Andre schreef:Remmen mooi. Chromen wielen not done. Typisch amerikaans.
Romo voldoet de 1M een beetje aan je verwachtingen na een aantal maanden/KM?
Absoluut, ik vind het echt een dikke kar, fantastisch sturend, altijd power waar nodig maar ook heel lui te rijden (na het werk als je moe bent heerlijk) ding hoeft geen toeren te draaien om te presteren........ondanks de 10 L kleinere tank dan de M3 een veel mooiere actieradius.
Dash is heerlijk en de mooie doorlopende tellernaalden die fantastisch oranje verlicht zijn, is `s avonds een lust voor het oog, ook het ouderwets naar de bestuurder gekantelde middenconsole geeft mij een gevoel van een warm bad, thuiskomen in een bekende wereld, zo als het altijd zou moeten zijn. Punten waarvan ik echt kan genieten, die het echt afmaken voor mij. Alcantara is daarbij het toetje natuurlijk.
Als je echt sportief met de kar losgaat zal je snel merken dat ook deze kar, net als de M3, eigenlijk te goed is voor de openbare weg, beetje toeren en je zit op hoogst illigaal gebied terwijl het geen enkele moeite kost voor het blok om dit te doen. Het chassis, het onderstel, de remmen, het sturen, het heeft allemaal verschrikkelijk veel marge, de eindgrens is alleen voor echte stuurmannen (Andre en consorten) en op speciale plaatsen( circuit) te bereiken. Op de openbare weg, als het roze papiertje je lief is, volstrekt andere koek.
Heb er nu 5700km op staan.
Minpunt vind ik toch "the drone" rond 2300RPM, maar IRL kan je daar onder blijven, en bij sportief rijden daar boven, dus is het "vermijdbaar"...............het blijft een irritant geluid..............sommigen vinden het sportief, ik vind het meer klinken alsof het niet lekker ronddraait en er wat kapot gaat...........
Mis ik iets? Eigenlijk niet, nou ja, een zonnescherm achter zou wel fijn zijn, maar das wat geneuzel in de ruimte.
Build quality so far so good.............hoe het zich op lange termijn gaat houden moet blijken, bij de M3 had ik toch ook wel wat rammeltjes her en der na verloop van tijd, wat niet moet kunnen c.q. storend is en steeds meer gaat ergeren.