Dit is wel weer onvoorstelbaar....
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Leuk verslag Paskal

- Paskal
- Auto: meerdere
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat er dit jaar in de omgeving extra veel gecontroleerd wordt op snelheid. Op het Duitse Ringforumis er al tijden een topic over.......
- stefan740
Was mij inderdaad bekend. Vandaar dat het heel betaalbaar is gebleven, je zou zelfs kunnen zeggen dat het de foto wel waard was 
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Mooi verslag Paskal. Had dit weekend nog wel willen blijven, maar gezien het aantal ongelukken toch iets minder gemist. Zo raak was het de afgelopen 2 weken niet, op dat dodelijk ongeluk na.
- TurboClouseau
Hoezo had je je helm op tijdens dat je geflitst werd? Stonden ze op de Nordschleife te flitsen dan?
Zaterdag/zondag ga ik weer eens heen als het droog weer is...met de hippie-golf
Zaterdag/zondag ga ik weer eens heen als het droog weer is...met de hippie-golf
- stefan740
Ze stonden zo'n 200 meter voor de toegangs rotonde van de nordschleife. ter hoogte van de afslag naar het tunneltje zeg maar. Ik rij meestal nog een stukje voor de koeling vandaar.
- TurboClouseau
ah, dat verklaart het...duidelijk 
- PD power
Lijkt volgend weekend mooi weer te worden, dus wie weet...
- TurboClouseau
Henno ook een overnachting op de camping?
- KW
Vet, die zie je vrijwel niet meerNiels schreef:Leuk verslag Paskal![]()
- Knot
En al helemaal niet met straalmotor 
- Paskal
- Auto: meerdere
@KW: valt nog wel mee hoor... Tot vorig jaar komt hij vrijwel iedere keer terug in mijn verslagen aangezien Jef & Peter ook in zo'n D-Kadett rijden:KW schreef:Vet, die zie je vrijwel niet meer
Ook hun exemplaar is voorzien van een straalmotor...... (en nee, het is geen foto-sjop)
Laatst gewijzigd door Paskal op 20 sep 2011, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
- TurboClouseau
haha, wel weer toevallig
maar wat een gave auto`s blijven dat!
maar wat een gave auto`s blijven dat!
- VLA
Haha die heb ik ook gehad, was er die dag ook. Had 57 gereden waar je 50 mocht. 10 euro boete. was wel verbaast dat ze een foto meesturen (en nog van voren ook).stefan740 schreef:Deze viel dinsdag bij mij op de mat.
- PD power
Weet het nog niet zeker Rene, als ik overnacht, dan zit ik hotel zum burgRené Kloeze schreef:Henno ook een overnachting op de camping?
- KW
Deze filmpjes heb ik de laatste keer (25 april) gemaakt naar de Ring en terug op de B257. Filmpje 2 en 3 zijn niet zo spectaculair, maar geniet van het uitzicht en het geluid 
Gefilmd met ContourHD1080p in 720p 60fps mode, helaas ondersteunt Youtube dat niet
Gefilmd met ContourHD1080p in 720p 60fps mode, helaas ondersteunt Youtube dat niet
- JP
Waarom rijden vele Ring-bezoekers rondom de Ring eigenlijk te hard? Je kunt je toch op de Ring soort van uitleven?
- stefan740
Wat is er mooier dan op een mooie weg als de B258 bijv op je eigen tempo bochtjes aan mekaar te rijgen. Het in EVO vaak beschreven 8/10 car principe. Hard rijden maar in een flow en met remmen op de motor de terug te schakelen en niet volgas,vol remmen, vol gas idee.
Ja het gaat boven de max snelheid maar het hoeft echt niet overdreven hard en zolang je weet waar je mee bezig bent en het buiten de bebouwde kom doet vind ik het prima. Je rijdt iets harder maar bent ook 100% bezig met de weg.
Ik rij meestal op de heenweg wel harder dan toegestaan op de B258. Adrenaline bouwt zich op. Op de terugweg meestal erg rustig. Moeheid komt op.
