Wie ben ik?
Ik ben Joop (27), in het dagelijks leven werkzaam als projectleider bij een architectenbureau in het midden van het land. Ik wilde eigenlijk architect worden, maar vond bouwtechniek minstens even interressant. Bij dit bureau kan ik me met beide bezighouden. Dit levert een leuke mix van vormgeving en techniek op, iets dat ik ook kan waarderen in auto's.
Als liefhebber van de Bauhaus-architectuur ("Less is More"en "Form Follows Function") kan ik de vormgeving van Duitse auto's dan ook erg waarderen. Het merk BMW staat bovenaan mijn lijstje, op gelijke voet met Porsche, gevolgd door Audi (vind jammer dat ze geen achterwielaangedreven auto's maken).
Het BMW-virus heb ik opgepakt na een stuk gestuurd te hebben in een E34-M5 en tot op heden rijd ik nog steeds BMW.
De auto's die ik voor mijn huidige auto heb gehad zijn:
- BMW E36-318i (M40) sedan (1992);
- BMW E36-318i (M43) sedan (1998);
- BMW E46-320Ci (M54) coupe (2001);
De eerste was een rampenbak eerste klas, via een handelaartje gekocht. Ik zocht eigenlijk een zwarte 320i coupe, maar eindigde met deze. Heb bij deze auto het motorblok opgeblazen (Tom Coronel zou er een dikke tien voor hebben gegeven) door tot op heden onbekende oorzaak. Blokje vervangen voor een exemplaar uit een sloopauto, bij deze nog dank aan Ekris Veenendaal voor het vinden van het motorblok. Vervangend blok was lekker stevig ingereden, maar heb de auto toch kort daarna verkocht na de auto 5 maanden te hebben gehad en er veel te veel aan te hebben besteed aan reparaties.
Het freude am Fahren gevoel is door dit voorval niet beschadigd en heb daarom destijds besloten om toch weer een BMW aan te schaffen. Om via een E46-320Ci coupe (prefacelift) te eindigen bij mijn huidige auto.
Het is wederom een E46-320Ci maar nu het gefacelifte exemplaar in exact dezelfde kleur en uitvoering als de vorige. Achteraf een beetje spijt dat ik geen 325Ci of 330Ci gekocht heb, maar ja...
Ik ben nu aan het rondkijken voor een E92-325i, maar kan eigenlijk nog geen afscheid nemen van mijn huidige auto, wat blijft die koets tijdloos mooi.
Ik ben normaal gesproken veel korter van stof dus houd ik het hier voorlopig maar even bij, welterusten...
Overige foto's van huidige auto zal ik proberen op een later moment te plaatsen...