k*ttelefooniste AD!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Mike S.
Auto: M135i

Re: k*ttelefooniste AD!

Bericht door Mike S. » 04 okt 2011, 15:57

Niemand die gebruikt maakt van het Bel-me-niet-register ?

Dat scheelt zoveel van dat soort telefoontjes !

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2011, 16:18

Mike S. schreef:Niemand die gebruikt maakt van het Bel-me-niet-register ?

Ineens begon 3 weken geleden het terreur op mijn 06. Elke avond werd ik thuis lastig gevallen, helemaal een kut moment omdat mijn vrouw toen net in het ziekenhuis lag. dus elke keer dacht ik weer er is wat aan de hand. Heb je zo'n verkoper aan de telefoon.. :devil:

3 dagen later bel me niet register gedaan, en sindsdien is het afgelopen.

allen

Bericht door allen » 04 okt 2011, 16:23

Werkt dat anders aan de kant van Groningen Rico? Want hier bellen ze nogsteeds. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 04 okt 2011, 16:24

Ik sta met alle nummers in het bel me niet register, maar toch nog regelmatig van die vervelende telefoontjess hoor.

HJ2

Bericht door HJ2 » 04 okt 2011, 17:36

Goedenavond, vind het u erg als ik u even wat vragen stel?
Euh.. dat hangt er van af, als u me wat wilt verkopen, dan heb ik geen tijd voor u en wens ik u verder een fijne avond. ZO niet: fire away!
Nee, ik ga u niks verkopen hoor!
Weet u het zeker? Als u wel wat gaat verkopen vind ik dat niet leuk!
Nee hoor, echt niet.
5 minuten praten verder:
Dan kan ik u een geweldige aanbieding doen!
WAAAAAT !? Mevrouw / meneer... Ik ken u niet, u belt mij op, ik sta u vriendelijk te woord, en waarschuw u dat ik niet gediend ben van telefonische verkoop. U belooft mij dat u dat niet zal proberen. Nu bent u mij wel wat aan het verkopen, dat betekent dat u eventjes geleden dus glashard tegen mij zat te liegen. U liegt, en dan verwacht u dat ik ook nog wat ga kopen? Wat denkt u nu zelf wat mijn antwoord zal zijn?
(deze laatste vraag zonodig 5 of 6x herhalen)

:blink:
Iedereen verdient een faire kans, maar bij 'iedereen', daar reken ik mezelf dan ook onder.

Bij eerlijke bellers wens ik ze veel succes verder met hun werkavond, en dat wordt over het algemeen gewaardeerd :-)

Geert.

Bericht door Geert. » 04 okt 2011, 17:51

In mijn studententijd had ik als bijbaan: werken bij een callcenter (ja ja lang geleden gelukkig)... in het begin, geen flikker aan was er veel te serieus mee bezig en maar die achterlijke belscripten toepassen. Na een paar weken dacht ik fuck it.. dus 9 van de 10 keer las ik niet het script op maar vroeg ik aan de mensen of ze een leuke dag hadden gehad of weet ik veel.. gewoon dom ouwehoeren... resultaat: top verkoop! haha ik mocht alles tegelijk tijdens mijn werk, al ging ik met mijn benen op het bureau liggen boeie :piraatje:

Mensen zoals Luco moet je als call center agent gewoon aanmelden voor alles wat je maar kan bedenken! dan zoekt ie zelf maar uit hoe hij eraf komt en jij hebt weer een sale :tong:

Heb ook een tijdje de controle gedaan op de verkopen, dus met een bandopname gaven de mensen toestemming voor een aankoop... dat is echt schandalig !! hoe je dan hoort hoe ze mensen erin luizen en dan vooral ouderen. Bijv; agent: "mr gaat u akkoord met een automatische incasso" Klant: "ik begrijp het niet" agent: "zeg maar gewoon ja mr" ... hoppakeeeee abonnement aan je broek.

