BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 22 jun 2011, 11:10

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2011, 11:17

Snipe schreef:
Hielke schreef:Er is maar één voorwaarde. Ik wil 'm een uur. Precies genoeg om mijn favoriete testroute te rijden.
De vorige keer had je nog genoeg aan een half uur. Nu je er kort aan geroken hebt, is die tijd al verdubbeld. Tekenend voor je opzichtig verborgen gehouden enthousiasme over de 1 M, lijkt me.
Ja, Andre heeft nu wel de geest uit de fles laten ontsnappen :angel:

Andre

Bericht door Andre » 22 jun 2011, 11:26

Die 1420 kg van de GT3 voelt ook aan als 1420kg. LOL

Ik heb ook nergens gezegd dat ie als een 900kg lotus aanvoelt. Ik heb ook gezegd dat ie op het circuit zijn nadelen heeft. Dat heeft de GT3 ook en zo zullen er wel meer zijn. Misschien is lotus wel trackday klaar off factory geen idee. Maar dat zoek ik niet.

Als ik wil racen ga ik wel in een Aprisco auto zitten of een andere race auto. Nee dat is een 1M gelukkig niet.

De 1M is altijd een compromis en die compromis is tov van de M3 iets meer naar de sportievere kant. Iets wat mij dus meer plezier geeft. Je wordt niet happy als je met een race auto over straat moet. Wat je wordt niet eens happy als je dagelijks met een GT3 over straat moet. De 1M is een auto die je meer sportiviteit geeft dan vele andere auto s en zeker tov. een M3. Het is echter geen Cayman R / GT3 / Lotus etc.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2011, 11:27

lol @filmpje

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2011, 11:37

Hij kan t niet echt in dat fillumpie.. maar wel ROFL @ dokter :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 11:50

Hielke lieve schat, wat moet JIJ nou 1 uur in welke 1M dan ook? Heeft toch helemaal geen zin? Jij weet dat je nooit zo'n ding gaat aanschaffen en voor zover ik weet werkte je tot vandaag nog niet bij Autovisie, TopGear, Autoweek, AutoKampioen etc.

Wat is 't nut om 'n uur te rijden in zo'n ding dan? We hebben Ferdi's verhaal al, 'n paar anderen en André 's verhaal. Dus we hebben 'n prima mix van tests al.

Romo, ja die MOET even gaan rijden, maar jij? Neem me niet kwalijk. :mrgreen:

Dit wordt weer ´n Groundhog Day, let maar op. :bag:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 jun 2011, 11:53

Wordt???

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 12:13

Arthur schreef:Wordt???
vervolgd...

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2011, 12:17

Natuurlijk wil Hielke een uurtje rijden, iemand moet dit varkentje toch wassen. Straks gaat heel DF blind 1M's bestellen.

:boogie: :boogie:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 12:22

Ik dacht dat we geen info/foto's van Daan van der Keurslager meer mochten posten?

Hielke

Bericht door Hielke » 22 jun 2011, 12:31

Robin, je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

Als je als DF tester alleen onder de door jou geschetste voorwaarden mag testen (1. je moet uiteindelijk een 1M kopen en 2. je moet redacteur van een bekend autoblad zijn) dan kom ik inderdaad niet in aanmerking. De kans is erg klein dat ik ooit een 1M zal kopen en ik ben veel kritischer dan de gemiddelde schrijver van een bekend autoblad.

Maar wat je eigenlijk wil zeggen is dat je het als BMW man in hart en nieren niet kunt verkroppen dat er eventueel en mogelijkerwijs een kritisch verhaal van mijn hand gaat verschijnen. Je bent zo heerlijk transparant, en daarom mag ik je ook graag :blink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2011, 12:36

Waar ik toch wel benieuwd naar ben, Andre hoe ervaar jij de versnellingsbak verhoudingen van de 1M? Ik neem voor het gemak even aan dat je tijdens de inrij periode niet richting rode lijntje gaat maar als dat straks klaar is ben ik wel benieuwd hoe jij de laatste paar duizend toeren ervaart. Vermogensopbouw of een kaartenhuis?

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 12:42

Hielke schreef:Robin, je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

Als je als DF tester alleen onder de door jou geschetste voorwaarden mag testen (1. je moet uiteindelijk een 1M kopen en 2. je moet redacteur van een bekend autoblad zijn) dan kom ik inderdaad niet in aanmerking. De kans is erg klein dat ik ooit een 1M zal kopen en ik ben veel kritischer dan de gemiddelde schrijver van een bekend autoblad.

