Zo zachtjes aan ben ik lekker bezig om de 325ti compact helemaal mijn auto te maken. Ik ben echt ontzettend blij met de E46.
Hiervoor reed ik in een Ford Focus II uit 2005 getuned tot +/- 260pk/400nm op de voorwielen. Op papier ben ik dus een stap achteruit gegaan. En toch, toch vind ik de 325ti een fijnere auto. Ondanks dat het E46 model vele jaren ouder is, is de afwerking mooier, techniek moderner en de RWD is eigenlijk gewoon lekker. En laten we niet vergeten dat de balans in de E46 door bochten heen vele malen beter is. Heerlijk hoe de compact zich gedraagd door de bochten op snelheid.
Dan daarbij ben ik eigenlijk best blij dat ik van de turbo af ben. Met turbo rijden is echt lekker, want je hebt altijd koppel. Maar je word gewoon arrogant in het verkeer want je komt er altijd wel voorbij EN je rijd ook altijd te hard omdat je alleenmaar zenuwachtig word voorgeduwd door de turbo. En dat realiseerde ik mij pas nu ik elk dag met de M54B25 rijd.
Inmiddels heeft de auto compleet een poetsbeurt gehad waardoor hij glimt als een zonnetje. Voor mijn gevoel rijd de auto daardoor als nieuw....
Deze stappen heb ik gedaan
1 - Wassen - BMW Shampoo en Washmitt
2 - Clayen - Bilthamber en Meguiars consumenten clay + Last Touch (1:1)
3 - Grof Polijsten want dat was echt nodig na 10 jaar!
4 - Waxen 1 Autoglym extra gloss protection
6 - Waxen 2 Poorboys Paste Wax
7 - Wheelwax voor de velgen
8 - Carlack68 verzegeling voor de ramen (geweldig spul!)
9 - Leather cleaner en polish voor het half leer.
Jammer genoeg regende het afgelopen week zoveel dat ik niet eens de gelegenheid heb gehad om een paar gave foto's te schiet de auto staat er nu zo netjes bij... Al vind ik het wel geweldig om overal druppels op de auto te zien. Of ben ik daar de enige in die het niet erg vind dat z'n pas gepoetste auto nat word?
Maargoed buiten de poetsbeurt heeft de 325ti nog een mooie mijlpaal bereikt!
Ook heb ik een stalen 7Jx16 ET34 wielset te pakken gekregen. (net een wat beredere set)
Dit voor mijn 205/55 16 winterbanden die ik onder mijn Focus ST had. Dus voor de winter ben ik vast voorbereid. :shine:
Ook heb ik op mijn werk de climate control laten afzuigen en weer weer op druk gezet met R134A. Na 10 jaar zat er nog 450gr van de 750gr in het systeem. Dus dat was nog redelijk lijkt mij zo...
Zodra ik de kans heb, en het is mooi weer, ga ik met mn DSLR en statief op pad om een paar plaatjes te schieten. En post ik ze hier voor de liefhebbers....
Plannen heb ik nog wel.
Nog steeds moet de CDV eruit en ik wil de bakolie laten verversen. Ik vind de bak te hakerig schakelen voor een BMW...
En eigelijk zou ik de voor en achterbumper willen laten de- en monteren. Want als je goed kijkt zitten die er gewoon scheef onder. En, dan kan tegelijkertijd zou 1 PDC sensor weer goed worden gemonteerd moeten worden. Voor het mooi zit de sensor net iets te diep, dus als het gaat regenen dat blijft er nog een laagje water in het gat van de bumperlijst zitten en gaat de hoor je de bekende onondoorbroken PDC piep... :bang:
Dus wie is er handig???
To be continued!!!