Luco

Bericht door Luco » 04 okt 2011, 19:22

Mister-G schreef:
Mensen zoals Luco moet je als call center agent gewoon aanmelden voor alles wat je maar kan bedenken! dan zoekt ie zelf maar uit hoe hij eraf komt en jij hebt weer een sale :tong:

.
??
Volgens mij ben ik redelijk netjes hoor.
Maar als ze zeggen dat ze bellen naar aanleiding van een eerder telefoontje en dat is niet waar ben ik er snel klaar mee.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 okt 2011, 19:45

Robin schreef:Jij zegt dat:
allen schreef:omdat je vriendin zo asociaal is
Mijns inziens een beetje cru. Ik snap je wel hoor, maar geen wonder dat Martin daar zo op reageert.
Reageer misschien wat overdreven met die smilie, maar ik laat mijn vriendin niet voor asociaal uitmaken.

Verder is het precies zoals Maus zegt, ze doen hun werk en krijgen idd opgedragen het belschema te volgen. En nogmaals, het was niet geheel vrijwillig dat ze dat werk deed. Maar als je zonder werk zit maar wel de maandelijkse lasten moet betalen, dan maar werken bij een callcenter.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 okt 2011, 21:53

Had er net weer eentje te pakken. Ik zeg ik heb al tig keer nee gezegd, beetje zonde van de tijd vind je ook niet?

"Meneer, in mijn systeem staat dat wij maar 1 keer eerder hebben gebeld en u nam niet op". Ik zeg dat staat in je belscript ja, omdat elke collega van je hetzelfde zegt. Maar nogmaals, zonde van je tijd, dus ik hang op. Doet ze vervolgens een beetje verbolgen en dat snap ik dan weer niet. Ze zou zelf ook niet gestoord willen worden tijdens het eten of 's avonds om half 10. Waarom denkt ze dat ik dat dan wel leuk vind?

JP

Bericht door JP » 04 okt 2011, 22:00

ErikS schreef:Ik wil even mijn reactie uiten op een zojuist ontvangen telefoontje van AD.

Ik word gebeld met de vraag of het uitkomt, daarop reageer ik dat dat eraan ligt. (ik ben aan het werk!)

Wij bieden u een abbonement aan voor (...)

Makkelijk; gewoon zeggen dat je zelf de krant rondbrengt (weten zij veel) en dan heb je altijd enkele over, dus ook eentje voor thuis.

Appeltje-eitje

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2011, 23:48

Mike S. schreef:Niemand die gebruikt maakt van het Bel-me-niet-register ?

yup, sta ik ook geregistreerd en gaat heel goed, het ging ook altijd vrij goed met alleen een 06 nummer...tot ze ergens die nummers verkopen ofzo van waar het ergens stond genoteerd?
anyway belmeniet en klaar...euh, kreeg toch nog van iemand een telefoontje, ja zeiden ze, dat geld dan niet voor hen want ik was ooit een keer een klant van hen geweest dan "mocht" het immers? :lol: aaaaaaaaaah grrr
ik oke maar wil verder niks, oke maken we er nogmaals melding van, ik oke en graag wnat wil dat echt niet...
volgende dag weer gebeld zelfde bedrijf dat ze mij terug moesten bellen??? ze haalden gewoon een streek uit oid waarschijnlijk omdat ik ze duidelijk maar wel netjes op een paar zaken wees.
magoed, na dat telfoontje geen last meer gehad :D
ben dus wel blij met het bel me niet register :D

doch nu belt er zo goed als niemand meer :lol: (als de foon dan gaat schrik ik me rot haha)
1x in de maand ongeveer een sms...van T-mobile uw factuur staat online :lol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2011, 00:17

Martin van der Zwaard schreef:
Robin schreef:Jij zegt dat:
allen schreef:omdat je vriendin zo asociaal is
Mijns inziens een beetje cru. Ik snap je wel hoor, maar geen wonder dat Martin daar zo op reageert.
Reageer misschien wat overdreven met die smilie, maar ik laat mijn vriendin niet voor asociaal uitmaken.

Verder is het precies zoals Maus zegt, ze doen hun werk en krijgen idd opgedragen het belschema te volgen. En nogmaals, het was niet geheel vrijwillig dat ze dat werk deed. Maar als je zonder werk zit maar wel de maandelijkse lasten moet betalen, dan maar werken bij een callcenter.
Ben ik de enige die dacht bij het lezen van Allen zijn reactie dat Allen 'je vriendin' zei maar eigenlijk daarmee de personen bedoeld die bij een dergelijk callcenter werken? Ik denk niet dat hij je vriendin echt asociaal noemde.

