Racing seat

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Tom
Berichten: 21750
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Racing seat

Bericht door Tom » 24 nov 2010, 11:42

Michel P schreef:
Tom schreef:
Mathieu schreef:Geeft zo'n stoel wel genoeg zijdelingse steun in de bochten? Gezien de enorme G-krachten die de auto's tegenwoordig kunnen halen.
Bij Macboy, Duifjes en Metchu wel :mrgreen:
Macboy heeft de Playseat XXL zigeuner edition stoel, lekker comfi met stoelverwarming uiteraard!

Afbeelding
:lol: :lol:

Tom
Berichten: 21750
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Racing seat

Bericht door Tom » 25 nov 2010, 13:27

Zit ook te twijfelen over zo'n racestoel.

Ik heb al dik een jaar een G25 in de kast liggen maar heb niks om em op te bevestigen. Nu is zo'n Wheelstand een optie maar dat kost ook 130 euro.. vind ik nog aardig wat voor een eigenlijk toch halve oplossing. Maarja nu speel ik noodgedwongen met de controller, is ook zonde.

Probleem van zo'n stoel is dat die laag staat tov m'n TV (die hangt aan de muur, eigenlijk vrij hoog)... die kan ik weer niet zo gemakkelijk laag bij de grond krijgen.. zit bevestigd.
:hmmm:

Ik zie in dat Tom van H de beste oplossing heeft :bag:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4864
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Racing seat

Bericht door Tom V » 25 nov 2010, 22:02

Tom schreef:Zit ook te twijfelen over zo'n racestoel.

Ik heb al dik een jaar een G25 in de kast liggen maar heb niks om em op te bevestigen. Nu is zo'n Wheelstand een optie maar dat kost ook 130 euro.. vind ik nog aardig wat voor een eigenlijk toch halve oplossing. Maarja nu speel ik noodgedwongen met de controller, is ook zonde.

Probleem van zo'n stoel is dat die laag staat tov m'n TV (die hangt aan de muur, eigenlijk vrij hoog)... die kan ik weer niet zo gemakkelijk laag bij de grond krijgen.. zit bevestigd.
:hmmm:

Ik zie in dat Tom van H de beste oplossing heeft :bag:
Als je wil mag je de wheelstand best eens komen proberen als je in de buurt bent. Ik vind het zelf ideaal, lekker practisch en top met rijden.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Racing seat

Bericht door Gijzer » 28 nov 2010, 12:16

Tom schreef:Zit ook te twijfelen over zo'n racestoel.

Ik heb al dik een jaar een G25 in de kast liggen maar heb niks om em op te bevestigen. Nu is zo'n Wheelstand een optie maar dat kost ook 130 euro.. vind ik nog aardig wat voor een eigenlijk toch halve oplossing. Maarja nu speel ik noodgedwongen met de controller, is ook zonde.

Probleem van zo'n stoel is dat die laag staat tov m'n TV (die hangt aan de muur, eigenlijk vrij hoog)... die kan ik weer niet zo gemakkelijk laag bij de grond krijgen.. zit bevestigd.
:hmmm:

Ik zie in dat Tom van H de beste oplossing heeft :bag:
Ik heb zelf een houten versie van de wheelstand gemaakt. Het grote verschil is dat deze net boven je benen hangt en op de bank staat. Eigenlijk zoiets als dit. Alleen geen stang tussen stuur en pedalen.

Afbeelding

Fototoestel is leeg. Zodra er juice inzit maak ik wel ff een fototje.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12759
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Racing seat

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2010, 14:04

Lijkt me vrij omslachtig om dan eerst je bank aan de muur op te moeten hangen...

Paul

Re: Racing seat

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 14:30

Ik heb het ook geprobeerd om wat beundebeunhaasachtig toch even mijn nieuwe G27 te kunnen proberen...mission failed.

Heb een Playseat Classic opgehaald , zit perfect ,paar gaten boren voor het stuur en pedalen en plateautje op gelast voor de schakelpook direct naast de stoel..

Zit perfect..

