[25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Jolanda87

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Jolanda87 » 26 jul 2011, 15:21

Hier alvast een klein voorproefje !!
Probeer het eerste deel vanavond online te krijgen!!

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2011, 15:27

Mooie foto's idd Kees.. zoals je de zwarte E30 M3 geknipt hebt in drift, zo wil ik nog een foto van mijn E36 een keer!

Hier stukje film toen ik bij de Golf5 TDI aan probeerde te haken... werd me wel moeilijk gemaakt door de wanli's hoor, je bent maar een paar seconden langzamer maar je moet zoveel meer marge houden omdat je door die slappe wangen alle kanten op geslingerd wordt.

Wat doet die golf, 1350kg en 2.0tdi140 gechipt naar 180pk/400nm ofzo?

Leonw

Bericht door Leonw » 26 jul 2011, 15:28

Het viel me bij sommige auto's trouwens op dat ze aardig wat benzine verloren in bochten naar links. Misschien volgende keer de tank iets minder vol doen :blink:

Op onderstaande foto's is het wel te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik een kleine top 10 gemaakt met de leukste plaatjes van gisteren:
http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 711/Top10/" onclick="window.open(this.href);return false;

Leon

martijn kool

Bericht door martijn kool » 26 jul 2011, 16:30

ik zag inderdaad een spoor bij mijn megane. Nadeel is dat als hij halfvol zit, hij begint in te houden als ik de lange bocht voor het rechte stuk heb gehad, vandaar dat ik hem bomvol gooide.

Toch maar is iets voor bedenken.. Groot benzinefilter ertussen schijnt goed te werken..

JasperM

Bericht door JasperM » 26 jul 2011, 16:50

Poeh, ik heb toch wat gemist... Oja, voordat ik allerlei kaartjes thuis krijg met beterschap; Ik had geen gebroken arm hoor, maar viel wél hard van de trap af om 6:00 en dat was de druppel om niet te gaan. :mrgreen: was gewoon erg benieuwd naar de reacties en vond het verhaal op die manier eigenlijk veel leuker. :tong:

Nee, Ik had het eigenlijk ook te druk met werk, maar besloot die avond ervoor toch om wél te gaan. Toen ik van de trap af vloog en me lelijk bezeerde dacht ik; waar ben ik mee bezig; terug me bed in voor een paar uurtjes en eerst m'n werk afmaken!

Hopelijk ben ik er 28 september bij, maar dan echt wel met de mazda natuurlijk hè. Ik moet die baan op! :hosanna:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 26 jul 2011, 16:53

JasperM schreef:Poeh, ik heb toch wat gemist... Oja, voordat ik allerlei kaartjes thuis krijg met beterschap; Ik had geen gebroken arm hoor, maar viel wél hard van de trap af om 6:00 en dat was de druppel om niet te gaan. :mrgreen: was gewoon erg benieuwd naar de reacties en vond het verhaal op die manier eigenlijk veel leuker. :tong:

Nee, Ik had het eigenlijk ook te druk met werk, maar besloot die avond ervoor toch om wél te gaan. Toen ik van de trap af vloog en me lelijk bezeerde dacht ik; waar ben ik mee bezig; terug me bed in voor een paar uurtjes en eerst m'n werk afmaken!

Hopelijk ben ik er 28 september bij, maar dan echt wel met de mazda natuurlijk hè. Ik moet die baan op! :hosanna:
Wist niet dat er zulke vreemde mensen bij me in de buurt wonen :piraatje:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 26 jul 2011, 17:17

JasperM schreef:Poeh, ik heb toch wat gemist... Oja, voordat ik allerlei kaartjes thuis krijg met beterschap; Ik had geen gebroken arm hoor, maar viel wél hard van de trap af om 6:00 en dat was de druppel om niet te gaan. :mrgreen: was gewoon erg benieuwd naar de reacties en vond het verhaal op die manier eigenlijk veel leuker. :tong:
Wtf... :bag: :goodnight:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 jul 2011, 17:21

Ik had ook nog een videocamera bij mij. Dat ding gebruik ik zelden dus de opnames zijn niet echt gelikt. Toch maar de ruwe beelden aan elkaar geplakt. Er zijn auto's te zien en er is geluid.

Aangezien ik echt niet weet wat ik fout doe met het plaatsen van foto's of video's ook maar de link.

http://vimeo.com/26915753

JasperM

Bericht door JasperM » 26 jul 2011, 17:28

Ojee, ik hoop niet dat ik een verkeerde indruk achterlaat hoor mensen! :ga weg:
Zeker niet de bedoeling! Misschien was het grapje niet zo gepast... Daarom plaatste ik het berichtje hierboven dan ook. Ik had er gisteren nogal de pest van in dat ik van de trap af vloog (wat overigens flink veel pijn deed aan mijn arm) en ik denk dat ik niet zo lang heb nagedacht over die post...

Nogmaals excuses, stom dat ik het postte, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat ik bang was dat iedereen het nogal 'stom' zou vinden als ik ineens af zou haken door een lullig valletje. Ja, stom, ik weet het. In het vervolg denk ik beter na!

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2011, 18:53

Inderdaad Jasper, anders geloven we je niet meer...

anyway, wat ligt die Porsche laag...mag wel iets aan stabilisatorstangen doen of speciale veren/dempers...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

zelfs met aanremmen.

En Dennis, zo denk ik dus ook, vaak zijn die replica's op een klassieker kenteken en dus belasting vrij, wegen trouwens ook bijna niks en al snel razend rap en een leuke track/fun tool.

denk dat die Engelse replica wat lichter is ivm ander chassis...wellicht gewicht van de originele 904/6

die is 650kg de Beck met RVS mono chassis is 780kg
denk daarbij een zeg 300pk motor +DF
en als je er een GT3 motor in legt = madness :crazy:

http://www.chuckbeck904.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 26 jul 2011, 19:01

Mike S. schreef:
Wtf... :bag: :goodnight:
:hmmm:

alt

Bericht door alt » 26 jul 2011, 19:50

leuke ochtend gehad, weinig auto's op de baan, werd netjes gereden.

René, die Porsche 904-6 kwam uit de USA.
Zeker een mooie auto, netjes afgewerkt., vooral als het made in de USA is.
Er lag een 6 cyl luchtgekoeld met volgens mij 6 webbers (solex?).
Zij hadden een probleem met de olieleidingen (lekkagé, maar waar)
De veren waren te licht voor de Porsche ,vandaar dat hij zo laag ligt.

Zelf heb ik nog even in een opwarmronde even de grindbak gezien.
Heb enkele passagiers mee gehad.
De laatste ronden liep de temperatuur op tot 105 graden.
Zag vanmorgen dat er een plas koelvloeistof onder de auto lag.
Nu de auto afgeperst, maar hij blijft op druk.
Ga even mijn monteur bellen hoe ik of hij dat gaat oplossen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2011, 20:02

als het een USA is dan zal het toch een Beck kunnen zijn, de Engelse is een Martin & Walker met buizen chassis, doch de eerste Beck's waren geloof ik ook buizen...de latere hebben RVS monotube :kikker:

de lekkage kan zich ook opdoen als je temp boven 100 graden komt en de druk erg hoog wordt, dan kun je koud of warm wel afpersen maar dan doet ie het bv niet...door de hoge temp kan het weer wat uitzetten en lekken, maja weet niet waar die van jou(auto dus) lekt.
is het wel een verse radiateur? of heeft ie ooit een tikkie opgelopen?
of komt het daar niet weg...kan ook iets simpels zijn, door overdruk leidinkje :D

mark dikken

Bericht door mark dikken » 26 jul 2011, 20:03

Ook via hier de organisatie bedanken. Was voor mij de eerste kans om eens voorzichtig de grenzen van mijn GT3 op te zoeken, daar ik die op de openbare weg moeilijk gevonden krijg.

De GT3 een paar keer glijdend door de bocht gekregen, nog wat instructie gekregen van Paul met de 997, kortom mijn persoonlijke doelen die ochtend gehaald, zeker niet de snelste ronde gereden met wel met een big smile thuis gekomen.

En dan nu nog even nagenieten van Leon zijn foto's :D

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 26 jul 2011, 20:10

Gistermiddag ook nog even wezen kijken, hartstikke gezellig lekker ongedwongen zweer.
Heb helaas met niemand mee kunnen rijden, ik had de kleine meid mee maar die is ook al dol enthousiast.
Opvoeding gaat de goeie kant op :tooth:

Jolanda87

Bericht door Jolanda87 » 26 jul 2011, 20:35

Het eerste deel is te vinden op mijn website; http://jolandaphotography.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Marcel H.