Anyway, vreselijk die telefoontjes. :evil:

PD power

Bericht door PD power » 05 okt 2011, 07:49

Gewoon meteen interesse tonen en dan ter loops melden, dat je in de schuldsanering zit, maar dat je gek bent op koopjes........ :mrgreen:

Als zij dan willen afsluiten, zelf blijven aanklampen......., krijg al een jaar geen telefoontjes meer :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 05 okt 2011, 09:09

Martin van der Zwaard schreef:En nogmaals, het was niet geheel vrijwillig dat ze dat werk deed. Maar als je zonder werk zit maar wel de maandelijkse lasten moet betalen, dan maar werken bij een callcenter.
Lekker aan het werk bij een callcenter en dan op zoek naar degene die geen nee zegt (meestal de zwakkeren in de maatschappij) en die weer een of ander kut abonnement aansmeren waardoor die mensen in de problemen komen en ook hun maandelijkse lasten niet meer kunnen betalen.....

Je vriendin had beter geheel vrijwillig een uitkering kunnen aanvragen........

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 okt 2011, 09:19

Ga jij ook ff beginnen joh.

Als je de situatie niet kent, moet je vooral niks zeggen. Als je toch de wijsneus uit wilt hangen moet je eerst ff de feiten weten en niet zomaar iets gaan posten.

HansD

Bericht door HansD » 05 okt 2011, 09:32

Goh, werken ze voor hun centen is het weer niet goed. Een callcenterbaantje staat in de pikorde nog onder een uitkering begrijp ik?

Buiten dat ik het ook irritant vind om gebeld te worden, gebeurt overigens bijna nooit, zeg ik gewoon nee en hang op.

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2011, 09:57

Beetje jammer dat er zo op de man (in dit geval de vriendin van) wordt gespeeld. Ik heb even geen tijd en zin om te modereren in posts maar als ik nog een keer een opmerking van gelijke strekking zie gooi ik het topic in de digitale prullebak.

:thnx:

Luco

Bericht door Luco » 05 okt 2011, 10:35

RVV schreef:Beetje jammer dat er zo op de man (in dit geval de vriendin van) wordt gespeeld. Ik heb even geen tijd en zin om te modereren in posts maar als ik nog een keer een opmerking van gelijke strekking zie gooi ik het topic in de digitale prullebak.

:thnx:

Sorry hoor Rico, maar hij begint zelf over dat mensen asociaal reageren op deze telefoontjes, iets met wie de bal kaatst enzo.
Dus vind deze reactie een beetje overdreven.

Zijn vriendin zal niet asociaal zijn, maar we weten allemaal hoe die callcenters werken.
Dat je er gaat werken omdat het ff niet anders kan, top hoor beter dan je hand ophouden, maar als je dan zo reageert in een topic ben je zelf schuldig en lok je deze reacties uit.

EG

Bericht door EG » 05 okt 2011, 10:43

Sjah het lijkt net een RWD vs FWD of diesel vs benzine draadje LOL :kikker:

Trouwens, ik vind die callcenters nog minder erg, ik zeg gelijk ik heb geen interesse sorry maar meestal sluiten ze gelijk af? Alhoewel het niet duizenden keren is gebeurd uiteraard.

Wat ik echt serieus smerig vind is acquisitie fraude. De ondernemers hier zullen dit herkennen: Je word gebeld en het begint zo: "wij hebben uw gegevens in onze gratis register staan, wij willen die aanvullen maar dat kost geld". Ik mot niks hebben zeg je dan. "Wij sturen u een formulier toe als u die ondertekend terugstuurd dan gebeurd dat niet (of iets in de trant). Krijg je die shit thuisgestuurd en blijkt het om een overeenkomst te gaan... Gelukkig zelf nooit getekend gelijk de prullenbak ingepleurd.

Of je krijgt een brief thuis in de vorm van een nota, lees je eronder dat het om een overeenkomst gaat. En als je tekent en betaald zit je er dus een jaar aan vast...

Ze hebben bij mij al een paar keer zo proberen geld proberen af te troggelen, de mofo's :evil:

Reken maar na, er zijn van die bureaus die meer dan 1000 euro vragen... Als jij 12 mensen oplicht, heb je zo een rug per maand gratis inkomsten. Ik had gelezen dat sommige bedrijven 100'en slachtoffers hebben, moet je eens nagaan wat die gasten verdienen. Misdaad loont...