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Racing seat

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 nov 2010, 21:47

Chris van S. schreef:Afbeelding
Fijne bank hè, Chris :wink:
Ik heb hem zelluf ook :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Racing seat

Bericht door Michel P » 28 nov 2010, 22:22

Tom, scoor een Playseat Evo, vanmiddag samen met Gerrit de hele middag GT 5 proloque gespeelt om dat die kut postbodes door de staking mijn GT5 nog niet hadden gebracht, maar wat zit super, echt perfect naar wens in te stellen en erg stabiel. Heb een rubberen yogamat van 6 euro van de kruitvat (nam GF me voor onder de Playseat) er onder liggen. Echt zijn knaken meer dan waard.

Michel

Paul

Re: Racing seat

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 22:36

Ja ik zou ook echt voor een playseat gaan hoor.. wheelstand ga je echt niet lekker vinden na 60+ min racen..... heb vannacht zon 5.5 uur in de playseat gezeten, af en toe er even uit om wat te drinken te halen,maar dat gaat echt goed.

Ding klapt ook leuk inelkaar en neemt dan echt minder ruimte dan je zou denken.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4864
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Racing seat

Bericht door Tom V » 29 nov 2010, 07:04

Paul schreef:wheelstand ga je echt niet lekker vinden na 60+ min racen.....
Onzin, nergens last van. Maar dat heeft ook niets met de wheelstand te maken, eerder met je stoel.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Racing seat

Bericht door Macboy » 29 nov 2010, 12:53

Leuk hoor pre orderen en dan een week nadat iedereen al nivo 16 heeft kunnen halen beetje Prologue gaan zitten spelen FAIL :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Racing seat

Bericht door Chris van S. » 29 nov 2010, 13:14

Paul schreef:Ja ik zou ook echt voor een playseat gaan hoor.. wheelstand ga je echt niet lekker vinden na 60+ min racen......
Wheelstand????
Gisteren echt letterlijk heel de dag gespeeld, wel met pauze's ertussen. Ik had eerder last van het nepleer dan van een verkeerde zithouding. En zelfs dat eerste was minimaal. Wat mij betreft is de srstoel echt prima.

Paul

Re: Racing seat

Bericht door Paul » 29 nov 2010, 14:53

Chris van S. schreef:
Paul schreef:Ja ik zou ook echt voor een playseat gaan hoor.. wheelstand ga je echt niet lekker vinden na 60+ min racen......
Wheelstand????
Gisteren echt letterlijk heel de dag gespeeld, wel met pauze's ertussen. Ik had eerder last van het nepleer dan van een verkeerde zithouding. En zelfs dat eerste was minimaal. Wat mij betreft is de srstoel echt prima.

Oke , my bad dan... ik ben in ieder geval ook blij met mijn stoeltje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Racing seat

Bericht door Michel P » 29 nov 2010, 15:01

Macboy schreef:Leuk hoor pre orderen en dan een week nadat iedereen al nivo 16 heeft kunnen halen beetje Prologue gaan zitten spelen FAIL :mrgreen:
En er dan achter komen dat die zaterdag al op kantoor lag, maar mijn pa niet ff een belletjes heeft gedaan nadat die de verpakking had los gerukt...........

Michel

Tom
Berichten: 21750
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Racing seat

Bericht door Tom » 29 nov 2010, 18:52

Ik denk dat ik die playseat toch maar even laat voor wat het is. Het gaat zo ook met wat geschuif :)
Als ik over een maand nog enthousiast met GT5 bezig ben is het het overwegen waard.

Online
Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Racing seat

Bericht door Joost H. » 26 apr 2011, 21:04

Cockpit afgelopen week afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alex_BMW
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 12:07
Locatie: Veluwe

Re: Racing seat

Bericht door Alex_BMW » 28 mei 2011, 19:44

Voor degene die er nog een zoekt voor zn xbox.. ik doe er niks meer mee

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18533
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Racing seat

Bericht door ErikS » 30 mei 2011, 15:11

En dat kost?

Gebruikersavatar
Alex_BMW
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 12:07
Locatie: Veluwe

Re: Racing seat

Bericht door Alex_BMW » 02 jun 2011, 10:00

http://link.marktplaats.nl/453178041" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit : verkocht

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten