2011 Cadillac DTS

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

2011 Cadillac DTS

Bericht door sitechris » 03 jul 2011, 22:26

De afgelopen twee weken rondgereden in een 2011 cadillac DTS V8 Northstar. Ik kan het niet laten om toch even te posten, want als autoliefhebbers onder elkaar wil ik mijn eerste indruk toch graag even delen.
Mijn eerste indruk is tweeledig. Is het een goede auto? Ja en nee. Nee omdat het onderstel net niet stevig genoeg is, de automaat verfijning mist (viertraps!), de besturing gevoelloos is (alhoewel het voor usa begrippen best aardig is en het materiaalgebruik niet goed genoeg is en de auto wat uitrustingsmissers heeft. Zo isbv het stuurwiel niet in lenge verstelbaar!

Ja omdat de auto comfort met hoofdletter c schrijft, de auto heerlijk luxe is (erg mooi leer, elektr en geventileerde stoelen voor en achter!, xenon, lane warning departure, verwarmd stuur, een te dikke stereo, schuifdak etc etc. En hij is stil en de stoelen zijn zetels die heerlijk zitten. De hele auto brengt je tot rust. Hard rijden kan, maar je hebt er geen behoefte aan. De vering vangt alles op. Je zweeft over het asfalt zonder dat het deinerig wordt. Traktatie is ook de motorisering. Onder de kap een 4.6 ltr V8 met 275 pk. Prestaties heel redelijk, maar met alle kilootjes die de auto weegt is mijn golf toch stukken sneller. Maar boeien. In de usa is hard rijden toch uit den boze. De V8 is perfect. Rustig en stil bij normaal cruisen, maar als je gas geeft hoor je uit de verte opeens een machtige muscle motor brullen. Wat een geweldige sound en wat een blok. Het is wel een zuipschuit. Gemiddeld verbruik 1 op 7 bij voornamelijk rustig cruisen.
Wel jammer...een bergpas oprijden met enig tempo vind de auto niet zo fijn. Engine overheated.

Voorlopige eerste conclusie: de caddy is niet perfect en in europa moet je hem zeker negeren want de wegligging is niet autobahn proof. Hij is ook niet moeders mooiste. Maar toch verovert dit slagachip een plekkie in mijn hart. Deze auto heeft karakter. Bakken vol karakter. Ik ga hem missen.

Luister maar...http://www.youtube.com/watch?v=pxw77EUJ ... ata_player

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: 2011 Cadillac DTS

Bericht door Xave30 » 03 jul 2011, 22:28

Leuk! Doing it big. :cool:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 75 gasten