Lotus Exige én Elise
- GTRene
Re: Lotus Exige én Elise
leuk ding, voor een LHD ook vriendelijk geprijst.
-
Je kunt ook naar Amsterdam, Jan van der Kooi is een prima kerel.JP schreef:Inderdaad maar eens naar Lochum, al dacht ik dat jullie daar niet echt fan van waren. Prijstechnisch...dan.
En bij een dealer betaal je altijd meer......ook daar moet de kachel branden.....
-
Smaken verschillen, ik vind de achtervleugel op het model ervoor veel mooier/praktischerHans R schreef:Wacht idd nog even en kijk dan naar een mooie Exige 2010 model, je had de mijne moeten overnemen uiteindelijk is die voor €40000,- weg gegaan, veels te weinig eigenlijk![]()
Ik denk ook dat de Exige prijzen op korte termijn zullen zakken..

-
Uit de advertentie....Jussi schreef:Kwam deze tegen. Is dit zo wat een correcte prijs?
http://nl.kapaza.be/vi/60665532.htm
Waarom is dat bekleed? Chassis schade te verbergen?Lotus Elise S1 van 9/2000 (een van de laatst gemaakte s1's, waar alle kinderziektes uit zijn)
Interieur:
LHD exemplaar
lederen bekleding zwart
lederen stuurwiel
volledig bekleed interieur + koffer (dus niet enkel de matjes)
opbergnet achter zetels
alu raamslingers
radio cd/mp3 kenwood, alpine speakers
Alleen al daarom zou ik hem niet willen hebben.
-
Lotus Heaven by PheauteauBox, on Flickr
Lotussen zijn echt zo vet, dit was bij een een groep vrienden met wat Lotussen. Echt geweldige wagentjes.
- JP
Laatst gewijzigd door JP op 19 nov 2011, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
dat komt al aardig in de buurt JP, de kleur moet je net van houden, niet verkeerd maar ook niet super.
vroeger deed ik het dan vaak zo, deed dan gewoon een bod waar ik hem eventueel wel voor wilde overnemen en ik zeg maar een jaar speling had om zo'n auto voor hetzelfde weer te verkopen.
vooral als je cash bied, dan kan het zo zijn dat ze bv in dit geval met 38K toehappen bv.
vroeger deed ik het dan vaak zo, deed dan gewoon een bod waar ik hem eventueel wel voor wilde overnemen en ik zeg maar een jaar speling had om zo'n auto voor hetzelfde weer te verkopen.
vooral als je cash bied, dan kan het zo zijn dat ze bv in dit geval met 38K toehappen bv.
-
GTRene schreef:of meteen beter deze, wel stuk duurder doch ik denk als je cash bied die voor redelijk wat minder weg kan.
2008 S240 voor 48K vrpr
Is dezelfde auto en deze week overgeschreven na meer dan een jaar te koop te hebben gestaan.JP schreef:Exige S 240, '08, 27850km, €42950,-.
Prijzig....maar toch
(staat ook bij vanSten op de website als verkocht).
-
Eindelijk verkocht dus..
Had al wel verwacht dat hij voor véél minder dan de vraagprijs weg mocht, was nog niet heel erg in prijs gezakt in dat jaar dat hij te koop stond..
Had al wel verwacht dat hij voor véél minder dan de vraagprijs weg mocht, was nog niet heel erg in prijs gezakt in dat jaar dat hij te koop stond..
- GTRene
thx for the update Elise, dacht al wel dat er nog aardig wat met de prijs gedaan kon worden in deze tijden en hoe de markt over het algemeen verloopt.
heeft de koper weer iets leuks voor een redelijke NL prijs.
komen vast ook nog 1 of 2 dkr grijze/zwarte vrij komende maanden.
hoeveel elise/exige zijn er eigenlijk zeg vanaf 2006 verkocht in NL, neem aan dat er daar ook nog wat bijzondere bij zitten, zo zag ik een jaar oid geleden bij vd Kooi ook nog een rally coureur die daar was met een 260cup? mooi ding en euh goed gebruikt
en die wilde die ook verkopen om het nwe typ te kopen (2010 typ) maar heb die nog niet tegen gekomen.
heeft de koper weer iets leuks voor een redelijke NL prijs.
komen vast ook nog 1 of 2 dkr grijze/zwarte vrij komende maanden.
hoeveel elise/exige zijn er eigenlijk zeg vanaf 2006 verkocht in NL, neem aan dat er daar ook nog wat bijzondere bij zitten, zo zag ik een jaar oid geleden bij vd Kooi ook nog een rally coureur die daar was met een 260cup? mooi ding en euh goed gebruikt

