Wel leuk project, ben nog niet zoveel M20 Turbo in een 02 tegengekomen. Enkel brengen die 2 cilinders wel extra kosten mee, maar ook vermogen.///Joost schreef:Echt een hele gave kar!! Welkom!
Ik kom zelf uit een agglomeratie van Nederweert.
Verder nog wat spul binnen, sorry voor slechte kwaliteitHarrie Spoor schreef:Onder een stuk plastic.
De overweging is als volgt (kan nog veranderen, daar niet van):
Als ik iets nieuws op ga bouwen wil ik het goed doen, die M20 heb ik ook ARP tapeinden en de hele bende voor nodig, als ik dr dan toch aan begin kan ik beter meteen een 2.7 opbouwen, qua gewicht maakt het toch niks uit en je hebt wel 400cc extra.
Alleen om een 6-cilinder fatsoenlijk op te bouwen ben je gewoon meer kwijt omdat je stomweg 2 cilinders extra hebt.
En aangezien mn doelen zich beperken tot een 350pk moet ik dat met een m10 ook prima kunnen halen.
Voor het 6-cilinder geluid regel ik dan wel een 2e auto.
228mm van een 2002tii Gaat er combinatie met een plaat+drukgroep van een 325i op. Starterkrans is beetje ingelopen, maar maakt niet zoveel uit denks. Versnellingsbak hangt er momenteel nog onder, geen zin om deze eronderuit te halen. Pokkenwerk op bokjes en koude grond.
Via Ebay, scheelt weer paar tientjes. Hopenlijk wordt je niet kotsmisselijk van het geluid de hele tijd. Dan verschijnt deze weer op ebay en komt er een 'gesloten' exemplaar.
Wordt weer vervolgd naarmate salaris binnenkomt uiteraard. Of eens achter koppelingsgebeuren aan zitten, of cilinderkop ervan trekken en voorzien van nieuwe Tii koppakking met snijringen en ARP bouten. Blok ligt nu toch naast auto, kop is al kaal en distri-ketting ligt toch al los dus is ook kleine moeite nu bij wijze van.