Ja het gaat boven de max snelheid maar het hoeft echt niet overdreven hard en zolang je weet waar je mee bezig bent en het buiten de bebouwde kom doet vind ik het prima. Je rijdt iets harder maar bent ook 100% bezig met de weg.
Ik rij meestal op de heenweg wel harder dan toegestaan op de B258. Adrenaline bouwt zich op. Op de terugweg meestal erg rustig. Moeheid komt op.
- KW
Waar rij ik 'te hard' ?
Er is niks heerlijker om met zo'n auto volgas door een tunnel te vlammen
(I almost live for that shit
). Ik had helaas nog aardig wat sloom verkeer voor me, ik meen toch op een nette afstand achter ze te blijven. Die camper die ik inhaalde heb ik (en een enorme rij auto's) zeker 14 km achter gezeten (vanaf iets buiten Adenau tot een kleine km voor de tunnels) met niet harder dan zo'n 60 waar 70/100 toegestaan, voor ik er pas voorbij kon. Nee da's lekker 
Er is niks heerlijker om met zo'n auto volgas door een tunnel te vlammen
- GTRene
is af en toe ook best moeilijk als de weg overzichtelijk is en je rijd in een ander land in de vrije open ruimte daar en voelt je ook wat relaxder waarschijnlijk en ook wat vrijer/genieten-de ook van de omgeving van de Ring en de Ring zelf...ik kan het me best wat voorstellen.
doch zijn er zo velen die van buiten komen, en hoe meer hoe meer kans op enkele 'idioten" uitschieters die het net wat gekker doen en daarmee waarschijnlijk ook te veel aandacht trekken en het zo wat "verpesten" voor "anderen"
doch zijn er zo velen die van buiten komen, en hoe meer hoe meer kans op enkele 'idioten" uitschieters die het net wat gekker doen en daarmee waarschijnlijk ook te veel aandacht trekken en het zo wat "verpesten" voor "anderen"
- Mark 320iS
Ja precies, ik snap dat ook niet zo goed.JP schreef:Waarom rijden vele Ring-bezoekers rondom de Ring eigenlijk te hard? Je kunt je toch op de Ring soort van uitleven?
Rijd zelf ook altijd wel wat te hard, maar ik probeer me toch altijd in te houden. Zo nu en dan kom je mensen tegen die gewoon volle polle van de hoofdingang naar Adenau rijden (en vice versa) en dan vraag ik me altijd af waar ze mee bezig zijn. Op die manier creëer je alleen maar weerstand bij de omwonenden en dat kan voor de Nordschleife nooit goed zijn lijkt me.
Ik doel overigens niet op het filmpje van KW, want dat het ik niet eens gezien.
- Knot
Dat zijn vaak de mensen die geen bocht kunnen nemen en daarom buiten de Nordschleife maar gaan planken om indruk te maken 
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Vooral motorrijders.. afgelopen weekend ook, een setje Belgen achter me op de motor, eerste 2 halen me netjes in op de B257, de rest moet wachten vanwege verkeer. Vervolgens komt de 3e die het nog maar net redt (ik rij ondertussen ook gewoon lekker door met 110km/u) want er komt een tegenligger.. en vervolgens gaan ze in de bochten heel rustig aan doen want tsja.. da's moeilijk ofzo..of ze kennen de weg niet. De laatste 2 besluiten dan tenslotte om in Adenau zelf in te halen (ja in de bebouwde kom dus..op dat stuk waar links en rechts zoveel auto's geparkeerd staan). Hoezo levensmoe. En dat gebeurt zooooo vaak...
- KW
Daar is ook niks spannends op te zienMark 320iS schreef:Ik doel overigens niet op het filmpje van KW, want dat het ik niet eens gezien.
Ik rij daar altijd gewoon normaal, ook als ik lege weg heb. Kan wel es wat boven de max toegestane snelheid zitten, met name op de langere rechte stukken, maar ook dat is nooit heel spannend. Ik ben daar net als op de Ring om te genieten, een dagje weg, lekker van het uitzicht en de sfeer van de Eiffel genieten
(met m'n TransAm is het zowiezo meer show dan go