Bericht door Marcel H. » 26 jul 2011, 21:29

Knot schreef:Morgen zal ik eens naar die beelden gaan kijken maar denk dat het alleen de Golf5 (Jos), de E30 met driftclub banners en de blauwe GTT zijn die er echt wat langer goed op staan.
Die blauwe GTT zal ik waarschijnlijk zijn geweest. :)
Afbeelding

Nice, goed snelheidsgevoel in de foto. :) Thnx Kees.

levi
Auto: Clio RS 197

Bericht door levi » 26 jul 2011, 21:40

Hier nog wat onboard beelden vanuit onze M3:
kwaliteit is niet zo best, want is met de iphone opgenomen, en ik heb betere beelden met de iphone geschoten, denk dat hij aan vervanging toe is :(

http://www.youtube.com/watch?v=5fgt8Tdt ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=mYaEC8Qg ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hield hem maar net :df:

http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Erwin

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2011, 22:58

ding loopt best :D

Joost

Bericht door Joost » 27 jul 2011, 00:31

Wat loopt die M3 hard zeg.

Leuk om even kennis gemaakt te hebben maandag.

Assen 9 augustus ook weer aanwezig?

mark dikken

Bericht door mark dikken » 27 jul 2011, 00:44

Afbeelding

Thxs :clap:

Ronsom

Bericht door Ronsom » 27 jul 2011, 02:12

Zeer leuke dag gehad. Organisatie bedankt, super geregeld. Er werd echt fair gereden.
Was voor ons de eerste keer dat we met de aprisco BMW op Zandvoort reden. Wat een mooie baan.
Vonden al vrij snel de juiste lijnen en konden leuke tijden neerzetten.
We komen zeker weer terug :thumbup:
Caspers track heeft dit voor ons mogelijk gemaakt. Coen, bedankt man!
We zijn ook nog even meegereden met Alt. Erg gaaf, maar het nekkie werd wel gevoelig.
Bedankt voor de goede tips :thumbup:

Ron en Carlo
Teamsomcom.

levi
Auto: Clio RS 197

Bericht door levi » 27 jul 2011, 08:07

Joost schreef:Wat loopt die M3 hard zeg.

Leuk om even kennis gemaakt te hebben maandag.

Assen 9 augustus ook weer aanwezig?
M3 loopt idd super, ik moet ook zeggen dat het onderstel ook top is!!!!
Dat hadden we gekocht, en niet wetende of het goed was, maar het bevalt ons prima, het is geen race onderstel, maar de super sport versie, en voor ons niveau is het uitstekend.
Zondag nog op een kletsnat zandvoort gereden, en toen hield hij zich ook super, de verstel mogelijkheden zijn meer dan voldoende, en de slicks, en de full wets doen ook goed hun werk.
9 augustus heb ik wel vakantie, maar dan ben ik mijn badkamer opnieuw aan het betegelen, is inmiddels ook weer 16 jaar oud, of ik optijd klaar ben weet ik nog niet, hoop het wel.

Erwin

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 27 jul 2011, 14:15

Mooie foto's weer , Leon ,Jolanda,Kees ! :thumbup:

Hier had ik nog iemand mee , eene Daan (dacht ik) hij paste maar net in de auto met z'n 2 meter +++

Afbeelding

Nog ff een tip van de marshal die einde pitsstraat stond ,weet waar je sleepoog zit bij je auto of monteer hem alvast zo sta je niet te klooien als je eens een keer gesleept moet worden of als je in de grindbak komt....dit scheelt ook weer tijd en is een stuk veiliger dan als je 10minuten in de grindbak naar je sleepoog aan 't zoeken bent. :wink:

Alex,

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 27 jul 2011, 17:29

Dat was weer een leuk dagje sturen. Het weer zat lekker mee en de baan was zeker in het begin zo goed als leeg.

Mijn snelste tijd iets scherper kunnen zetten naar 2:08:60 (performance box). Echter wel met een passagier in de auto. (let a.u.b. niet op mijn slap kommentaar in het youtube filmpje).
Een zoon van een Engelse collega (met een vriend) was in Nederland en die wilde wel een paar rondjes mee...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0c4Z9OyO ... detailpage[/youtube]

Kwam er thuis achter dat ik geen een rondje alleen heb rond gereden, dus er kan nog wel wat van die tijd af ;)

Organisatie bedankt weer voor een goede en veilige dag!

Plaats reactie