Mijn vrouw kwam net over de rooie naar me toe.
Ze had een bekeuring van € 50,- gekregen terwijl ze een paar minuten in de supermarkt was om even wat boodschappen te doen (ja, logisch, wat moet je daar anders...)
Onze Morris had ze in een 'blauwe zone' geparkeerd, maar ze was vergeten om de parkeerschijf op het dashboard te leggen.
Terwijl ze in de supermarkt was, kwamen er twee struikro... eh, agenten aan die de Morris blijkbaar wel interessant vonden. Gevolg: geel papiertje onder de ruitenwisser.
Tot zover op zich ok, hoewel de hoogte van het bedrag wat heftig is.
Maar nu komt het: links en rechts van de Morris stonden auto's, o.a. van Duitsers, ook zonder parkeerschijf. En die hadden geen bon!
Dat smaakt dan toch wel erg wrang moet ik zeggen...
Kunnen we niets tegen doen he? Ik neem tenminste aan dat beroep aantekenen zinloos is?
Een van de nadelen van een klassieke auto...
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- Wim te Riet
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heb het eens op een kazerne gehad.
Was daar voor het eerst en ging een week op oefening. Auto geparkeerd in een lange rij andere auto's.
Terug van oefening, bon onder wissers. De rest van de rij niet, terwijl ik toch echt met een bescheiden wark geparkeerd stond en niemand hinderde. Bleek dat heel de rij fout stond
Heb later tot twee maal toe geprobeerd de wachtmeester die die bon had uitgeschreven te spreken te krijgen, maar die was steeds weg, zei zijn chef.
Natuurlijk
Was daar voor het eerst en ging een week op oefening. Auto geparkeerd in een lange rij andere auto's.
Terug van oefening, bon onder wissers. De rest van de rij niet, terwijl ik toch echt met een bescheiden wark geparkeerd stond en niemand hinderde. Bleek dat heel de rij fout stond

Heb later tot twee maal toe geprobeerd de wachtmeester die die bon had uitgeschreven te spreken te krijgen, maar die was steeds weg, zei zijn chef.
Natuurlijk

- Downforce Hans
- Downforce Hans
- Wim te Riet
Het probleem is, dat de wetshandhavers volgens de regeltjes wel gelijk hebben, maar dat het vanuit gezond verstand oogpunt echt flauwekul is.
Kijk, als je op drukke dagen op fout parkeren controleert, ok. Maar op een gewone doordeweekse dag wanneer er absoluut geen sprake is van parkeerproblemen vind ik het gewoon zakkenvullerij...
Kijk, als je op drukke dagen op fout parkeren controleert, ok. Maar op een gewone doordeweekse dag wanneer er absoluut geen sprake is van parkeerproblemen vind ik het gewoon zakkenvullerij...