Maar wat je eigenlijk wil zeggen is dat je het als BMW man in hart en nieren niet kunt verkroppen dat er eventueel en mogelijkerwijs een kritisch verhaal van mijn hand gaat verschijnen. Je bent zo heerlijk transparant, en daarom mag ik je ook graag :blink:

Met dat kritische kom je er niet. Soms moet je water bij de wijn doen om ergens te komen, blijven. De enige die een auto kan/mag(?) affakkelen en ermee wegkomt is clown Jeremy Clarkson. En daar wil ik je niet mee vergelijken gelukkig of jammergenoeg. Ik denk nog even hoe jij de E46 M3 altijd vond rijden. En ik als ex eigenaar met ervaring dus ben 't daar niet helemaal mee eens. Je hebt punten, maar ook nonargumenten. Als dat zo opgaat voor de 1M (en ik voel 'n auto ook wel aan, weet jij ook) , heb ik 't idee dat het met jouw verhaal net niet helemaal goedkomt, hoe kritisch ook...
...dan wordt 't gewoon 'n mening en die kan men voor kennisgeving aannemen, of zien als de Holy Bible. En dat laatste wil ik 'n beetje voor waken zegmaar. :D

Hielke

Bericht door Hielke » 22 jun 2011, 12:51

Clarkson komt ermee weg omdat ie een wereldberoemd entertainer is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.

En over je opmerking dat het "maar een mening is". Bingo! Meer is het niet. Een mening. Maar vanuit het oogpunt van een liefhebber van sportief sturen hecht ik net even 100 keer zwaarder aan de mening van Horst von Saurma dan aan die van Jeremy Clarkson.

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 12:55

Hielke schreef:Clarkson komt ermee weg omdat ie een wereldberoemd entertainer is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.

En over je opmerking dat het "maar een mening is". Bingo! Meer is het niet. Een mening. Maar vanuit het oogpunt van een liefhebber van sportief sturen hecht ik net even 100 keer zwaarder aan de mening van Horst von Saurma dan aan die van Jeremy Clarkson.
Duh. Ik zeg toch CLOWN Jeremy Clarkson.

Mee eens met dit verhaal hoor. Maar jij drukt zo'n eenzijdige stempel op 't gebeuren van het willen rijden om jouw 'mening 'te verkondigen al ware je mohammed himself :cool: , dat ik de rem er maar even opzet zegmaar. Jij hangt meer in Saurma regionen, dat weet ik. Andre hangt daar weer overheen :lol: Maar een mening is en blijft een mening. En dus wat Saurma er van vond , gebruik jij blijkbaar (en ik ook) als leidraad. Nou best toch dan? Hoef je ook niet meer te rijden. Scheelt weer. :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 jun 2011, 13:00

Al zou de lieve god zelf met de 1M gereden hebben, met Jezus op de bijrijdersstoel en Maria op de achterbank, dan nog verandert er aan mijn uiteindelijk mening helemaal niets :cool: :blink:

Ik heb alleen gezegd dat ik Von Saurma honderd keer meer serieus neem dan Clarkson.

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 13:03

Hielke schreef:Al zou de lieve god zelf met de 1M gereden hebben, met Jezus op de bijrijdersstoel en Maria op de achterbank, dan nog verandert er aan mijn uiteindelijk mening helemaal niets :cool: :blink:

Ik heb alleen gezegd dat ik Von Saurma honderd keer meer serieus neem dan Clarkson.
Prima toch? Sportauto kost een keer 4,95(?) ofzo. Is 't toch klaar? Je weet zelf ook wel dat een uur rijden in zo'n ding niet gratis is, Hielke. :police:

Andre

Bericht door Andre » 22 jun 2011, 13:21

Beste Hielke als we jou lijstje er nog even bij pakken dat zegt toch al genoeg. Jou criteria komt totaal niet overeen met die van mij.

Jou mening over de 1M en jou kritische noot is alleen voer voor de mensen die niks met de 1M hebben of bmw in het algemeen. Als jij ze dat voer wil geven dat is prima maar never nooit over de rug van mijn investering. Je bent vrij om te schrijven wat je wil dan moet je ook zelf even de moeite doen om bij BMW zo n auto uit rijswijk te regelen en op te halen. Het gemak van zet hier maar voor deur neer en ik heb een uur nodig dan zal ik wel een kritische noot schrijven is wel een hele makkelijke weg. Als je werkelijk zo graag een mening wil laten achterlaten op dit forum over die auto dan is wel het minste dat je er ook werk voor doet om uberhaubt zelf zo n auto voor de deur te krijgen om er een test mee te doen.

