Must see places Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Must see places Europa

Bericht door Niels » 06 dec 2011, 09:22

*Gardameer en omstreken (fantastisch motor gereden daar in de bergen rondom het meer)
*Route Napoleon
*Dolomieten

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 06 dec 2011, 09:42

Wat dachten jullie van heel Noorwegen. Zowel in de zomer als in de winter is dat een prachtig land, vanaf het meest zuidelijke puntje tot aan de Noordkaap.
Alle omgevingen van de foto's hierboven kun je in Noorwegen tegenkomen, aanrader hoor!

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Must see places Europa

Bericht door Elise » 06 dec 2011, 09:49

Barend schreef:Wat dachten jullie van heel Noorwegen. Zowel in de zomer als in de winter is dat een prachtig land, vanaf het meest zuidelijke puntje tot aan de Noordkaap.
Alle omgevingen van de foto's hierboven kun je in Noorwegen tegenkomen, aanrader hoor!
Nee lekker is dat...beetje het mooiste land van Europa promoten....voor je het weet gaat iedereen er naartoe....en dat moeten we natuurlijk niet hebben :duck:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door sitechris » 06 dec 2011, 09:49

Neuschwanstein gezien. Is wel hypertoeristisch. Je mag alleen naar binnen met een rondleiding en het is vooral bizar druk. Valt irl dus tikkie tegen.

Indrukwekkend qua natuur is een tripje met de bus naar Adelaarsnest in Berchtesgaden (Hitlers theehuisje). Verwacht er qua historie niet zoveel van (eigenlijk is het gewoon 1 groot terras met bier), maar het uitzicht is echt fenomenaal.

Afbeelding


Verder ben ik ook erg te spreken over de Berner Alpen in de regio Grindelwald/Wengen.
Afbeelding

En niet te vergeten dat je dan in de buurt bent van geweldige alpenpassen als de Susten, Grimsel, Furka Nufenen etc.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 06 dec 2011, 10:25

sitechris schreef: Verder ben ik ook erg te spreken over de Berner Alpen in de regio Grindelwald/Wengen.
Afbeelding
Hier ben ik gemiddeld denk ik ook wel één keer per jaar te vinden, omgeving Interlaken. Zowel voor de DF'er als de wandelaar als de mountainbiker een hele fijne omgeving. Mooie wegen, mooie natuur.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2011, 10:36

Interlaken e.o. is inderdaad prachtig. Ik heb weleens meegemaakt in midden juli dat er sneeuw lag 100 meter boven het dorp. Brrrr een mooi moment om de kampeerspullen in te pakken en naar het Lago di Como te verkassen.

Aan de andere kant van de Gotthard tunnel was 't 30 graden. We wisten niet hoe snel we onze truien uit moesten trekken.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Must see places Europa

Bericht door Robin » 06 dec 2011, 10:45

Noordkant Gotthardtunnel vind ik ook mooi, die >2 uren wachten zijn zo om. :D

Tja. Het begint met 'n T....
Afbeelding
...en het eindigt op ytjerkstradiel. :kikker:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Must see places Europa

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 10:45

Wintersportplaatsje waar wij heen gaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Must see places Europa

Bericht door JP » 06 dec 2011, 10:52

Roy schreef:De stuwdam in Eupen, Belgie vond ik ook wel gaaf trouwens:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wist niet van een stuwmeer in Eupen. Wel La Gileppe;

Afbeelding

en Robertville

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Must see places Europa

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2011, 11:04

Elise schreef:
Barend schreef:Wat dachten jullie van heel Noorwegen. Zowel in de zomer als in de winter is dat een prachtig land, vanaf het meest zuidelijke puntje tot aan de Noordkaap.
Alle omgevingen van de foto's hierboven kun je in Noorwegen tegenkomen, aanrader hoor!
Nee lekker is dat...beetje het mooiste land van Europa promoten....voor je het weet gaat iedereen er naartoe....en dat moeten we natuurlijk niet hebben :duck:
+1 geweldig land! zie ook mijn nordkapp draadje hier ergens op het forum :) ( http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =noordkaap" onclick="window.open(this.href);return false; )

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Must see places Europa

Bericht door Roy » 06 dec 2011, 13:26

@JP: We reden toen richting Monschau en van te voren had ik even gegoogled of er nog iets in de buurt was. Dat was dus Eupen ;) Mooi om eens te zien hoor!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Must see places Europa

Bericht door romo » 06 dec 2011, 15:33

Noorwegen gaat natuurlijk over de Prekestolen;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Preikestolen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 06 dec 2011, 15:49

De Preikestoelen is inderdaad een bekende toeristentrekpleister, maar ook op alle andere plekken in het land zijn mooie plekjes te vinden;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Must see places Europa

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2011, 16:36

Zeer herkenbare plaatjes Barend! schitterend land is het :wave: ik ga er zeker nog vaker naartoe :D

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Must see places Europa

Bericht door EmielS60 » 06 dec 2011, 18:24

Arthur schreef:Wintersportplaatsje waar wij heen gaan.

http://static.panoramio.com/photos/orig ... 247436.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Berwang?

Großglockner in AT is onzettend mooi, ook om te rijden.

