Cayman R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 15 okt 2011, 15:21

GTRene schreef:nee ik koop jou auto niet :mrgreen:

dat ie fijn rijd geloof ik graag.
Dan hebben we een match want ik verkoop hem niet :mrgreen:

Rijden...hij vliegt! Als eerste het dak boven de 200 :vliegen: Geeft wel een mooie subjectieve indruk van snelheid :duh:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 15 okt 2011, 15:34

whaha :mrgreen: :clap:
lol

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Cayman R

Bericht door Sperdy » 16 okt 2011, 12:19

Heb gisteren nog even een uurtje kunnen sturen in een Cayman R. 1 conclusie: Fe-no-me-naal. Rijbeleving is exact als een Boxster Spyder. Ik merk geen verschil. Dus van het beste soort dat je op automotive gebied vandaag de dag kunt krijgen. De Spyder is met (nog) meer brani, omdat je open rijdt, en voelt voor mij (misschien) nog makkelijker aan om hard mee te rijden. Insturen met dit soort auto's is zo angstaanjagend precies. Middenmotor, stijfheid koets, weggedrag, insturen, accelereren. Alles klopt aan de Cayman R. Tja, +50pk, dat zou leuk zijn. Het is echt niet normaal hoe uitgebalanceerd deze Cayman R is. Beste tot nu toe waar ik ooit in heb gereden. Waar andere auto's - op punten - de Cayman R benaderen (en ook overteffen, bijv, 500+pk, sneller in een rechte lijn, of uiterlijk) is de Cayman R een volmaakte eenheid. De kwaliteit van het produkt is uitzonderlijk en uniek. Ik vind de looks van een Cayman R het zwakke punt. Het blijft toch een 911 in een luier, hoeveel strepen en zwarte velgen je dat ding ook geeft. Ik vind het probleem de achterkant en de heupen. De Spyder roept dat gevoel niet bij mij op, omdat die duidelijk een eigen roadster sfeer uitademd (bulten en tent).

Nog maar ff doorsturen in die acs1 dan maar ... :bag:

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 16 okt 2011, 12:35

FerdiACS1 schreef: Ik vind de looks van een Cayman R het zwakke punt. Ik vind het probleem de achterkant en de heupen. De Spyder roept dat gevoel niet bij mij op, omdat die duidelijk een eigen roadster sfeer uitademd (bulten en tent).

Nog maar ff doorsturen in die acs1 dan maar ... :bag:
Je neemt me weer de woorden uit de mond ;-) Waar ik wel benieuwd naar ben is in hoeverre de CR de praktischere auto voor alle dag is. Het feit dat we een coupé met een cabrio zonder stevige linnen kap vergelijken zegt natuurlijk al genoeg maar is het verschil erg groot of beperkter dan de uitgangspunten doen vermoeden?

Het Brani gehalte van de Spyder met open of half open dak is idd hoog, als je de achterkant sluit (ik rij altijd zonder) is al een stukje weg, alles eraf is gewoon top!

Stuur jij maar lekker verder in je ACS1 :tooth: !

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 16 okt 2011, 12:43

@Ferdi, je komt niet ff langs zodat ik ook een stukje kan rijden :kikker: :wink:

begin ook aardig nieuwsgierig te worden hoe de Cayman R rijd, desnoods een SC er op en gassen met dat ding :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Cayman R

Bericht door Sperdy » 16 okt 2011, 13:00

Apolo2 schreef: ... Waar ik wel benieuwd naar ben is in hoeverre de CR de praktischere auto voor alle dag is. Het feit dat we een coupé met een cabrio zonder stevige linnen kap vergelijken zegt natuurlijk al genoeg maar is het verschil erg groot of beperkter dan de uitgangspunten doen vermoeden?...
Praktisch? Het verschil is natuurlijk niet zo groot. Beide auto's zijn zeer praktisch, goed voor een groot gezin, je Romana past uitstekend in de grote brede zetels en de kofferruimte kun je vol stampen met je vakantiecamping-zut. Beiden rijden 1 op 20.. woooohaaaaaaa. :lollerdelol:

De Spyder is - op die Lotus van Hans R na :) - de meest onpraktische auto die je kunt kopen.
De Cayman R is net iets minder vreselijk onpraktisch:

1) De Cayman R heeft een gesloten koets, dus: een hoedenplank! Daar kun je je ja-knikkende kunststof hond op kwijt en je tandenborstel. Kan bij de Spyder niet.
2) In de wasstraat blijft de Cayman R van binnen droog, de Spyder niet (ookal doe je het dak er op).

Beide auto's zijn uiteraard gruwelijk onpraktisch. Hoe leg je dat uit aan moeder-de-vrouw ?

