, ik zeg het voorzichtig, de presentatie van de nieuwe M3...................................(bron; Auto Motor und Sport)Macboy schreef:Romo slimmerd. Valt je de photoshop niet op dan?
Maar die filmpjes zijn natuurlijk waardeloos. Wordt niet op exact het zelfde moment gas gegeven.
Dan is er tussen 130pk en 170pk bijv geen verschil als de 130pk 0,3 sec sneller op het gas gaat.
Laat staan dit soort auto's
ZO zit het. Maar dan heb je voor die 3 mille: 480pk. Betrouwbaar.Oliekoeler is std op de 335i. BMW levert geen half werk.Hielke schreef:Ik denk dat bij het tunen van de 3 liter turbo de compressie het grootste struikelblok is. 305 pk uit een 3 liter is echt niet veel. Gelijkwaardig of minder aan de oer cosworth uit 1986. De beide turbo's hebben dan ook relatief weinig te doen en de motor draait nog steeds net zo mooi als een atmosferische motor in de toeren.
Wil je met dat blok gaan tunen dan zal de compressie naar beneden geschroefde moeten worden. Dat bereik je alleen met andere zuigers. Daarvoor zal waarschijnlijk de cylinderkop gelicht moeten worden. En dan gaat er veel tijd in zitten, dan is de tuning niet alleen met een andere chip gepiept. Ipv 700 euro kost het verhaal dan minimaal 3000.
Doe je het wel dan zijn vermogens tot 500 pk volgens mij een peulenschil.
Robin even voor de duidelijkheid ik hoef mijn argumenten helemaal niet te verdedigen. betreffende het basisblok wat in de e46 330i zat en aan het eind van zijn evolutie zat voor meer vermogenswinst is dat geen crap. Anders had BMW helemaal geen nieuw 3 liter blok ontwikkeld. Het grote voordeel is dat het een sterker blok is dan de nieuwe 3 liter en dat dat de reden is geweest om er turbo's op te plaatsen.Robin schreef:Rico, de chip upgrades van de EU tuners zijn on it's way. Dat een turbomotor 'zwakker' door tuning kan worden hebben wij beide met de Audi S3 mogen meemaken. Dat een hoogtoerige M motor ook niet altijd helemaal 100 punten betrouwbaar is weten jij en ik en alle M rijders...
Het 192pk naar 400pk peuren is natuurlijk crap wat je daar zegt, maar neem ik je niet kwalijk. Je moet je toch ergens mee verdedigen.![]()
De Procede chip naar 380pk zit al in 10tallen 335i's en nog geen problemen gehad.
Hoeveel problemen had 'onze' 3.2 343pk M motor in den beginne?
Onzin!Andre schreef:Geef mij maar een 2 liter vag plus gechipte 80pk mee een dagje op het circuit. Maar ik kan je nu al vertellen wat er aan het einde van de dag over is van de motor.
Chippen kan als je zo nu en dan het vermogen gebruikt. Maar ga je het continu belasten. Gaat het gegarandeerd kapot.
Gebruikers op dit forum: Darudevampire en 11 gasten