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 okt 2011, 10:47

*zucht*

Ik heb inderdaad al weer spijt dat ik een reactie heb geplaatst.

Laten we er lekker over ophouden met dit kinderachtige gedoe. Ik wilde alleen aangeven dat het voor de persoon aan de andere kant van de lijn ook niet altijd even prettig is. Die doen gewoon hun werk, hoe irritant het voor een consument ook is. De bijnamen die ze af en toe naar haar hoofd kreeg waren niet misselijk. Het wordt zo, zoals al aangegeven, gewoon opgedragen dat ze een bepaald script moeten volgen. Ik vind het ook irritant als ik gebeld wordt.

En even voor de persoon die vind dat ze dan maar een uitkering had moeten aanvragen; ze was bezig met het opstarten van een eigen bedrijf. Als daar geen inkomsten uit komen in het begin, dan hoef je ook niet om een uitkering te vragen. En waarom als je gewoon kan werken. Ons is altijd geleerd dat je gewoon moet werken voor je centen, mits je om welke reden dan ook niet KAN werken. En dat heeft ze dus ook gedaan en is niet zoals de luie nederlander met haar hand omhoog bij de gemeente gaan staan.

Punt, klaar uit!!
Meer tijd ga ik niet meer aan deze onzinnige discussie spenderen.

Elise

Bericht door Elise » 05 okt 2011, 10:57

Deze hele callcenter discussie hebben we al eens eerder gevoerd.
In de categorie; Vodafone

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 okt 2011, 11:12

Ik gebruik sowieso alleen maar een 06 maar daar begonnen ze de laatste tijd ook al op te bellen :?

Bel me niet register ingevuld maar je krijgt ze nog af en toe. Alles wat rond etenstijd belt zonder nummerweergave neem ik niet eens op, druk ik standaard weg.

In het begin is het nog wel leuk om er even een gesprek mee aan te knopen, stuur maar een offerte op papier enz je kent het wel maar dat gaat ook snel vervelen.

Remmie

Bericht door Remmie » 05 okt 2011, 11:14

De enkele keer dat het gebeurd dat ze bellen voor een krant vind ik dat wel leuk.

We kunnen u de krant aanbieden voor *actie* .
- Wat heb ik daar aan dan?
Dan blijft u op de hoogte van het laatste nieuws
- Nieuws? Alles wat in de krant staat is al een dag oud.
Hoe bedoeld u dat?
- Ik lees het nieuws op internet, dat nieuws staat de andere dag in de krant en is het voor mij geen nieuws meer
Ik ga niet betalen voor geschiedenis.

Dan is het meestal even stil aan de andere kant :hosanna:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2011, 15:22

:mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 okt 2011, 23:27

Remmie schreef:De enkele keer dat het gebeurd dat ze bellen voor een krant vind ik dat wel leuk.

We kunnen u de krant aanbieden voor *actie* .
- Wat heb ik daar aan dan?
Dan blijft u op de hoogte van het laatste nieuws
- Nieuws? Alles wat in de krant staat is al een dag oud.
Hoe bedoeld u dat?
- Ik lees het nieuws op internet, dat nieuws staat de andere dag in de krant en is het voor mij geen nieuws meer
Ik ga niet betalen voor geschiedenis.

Dan is het meestal even stil aan de andere kant :hosanna:
En dan hangen ze op, draaien het volgende nummer en zijn het gesprek met jou al weer vergeten :mrgreen: Vaak heb je jezelf er meer mee dan zo'n telefonist.

Het feit dat er nog zo achterlijk veel gebeld wordt geeft blijkbaar aan dat het nog wel werkt? Waarom zou je er anders tonnen per maand in stoppen.... maar ik blijf het bizarre praktijken vinden.

En Martin, laat je niet zo op de kast jagen joh :) Niemand op dit forum kan oordelen over je vriendin dus persoonlijk is het niet. Ik zie het meer als opmerkingen naar callcenter medewerkers in het algemeen. En laten we eerlijk zijn.... de een is nog vervelender dan de ander.

Ik heb een keer écht een leuk gesprek gehad met een recruiter (niet geheel toevallig een jongedame :mrgreen:). Ik heb haar wat tips meegegeven over hoe ze potentiële klanten beter kan benaderen haha. Dat belletje was op geen enkel moment vervelend of awkward, gewoon gezellig.

Plaats reactie