Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Als alternatief voor de bekende Defenders, Discovery's, Range Rovers, G-klasses, Landcruisers en Jeeps, zit ik de laatste dagen te zoeken naar goede oude Pajero's. Voor mezelf. Lekker boenderen door de bossen, maar ook gewoon dagelijks op pad (dus baby aan boord) en uiteindelijk zelfs wel als vakantieauto.
Mijn zoektocht komt telkens in Zwitserland uit. Daar staan de meest interessante exemplaren, omdat ze in nette staat zijn. Ook is het aanbod belastingvrij wat groter, maar in de wegenbelasting zijn ze stukken goedkoper dan een Discovery (de meest voor de hand liggende keuze voor mij op dit moment).
Nu zijn er twee motorvarianten in beeld die beide voor en nadelen hebben. De 3 liter V6 benzine (die ik om zou bouwen naar LPG) en de 2.5 TD (die +- 90 pk heeft).
Heeft iemand ervaring met die blokken?
Is de 3 liter V6 goed om te bouwen naar LPG?
Die 2.5 TD lijkt me een prima blok om te tokkelen, maar echt rap wordt 't nooit. Is daar nog wat aan te doen? Grote intercooler, brandstofdruk, bieden dat soort grappen soelaas, of is het niet nodig?
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Van dit soort auto's moet je volgens mij gewoon niet verwachten dat ze vlot zijn... Dat is pas gekomen met de SUV-rage. Die 2.5 TD zal een 4 cilinder zijn? Net als de 3.0 van de Nissan Patrol... Die zijn puur bedoeld voor veel koppel: veel trekkracht bij lage toeren, ideaal voor terreinrijden en grote karren trekken.
Aangezien echte terreinauto's zoals deze op de gewone weg op z'n zachtst gezegd 'ongeciviliseerd' zijn, zou ik zelf voor de benzinevariant kiezen. Dan heb je tenminste nog iets van beschaving, want diesels van die leeftijd zijn echt vrachtwagenblokken...
Aangezien echte terreinauto's zoals deze op de gewone weg op z'n zachtst gezegd 'ongeciviliseerd' zijn, zou ik zelf voor de benzinevariant kiezen. Dan heb je tenminste nog iets van beschaving, want diesels van die leeftijd zijn echt vrachtwagenblokken...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Geen ervaring mee, maar een leuke keus op zich. Heb zelf dan weer meer met een Patrol of een Landcruiser las het nog een soort van luxe moet hebben. Laatstgenoemde zijn helaas relatief duur.
Maar goed, mocht ik zelf zo'n wagen kopen zou het denk toch een een Defender of een Disco worden. Puur op uitstraling. Dat het trage hokken zijn, zou mezelf dan weer een rotzorg zijn.
In jouw geval zou ik lekker een diesel halen. Belastingvrij hok, goedkope brandstof. Simpel toch?
Maar goed, mocht ik zelf zo'n wagen kopen zou het denk toch een een Defender of een Disco worden. Puur op uitstraling. Dat het trage hokken zijn, zou mezelf dan weer een rotzorg zijn.
In jouw geval zou ik lekker een diesel halen. Belastingvrij hok, goedkope brandstof. Simpel toch?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Zelf een jaar in een Patrol gereden, super! Voor het serieuze 4x4 werk komt een Pajero tekort en ook de betrouwbaarheid is minder dan een Landcruiser of Patrol, in Nederland/ Europa is het 4X4 aspect niet zo belangrijk en qua prijs is een Pajero super. Koop wel de diesel, de benzine is te traag. Mijn (belastingvrij) keus zou de Patrol 3.3D zijn.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Ik heb een korte Pajero (type 2) ding gekocht voor heeeel weinig en hij blijft het goed Ja snel is het niet, 't zuipt aardig wat maar verder is het best OK..
wat je voor de prijs krijgt is goed ook als je af en toe eens offroad wilt, maar als ik meer budget had zou ik eerder een defender pakken..
wat je voor de prijs krijgt is goed ook als je af en toe eens offroad wilt, maar als ik meer budget had zou ik eerder een defender pakken..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Dus maakt de heer Naber even een nieuw 'mijn auto' topic aan...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Had ooit een tijdelijke schoonpaps met een type2 Longbody V6 3000 en later een 3500. Dingen waren probleemloos en reden wel aardig. Die oudere ken ik niet, die V6 in basis dezelfde die later in Voyagers lag.
-
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Ben net terug van de amsterdam-dakar challenge, met een groep van meer dan 40 auto`s aangekomen in Banjul.
Hier reden ook meerdere pajero`s mee, short en long. Ik heb er van de 5 of 6 die er mee deden 1 gezien waarbij de achteras niet gelast was onderweg, Roest is een groot punt van aandacht! ze roesten van binnenuit, een kenner er naar laten kijken zal ik zeker aanbevelen. Het waren allemaal auto`s met de nodige ervaring aan km`s en wij hebben ze zeker niet gespaard. Maar motorisch deden ze het allemaal prima. Op een gebroken tuimelaarsas gebroken na dan, maar geen verdere schade ontstaan.
Qua 4x4 deden ze het prima! Wij reden zelf met een terrano van 1996 en een van de voordelen was voor mij de betere stoelen, maar dat is eenvoudig te vervangen natuurlijk.
Je moet ook geen snelweg monster verwachten, 110 km/h is eigenlijk wel de max voor langere afstanden, Het leuke is wel dat het niet uitmaakt of dit nou on of offroaad is!!
conclusie, goede auto maar houdt rekening met de roest! maar dit geldt eigenlijk voor alle 4x4`s van die leeftijd.
Hier reden ook meerdere pajero`s mee, short en long. Ik heb er van de 5 of 6 die er mee deden 1 gezien waarbij de achteras niet gelast was onderweg, Roest is een groot punt van aandacht! ze roesten van binnenuit, een kenner er naar laten kijken zal ik zeker aanbevelen. Het waren allemaal auto`s met de nodige ervaring aan km`s en wij hebben ze zeker niet gespaard. Maar motorisch deden ze het allemaal prima. Op een gebroken tuimelaarsas gebroken na dan, maar geen verdere schade ontstaan.
Qua 4x4 deden ze het prima! Wij reden zelf met een terrano van 1996 en een van de voordelen was voor mij de betere stoelen, maar dat is eenvoudig te vervangen natuurlijk.
Je moet ook geen snelweg monster verwachten, 110 km/h is eigenlijk wel de max voor langere afstanden, Het leuke is wel dat het niet uitmaakt of dit nou on of offroaad is!!
conclusie, goede auto maar houdt rekening met de roest! maar dit geldt eigenlijk voor alle 4x4`s van die leeftijd.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Tis het eigenlijk niet waar maar goed danallen schreef:Dus maakt de heer Naber even een nieuw 'mijn auto' topic aan...
Roest is inderdaad wel een aandachts puntje.. die van mij heeft ook behoorlijk wat plekken maar omdat die niet netjes hoeft te zijn heb ik het schoongekrabt en gewoon even dicht gesmeerd Roest is overigens alleen op de body bij die van mij
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Als je niet voor een V6 op gas gaat zou ik serieus een Patrol overwegen. Die 6-pitter klinkt gewon heerlijk.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
Ik heb een paar maanden terug een heerlijke Jeep gekocht, dus Patrol e.d. zijn van de baan.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Mitsubishi Pajero (Wagon / Long Body)
*ziet nu pas dat ie een topic kick van 27 september, sorry *
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten