auto kopen zonder rijbewijs?

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
moorske

auto kopen zonder rijbewijs?

Bericht door moorske » 27 nov 2011, 19:27

yu best lezers ik ben Jorre Moors

heb n vraagje ik ben nog geen 18 en heb dus nog geen rijbewijs en ook geen voorlopig rijbewijs. Maar ben wel al van heel jong gepasioneert door auto' s. Heb nu laatst echt n mooi pareltje van bmw gevonden wat ik zeer graag zou willen kopen om deze terug op te maken tegen dat ik een rijbewijs heb want er is nog een beetje werk aan deze bmw. Maar mijn vraag is kun je nu eigenlijk een auto te kopen zonder rijbewijs en zonder 18 te zijn? Als iemand mij hier wat meer over zou kunnen vertellen zou dat heel fijn zijn.

zoek ook nog een workshop f cursus over autotechniek hier zetten ze jammer genoeg ook regelmatig een leeftijd op. :(

Niels v D

Re: auto kopen zonder rijbewijs?

Bericht door Niels v D » 27 nov 2011, 19:30

Kopen wel, op je naam zetten (nog) niet. Zal in de toekomst wel veranderen omdat je met 16,5 je rijbewijs mag halen. Bovag is daar in ieder geval voor aan het lobbyen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 nov 2011, 19:45

moorske schreef:[...] om deze terug op te maken [..]
Ik geloof dat OP niet in Nederland woont... :)

FrankS

Bericht door FrankS » 28 nov 2011, 09:16

Je kunt met een ID+Uittreksel GBA wel een auto zon der rbw op je naam laten zetten. Zie ook de site van de RDW.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 28 nov 2011, 11:01

Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
Je hoeft dus geen RBW te hebben, maar je moet 18 zijn. In Nederland dan tenminste, als Moorske uit Belgie komt zoekt ie het zelf maar uit :)

Plaats reactie