RIP Marco Simoncelli

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Mark Nauta » 25 okt 2011, 20:23

Dat is wel echt heel erg. Stel nou dat dat het laatste 'zetje' is geweest voor z'n nek? Sowieso erg bijzonder dat hij gewoon zo wordt opgepakt, op een brancard wordt gesleept en rennend naar een ambulance wordt gebracht. Normaal worden daarvoor toch altijd allerhande voorzorgsmaatregelen getroffen? Nekbrace, speciale brancards waarin je stevig wordt vastgesnoerd etc.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door romo » 25 okt 2011, 20:37

Paniek doet rare dingen.........

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Peter van den Berg » 25 okt 2011, 22:15

romo schreef:Paniek doet rare dingen.........
Je zou toch denken dat deze mensen opgeleid zijn om op juiste wijze te handelen in deze paniek-situaties?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door romo » 25 okt 2011, 22:17

Peter van den Berg schreef:
romo schreef:Paniek doet rare dingen.........
Je zou toch denken dat deze mensen opgeleid zijn om op juiste wijze te handelen in deze paniek-situaties?

Je hebt theorie, je hebt praktijk...............en die is nooit te oefenen, tot je de real thing tegenkomt..........

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Peter Tunissen » 25 okt 2011, 22:18

Ik denk dat je daar niet voor opgeleid kunt worden.
Oefenen en trainen is allemaal hartstikke leuk, maar op het moment dat iemand half dood voor je ligt en iedere seconde telt ga je toch dingen doen die je in een training compleet anders zou doen.....
Met Dajiro Kato gebeurde overigens precies hetzelfde. :(

Online
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9724
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2011, 22:36

Kato, dat is al een hele tijd geleden. Wat mocht ik die man graag zien rijden ook.

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Peter van den Berg » 26 okt 2011, 01:35

Tuurlijk vallen dit soort situaties nooit tot de 'real-thing' te simuleren, echter vind ik een zwaargewond iemand van een brancard laten vallen totale waanzin. Dan kun je in het vervolg net zo goed de brandweer bellen..

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4864
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Tom V » 26 okt 2011, 07:28

En bij Tomizawa vorig jaar gebeurde het ook al.

Reactie van zijn vader op het ongeluk en ook op het vallen van die stretcher :

http://www.autosport.com/news/report.php/id/95668" onclick="window.open(this.href);return false;
Paolo arrived at the scene of the crash as Marco was being lifted onto a stretcher and carried to the ambulance. He says he had called to his son, but Marco was already dead. He says he also bears no ill will to the bearers, who fumbled the stretcher on their way to the ambulance.

"I was thereabouts, but Marco was dead already. I was 10 metres away, but Marco was already dead, it changed nothing.

"I helped them: when they got back up and passed the stretcher over to my side of the guard rail I took the stretcher to place it in the ambulance and held Marco's hand and called him 'Ciao Marco', but he was gone already.

"There was nothing that could be done. Nothing would have changed in that case. As for the rest, maybe more (attention) is needed, but these people try to do their best, so it's useless... But in our case Marco died on impact.

"They say God summons the best to heaven. I don't know. I wish that's how it is."

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3871
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Emiel » 26 okt 2011, 21:50

En dat dit lezen.... Klein wereldje die mannen en jongens onder elkaar.

http://www.superbikeplanet.com/2011/Oct ... ip-sic.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door atomchris » 27 okt 2011, 08:28

Mijn vermoeden was ook al dat hij opslag dood was....verschrikkelijk als je dit als vader moet meemaken....ciao marco KIPPEVEL! Vandaag is de dienst om 3 uur geloof ik,rossi is erbij sete gibernau en lorenzo wie er verder nog bij zouden zijn was niet bekend..

Maar wat baal ik hier nog van zeg!Ik ben ernstig opzoek naar een afbeelding van nummer 58 voor op me auto,ik wil stickers laten maken.....je kan wel zeggen dat hij naast rossi(wat een levende legende is)mijn held is/was... :'(

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door EmielS60 » 27 okt 2011, 21:02

atomchris schreef:Maar wat baal ik hier nog van zeg!Ik ben ernstig opzoek naar een afbeelding van nummer 58 voor op me auto,ik wil stickers laten maken.....je kan wel zeggen dat hij naast rossi(wat een levende legende is)mijn held is/was... :'(
Ebay? Maar als je stickers laat maken dan wil ik er ook wel een paar. :wink:

Net een stukje op Motogp.com gekeken van de uitvaartdienst, erg indrukwekkend. Zal hem missen in de Motogp.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door atomchris » 28 okt 2011, 08:19

EmielS60 schreef:
atomchris schreef:Maar wat baal ik hier nog van zeg!Ik ben ernstig opzoek naar een afbeelding van nummer 58 voor op me auto,ik wil stickers laten maken.....je kan wel zeggen dat hij naast rossi(wat een levende legende is)mijn held is/was... :'(
Ebay? Maar als je stickers laat maken dan wil ik er ook wel een paar. :wink:

Net een stukje op Motogp.com gekeken van de uitvaartdienst, erg indrukwekkend. Zal hem missen in de Motogp.

Ik heb de uitvaart gezien op gazetta,zeer indrukwekkend....capirossi zat er aardig doorheen zeg....phoe..
Stickers heb ik al besteld,het race your life logo met ciao marco erondert...
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Deze dus,maar dan met ciao marco aan de onderkant in het zwart.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: RIP Marco Simoncelli

Bericht door Jussi » 28 okt 2011, 13:34

Ik wou net deze graphic designer doorgeven:

http://www.ketchonaise-graphics.com/ket ... elkom.html

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jules en 2 gasten