Rico verwoordt 't goed zoals ik ook die internet/webshop toestanden zie. Ben ook niet groot genoeg daarvoor. tijdgebrek en de financieen daardoor, maar dat zei ik gisteren al. Dagtaak. Wordt niks. En ik zit in 't middensegment en ben geen Rolexdealer.
Verder snap ik HansD ook. De loyaliteit/gunfactor reikt tot aan hoe diep de portemonnee is.
Wie riep hier 'n paar maanden terug constant: Centenkwestie?
Verrek dat was ik.
MAAR, in de witgoedsector zijn de prijsverschillen enorm, dus dat snap ik dat je dan die 800 verschil op internet pakt. In ons vak(horloges in midden/modesegment) zijn de prijzen 'vast', ook op 't net. Dan moet je nog portokosten betalen en is de band niet op maat. Etc Etc. Leveranciers die op ´t net webshops zien die onder de prijzen duiken sturen vaak genoeg ´advocaten op hun dak´zegmaar.
Dan moet je je dus afvragen waar je zo'n ding koopt. Snap je?
Want dan heeft 'n normale dealer OOK z'n voordelen. Alles te zien/bijna alles op voorraad, je kunt alles passen, klaar terwijl u wacht en garantie /service doen ze niet moeilijk wanneer daar gekocht...PERSOONLIJKE service.
In het hogere segment wordt gesmeten met kortingen, hoe duurder de klok, hoe meer% lijkt 't wel. Bedenk dan dat vele internetshops in dat segment:
a)vaak de betreffende klok op de foto niet fysiek aanwezig hebben(financiele redenen)
b) ze niet hoeven te investeren in 'n luxe winkel/huur etc.
c)geen/weinig personeel
Vooral a) het niet op voorraad hebben, dat moet 'n S&C en andere luxere dealers wél van hun importeurs(met 't mes op de keel en zus en zo en niet anders).
Daar sta je met je goeie gedrag en je zaak netjes voor elkaar....
Geen wonder dat op internet 't % voordeliger kan.
Maar vraag je dan maar eens bovenstaande af wat op den duur 't bestaansrecht van die luxe dealers nog is. Met de rug tegen de muur.
Dus dat snappen jullie nu ook.
Verder kan ik in Rico´s en DVH´s segment cru gezegd gewoon ook goedkoper bij Mattras/Direct terecht. Want ook de service nen garantie die HansD en Tom zo hoog in ´t vaandel hebben. Idem voor DVH. Ik kan zo naar Hans AndersPearle-online voor ´n fractie van de prijs. En zie bovenstaand.
Maar dat doe ik niet. WAnt ik weet als mkber-ondernemer ook van de hoed en de rand. Samen sterk als kleine ondernemers en meer van dat geblaat. Want op ´n bpaald moment keert de wal ´t schip als iedereen zo kopen gaat als HansD en Tom.Is hun goed recht. Daar niet van.

No worries.
Zo, even dus wat info, dat ´t minder zwart-wit is dan men hier vaak suggereert.
En dan is ´t verhaal nog omvangrijker dan iik hier nu neertyp, maar dat is teveel op mijn brancheoragsanisatie etc gericht en zou niet zo interessant zijn, maar kortom, webshops in onze branche waarin ik zit is niet zo rendabel als men)hier denkt.Eerder mee /willen/doen met de waan en geld er achteraan.
Cheers
Robin