Ik heb niks meer met BMW.
-
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Hielke moet men dan auto's kopen waarmee ze op de limiet kunnen rijden?
Ik roep al jaren dat ik geen schumacher ben en het ook niet wil zijn. Heb ook geen compensatiedrang om de eerste/beste te zijn als het om autorijden gaat. Gaat mij erom dat die auto mij plezier geeft dmv beleving.. en naast lekker sturen, wat power, cabrio-gevoel geeft stuurgevoel van (als het even kan) een rwd mij dat. Niets meer dan een persoonlijke voorkeur. En het is de som der delen, een knappe fwd geeft mij ook erg veel plezier.
Ik roep al jaren dat ik geen schumacher ben en het ook niet wil zijn. Heb ook geen compensatiedrang om de eerste/beste te zijn als het om autorijden gaat. Gaat mij erom dat die auto mij plezier geeft dmv beleving.. en naast lekker sturen, wat power, cabrio-gevoel geeft stuurgevoel van (als het even kan) een rwd mij dat. Niets meer dan een persoonlijke voorkeur. En het is de som der delen, een knappe fwd geeft mij ook erg veel plezier.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Je werpt jezelf nu een beetje op als martelaar, van kijk mij nou eens tegendraads zijn....je zegt toch zelf ook dat het maar jouw mening is en maar een forum? Wat maak je je dan druk?Hielke schreef:Ik zou die 1M nog steeds wel eens graag aan de tand willen voelen Robin. Zoveel liefhebber ben ik wel.Robin schreef:Ja het wachten op 'n proefritje in 'n 1M kan lang duren, gelukkig is er een forum waar je je uit kunt leven.
Maar als napraterij en meeloperij de prijs daarvoor zijn, dan pas ik direct. Heb ik nog nooit gedaan en zal ik mbt een domme auto ook nooit doen.
Kijk de GETUNEDE Leon van VDV bood de stock M3 meer dan aardig partij, prima. En financieel gezien was de Seat ook 'n stukje voordeliger dan de M3. Two flies in one clap.

Dat is toch eigenlijk een beetje wat je wilt zeggen? Althans die indruk heb ik, neem me niet kwalijk.
Dikgedrukt: In het dagelijks leven ben je anders veel meegaander, vooral als er een notaris bij is:)
- WJ
Seat is natuurlijk ook wel erg goehoehoed..
Vermakelijk topic, mocht Driving-Fun niet aanslaan kan je er altijd nog Discussion-Fun van maken.

Vermakelijk topic, mocht Driving-Fun niet aanslaan kan je er altijd nog Discussion-Fun van maken.

- Tristan
Die Leon was ook verre van standaard (ik had muv DSG exact dezelfde auto). Zet een goede Bilstein set en remmen onder de M3 en de Leon was ver te zoeken. Maar feit was wel dat voor het geld die Leon bizar goed is. En heel makkelijk hard gaat, dus voor een breed publiek inzetbaar.
- Mari Oh Oh!
De openbare weg is geen circuit of wel? Dus of een bepaalde getunede Paella (met torques waar een standaard M3 niet tegenop kan) nou op een bepaald circuit sneller is of niet heeft niks met dagelijks rijplezier te maken. En vooral voor een aantal door jou als nono's gekwalificeerde mensen telt dat ook. Als een RWD bij een constante snelheid niet minimaal licht onderstuurt zou ik hem trouwens dagelijks niet willen rijden. Een FWD mag iets overstuurder zijn omdat het plezier toch weg is(lees ultimo onderstuur) als je gasgeeft. Als dat niet het geval is(in beide gevallen) heb je of een levensgevaarlijke wagen of een stapel stumperhulpes(= hopen dat ze nooit een verkeerde beslissing nemen). Lift-off overstuur is leuk als je aan het spelen bent maar zal is een noodsituatie je kop eraf bijten(tenzij je beschermhulpjes hebt, maar die zijn ook niet feilloos). Het gedrag van FWD doet me gewoon niets, het voelt tegennatuurlijk(zoals het bij anderen voor RWD zal gelden). Ik heb geen zin mijn RWD reflexen te verprutsen met FWD muscle memory. Want in een noodsituatie is het niet handig een FWD reflex op een RWD toe te passen en vice versa.Hielke schreef:Over dat gevoel, de daarbij behorende beleving, en de harde feiten. Een waar gebeurd verhaal, ik heb het wel eens eerder verteld.Pingus schreef:Juist wel op z'n plaats, want MW is rwd waar de fordjes en andere meuk in de vergelijkbare klasse fwd is.
Er zijn zeker momenten te bedenken die voordeel hebben voor circuit gebruik met fwd, maar dat is niet het punt. Het gaat om het gevoel en de daarbij horende beleving... Zoals Johan Cruyf het zo mooi verwoord: je begrijpt het pas als je het door hebt.
Een jaar of 7 terug reed ik voor het eerst in een E46 M3. Ik was allerminst onder de indruk. Ja, veel power en een geweldige stabiliteit in rechte lijn op hoge snelheid. Maar dat heeft een TGV ook. Viel je kort na elkaar een paar bochtjes aan dan kende deze M3 alleen nog variaties van onderstuur. Pas bij provocatie in kundige hand bij overwegend lage snelheid was er nog overstuur op te roepen. De feedback via het stuur bij al die glijerij over de voorwielen was van de tegenovergestelde orde van een Porsche. Er was geen beleving, de auto voelde log en doods aan. Let wel, ik heb het over een auto zoals de fabriek 'm geleverd heeft. Voor raceprojecten zijn de E36's en E46's heel geschikt en heel lekker.
Een jaar of 5 geleden reed ik op Zandvoort in een VDV Leon FR met zo'n 270 pk. Met passagier werd ik net voor het ingaan van de pits door een zekere Rutger met E46 M3 voorbij gestoken. Rutger had DSC gereden en wist hoe hij snel rond moest gaan. Het was een standaard E46 M3. Mijn vertrouwen in de capaciteiten van de Leon waren inmiddels dusdanig dat ik besloot nog wat rondjes op de baan te blijven. De Leon was geen match voor de M3 in rechtelijn power. Op het rechte stuk van Zandvoort pakte de M3 zo een meter of 20. Maar in bochten en bij uitacceleren schoof de BMW kansloos over z'n voorbanden. De rijder bevestigde dit later ook. Ondanks de vrij zwakke remmen van de Seat had ik geen moeite de BMW op tempo te verslaan. De tractie van de Leon met 270 pk uit bochten was ronduit geweldig.
En natuurlijk past het niet helemaal binnen dit onderwerp, maar het geldt ook voor sims. Ik heb gewoon 0 plezier aan sims als ik met een FWD moet karren, dan speel ik nog liever een gemiddelde shooter zonder verhaal.
Dit alles is natuurlijk niet meer dan mijn mening, maar het is een feit dat deze discussie alleen over meningen gaat en bij voorbaat dus zinloos.

- Snipe
De martelaar van het vrije woord.Robin schreef:Je werpt jezelf nu een beetje op als martelaar, van kijk mij nou eens tegendraads zijn....Hielke schreef:Ik zou die 1M nog steeds wel eens graag aan de tand willen voelen Robin. Zoveel liefhebber ben ik wel.Robin schreef:Ja het wachten op 'n proefritje in 'n 1M kan lang duren, gelukkig is er een forum waar je je uit kunt leven.
Maar als napraterij en meeloperij de prijs daarvoor zijn, dan pas ik direct. Heb ik nog nooit gedaan en zal ik mbt een domme auto ook nooit doen.
En het is toch oncontroleerbaar, dus wie weet zijn er een paar gekken die denken dat het echt zo is.
Maar hij heeft gelijk. We hadden Hielke aangeboden dat 'ie ons mocht assisteren met die 1 M, maar daarvoor had Macboy wel een vuistdik contract opgesteld waarin stond dat er geen onvertogen woord mocht vallen. Hielke mocht dan alleen woordelijk Andre napraten, die op zijn beurt weer een verhaaltje voorlas dat door de marketingafdeling van BMW was geschreven. Tja, die zwarte 1 M is niet voor niks in Heerenveen terechtgekomen natuurlijk.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Lol@Snipe, helemaal goed meer woorden zijn er niet nodig! 

-
En dat vuistdikke contract van Macboy is ook getekend door Jeremy Clarkson, Chris Harris en Horst von Saurma to name a few. 

-
Het heet hier driving fun toch?
In een ander draadje werd een instapper 1 serie genoemd. Voor exact hetzelfde geld heb je ook een aangeklede Megane RS op de stoep staan.
Dan is de keus toch niet moeilijk? Ik zal jullie helpen.....het zal zeker niet die blauw/witte propellor worden.
O ja, ik heb ook nog even naar de restwaarde gekeken van beide auto's na 1 of 2 jaar, voor het geval dat nog aangehaald gaat worden. Blijkt de BMW ook nog eens de grotere afschrijver.
Of mag ik beide auto's niet met elkaar vergelijken?

In een ander draadje werd een instapper 1 serie genoemd. Voor exact hetzelfde geld heb je ook een aangeklede Megane RS op de stoep staan.
Dan is de keus toch niet moeilijk? Ik zal jullie helpen.....het zal zeker niet die blauw/witte propellor worden.
O ja, ik heb ook nog even naar de restwaarde gekeken van beide auto's na 1 of 2 jaar, voor het geval dat nog aangehaald gaat worden. Blijkt de BMW ook nog eens de grotere afschrijver.
Of mag ik beide auto's niet met elkaar vergelijken?

-
Harrie schreef:Het heet hier driving fun toch?
Of mag ik beide auto's niet met elkaar vergelijken?![]()
Ik vind 't prima hoor.
Dikgedrukt: Als je er nou wat centjes bij doet en nog wat meer centjes, koop je geen instapper BMW maar eentje met 'n fatsoenlijker motorisering. Of 'n Audi of 'n Mercedes of whatever.
Oh verrek, dan komen we weer op 't punt dat 't dan op 'n centenkwestie lijkt, want we hebben maar centen voor 'n instap BMW of zo'n snelle Megane.
Ik kan m'n mond wel gaan houden over die centenkwestie, maar het komt om de haverklap weer terug in verschillende posts hier en daar.

- Tristan
Helemaal eens. Tenzij je voor minder pk's gaat maar voor meer luxe. Niet iedereen wilt een hardcore hothatch met 200+pk.Harrie schreef:Het heet hier driving fun toch?
-
In dit geval van Harrie koos ik logischerwijs, ook de Megane, gelukkig dat ik nooit voor dat soort rare beslissingen sta of komt te staan, anyway de Megane wordt wel meteen ingeruild voor 'n Golf 6 GTI dan he:)
-
Klopt.....maar daarom schreef ik ook als eerste zin.....Driving Fun. Daar gaan hier toch de discussie over? Niet over een luxe bak, want dan kopen we allemaal een Citroen.Tristan schreef:Helemaal eens. Tenzij je voor minder pk's gaat maar voor meer luxe. Niet iedereen wilt een hardcore hothatch met 200+pk.Harrie schreef:Het heet hier driving fun toch?

-
Luxe en Citroen? OK.
Zoiets als zuinig en 'n Trabant?

Zoiets als zuinig en 'n Trabant?

-
Laat mij nou eens een totaal ander merk in een BMW draadje introduceren. 

-
Genoeg mensen die driving fun halen uit relaxed cruisen met alle luxe die ze hebben.
-
Inderdaad, zal ik nooit ontkennen. Tuurlijk staat driving-fun voor iets anders dan van A naar B gaan met een vervoermiddel. Maar er zijn zoveel manieren om van autorijden te genieten.allen schreef:Genoeg mensen die driving fun halen uit relaxed cruisen met alle luxe die ze hebben.
We reden zaterdagavond naar/langs het Snekermeer wat smalle bochtige weggetjes, ging niet hard, eerder 50/60, dorpskern in, dorpskern uit. Prachtig, mooie omgeving, mooi weer met goeie muziek uit de 16 boxen schallend was ik wel 'n tevreden DF er op dat moment hoor.
Plankgas en idioterie, mij dáár niet gezien, ik wil geen acties als die Citroen die Johnnie Hoogerland gisteren in de TdF van de weg beukte....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dat binne moaie dykjes dêr ja, bij it Snitsermar. 

- RVV
Een Megane RS of een instap 1 serie. Dan gewoon de Megane. Maar er is nog meer dan alleen maar een auto. Ook de dealer organisatie moet iets bieden waar je je prettig bij voelt. Ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje van een Renault dealer waar ik had aangegeven (nu 3 jaar geleden) dat ik voornemens was om een Clio RS te kopen maar graag een proefrit zou willen maken.
Ik heb zelf erg het idee dat die snelle Renaultjes helemaal niet bij de gemiddelde dealer passen.
Verkopers zijn ingesteld op verkoop van saaie familieinstappers, herkennen niet of zeer slecht de autoliefhebber. Als je vraagt om meer gegevens dan sturen ze naar een 1.2 model toe met de mededeling dat die er net zo uitziet als een RS
Dan loop ik zo'n showroom uit en ben dan ook kompleet afgeknapt op het merk en alles wat er om heen hangt.
Soortgelijke ervaring ook een keer bij een Mitsibushidealer gehad betreffende een evo 9.
Bij mij is het dan heel snel over. Gek genoeg maak ik dat als autoliefhebber niet mee bij een Audi dealer of BMW dealer. Die organisaties zijn er op ingesteld om de autoliefhebber te herkennen. Nee laat de bukgrapjes maar achterwege, ze snappen het tenminste wel.
Maargoed RWD voor mij, niet omdat ik FWD niet goed vind, maar omdat ik RWD meer vertrouwen en controle vind geven. In mijn opinie is een auto die zowel met de voorkant als achterkant is te sturen beter te beheersen.
Ik heb zelf erg het idee dat die snelle Renaultjes helemaal niet bij de gemiddelde dealer passen.
Verkopers zijn ingesteld op verkoop van saaie familieinstappers, herkennen niet of zeer slecht de autoliefhebber. Als je vraagt om meer gegevens dan sturen ze naar een 1.2 model toe met de mededeling dat die er net zo uitziet als een RS