-
Voor de duidelijkheid, hij is nog steeds te koop he (bij een handelaar)KoenM schreef:Eindelijk verkocht dus..
Wat ik ervan weet heeft deze Exige 93k nieuw gekost en is hij vorig jaar zomer te koop gekomen voor rond de 50k ex BTW, dus er is wel aardig wat vanaf gegaan door de 1e eigenaar.
Grootste nadeel voor de verkoper is geweest dat vorig jaar de nieuwprijzen meer dan 10k naar beneden zijn gegaan door de lagere BPM.
Denk dat de vraagprijs wel ex. BTW is, dus € 429.50 excl. ==> € 51.110 incl BTW.
- JP
Ah, is dat toch die. Thanx. Ja, die zag ik al op de Lotusclub-site staan, dat hij eerst 50k vroeg en daarna 48k. Beetje vreemd hoe en wat met de btw, mocht die nu er nog bijkomen.
Dan kun je voor dat geld deze eveneens lhd, Chrome orange halen bij FKM;

Exige S, 11-'08 , 9kkm, € 41.000,-
Iets minder km's, iets jonger, en een retegave kleur. Een Lotus moet een opvallende kleur hebben, vind ik.
Autoscout
Dan kun je voor dat geld deze eveneens lhd, Chrome orange halen bij FKM;
Exige S, 11-'08 , 9kkm, € 41.000,-
Iets minder km's, iets jonger, en een retegave kleur. Een Lotus moet een opvallende kleur hebben, vind ik.
Autoscout
-
Vind die lichte kleur wel erg gaaf staan JP. Als je tijd hebt zou ik gewoon eens langs rijden om de auto in het echt te gaan bekijken.
- Joost
De lichtblauwe staat te koop bij hetzelfde bedrijf als waar ik mijn Exige vandaan heb.
Toen ik de mijne kocht had hij het er al over dat hij wel weer een andere zou kopen, dat is dus deze geworden.
Kleur moet je van houden, verder wel een mooie auto zo op de foto´s..
Toen ik de mijne kocht had hij het er al over dat hij wel weer een andere zou kopen, dat is dus deze geworden.
- JP
...en? Hoe bevalt die zwarte van jou ? Gaat ie een beetje vooruit met 260pk....Joost schreef:De lichtblauwe staat te koop bij hetzelfde bedrijf als waar ik mijn Exige vandaan heb.

Pricedrop; van 44 -> 42k€GTRene schreef:of een goed bod doen op die witte 2007 op DF occasions...
niet verkeert zo'n S240
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
En hem uiteindelijk meenemen voor €40000,- dat is het meest reeel.
Maarja ik blijft het 2010 model een stuk mooier vinden..
http://pistonheads.com/sales/2211358.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pistonheads.com/sales/2211358.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- GTRene
ja das een prachtige uitvoering, helemaal mee eens zo die van PHHans R schreef:En hem uiteindelijk meenemen voor €40000,- dat is het meest reeel.
http://pistonheads.com/sales/2211358.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

zit ook een gaaf interieur in, en de beschrijving is ook leuk, ze maken er zo meer vermogen van als jij dat wenst.
dur voor je hem ophaalt ff goede prijs afspreken incl de 280pk optie dan is dat ook meteen klaarHuge Type 72 spec including:
240bhp Performance Pack (further upgradeable to 260/280bhp if required)

-
Willb , de verkoper, heeft vaker van die prachtige auto's
Als ik het geld had deed ik het morgen overnaken na will en vrijdag de auto ophalen, wauw!
Als ik het geld had deed ik het morgen overnaken na will en vrijdag de auto ophalen, wauw!
- Joost
De Lotus bevalt me prima.
Heb er vorige week zaterdag voor het eerst mee op het circuit gereden en daar valt echt alles op z´n plaats.
Het directe sturen, de gasrespons, de wegligging. En met 260 pk wil het ook best vooruit!
Heb er vorige week zaterdag voor het eerst mee op het circuit gereden en daar valt echt alles op z´n plaats.
Het directe sturen, de gasrespons, de wegligging. En met 260 pk wil het ook best vooruit!
- Bijlagen
-
- exige.jpg (65.92 KiB) 1297 keer bekeken
- GTRene
stoer ding, mooie combo zo.
- Maik
Hey, is dat niet de ex van Jan de J.? Mooie bak zeg :bro:
- Joost
Klopt. Is de ex van Jan.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Yes, lekker kleurtje...
http://www.pistonheads.com/sales/3238057.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistonheads.com/sales/3238057.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Zijn die al zo goedkoop geworden.Hans R schreef:Yes, lekker kleurtje...
http://www.pistonheads.com/sales/3238057.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Idd lekker kleurtje. Maar wat voor mij meer opviel was het onderstel!