Korte introductie. Hij begon, trok kaal, had fun, maar uiteindelijk door het ongelukje wat mij overkwam met de 328iS bood Sven zijn auto aan. Dit dus maar gedaan en sinds een week eigenaar van zijn oude 318iS Coupe.
Riep uiteraard herinneren op, zelfde kleur, zelfde onderstel zelfde motor, zelfde interieur.....
Lovely.
Kortom 318iS verhaal pak ik weer op maar dan gaan we nog iets verder!
Auto is dus kaal en word zo licht mogelijk. Ik laat hem opnieuw wegen bij het RDW voor minder belasting en de kleur word op kenteken veranderd (oranje) .
Onderstel is Tec-tuning, 26mm stabi, alle bussen/kogels nieuw voorin, achter nog in goede staat en excentrische bussen voorin. Ook een paar spacers rondom.
Motor blijft origineel. nokkenastandwielen, ketting en rollen enz is allemaal vervangen door de vorige eigenaar. Verder is er wel een Chip besteld. Ik ben heel benieuwd wat dat oplevert. Piekvermogen komt dan bij 7050 toeren (156pk) en toerenbegrenzer op 7500 toeren.
Das ook wel prettig, die 1000 toeren extra, want er zit een kort diff onder (4.10) wat ik opgebouwd heb ervoor. Nu looptie dus maar 190km/h op de teller en das niet zo snel haha.

Interieur: KAAL, matwit, leder deep-dish stuur en 2 kuipstoelen + een 6 punt en 4 punt gordel.
Near future plans: ROLKOOI

Foto's:
Binnenkant net wit gespoten:
Bondage:
Bak en braad:
Monteer stoel en gordels:
Strippen van de buitenkant:
Gele lenzen eruit en shrouds in de dimlichten:
En vanmiddag begonnen met spuiten. Oranje met zwart dak? Ehwm.. Alsie oranje werd betaalde pa de verf. Anders wastie wit geworden.

Hopelijk het weekend laag 2 en als afronding een blanke laklaag en poetsen! Verder alles overschroeven van de 328i, schroefset, remmen, wielen, X-brace, remslangen, M3 tellerhuis, dynamo...
We gaan het zien!
Tot zover de openingspost