Dan loop ik zo'n showroom uit en ben dan ook kompleet afgeknapt op het merk en alles wat er om heen hangt.
Soortgelijke ervaring ook een keer bij een Mitsibushidealer gehad betreffende een evo 9.
Bij mij is het dan heel snel over. Gek genoeg maak ik dat als autoliefhebber niet mee bij een Audi dealer of BMW dealer. Die organisaties zijn er op ingesteld om de autoliefhebber te herkennen. Nee laat de bukgrapjes maar achterwege, ze snappen het tenminste wel.
Maargoed RWD voor mij, niet omdat ik FWD niet goed vind, maar omdat ik RWD meer vertrouwen en controle vind geven. In mijn opinie is een auto die zowel met de voorkant als achterkant is te sturen beter te beheersen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tja, Audi en BMW zijn wat dat betreft ook een compleet ander merk. Meer op sportiviteit gericht en eigenlijk van goedkoop naar duur, klein naar groot en langzaam en snel bieden ze een auto.
Een merk als Renault of Mitsubishi heeft dat veel minder. Die mikken vooral op normale gezinsauto die met een modaal salaris te koop zijn en in deze tijd het liefst zo schoon en zuinig mogelijk.
Nu ik er zo bij nadenk. Waarom doen Renault en Mitsubishi eigenlijk zoveel in de autosport (okee, Mitsubishi tegenwoordig wat minder), past eigenlijk helemaal niet bij de doelgroep aan wie ze voornamelijk auto's verkopen
Een merk als Renault of Mitsubishi heeft dat veel minder. Die mikken vooral op normale gezinsauto die met een modaal salaris te koop zijn en in deze tijd het liefst zo schoon en zuinig mogelijk.
Nu ik er zo bij nadenk. Waarom doen Renault en Mitsubishi eigenlijk zoveel in de autosport (okee, Mitsubishi tegenwoordig wat minder), past eigenlijk helemaal niet bij de doelgroep aan wie ze voornamelijk auto's verkopen

-
OnlineLuco
@Rico
Heeft niks met merk te maken, maar met de dealer.
Ik ben ook bij audi, jaguar en sommige andere merken wel eens slecht behandeld, gebeurd overal.
Ga maar eens bij vkv kijken, dat is DE renault sport dealer en weten wel hoe ze daar met sportieve klanten om moeten gaan, staat altijd wel een clio rs of megane rs voor een proefrit.
Renault zit al heel lang in de autosport en met name in frankrijk schijnt dat gewoon te werken, want die zijn veel chauvinistischer dan hier.
Heeft niks met merk te maken, maar met de dealer.
Ik ben ook bij audi, jaguar en sommige andere merken wel eens slecht behandeld, gebeurd overal.
Ga maar eens bij vkv kijken, dat is DE renault sport dealer en weten wel hoe ze daar met sportieve klanten om moeten gaan, staat altijd wel een clio rs of megane rs voor een proefrit.
Renault zit al heel lang in de autosport en met name in frankrijk schijnt dat gewoon te werken, want die zijn veel chauvinistischer dan hier.
- RVV
Luco kan maar zo hoor wat je zegt. Die dealerorganisatie is later ook failliet gegaan. Maargoed ze boden ze wel (de clio en megane RS'en) te koop aan. Zo'n Renault sportdealer snapt het natuurlijk wel. Logisch alleen zit die voor mij dan weer aan de andere kant van het land.
- Hielke
Rico,
DeBeier biedt ook de modelyear 2011 M3 en 1M te koop aan. Maar ook daar kun je een proefrit op je buik schrijven. Wel kun je daar de erbarmelijke staat van de Renault dealers onder het genot van bakje leut in het gezelschap van andere BMW liefhebbers bespreken.
DeBeier biedt ook de modelyear 2011 M3 en 1M te koop aan. Maar ook daar kun je een proefrit op je buik schrijven. Wel kun je daar de erbarmelijke staat van de Renault dealers onder het genot van bakje leut in het gezelschap van andere BMW liefhebbers bespreken.
- Robin Hartog
Moet je maar niet aan het einde van de wereld wonen.RVV schreef:Luco kan maar zo hoor wat je zegt. Die dealerorganisatie is later ook failliet gegaan. Maargoed ze boden ze wel (de clio en megane RS'en) te koop aan. Zo'n Renault sportdealer snapt het natuurlijk wel. Logisch alleen zit die voor mij dan weer aan de andere kant van het land.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Robbin Robijn zit in je buurt, en heeft vast wel een kek waggie voor jeRVV schreef: Logisch alleen zit die voor mij dan weer aan de andere kant van het land.

http://www.rrminicars.nl