Afbeelding

Het gebied rond de Vattern (2 grote meren midden in Zweden) is ook aan te raden.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Must see places Europa

Bericht door Davy MR2DRIFT » 07 dec 2011, 10:24

Wow, mooie plaatsen komen er voorbij zeg! Ik weet nu zeker dat ik een keer een tocht door Noorwegen moet gaan maken:-). Wat is de beste manier? Trein, auto.....?

Gisteren al even over gehad dat we binnenkort dat Kasteel Neuschwanstein maar eens moeten gaan bekijken.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 07 dec 2011, 16:12

Davy MR2DRIFT schreef:Wow, mooie plaatsen komen er voorbij zeg! Ik weet nu zeker dat ik een keer een tocht door Noorwegen moet gaan maken:-). Wat is de beste manier? Trein, auto.....?
Zitten we hier op trein-fun.com ? ;)
Die 1000 km tot aan de boot is saai, maar zodra je boot afkomt in Noorwegen is het al mooi, ook mooi autorijden! Maar hou je aan de snelheid, anders ben je zwaar de sjaak. :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Must see places Europa

Bericht door Martijn_bmw » 07 dec 2011, 16:34

Barend schreef:
Davy MR2DRIFT schreef:Wow, mooie plaatsen komen er voorbij zeg! Ik weet nu zeker dat ik een keer een tocht door Noorwegen moet gaan maken:-). Wat is de beste manier? Trein, auto.....?
Zitten we hier op trein-fun.com ? ;)
Die 1000 km tot aan de boot is saai, maar zodra je boot afkomt in Noorwegen is het al mooi, ook mooi autorijden! Maar hou je aan de snelheid, anders ben je zwaar de sjaak. :)
+1 rij naar kopenhagen (ong. 700km) pak daar de nachtboot naar Oslo (vetrek 17uur aankomst 9uur) en in 15min rij je oslo uit en zit je in de geweldige natuur met mooie 2 en 1 baans wegen ;)

wbt de snelheid... ik heb er geen last van gehad heb eigenlijk nergens op de snelheid gelet en gewoon gereden zoals ik zin had. was 7.500km :df: (op de stukjes aanloop en afloop route na dan al hou ik ook best van een stukje autobahn branden :kikker: )

pas achteraf hoorde ik van de boetetarieven :hot: maar gelukkig geen politie of flitspaal gezien (alleen in de steden/dorpen maar daar rij je toch niet hard...)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Macboy » 07 dec 2011, 21:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 07 dec 2011, 22:54

Macedonië.. Ziet er ook erg mooi uit!
Als je dan toch die kant opgaat, Kroatië & Bosnië hebben ook ontzettend mooie (lege) stukjes land. Daar kun je je (net als in Scandinavië) nog voelen alsof je alleen op de wereld bent. Heerlijk!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Must see places Europa

Bericht door dvh » 08 dec 2011, 00:13

Bezienswaardigheden europa..
Zal mijn persoonlijke favo's opnoemen

Vlakbij:
Heusden ( vesting )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sint Jan , Den Bosch
Afbeelding
Afbeelding

Kasteel Loevestein
Afbeelding


Bezienswaardigheden in Frankrijk denk ik gelijk aan Parijs..
Louvre
Afbeelding

Notre-Dame
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk kun je gewoon niet om Parijs heen. Prachtige stad, ontzettend veel te zien...
Je moet er wel van houden.. Persoonlijk vind ik het prachtig..


Ligt Kroatie nog in europa ?? ... :)
Wil je 1 v/d 7 wereldwonderen zien ? Ga dan langs de Plitvice meren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Must see places Europa

Bericht door Barend » 08 dec 2011, 10:38

Sorry dat ik blijf reageren hoor, maar de Plitvice Lakes zijn inderdaad ook echt ontzettend mooi;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was bang dat ik teveel foto's had gezien toen ik daarheen ging, maar het is zo indrukwekkend om te zien! Waterval na waterval na waterval. En je ziet de vissen zwemmen terwijl je net langs het water loopt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Must see places Europa

Bericht door GTRene » 08 dec 2011, 10:47

prachtig idd :shock:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Must see places Europa

Bericht door Petrolhead Tom » 08 dec 2011, 11:03

Barend schreef:
Davy MR2DRIFT schreef:Wow, mooie plaatsen komen er voorbij zeg! Ik weet nu zeker dat ik een keer een tocht door Noorwegen moet gaan maken:-). Wat is de beste manier? Trein, auto.....?
Zitten we hier op trein-fun.com ? ;)
Die 1000 km tot aan de boot is saai, maar zodra je boot afkomt in Noorwegen is het al mooi, ook mooi autorijden! Maar hou je aan de snelheid, anders ben je zwaar de sjaak. :)
Valt reuze mee, elke flitspaal staat aangegeven en van een lasergun hebben ze volgens mij nog nooit gehoord. Gewoon het hele land volle polle door. Voor zover dat hard gaat in een 205 1.1 :strong:

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Must see places Europa

Bericht door Rivanov » 08 dec 2011, 11:19

Paar jaar geleden bij de Plitvice Meren geweest. Echt ongelofelijk mooi. Waanzinnig.
Wil ik snel weer 's naar toe.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Eric Z, Joost H., Martijn M, SlowCo, TLRS en 146 gasten