Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door duifjes.com » 05 nov 2011, 15:41

Luco schreef:
duifjes.com schreef:Volgens als een een Rolex koopt in laten we zeggen frankrijk.....Europees garantie! en wellicht ook wereldwijd!
Jacco, dat is ook gedeeltelijk het probleem.
vb:
Ik zoek een toyota en woon vlak bij jouw, alleen ergens 400km verder zit een hele grote die stunt met nieuwprijzen, scheelt 2 k in aankoop, dus ga hem daar halen en met garantiegezeik kom ik lekker bij jouw.
Nou dan zal jij lekker verdienen (not)
Garantie claim je bij de importeur en staat een standaard vergoeding voor *(de uren) als je dat sneller kan uitvoeren dan de vastgestelde tijd verdien je dus geld......

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2011, 15:42

duifjes.com schreef:
Luco schreef:
duifjes.com schreef:Volgens als een een Rolex koopt in laten we zeggen frankrijk.....Europees garantie! en wellicht ook wereldwijd!
vb:
Ik zoek een toyota en woon vlak bij jouw, alleen ergens 400km verder zit een hele grote die stunt met nieuwprijzen, scheelt 2 k in aankoop, dus ga hem daar halen en met garantiegezeik kom ik lekker bij jouw.
Garantie claim je bij de importeur en staat een standaard vergoeding voor *(de uren) als je dat sneller kan uitvoeren dan de vastgestelde tijd verdien je dus geld......
Kom op duifjes, jij weet net zo goed als ik dat je in 80% van de garantiegevallen tijd tekort komt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 nov 2011, 15:44

Luco schreef:
vb:
Jacco, dit is dus wat ik bedoel.Kortom. En ik zit niet in de autobranche met die garantieclaims dus.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 nov 2011, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 nov 2011, 15:44

Kom op duifjes, jij weet net zo goed als ik dat je in 80% van de garantiegevallen tijd tekort komt.[/quote]

Soms wel....soms niet....maar er zijn hele lucratieve claims :) en als je erg goede monteurs hebt kun je soms er gled mee verdienen.....aan de andere kant als je die klant goed helpt....komt ie waarschijnlijk in onderhoud....en kun je wel verdienen.....vaak meer dan op de verkoop van een nieuwe auto *(zeker als je inruiler 140+dagen op het erf staat.....) maar goed....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 nov 2011, 15:45

Robin schreef:
Luco schreef:
vb:
Jacco, dit is dus wat ik bedoel.Kortom.
Dan snappen we elkaar :D en ik begrijp donders goed dat het niet altijd ff makkelijk is......het gezeik vd consument...pffff....vertel mij wat.

Robin

Bericht door Robin » 05 nov 2011, 15:49

Programma's als Kassa, Radar en vroeger Koning Klant en de Consumentengids geven wat transparantie/tips hoe de mondigere consument vandaagdedag om moet gaan met het mkb/webwinkels/leveranciers klachten.wanprestaties. Da's goed.

Maar 't wordt vaak veel te eenzijdig behandeld en de winkel/leverancier is altijd de boeman eigenlijk.

IK irriteer me vaak aan bepaalde voorvallen in dat soort programma's. Zal de enige wel zijn. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2011, 15:51

duifjes.com schreef:
Dan snappen we elkaar :D en ik begrijp donders goed dat het niet altijd ff makkelijk is......het gezeik vd consument...pffff....vertel mij wat.

En dat is ook wat zo moeilijk is voor de mkb-ers in bepaalde branches, ook al zou je graag willen, je kan niet mee.
Ik hou wel van service en goede hulp, dan ben ik liever een tientje per uur meer kwijt, maar helaas zit het gros niet zo in elkaar.

Robin

Bericht door Robin » 05 nov 2011, 15:56

Luco schreef:
duifjes.com schreef:

En dat is ook wat zo moeilijk is voor de mkb-ers in bepaalde branches, ook al zou je graag willen, je kan niet mee.
Ik hou wel van service en goede hulp, dan ben ik liever een tientje per uur meer kwijt, maar helaas zit het gros niet zo in elkaar.
idem hier. Dus ja ik als klant gun het liever het mkb en aanverwante business in het algemeen.
Maar we moeten mee in de vaart der volkeren. Is niet erg. Is interessant. Maar het heeft wel kanttekeningen,
die de average Joe niet altijd snapt/wil snappen.

Ik zie het 'n beetjeals dit. Je kunt een krat bier thuis opzuipen of 'n avond gaan stappen met vrienden etc.. Het prijsverschil is enorm. Ik weet wel welke IK kies.

Je koopt sfeer/gezelligheid, weetikveel. In 'n winkel ook.
Heb trouwens helemaal geen bier in huis, nooit.

Inkoppers: Neen ook geen sterke drank. 2flessen wijn en 1 fles port onaangeroerd al meer dan 'n half jaar.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2011, 16:07

Je ziet het in mijn branche ook, er wordt nu alleen naar uurtarief gekeken (uitzonderingen daargelaten) en niet meer naar kwaliteit.
Ik zie af en toe dingen in mijn branche, dat ik denk, dat je daar uberhaupt voor betaald.

In het begin van de recessie werd het kaf van het koren gescheiden, maar nu kijkt men alleen maar naar geld, jammer maar realiteit.

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2011, 16:48

Interessante discussie, herken veel van wat Robin schrijft. Zie zelf ook veel mogelijkheden en kansen om me pp het gebied van service en advies te onderscheiden. Gelukkig is een matras/bed een geel persoonlijk en ook fysiek product. Zonder uit te proberen voel je niet wat de verschillen zijn.

Een webwinkel, ik overweeg het, maar net als Robin zie ik ook nog veel beren op het pad. Matrassen/boxspringbedden verstuur je niet via de post. Distributie bij zo'n relatief kwetsbaar product (alleen verpakt in een plastic zak) is een belangrijk punt van aandacht. Daarnaast wil ik niet, hoe gek het ook klinkt heel Nederland als klant. Mede weer vanwege de distributie.

Verder denk ik dat je de werkzaamheden/tijd en kosten in een webshop niet moet onderschatten. 50 mailtjes op een dag beantwoorden en afwerken kost serieus veel tijd. Helemaal als het een beetje begint te lopen. Wil je daarnaast oonk nog je fysieke winkel runnen dan is dat een aanslag op je tijd. Verder moet je fors investeren in je voorraad. Want in tegenstelling tot een klant die in de winkel een matras/bed koopt en gewoon is met levertijden in de meubeldetailhandel, accepteerd een internetklant geen levertijden van 2 weken. Want bol.com kan immers ook de volgende dag een boek leveren.

Ik heb wel eens gelezen dat als je een e shop echt goed wilt aanpakken je het als een opzich zelf staand filiaal moet zien. Maar dus ook met de bijkomende investeringen.

Hetgene wat ik nog als allergrootse probleem zie. Is dat je eigenlijk iemand in dienst moet nemen als ee webshop een beetje begint te lopen. Want dan komt ineens het servet/tafellaken verhaal om de hoek kijken.

In mijn branche zijn echt veel komen en gaan webshops. Grootste nadeel is, en dat komt ook in deze discussie terug. Ze denken dat ze alleen zich kunnen onderscheiden met de laagste prijs. Prijsperceptie van wat een artikel moet kosten in een fysieke winkel komt daardoor zwaar onder druk te staan.

KoenM

Bericht door KoenM » 05 nov 2011, 17:15

Maarja, jezelf als beginnend webshop ergens anders in onderscheiden dan de prijs is ook erg lastig lijkt me..
Voor de meeste mensen die iets via internet bestellen is de prijs toch lijdend..

HansD

Bericht door HansD » 05 nov 2011, 18:06

IK irriteer me vaak aan bepaalde voorvallen in dat soort programma's. Zal de enige wel zijn
Absoluut niet. Ik erger me ook dood aan die programma's, mn de consumentenbond met het advies dat je altijd moet onderhandelen over de prijs omdat je anders een dief van je eigen portemonnee bent en aan de andere kant verwachten ze dat een klant zelfs buiten garantie bij voorkeur gratis wordt geholpen uit service. Dat kan dus niet, het is het een of het ander.
De spruitjeslucht die uit hun testen walmt irriteert me ook mateloos maar dat zal een persoonlijk iets zijn, zodra je een iets duurder produkt hebt dat getest wordt weet je bij voorbaat dat je kansloos bent.
Het soort volk dat 'blind' op de consumentenbond vaart begin ik maar niet over :wink:

@Rico dat moet je het niet doen als er zoveel beren op de weg zijn :wink:

Van Rico en dhv kan ik me prima voorstellen dat een webshop niet rendabel is. Dat zijn produkten die zo persoonlijk zijn dat je goede voorlichting wilt en de spullen wilt zien en voelen. Ik zou een bril of matras ook niet op internet kopen.
Maar als ik in mijn en robin's marktgebied kijkt zijn de produkten exact hetzelfde. Als ze mijn koffiezetter bij de BCC kopen of op Bol.com het is exact hetzelfde apparaat. Als ik een Rolex wil hebben en ik vind hem op internet 2K goedkoper (geen verstand van horloge's dus ik kan er qua prijsverschil dik naast zitten) dan bij Robin blijft het exact hetzelfde horloge. In dat geval koop ik hem toch echt op internet. Zeker gezien die wereldwijde garantie, dan kun je het als retailer er wel niet mee eens zijn maar dan moet je bij de rolexorganisatie wezen en niet bij de consument. Als het dan geld kost om het bandje op maat te laten maken accepteer ik dat.

Mijn ouders kochten alles bij de lokale Expert winkel (2 dorpen verder dan die Expert van Robin). Laatst hadden ze een nieuwe inbouw afwasmachine van Miele nodig, topmodel bla bla bla. De prijs op internet bij een betrouwbare partij scheelde € 800 tov de Expert, exact hetzelfde apparaat. Die is dus -na overleg met mij want ze vonden het toch wel eng- via internet aangeschaft. Moest mijn vader hem wel zelf aansluiten maar dat was geen probleem. Winkel wilde wel een stukje meegaan met de prijs maar een prijsverschil van dan nog € 600 vind ik serieus geld voor zo'n apparaat. Ze snapten zelf ook waarom die niet bij hun aangeschaft werd.

Kunnen we hier niet een apart draadje van maken? Ik vind het een interessante discussie maar hij heeft niet zoveel met Nederland gaat naar de haaien te maken.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2011, 18:29

Kort samengevat.

Uiteindelijk is iedereen een keer een kutconsument en daardoor gaat Nederland naar de haaien.

Sluit het draadje maar :kikker:

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2011, 19:32

Helemaal eens met de post van HansD.
Horloge koop ik trouwens ook niet via internet. Dat is toch iets speciaals en daar wil je gewoon dat iemand het bandje gelijk op maat voor je maakt etc.

KoenM

Bericht door KoenM » 05 nov 2011, 19:34

Ik heb mijn horloge ook bewust niet via internet besteld..

Sowieso moet je een horloge in het echt zien als je het mij vraagt, ziet er bij jezelf om de pols vaak heel anders uit..
Ik heb heel goed advies gehad, en tig horloges geprobeerd, uiteindelijk ook bij deze juwelier gekocht.
Die 5% die het scheelt met op internet bestellen verdien je wel weer terug als je er iets mee hebt..

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2011, 20:03

Even wat anders.. Occupy.. sindskort hebben we ze ook in Eindhoven... met 15 man. Schitterende kop bij nieuwsbericht van Omroep Brabant:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16425 ... markt.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

:roflol:

Doet mij denken aan dit geweldige stuk van Theo Maassen (5:18):

:lol: :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 nov 2011, 20:31

LOL Occupy Eindhoven :lol:

In de USA gaan ze trouwens wel goed los af en toe bij die Occupy demonstraties, in Oakland was het een aardig zooitje als je de media geloven mag.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 05 nov 2011, 20:40

Liep vorige week in Leeuwarden ook een paar van die Occupy hippies tegen het lijf. M'neer, wilt u ook folder? Nee. Ehhh... weet u wel waar wij voor staan? Ja, daarom juist.

Wat een tuig zeg. Stond een volwassen vent op een oranje fluitje te blazen en met pannendeksels te slaan... GTFOH... ga werken loser.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2011, 20:54

ik begrijp ze best en nog beter als ik sommige reacties lees.

let Armageddon of the financial world begin :wave:

:banging:

dvh

Bericht door dvh » 05 nov 2011, 21:01

GTRene schreef:ik begrijp ze best en nog beter als ik sommige reacties lees.

let Armageddon of the financial world begin :wave:

:banging:
Nou liever niet.. Zal de verkoop in de detailhandel geen goed doen.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2011, 21:10

Wouter81 schreef:Liep vorige week in Leeuwarden ook een paar van die Occupy hippies tegen het lijf. M'neer, wilt u ook folder? Nee. Ehhh... weet u wel waar wij voor staan? Ja, daarom juist.

Wat een tuig zeg. Stond een volwassen vent op een oranje fluitje te blazen en met pannendeksels te slaan... GTFOH... ga werken loser.
+1000000000000
Als al die sukkels nou eens wat gingen doen zou het al een stuk schelen.
Jaloezie en nijd dat ze zelf niks van het leven hebben gemaakt.

JP

Bericht door JP » 05 nov 2011, 21:13

Wouter81 schreef:Liep vorige week in Leeuwarden ook een paar van die Occupy hippies tegen het lijf. M'neer, wilt u ook folder? Nee. Ehhh... weet u wel waar wij voor staan? (...)
Wisten ze het zelf dan?

Peric

Bericht door Peric » 06 nov 2011, 20:01

Gaat lekker zo met de belastingcenten..
Albayrak gaf miljoenen uit aan managers

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft sinds 2004 bijna dertien miljoen euro uitgegeven aan extern ingehuurde directeuren en managers. Sommigen van hen verdienden meer dan de geschorste bestuursvoorzitter Nurten Albayrak, wier beloning riant boven de balkendenorm uitsteeg.

Dat blijkt uit een overzicht van het COA dat de NOS zondag online heeft gezet. De tabel komt uit een brief van Albayraks tijdelijke opvolger Harry Paul aan minister voor Immigratie en Asiel Gerd Leers (CDA) en dateert van 11 oktober. Leers zei eerder dat Albayrak onjuiste informatie over haar salaris heeft gegeven.

Albayrak zwaaide sinds 2004 de scepter bij het COA. Tot haar schorsing werden 37 mensen ingehuurd als directeur of manager. In de meeste gevallen was dit voor één of twee jaar, maar één adviseur werd zeven jaar ingehuurd. Het COA gaf hier ruim twee miljoen euro aan uit. In 2008 kostte deze adviseur 389 duizend euro.

Vorig jaar waren er negen externen als directeur of manager in dienst, die in totaal voor ruim twee miljoen euro op de balans stonden. Dat is exclusief extern ingehuurd personeel voor lagere functies De totale personeelskosten van het COA bedragen 127 miljoen euro, aldus de NOS.

Bron: DePers.nl

Snipe

Bericht door Snipe » 06 nov 2011, 20:09

*wacht tot Michel nu eens met een post komt over het rechtse old boys network dat borrelend en bridgend rijk wordt aan de asielzoekers-of-wat-dan-ook-als-het-maar-geld-oplevert-industrie*

GTRene

Bericht door GTRene » 06 nov 2011, 20:40

zo dan...man man wat een bedragen weer, zolang het geld niet van hunzelf is dan ist makkelijk uitgeven, maar dan nog ist fraai dat je er aan mee doet en niet verstandig met belastinggeld omgaat...eigenlijk moeten dat soort dingen bestraft worden, tis een soort diefstal of verduistering als het ware maar dan op een "slimme" manier.

Plaats reactie