Ik denk dat ik met het notaris verhaal wel duidelijk ben geweest hoe ik er over denk.

Ik zeg hier dan ook mee dat je heel kristisch moet schrijven, wat je mag zo n ding wel afserveren mijn plezier vergal je daar echt niet mee. Alleen dat testverslag gaat gewoon niet gebeuren met mijn auto s. Dat zou te makkelijk zijn. En dat terwijl ik al meerdere mensen in mijn 1M heb laten rijden dus mijn spullen en auto emotie deel ik graag met anderen en die hoeven echt niet positief mee te praten want ik heb met wouter ook al zowel negatieve en positieve discussie s gehad over de 1M.

Als dat testverslag voor jou zoveel waard is dan mag ik toch aannemen dat je de kleine moeite die het kost om zelf zo n auto te regelen je niet teveel is.

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2011, 13:26

Kleine tip, trek dat pak hierboven niet aan :whistle:

Wouter

Bericht door Wouter » 22 jun 2011, 13:34

Hielke schreef:Al zou de lieve god zelf met de 1M gereden hebben, met Jezus op de bijrijdersstoel en Maria op de achterbank, dan nog verandert er aan mijn uiteindelijk mening helemaal niets :cool: :blink:
.
Mee eens Hielke. Echter is er wel 1 uitzondering op de regel. Wat als God, Jezus en Maria naast hun goede testkwaliteiten ook nog eens verstand hebben van notariële zaken die ze met hun " vrienden" voor weinig willen delen..

Dan wordt er ineens ja en Amen gezegd door Hielke

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 13:44

Ja 't notarisverhaal en ook dat je hier niet meer zou posten Hielke man. :D

Je bent in ieder geval in één ding consequent en dat is in 't inconsequent zijn. :lol:

WJ

Bericht door WJ » 22 jun 2011, 13:56

Maar om eerlijk te zijn ben ik ondertussen wel nieuwschierig naar de mening van de (ook) veel besproken Hielke. Volgensmij na "1M" komt zijn naam het meest in dit topic voor. Hij hyped zichzelf wel in die wagen en de rest doet er vrolijk aan mee. :mrgreen:

ps. Clarkson mag dan een clown zijn, maar het is een van de leukste auto clownen om naar te kijken/luisteren. Wie zit er nou te wachten op al dat nummertjes geneuzel, iedereen beleeft de auto toch wel op zijn eigen manier... Een auto kopen omdat iemand anders er snel mee over een circuit dendert is toch de grootsmogelijke onzin...geef mij maar dat vermakelijke "onzin" verhaal, die auto ervaar ik zelf wel..

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2011, 14:06

Denk dat Hielke wel op een goede manier naar auto's kijkt en wat minder gevoelig is voor status ([onderdegordel] maar dat moet ook wel met een punto evo op de oprit).
Alleen dat lijstje van em.. een CSL slecht beoordelen.. hoe serieus moet je het dan nemen.

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2011, 14:11

Tom schreef:Denk dat Hielke wel op een goede manier naar auto's kijkt en wat minder gevoelig is voor status ([onderdegordel] maar dat moet ook wel met een punto evo op de oprit).
Alleen dat lijstje van em.. een CSL slecht beoordelen.. hoe serieus moet je het dan nemen.
Hielke is kundig genoeg, kán leuk schrijven, maar kijkt in dit draadje maar op één manier tegen de 1M aan en dat is de hoe-diep-is-mijn-portemonnee- manier. Meer niet.

Zo transparant als ik volgens hem ben, is hij in mijn ogen zélf dus ook. IK lees 't iig wel tussen alle technisch geneuzel door. :cool:

Gelukkig dat ook HIJ in real live milder van toon is.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 jun 2011, 14:12

Rico, zie je nu wat die onafhankelijkheid en neutraliteit me wel niet waard is. Ik kan vandaag in Heerenveen al niet eens veilig meer de weg over. Crisisberaad bij De Beier en de kartbaan, ik die naar alle toekomstige auto's van Andre kan fluiten. Alles om de heiligheid van het blik :mrgreen:

En dan willen ze ook nog deel twee van het notarisverhaal. Dat willen ze helemaal niet! Dat relaas komt aan als een moker! Want ook dat verhaal is BMW gerelateerd :df:

Plaats reactie