@ René
Die 300+ pk's op de Cayman R zijn meer dan genoeg. Hoeft helemaal niets bij voor DF.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 16 okt 2011, 14:20

FerdiACS1 schreef:Praktisch? Het verschil is natuurlijk niet zo groot. Beide auto's zijn zeer praktisch, goed voor een groot gezin, je Romana past uitstekend in de grote brede zetels en de kofferruimte kun je vol stampen met je vakantiecamping-zut. Beiden rijden 1 op 20..
Volgens had ik duidelijker moeten zijn :mrgreen: Een 1 coupé is ook verre van praktisch maar zou ik zonder prob's voor het woon/werk/zakelijke verkeer inzetten....dat is echt een no-go voor een Spyder...in hoeverre ligt de R dichter bij de Spyder dan bij de Einser?

En anders blijven we gewoon doen alsof we elkaar niet begrijpen :tong uitsteken:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Cayman R

Bericht door Sperdy » 16 okt 2011, 15:40

'Praktisch' is net zo subjectief als bijvoorbeeld 'uiterlijk' of 'rijbeleving'. Rondetijden zijn bijvoorbeeld niet subjectief. Dus op je vraag is geen goed antwoord te geven, door niemand niet. Mijn mening kan ik wel geven:

Mijn mening, mijn beleving:
Een Cayman R en Spyder liggen veel dichter bij elkaar, dan een 135i/1M bij een van die twee auto's. Een 1M, en nog meer een standaard 135i, voelt als een BMW 7 serie tov. een Spyder en Cayman R. Het verschil tussen de Cayman R en Spyder is de hoedenplank en het vaste dak, voor de rest eveknie in alles (behalve dan open rijden). Een 135i/1M is een 4-zitter (met meer beenruimte achter dan in een normale 1 serie) en een prima koffferbak (ook weer groter dan een 1 serie). De 1 serie Coupé is bijv, ruimer dan een VW Golf, in alles.
Ik zou een Spyder wél uitstekend voor daily kunnen inzetten. Meer dan praktisch genoeg. Ik leg mijn koffertje voorin, mijn jasje netjes achterin. Een grote koffer als ik op reis moet. Het dakje erop, en je zit prima droog. Dakkie er af, als het zonnetje schijnt, of droog is. Niet harder dan 100kmh en je kunt ook naar de radio luisteren. Dus ok. De ride is uitstekend voor daily, ook niet te hard.

Zoiets dan ...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 16 okt 2011, 15:59

grappig, wilde ff kijken wat de Spyder R zou doen qua prijs kom ik deze tegen, een hardtop incl :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

het wordt er niet echt mooier op maar het is er dus schijnbaar al

Afbeelding
inclusive Hardtop!! (Speedart,über 4000€),
ah bij deze lijkt het al iets anders doe speedart hardtop

Afbeelding

hier een witte met zwart dakje, dat lijkt al iets beter op een spyder dan dat in het wit.

http://www.speedart-tuning.de/2008/de/m ... er-ht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Cayman R

Bericht door Tom » 16 okt 2011, 16:11

Hoe verneuk ik m'n Spyder. Afschuwelijk ding.

Snap nooit waarom mensen zo bang zijn voor een softtop. Dat je niet van cabriorijden houd begrijp ik (mietjes ;)).. maar echt nadelen heb je er niet aan... stijfheid is bij dit soort auto's geen issue, isolatie is perfect, het is niet gehorig en als het moet kan ie heel het jaar buiten staan.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 16 okt 2011, 20:23

FerdiACS1 schreef:'Praktisch' is net zo subjectief als bijvoorbeeld 'uiterlijk' of 'rijbeleving'. Rondetijden zijn bijvoorbeeld niet subjectief. Dus op je vraag is geen goed antwoord te geven, door niemand niet. Mijn mening kan ik wel geven:
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in maar kom op Ferdi sla niet meteen dit draadje dood ik probeer hem wat te rekken :bignews: Anders gaat het meteen weer over BMW :mrgreen:

Hardtop op de Spyder staat m.i. foeilelijk en is nergens voor nodig :kotsen: Het dakje is zo slecht niet al moet je het lawaai voor lief nemen.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Cayman R

Bericht door Robin » 17 okt 2011, 13:56

Blad is al bijna twee weken uit, maar in de SPORTAUTO haalt de Cayman R een 8:10 op de Nordschleife. Fwiw.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 17 okt 2011, 14:04

Robin schreef:Blad is al bijna twee weken uit, maar in de SPORTAUTO haalt de Cayman R een 8:10 op de Nordschleife. Fwiw.
valt me eerlijk gezegd een beetje tegen...
zie ook deze lijst van de NS...hey daar staat ie met een 8.06 op nr 93 en ook met 8.06 staat de Cayman S op nr 91, ik had dus die R zeker op een 8.02 verwacht of nog iets beter zelfs.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Cayman R

Bericht door Niels » 17 okt 2011, 16:49

Ach een seconde langzamer dan een m3 dus slecht kan ik het niet vinden :wink:

