Vraagje voor de vliegtuig experts

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door HJ2 » 29 sep 2011, 18:44

Voor de topicstarter:
Dit soort kitjes behoeven wel vaak 'wat werk'
met name schuren en plamuren zul je goed gaan leren.

Of de details van je setje aansluiten bij de historische data van de oorspronkelijke kist... Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het ook niet.

Als je nu nog voertuigen gaat bouwen kun je je hier verlekkeren:
http://www.twenot-forums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door HJ2 » 29 sep 2011, 18:45

Metchu schreef:ik begin er niet aan, word ik meteen in de gaten gehouden door de AIVD
Eh.. dat doet de MIVD tegenwoordig :devil:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 18:45

Moest even aan deze beetje gouwe ouwe denken, Jack, Kyle en Dave:


:banging:

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 414
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Jorik » 29 sep 2011, 19:06



En hier nog een filmpje met iets meer "actie", kan hem hier helaas niet insluiten dus klik hier voor de link!

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Metchu » 29 sep 2011, 19:12

je hebt op youtube ook die dogfights! ook erg leuk om te kijken!!!

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 19:50

Machtig Jorik!

Dan mag dit 'Volkslied van de NAVO' :kikker: ook niet ontbreken. wel >5 keer gezien.Pubersentiment toendertijd.

Neen, het is niet Eddie van Halen, maar Steve Stevens en Harold Faltermeier achter de piano:


De F14's zijn duidelijk, maar toendertijd dacht ik dat die fake MiGs Dassault Mirages oid waren, maar het waren dus Northrop F5s.

Er doet trouwens ook nog 'n 356 Speedster replica in mee, weet u nog, waar Kelly McGillis mee reed.Tom op de brommert.

25 jaar terug al weer. Jeses ik word oud. :vliegen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 29 sep 2011, 20:14

Krijg nooit genoeg van vliegen..............feel the need for speed.........

Zo`n hoog gillende jankende jet engine van een F-16........................nog net iets meer kippenvel dan een 6IL :whistle:


Om dat mijn Thrustmaster Hotas Cougar set het even liet afweten heb ik een upgrade laten inbouwen, wordt gedaan as we speak, zo wordt het;


Afbeelding

Afbeelding


Voor €60 K kan je ook dit doen;

http://www.realsimulator.com/html/cockpit_he.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Dit is wat ik ambieer;

http://www.realsimulator.com/html/ready_to_fly.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


SKITTEREND

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 414
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Jorik » 29 sep 2011, 20:18

Als het om echte dogfights gaat is er één filmpje wat je gezien moet hebben. Vergeet alle top gun beelden die je ooit gezien hebt:



Vooral na 4 minuten als het beeld even zwart is komen de langere fragmenten wat, ondanks de kwaliteit van de beelden, een veel betere indruk geeft hoe het echte dogfighten is. Ook "mooi" om te zien is de betrouwbaarheid van de hittezoekende raketten van die tijd. Bij het eerste langere fragment op 4.45 zie je goed hoe de eerste raket wel bij het doel komt, maar niet "fused" (en dus niet ontploft).

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 20:20

60 mille euro?

Hijos de puta nogantoezeg, mierda de santamaria. Muy muy muy costoso!

Maar wel mooi.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 29 sep 2011, 20:22

Robin schreef:60 mille euro?

Hijos de puta nogantoezeg, mierda de santamaria. Muy muy muy costoso!

Maar wel mooi.

Yep...................en das dan de basis uitvoering.......................eigenlijk wil ik de meest uitgebreide........verdubbel de prijs maar...............das ook waarom ik de M5 heb laten staan............ :whistle: :angel: :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 29 sep 2011, 20:27

Even een kleine anekdote;

Voor mijn 40e verjaardag, alweer 5 jaar geleden mocht ik een keer plaatsnemen in de F-16 simulator op de VLB Twenthe (intussen is daar de poort helaas dicht zoals bekend) Geregeld middels een kameraad die daar werkzaam was en die weethoe gek ik van vliegen ben........

Heb daar een uurtje mogen "sturen" met een F 16............................best experience ever..............GVD nog aan toe........vliegen, bijtanken, opstijgen, doorstarten en wederom landen.................uiteraard ook een tankvliegtuig geramd, comes with the job :tooth:

Toen wist ik het; ik moet zo`n ding in huis.....................

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 20:32

romo schreef:Even een kleine anekdote;

Voor mijn 40e verjaardag, alweer 5 jaar geleden mocht ik een keer plaatsnemen in de F-16 simulator op de VLB Twenthe (intussen is daar de poort helaas dicht zoals bekend) Geregeld middels een kameraad die daar werkzaam was en die weethoe gek ik van vliegen ben........

Heb daar een uurtje mogen "sturen" met een F 16............................best experience ever..............GVD nog aan toe........vliegen, bijtanken, opstijgen, doorstarten en wederom landen.................uiteraard ook een tankvliegtuig geramd, comes with the job :tooth:

Toen wist ik het; ik moet zo`n ding in huis.....................

Machtig mooi man, gefeiliciteerd, je hebt 'm toch al?

Hij past zeker exact op de toiletpot? :kikker:

@Jorik, indrukwekkend die film hierboven, vaak al meer dan 40 jaar terug gefilmd etc.
De commentaren eronder zijn vaak minder.
Ik wachtte trouwens nog op 'n shot dat ik Gretta Duisenberg op 'n metersgrote theedoek naar benedengehaald zie worden, maar die zat er niet bij in dat filmpje. :piraatje:

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door bm-dub » 29 sep 2011, 21:35

door dat gedoe in Libië de laatste tijd moest ik weer ff aan dit denken:



eerste kill niet te zien, tweede aan het eind van de video.
die F-14....wat een machine blijft dat toch, vond het echt jammer toen 'ie werd vervangen door de SuperHornet. die radar icm die phoenix raketten, echt een machtig ding.

Afbeelding

trouwens, echt een aanrader voor alle Tomcat fans:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... uandhom-20" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door SteV6 » 29 sep 2011, 22:01

Vlakbij het landgoed Goodwood tijdens het Revival-weekend kwam er een Spitfire over mijn open dakje van de Speedster vliegen.

Kippenvel van top tot teen, wat een geluid man, HEERLIJK.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 29 sep 2011, 22:08

F14 Tomcat heerlijke swingwing kist idd, maar ook niet altijd betrouwbaar, high speed engine failures. Veel Phoenix raketten zijn er nooit afgevuurd, want veel te duur...........duur ook in onderhoud, maar mooi blijft ie..........heerlijke jaren 70 technologie.....


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=20UWwnfP ... re=related[/youtube]

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Xave30 » 29 sep 2011, 22:08

Oof schreef:Haha ja dat kan ook. Van boven naar benden: F16 piloot, Cessna Piloot en Flight Simulator Piloot.
Moet zeggen dat ik het nog wel veel speel. Helpt om sommige vaardigheden sneller onder de knie te krijgen.
Jorik schreef:Ah, ook ik ben ooit begonnen met flight sims :mrgreen:
:D :cool:

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door bm-dub » 29 sep 2011, 22:29

@romo, klopt, die PW engines hadden nogal wat mankementen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door HJ2 » 29 sep 2011, 23:23

Haha! Prut & Wiebel noemden wij het altijd
'dependable engines'

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 414
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Jorik » 30 sep 2011, 00:04

Ik weet dat er met de oude motoren van de F-16 veel gezeik is geweest (PW200); maar dat was vooral te wijten aan de "computer" die alle toevoer moest regelen. Throttle moest bediend worden met een fluwelen handschoen, anders had je zo een engine stall te pakken.

Met de "nieuwe" (PW220) al stukken minder gezeik.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door HJ2 » 30 sep 2011, 14:09

Ha! Aan die computer zit en doos gekoppeld, volgepropt met lagers stangetjes, vaantjes voor de pi regelingen etc.
Eigenlijk een analoge, helemaal mechanische computer!
Als je van meet en regeltechniek houdt kun je je hart ophalen.

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 414
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Jorik » 30 sep 2011, 14:10

Hieronder wat nummers van "Dos gringos", bandje van twee F-16 vliegers. Ze hebben er nog veel meer, maar hier een kleine selectie. Kenmerkend zijn de pakkende deuntjes en ontzettend droge teksten hehe.


"The hound war song"


"I'm a pilot"


"World War III"

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door M@rcel » 30 sep 2011, 16:34

Vriend van mijn nicht vliegt ook op een F16.
Eigenlijk nog een knulletje, maar zit nu wel met zo'n kist in Afghanistan.
Had laatst een oefening in Alaska en moest daarna met dat ding terug naar NL vliegen, met de ipod op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Tim N » 07 okt 2011, 16:29

InjectTheVenom schreef:Ik wil beginnen aan een schaalmodelletje van de Supermarine Spitfire Mk V, maar het engiste wat er aan leuke en uitgebreide detailsets te vinden valt is voor een Mk VB... kan ik de onderdelen die in het plaatje hieronder te zien zijn zonder omhaal gebruiken of zijn er nog meer ingrepen nodig?

Afbeelding
Welke set heb je als basis? Een submarine Va Vc?

Normaal gesproken als je een KM5 hebt als basis kun je het wel gebruiken 99% gelijkend (volgens mijn mega vliegend tuig liefhebbende collega)

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Niels v D » 07 okt 2011, 16:52

SteV6 schreef:Vlakbij het landgoed Goodwood tijdens het Revival-weekend kwam er een Spitfire over mijn open dakje van de Speedster vliegen.

Kippenvel van top tot teen, wat een geluid man, HEERLIJK.
+1: 'smorgens rond 8 uur op de camping aantal spitfires in formatie vlak over de boomtoppen.. Geweldig wakker worden!

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door InjectTheVenom » 09 okt 2011, 15:10

De mk5b van Revell in 1:72, met de kanttekening dat ik er iets leuks van wil maken (zie onderstaande link) :)

http://www.spitfires.flyer.co.uk/spitfi ... tplane.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De pest is alleen dat ik dit setje even niet kan vinden via internet, anders moet ik gaan knoeien met delen van de PM Model kit die ik al heb en waarvan de romp zo detailloos is als het maar kan :?

http://www.internetmodeler.com/2000/mar ... tplane.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim N schreef:Welke set heb je als basis? Een submarine Va Vc?

Normaal gesproken als je een KM5 hebt als basis kun je het wel gebruiken 99% gelijkend (volgens mijn mega vliegend tuig liefhebbende collega)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, Bombadil, EvdP, Fabian, Gert-jan, Peter-Paul, Streamline, Thomas H, TLRS, tomgtr, WJ, wjt en 93 gasten