Lees het volgende eens en laat het tot je doordringen:
Dit is geen foute handelaar, dit is een waarschuwer... en wat voor één:
----
"Handelaren boeit het niet of Europa de schuldencrisis oplost, het enige doel is om geld te verdienen." In een interview met BBC vertelt handelaar Alessio Rastani verder aan een verbouwereerde interviewster dat hij elke nacht 'droomt van een recessie'.
De schuldencrisis is al tijden niet weg te denken uit de wereldwijde media en politici vergaderen al maanden zonder een duidelijk, eensgezinde aanpak. Veel deskundigen passeerden de revue. Zo ook handelaar Rastani in een interview met de BBC. Maar deze handelaar was wel heel erg openhartig.
Zo omschrijft hij de Europese economie als een 'toast'. Ook geeft hij aan dat handelaren het niet boeit of de crisis wordt opgelost, als ze maar kunnen verdienen. "Eerlijk gezegd wacht ik al drie jaar op dit moment. Ik moet bekennen dat ik elke nacht droom van een nieuwe recessie. Waarom? Mensen zijn kennelijk vergeten dat de depressie in de jaren '30 veel mensen rijk heeft gemaakt, mensen waren hier op ingespeeld. Niet alleen de elite kan zich verrijken, iedereen kan het. Je moet alleen weten hoe."
De interviewster schrikt van de lezing van de handelaar. "Als je hier kijkt, zie je mensen om heen in elkaar zakken. Jouw oplossing helpt ons toch niet, doet de Eurozone toch niet goed?!" Rastani waarschuwt dat iedereen zich moet klaarmaken. "Wees voorbereid. Deze crisis is als een kanker. Als je er niks aan doet groeit deze door. Het is niet de tijd om te denken dat de overheid het probleem wel zal oplossen. Governments don't rule the world, Goldman Sachs rules the world." Rastani vertelt dat de bank het een worst zal wezen of het probleem wordt opgelost.
Om het verhaal toch wat positief af te sluiten, nou ja positief.. Rastani komt nog met een tip. "Ik wil tegen iedereen zeggen: bescherm wat je hebt. Want tussen nu en 12 maanden verdwijnt het spaargeld van miljoenen mensen. En dat is maar het begin."
---
Was het filmpje hiervan al geplaatst?
---
Spaargelden, aandelen, pensioengelden, Europese banken etc. -->
Niet dat we dat nog niet wisten. Je moet het jezelf zo nu en dan alleen even goed beseffen.