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 17 okt 2011, 17:32

GTRene schreef:zie ook deze lijst van de NS...hey daar staat ie met een 8.06 op nr 93 en ook met 8.06 staat de Cayman S op nr 91, ik had dus die R zeker op een 8.02 verwacht of nog iets beter zelfs.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
8:06 met de bronvermelding SportAuto?!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 17 okt 2011, 17:34

Apolo2 schreef:
GTRene schreef:zie ook deze lijst van de NS...hey daar staat ie met een 8.06 op nr 93 en ook met 8.06 staat de Cayman S op nr 91, ik had dus die R zeker op een 8.02 verwacht of nog iets beter zelfs.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
8:06 met de bronvermelding SportAuto?!
dat zijn geloof ik de mensen van dat autoblad, tenminste daar ga ik van uit :D
van dit blad dacht ik?

http://www.sportauto-online.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Cayman R

Bericht door Apolo2 » 17 okt 2011, 18:06

Hee René, ik doelde op de 8:10 die Robin aanhaalt met als bron SportAuto en de link die 8:06 aangeeft met bron tevens SportAuto.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 17 okt 2011, 18:17

ah zooo :D

Robin heeft soms bronnen van de tegenpartij zo lijkt het :lol:

Robin, verklaar u nader.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Cayman R

Bericht door Robin » 17 okt 2011, 18:30

Mijn bron is het blad SPORTAUTO zelf. Hij stond op Bridgestones en op Contis zit 8:06 erin. (Aldus FAZIT)Maar de Cayman S zit op 8:17.(?) Hoe geloofwaardig is 't blad en hoe geloofwaardig is 't net he.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 17 okt 2011, 18:46

lijkt me duidelijk :D
met die 8.06 hebben ze de gunstige tijd gepakt met die conti force contact (nooit van gehoord) banden zo lijkt het :D

dus normaal was het 8.10, zou wel wat vreemd zijn als ie daarmee dezelfde tijd rijd als de S versie, of die is al zo goed in de basis of een andere dag/banden/rijder/weer
achja, richttijden zijn meestal wel leuk, maar van aardig wat afhankelijk.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Cayman R

Bericht door Sperdy » 08 nov 2011, 13:10

CAR Best sportscar 2011



Uitslag
Winner: Porsche Cayman R

"... Are we suprised that the Cayman R was the fastest? Not me. It feels so right: light, responsive, balanced. What's really amazing is that it takes an almost binary discipline and fills the gaps with nuances of feel and progression. You are aware that you're going quicker than in the other cars, but also that you are enjoying the detail rather than trying manage the masses or power. It's intuïtive and fluid and briliant ..."

final verdict (stars)

5 stars:
Porsche Cayman R
Renault Megane 265 Trophy
Citroen DS3 racing
VW Golf GTi edition 35

4 stars:
Mini Coupe JCW
Nissan 370 Z
BMW 1-series M Coupe
Audi RS3 Sportback

3 stars:
Corsa VXR Nurburgring

Opmerkelijke details:
- De remmerij van de Cayman R was al ruk voordat ze begonnen (het was een ragauto van Porsche Driving Experience). Na 1 oefenrondje (dat was dus de enige tijd die ze konden zetten), was er al geen remgevoel meer. lol.
- De stoelen van de Golf GTI zijn de beste van allemaal (veel beter dan die van een RS3) < hoe kan dat nou?, denk ik dan
- Remmerij van de 1M zeker niet geschikt voor track-use
- Megane is a 'true track car!'. Very good diff.
- 1M ging na het derde rondje flink pushen al in 'limp home'..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 08 nov 2011, 15:58

je zou er toch zo 1 kopen...de R lijkt me ook een leuk ding :df:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Cayman R

Bericht door Sperdy » 08 nov 2011, 18:27

GTRene schreef:je zou er toch zo 1 kopen...de R lijkt me ook een leuk ding :df:
Dat kan. Als je pakweg 105k+ hebt liggen kun je die stuk slaan tegen een mooie groene R bij Porsche Leusden. Vandaag betalen, maandag rijden :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Cayman R

Bericht door GTRene » 08 nov 2011, 19:16

FerdiACS1 schreef:
GTRene schreef:je zou er toch zo 1 kopen...de R lijkt me ook een leuk ding :df:
Dat kan. Als je pakweg 105k+ hebt liggen kun je die stuk slaan tegen een mooie groene R bij Porsche Leusden. Vandaag betalen, maandag rijden :df:
helaas heb ik dat niet liggen :blink: ohnee deze :?

nieuw kopen zou ik toch niet doen, of ik moet ineens multimiljonair worden, maar anders gewoon 2de hands :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Cayman R

Bericht door JP » 08 nov 2011, 19:20

Die GTi kost maar 1/3e en krijgt ook 5 sterren..... :tong uitsteken: :goodnight:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, Bing [Bot], bleu_dust, Edwin de Haas en 144 gasten