(want daar lees ik niks over)
Hun moto is ook awareness kweken. Niks mis mee.Ruben schreef:Wel in het juiste perspectief zetten hè. Volgens mij geven ze het grootste deel uit aan ondersteuning van bestaande kankerpatiënten. Ook nobel, maar misschien niet naar verwachting van vele mensen.
Ik heb wel een vaag idee hoe de vork in de steel steekt.....Ruben schreef:Daar post ik bewust niks over want dat gaat niemand een reet aan en daarbij vraag ik me af waarom iedereen het hier wel neerzet. What is the point?
Een goede directeur kost nou eenmaal geld.....zo simpel is het.smiley schreef:Enkele jaren geleden dook er een lijst op met salarissen van directeuren van goede doelen (met behoorlijke schrikreacties)
Heb me wel eens voorgenomen van de top 15 doelen de jaarrekening eens door te nemen, en het belegde kapitaal eens op te tellen (waar ze dus bankje mee spelen, niet uitgeven aan goed werk)
Ben bang dat als je het opteld, dat je griekenland uit de problemen kunt helpen.
Een slechte ook.Elise schreef:Een goede directeur kost nou eenmaal geld.....zo simpel is het.smiley schreef:Enkele jaren geleden dook er een lijst op met salarissen van directeuren van goede doelen (met behoorlijke schrikreacties)
Heb me wel eens voorgenomen van de top 15 doelen de jaarrekening eens door te nemen, en het belegde kapitaal eens op te tellen (waar ze dus bankje mee spelen, niet uitgeven aan goed werk)
Ben bang dat als je het opteld, dat je griekenland uit de problemen kunt helpen.
Robin schreef:Een slechte ook.Elise schreef:Een goede directeur kost nou eenmaal geld.....zo simpel is het.
en dus al die vrijwilligers zijn monkeys? en die direckteuren zijn meer slaven drivers of dompteursElise schreef:Robin schreef:Een slechte ook.Elise schreef:Een goede directeur kost nou eenmaal geld.....zo simpel is het.![]()
Ik bedoelde meer "if you pay peanuts you get monkeys", maar dat snap jij ook wel
Er zijn ook genoeg asociale collectanten.Robertdj schreef:Same here, mijn moeder loopt collecte voor KWF. Als ik dan hoor hoe asociaal sommige mensen collectanten afwimpelen kan ik niet anders dan doneren.RVV schreef:Ik gooi altijd wat in een collectebus. Maar gek genoeg niet eens direct voor een goedendoelen organisatie.
Ik doe het vooral als een stukje waardering voor de collectant. Meestal of eigenlijk altijd mensen die linksom of rechtsom direct betrokken zijn bij het leed van de ziektes waarvoor ze lopen. Dochter ernstig ziek, of vader heeft hersenziekte etc. De mensen die met een collectebus lopen doen dat echt vanuit hun hart, hun steentje op die manier (lopen collecte) willen bijdrage aan het bestrijden van het leed waar hun naasten mee te maken hebben.
Juist daar heb ik veel waardering voor, daarom gooi ik ook geld in een collectebus, zodat die collectant ook weet waarvoor hij het doet.
Uiteraard, maar verkijk je niet op de grootte van de reserves, in combinatie dat men ALLEEN goed doet met de opbrengst van de beleggingen minus de overheadkosten.Elise schreef:Verder lijkt het mij gezond als men geld achter de hand heeft om de continuïteit te waarborgen en direct hulp te bieden als het nodig is.
Denk je dat ik er ver naast zit dan?Luco schreef:En Elise, beetje flauwe opmerking, jij weet namelijk niet wat een ander wel of niet in een collectebus stopt.
Zo'n stemmingmakerij filmpje van het programma Kassa, nee dank u.smiley schreef:Mijn broek zakte het meeste af bij het beleggingsverlies van het KNMR in 2009, zijn de 22.5 miljoen:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/" onclick="window.open(this.href);return false;"
Wat jij wilt, fijn dat jij beter weet waar ik wel en niet aan geef.Elise schreef:Denk je dat ik er ver naast zit dan?Luco schreef:En Elise, beetje flauwe opmerking, jij weet namelijk niet wat een ander wel of niet in een collectebus stopt.
Valt me op dat tot nu toe niemand van het anti-PVV comité een uitspraak doet over het geven aan goede doelen.....en ja, daar hoor jij ook bij
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Wil niet alle goede doelen over een kam scheren, maar denk dat er nog weinig zijn die echt vanuit het idee werken wat de meeste mensen bij een goed doel hebben. Continuïteit van een goed doel, kom op zeg. Als men niks meer wil geven of men niks meer krijgt is het over en uit. Een goed doel bestaat bij de gratie van goodwill. Reserveringen voor lange termijn projecten daar gelaten natuurlijk.smiley schreef:Los van het feit of beleggen wel of niet een goede zet is, zit het mij alleen dwars dat ze het uberhaubt hebben kunnen beleggen.
Van een pensioenfonds kun je verwachten dat ze het kapitaal wat ze hebben moet groeien om de indexering bij te houden, met een evetueel risico dat het een jaar niet lekker gaat.
Het enige wat ik van een goed doel verwacht is dat de inkomsten van dat jaar minus de onkosten besteed worden aan .......hou je vast......een goed doel. (en een fatsoenlijke reserve daargelaten)
Maar 30 tot 40 jaar subsidie op de grote hoop smijten heeft gewoon tot walgelijke reserves geleid, die totaal niet meer in verhouding staan tot waar het doel ooit voor is opgezet.
Neem als voorbeeld even de dierenasiels in Nederland. Hebben ze geen (of veel minder) inkomsten en ook geen reserves achter de hand zou dit gelijk sluiting betekenen.Ruben schreef:Continuïteit van een goed doel, kom op zeg. Als men niks meer wil geven of men niks meer krijgt is het over en uit. Een goed doel bestaat bij de gratie van goodwill. Reserveringen voor lange termijn projecten daar gelaten natuurlijk.
Exact, en daar zit precies die grijze zone, waardoor ze bankje kunnen spelen.Ruben schreef: Reserveringen voor lange termijn projecten daar gelaten natuurlijk.
In 2012 kun je makkelijk bij het KNMF 3 ton pakken. Die vegen er toch maar hun reet mee af, omdat ze de kotjes van hun zodiacs moeilijk nog een 10e verflaag kunnen geven.Luco schreef:Daar neem je een heel slecht voorbeeld, de meeste dierenasiels moeten per maand/jaar bekijken of ze kunnen overleven en hebben geen of heel weinig reserves.
Juist daarom had ik de dierenasiels als (slecht) voorbeeld genomen, de continuïteit is bij velen een drama.Luco schreef:Daar neem je een heel slecht voorbeeld, de meeste dierenasiels moeten per maand/jaar bekijken of ze kunnen overleven en hebben geen of heel weinig reserves.